Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2232
Jeg har tenkt litt på hvordan en kombinasjon av psykedelika og opioider vil utarte seg. Det kunne jo vært ganske spennende, men jeg tror dessverre ikke at det ville vært drømmetilstanden jeg forestiller meg på punkt 2. Har selv noen hypoteser på hvordan det vil føles:

1. Kvalmen fra opioidet forsterker kvalmen fra det psykedeliske stoffet, tar fra klarheten disse stoffene kan gi og sløver tanker, kropp og sinn, og gjør det hele til en ganske ubehagelig opplevelse.
Mange psykedeliske midler er jo forbundet med en del kvalme, spesielt de som krever et større inntak; altså ikke LSD og andre ekstremt potente stoffer. Selv opplever jeg tidvis intens kvalme på sopp, og hvis jeg skulle tatt et opioid da, som samtidig hindret meg i å fokusere tankene på noe annet, ville jeg spydd — kraftig, og hatt det generelt jævlig. (Har egentlig mest tro på denne.)

2. Den sterke euforien opioider ofte gir, blander seg deilig sammen med de psykedeliske effektene, og man kommer i en mildt sagt herlig tilstand.

3. Opioidet dreper rusen fra det psykedeliske stoffet, omtrent som benzodiazepiner. (Denne har jeg egentlig liten tro på; det måtte isåfall være i liten grad. Opioider fører nemlig ikke til en sentralnervøs hemming som benzodiazepiner gjør via det GABAerge systemet.)


Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med dette, som kunne fortelle litt om hvordan det var.
Tok 2c-t-2 engang i kombinasjon med oxycontin. Vi tok en god del 2c-t-2 først, husker ikke akkurat hvor mye, men nok til en særdeles solid tur. Varte også særdeles lenge så da de andre var lei, tok han ene fram 2-3 oxycontin til hver. I utgangspunktet var ikke jeg noe spesielt keen. Aldri vært så interessert i opiater, men turen hadde vart lenge og ikke så ut til å slutte med det første. De andre skulle uansett ta så gadd ikke ligge våken dritlenge om de passa ut med en gang. Jeg må si jeg synes hele greia var skikkelig kjedelig. Visst ble jeg behagelig bedøvet, men den tok samtidig bort alt det som hadde gjort turen spennende og interessant. Vil ikke si at den nødvendigvis drepte turen, men den gjorde den mye mer rund i kantene. Mer som å være sløv med hallusinasjoner. Regner med at jeg fortsatt hadde passelig med tanker som surra, men iforhold til hvordan turen hadde vært tidligere så hadde dette roet seg helt.
Jeg har fått intrykk av at det gir en mye svakere rus.

Har ved 3 anledninger spist sopp med noen som har intatt diverse opiater . (heroinavhengige)
2 av de var førstegangstrippere. Mengde mellom 1 og 2 gram avhengig av kroppsvekt..
Alle 3 klaget over liten til ingen effekt.

Men har ikke testet selv eller lest noe om det, så kan ikke si noe sikkert.

En ting jeg stussa på - hvis begge hadde fungert, og man ikke er vant med opiater kommer den forferdelige morfinkløen.
Det kan ikke være noe særlig å plages med midt inne i en tripp.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det må vel være noen her et sted som har prøvd det?

Er jo ganske dumt vis man kaster opp etc. når man allerede er påvirket av hallusinogener, da ødelegger det jo trippen ganske fort (det snur den i vert fall i bad-trip retning, om det er positivt eller negativt er vel opp til hver enkeltperson ).
Sitat av lex123 Vis innlegg
Det må vel være noen her et sted som har prøvd det?

Er jo ganske dumt vis man kaster opp etc. når man allerede er påvirket av hallusinogener, da ødelegger det jo trippen ganske fort (det snur den i vert fall i bad-trip retning, om det er positivt eller negativt er vel opp til hver enkeltperson ).
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri prøvd opioder i forbindelse med psykadelika, men de gangene jeg har kastet opp(hovedsaklig på San Pedro), har trippen aldri vendt i en ubehagelig retning. Heller tvert i mot vil jeg si, da den følelsen man sitter igjen med etter å ha fått opp dritten, er veldig befriende.

En ting jeg tror kan bli ubehagelig, det er morfinkløen.
Sist endret av VinumSabbathi; 3. mars 2010 kl. 19:43.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Nå har jeg aldri prøvd opioder i forbindelse med psykadelika, men de gangene jeg har kastet opp(hovedsaklig på San Pedro), har trippen aldri vendt i en ubehagelig retning. Heller tvert i mot vil jeg si, da den følelsen man sitter igjen med etter å ha fått opp dritten, er veldig befriende.

