Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1683
Hei!

Vi var for et par uker siden 3 kompiser som røyket en del grønt en kveld.
Alt gikk som normalt, vi røyket, så på film, hørte musikk, og hadde det godt!

Så gikk jeg og la meg, mens de to andre skulle ta en joint til. Da våkner jeg av at den ene kompisen min roper på meg og ber meg komme ut kjapt. Når jeg da kommer ut, ligger den tredje kompisen på gulvet og har "besvimt".

Det som da hadde skjedd var at han hadde sagt "Dette går ikke bra", og virket dårlig. Kompisen min antok da at han følte seg dårlig, og måtte kaste opp og prøvde å ta han til badet. På veien til badet hadde han stoppet opp og sagt "Nei, vi kan ikke gjøre det", og hadde selv sagt der og da at han fikk for seg drapstanker, og plutselig hadde han fått et aggressivt blikk og tatt ordentlig tak i kompisen, før han da plutselig falt i bakken og besvimt i noen sekunder.

Det var da jeg kom ut fra soverommet og så han ligge på gulvet. Jeg trodde da først han hadde falt og slått hodet eller noe lignende. Så får jeg høre at han bare falt sammen, og vi blir enige om at vi skal spyle han ned med kaldt vann, men da reiser han seg plutselig opp på alle 4 og bokstavelig talt angriper meg, tar tak i meg og nærmest glefser til meg. Jeg kjente han ikke igjen i det hele tatt, og trodde han tullet, så jeg ble sur tilbake og tok tak i han og prøvde å snakke til han. Så skjønner jeg at det er "seriøst" i den forstand at han er på en skikkelig tur. Han får da krabbet seg inn på kjøkkenet og står på alle 4 og stirrer i gulvet i 10-15 min(!) uten å svare oss på noe som helst.

Han kommer litt tilbake mot slutten, og sier han ikke skjønner hva som skjer osv, også plutselig blir han aggressiv igjen og reiser seg og prøver å komme seg vekk. Vi blir da redde, pga det han sa tidligere om drapstanker osv, så vi må faktisk nærmest sloss med han for å få kontroll på han. Det ender med at vi får satt han ned og sitter og kontrollerer han i 2-3 timer! I løpet av disse timene veksler han mellom å riste, ta tak i oss, stirre oss i øynene med et blikk vi ikke kjenner igjen og glefse etter oss, også plutselig ber/skriker han oss om hjelp og er livredd, forteller at han skal dø nå osv. Det var rett og slett timer med veksling mellom alt dette, konstant.

Vi kjenner hverandre godt alle tre, og vi 2 kjente verken igjen blikket hans, oppførsel eller noe. Var som om, for å sette det litt på kanten, en demon eller lignende hadde gått inn i han. Han nevnte også dette under alt dette, at han følte at det var noen som "tok" over han, og at han ikke klarte å kontrollere seg selv.

Noen som har noen forklaring på dette, eller noe å komme med så vi kan forstå bedre? Kan dette ha å gjøre med hans egen selvfølelse? Hva er det som fører til så ekstreme tilfeller? Setter pris på alle tilbakemeldinger, om det er svar, lignende opplevelser eller lignende.

Vi har både opplevd selv og sett bad-trips før, men dette var HELT ekstremt, hvertfall for oss. Skremmende både ovenfor oss selv, og på hans vegne!
Høres ut som lavt blodsukker. Reiste han seg fort els?
Opplevd det der med å angripe noen under kraftig rus, men det var JWH-018. Merket akkurat det samme med øynene, og var ikke mulighet for å få kontakt med han. Dette varte i kanskje 5 minutter før det ble stille i toppen. Så var det risting og "jeg dør". Muligens en slags midlertidig psykose?

Sitat av Martinsh Vis innlegg
Høres ut som lavt blodsukker. Reiste han seg fort els?
Vis hele sitatet...
Hahaha, ja, det var definitivt lavt blodsukker som fikk han til å angripe vennene sine.
Reis deg fort og bli en villmann? Lavt blodsukker trigger ikke slike ting. Har røyket i flere år selv og har fått lavt blodsukker en gang i ny og ne. Jeg blir skjelven, svimmel og føler jeg kan svime av eller kaste opp (noe jeg aldri heller gjør, det går over ganske raskt), men jeg blir ikke slik som trådstarter beskriver...

Har han røyket mange ganger før? Var det veldig potent weed? Hvor mye røyket dere, og innenfor hvor lite/stort tidsrom?
Trådstarter
3 0
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Reis deg fort og bli en villmann? Lavt blodsukker trigger ikke slike ting. Har røyket i flere år selv og har fått lavt blodsukker en gang i ny og ne. Jeg blir skjelven, svimmel og føler jeg kan svime av eller kaste opp (noe jeg aldri heller gjør, det går over ganske raskt), men jeg blir ikke slik som trådstarter beskriver...

Har han røyket mange ganger før? Var det veldig potent weed? Hvor mye røyket dere, og innenfor hvor lite/stort tidsrom?
Vis hele sitatet...
Vi er ingen stor-røykere, har blitt mer en helgeaktivitet for å si det sånn! Men vi har drevet med det i en 2-3 år! Vi røyket 3-4g på under 2 timer. Vi også har tenkt på at det kan ha vært noe med mye på kort tid, men vet ikke nok om det til å si noe på det selv.. Det er også det med hvorfor han angrep oss vi lurer på, det andre er vel mer normalt.. Takker for tilbakemelding!
Har opplevd noe lignende før and det med at en som er tilstede besvimer, men ikke med at jeg har blitt angrepet.