En ting jeg tror kan bli ubehagelig, det er morfinkløen.
Vis hele sitatet...
Det er jo alltid deilig å få kastet opp når magen kjennes helt jævlig ut. Tenkte mer på at hvis man var kvalm/dårlig under trippen.
Glemte å ta med at det var vanlig norsk/islandsk fleinsopp som ga fin effekt på oss andre.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Det er jo alltid deilig å få kastet opp når magen kjennes helt jævlig ut. Tenkte mer på at hvis man var kvalm/dårlig under trippen.
Vis hele sitatet...
Klart, det kan jo gå til helvete. Men om jeg føler at det begynner å bli litt for mye, så stikker jeg fingern i halsen, og får det opp. Det har alltid funka for meg. Jeg sier ikke at det fungerer for alle såklart, men for meg så blir det nesten som en liten renselsesprosess. Dette begynner å skli litt ut i forhold til topicen nå, så jeg tror vi lar den ligge
Sitat av lex123 Vis innlegg
Er jo ganske dumt vis man kaster opp etc. når man allerede er påvirket av hallusinogener, da ødelegger det jo trippen ganske fort (det snur den i vert fall i bad-trip retning, om det er positivt eller negativt er vel opp til hver enkeltperson ).
Vis hele sitatet...
Er vell heller stikk motsatt etter min mening ivertfall. Oppkast foråsaket av turen kan til tider være veldig deilig og befriende. Jeg mener på ingen måte at du skal si sitte å spy alt du kan, men viss du må så ikke sitt å hold det inni deg .

exocytose: Når det gjelder opiater og psykedelika sammen, har jeg hørt en del positivt om det. Spessielt sammen med psykadelika som er veldig stimulerende, stress og uro forsvinner, å du føler deg avslappet. Jeg har aldri prøvd det selv, bare det jeg har hørt. I dette tilfellet er det snakk om heroin.
Sitat av exocytose Vis innlegg
JSelv opplever jeg tidvis intens kvalme på sopp, og hvis jeg skulle tatt et opioid da, som samtidig hindret meg i å fokusere tankene på noe annet, ville jeg spydd — kraftig, og hatt det generelt jævlig. (Har egentlig mest tro på denne.)
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for å se hvorfor et opioid skulle hindre deg i å fokusere tankene på noe annet. Jeg trodde poenget med opioider er at de tillater deg å f.eks fokusere på noe annet enn smerte.
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Poenget med opioider er at de hemmer signaler fra nocisreseptorer som går oppover ryggmargen. Dvs. at de hemmer hjernens oppfattelse av disse signalene og dermed svekker hvordan du føler smerte.

Opplever selv, og hører av omtrent alle som har prøvd opioider, at man blir sløvet, både psykisk og fysisk, noe som ville resultert at man ikke ville kunne styrt tankene som man ellers gjør på psykedelika — og ellers.
Jeg har hørt om å skyte morfin på syretripp, med noenlunde samme resultatet som Sinister kokte frem her. Jeg har også lest om erfaringer med kodein og 4-AcO-DMT som har vært ekstremt gode med sterk eufori.

Til dere som snakker om opiat-kløe, så tror jeg det tvert imot kan bli særdeles behagelig å ligge og klø seg med psykedelika innabords, men dette er vel gjerne veldig avhengig av dose på opioidet og type tripp man har.

Røyker du cannabis på trippene dine? Det hjelper gjerne veldig mot kvalme. Jeg kjenner også andre som har slitt med kvalme og vondt i magen på sopptur, og har selv opplevd det, men jeg mener dette er noe som går over med tiden. Du kan også prøve å lage te av soppen for å forhindre at du får i deg noe stort annet enn virkestoff (som kan føre til kvalme).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har kombinert mdma med amfetamin og heroin. Synes dette er en perfekt rus. Fikk de sidene fra mdma`n som jeg ønsket, skjelvinger og annet negativt forsvant. Men har også tatt for mye heroin, og slik at jeg har vært nødt til og justere meg opp igjen med mer mdma og amfetamin.
På slutten 90 var jeg også borti Xtc piller som inneholdt morfin, samme erfaring da.
Samme med opium, jabbab og mdma i Thailand. Og sopper, opium.
Har aldri prøvd psykedelika selv, annet enn X en gang om det teller. Men jeg var trippsitter (dvs. jeg røyket pot mens de trippa ) for to kompiser av meg som spiste Philosophers stones, altså Psilocybe tampanensis. De røyket pot, opium og litt tobakk blandet i vannpipa mi ca. 2 timer inn i trippen. Altså de var ganske trippa og happy fra før, men etter å ha røyka det der, fikk de et permanent smil om munnen hele resten av kvelden. Det er det nærmeste jeg har kommet contact high i mitt liv!

I følge de selv så fikk de følelsen av at de smeltet ned der de satt, det roet definitivt ned en ellers ganske speeda tripp. Nå skal det sies at disse var ganske happy og opplevde ikke kvalme i utgangspunktet heller, men jeg må si det hørtes fristende ut!
Det spørs hva slags hensikt man har med en tripp. Om hensikten er en klarhet, våkenhet, tilstedeværelse og innsikt så virker det på meg som å blande inn opioider på psykedelika fører til motsatt synergi og sånn sett "forurenser" trippen.

Jeg er klar over at mange bruker psykedelika ene og alene for å se halliser og fjase rundt. Dem om det. Jeg ser ike at en slik bruk av psykedelika har noen særlig oppbyggelig effekt. Om målet utelukkende er sterk eufori så er jo opioider ideelt. Og som andre i tråden nevner så kan sikkert opioider på tripp gi en mere euforisk følelse. UTen å ha prøvd det selv vil jeg tro det går på bekostning av klarhet, våkenhet, tilstedeværelse og innsikt.

Som excytose sier så hemmer opioider "signaler fra nocisreseptorer som går oppover ryggmargen". Altså ikke oppskriften for en "kundalini" opplevelse. Og det er vel nettop slike opplevelser man ønsker å åpne seg for om man tar psykedelika?
Sist endret av Bearass; 13. mars 2010 kl. 18:17.