En kamerat satt i sofaen og fyrte opp mens vi andre så på film, var 5 stk i huset tilsammen jeg og en til som ikke røyka med 3 andre som røyka. Det som skjedde var at jeg synes "RF" ble litt stille. Jeg prøvde og spørre han om noe, husker ikke hva, men uansett så snudde jeg meg mot han og plutselig begynte han og lage noen veldig merkelige snorkelyder, trudde først han hadde sovnet til den halvkjedlige filmen vi så. Dette viste seg at ikke stemte, for når jeg og de andre prøvde og få kontakt var det ingen ting som fungerte.

Han var nå lik blek i ansiktet og vi hadde ikke klart og få kontakt med han på et minnuts tid og så plutselig så begynner han og riste og komme med rare brekkelyder :S Så mens de 2 som hadde røyket med han satt og lo løpte jeg og henta en bøtte han kunne spy i mens hu andre som var med som ikke hadde røyket og heller ikke røyker maste på om vi skulle ringe en ambulanse :P

Endte med at han våknet etter 3-5 minnutter og husket ingen ting av hva som hadde skjedd :P
Tror dette tillfelle kommer av at vi hadde sprengfyrt i peisen, han satt ved siden av med jakke og hadde ikke drikket noen ting på 2-3 timer, husker ikke om han hadde spist eller ikke.
Sitat av kæssenova Vis innlegg
Var som om, for å sette det litt på kanten, en demon eller lignende hadde gått inn i han. Han nevnte også dette under alt dette, at han følte at det var noen som "tok" over han, og at han ikke klarte å kontrollere seg selv.

Vi har både opplevd selv og sett bad-trips før, men dette var HELT ekstremt, hvertfall for oss. Skremmende både ovenfor oss selv, og på hans vegne!
Vis hele sitatet...
Kompisen deres må kanskje være forsiktig med cannabis?

Å dele 3-4 gram mellom 3 stk. på 2 timer høres ut som
sløs med god pot, må jeg være helt ærlig. Men jeg antar
folk har forskjellige preferanser.

Håper det går bra videre.
Forsiktig gutter og jenter, hele tråden ga meg assosiasjoner til dette: http://www.dagbladet.no/2011/12/22/n...hasj/19507493/
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Til TS: Hvordan gikk det med han etterpå? Dette tyder veldig på at cannabisen har utløst en psykose hos kameraten din.
Trådstarter
3 0
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Til TS: Hvordan gikk det med han etterpå? Dette tyder veldig på at cannabisen har utløst en psykose hos kameraten din.
Vis hele sitatet...
Etter de 2-3 timene, fikk vi lagt han i sofaen, da ble han "mer normal", men hadde fortsatt litt trøbbel, snakket nesten ikke og hadde et "sjokkert" blikk. Da prøvde vi bare å få han til å sovne, men lå sikkert og "så" på han i 1-2 timer etter at han hadde sovnet, for å være sikker på at noe ikke skjedde.

Når vi har snakket om det i ettertid, har han trodd at han har husket alt, men når vi da har fortalt, har han ikke husket alt i det hele tatt. Han husker noen av de indre følelsene han har fått, men ikke oppførselen og angrepene, som jo er det vi er bekymret over.

Vet du noe om hvor alvorlig dette er? Det kommer til å gå lang tid før jeg vil gjøre noe sånt med han igjen, om jeg noen gang faktisk kommer til å gjøre det i det hele tatt. Veldig skremmende!

Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Forsiktig gutter og jenter, hele tråden ga meg assosiasjoner til dette: http://www.dagbladet.no/2011/12/22/n...hasj/19507493/
Vis hele sitatet...
Vi diskuterte også dette, vi to andre. Da kom vi også på denne saken..
Det gjorde oss ikke noe mer rolige for å si det sånn..
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hahaha, ja, det var definitivt lavt blodsukker som fikk han til å angripe vennene sine.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke så langt ute på viddene som det virker ved første øyekast: Acute Hypoglycemia Presenting as Acute Psychosis
▼ ... over en uke senere ... ▼
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av kæssenova Vis innlegg
Etter de 2-3 timene, fikk vi lagt han i sofaen, da ble han "mer normal", men hadde fortsatt litt trøbbel, snakket nesten ikke og hadde et "sjokkert" blikk. Da prøvde vi bare å få han til å sovne, men lå sikkert og "så" på han i 1-2 timer etter at han hadde sovnet, for å være sikker på at noe ikke skjedde.

Når vi har snakket om det i ettertid, har han trodd at han har husket alt, men når vi da har fortalt, har han ikke husket alt i det hele tatt. Han husker noen av de indre følelsene han har fått, men ikke oppførselen og angrepene, som jo er det vi er bekymret over.

Vet du noe om hvor alvorlig dette er? Det kommer til å gå lang tid før jeg vil gjøre noe sånt med han igjen, om jeg noen gang faktisk kommer til å gjøre det i det hele tatt. Veldig skremmende!
Vis hele sitatet...
Kortvarige psykotiske opplevelser ved påvirkning av cannabis er ikke unormalt og det går raskt over. Det kan være med å trigge frem mer alvorlige psykoser av lengre tidslengde, men dette er mye mer uvanlig og skyldes trolig andre stresspåvirkninger enn cannabis i seg selv. Høres veldig fornuftig av dere å være forsiktig fremover, om ikke avholdenhet.

Når det er sagt synes jeg at notatet "Knask" refererte til virker uhyre interessant siden det er kjent at cannabis påvirker blodsukkeret ganske mye og kanskje det muligens kan være en årsak til at mange opplever disse kortvarige psykotiske tilstandene?
Sist endret av Schizoma; 20. juni 2012 kl. 22:28.