Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2132
Halla,
Noen luringer som har lastet opp et bilde av at de kjører i langt over fartsgrensen, mer enn nok til å miste lappen i en 80-90 sone.

Lurer bare på, hvor lurt er det og laste opp et slikt bilde?
Hva er isåfall konsekvensene hvis noen viser dette til politiet? bryr de seg?

cheers
Tror bilder er dårlig bevis når det finnes photoshop
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Sant nok, men det ligger flere bilder, der man kan se hvem som kjører og sitter på, samt man ser speedometeret.
Er kanskje type 10 bilder!
Alt kan endres/fjernes med PS skills
kan jo endre tall osv på speedometer + ansikt
noen som har lite og gjøre kan fint gjøre dette på 10 bilder
Sist endret av Zitto; 20. juni 2011 kl. 23:17.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Hva med og si den var jekket opp?

Det er kanskje ikke det smarteste og gjøre, men han kan umulig få noe annet en generelt "nå må du roe deg" tilsnakk..
vel, photoshop funker på flere bilder også
Jeg hadde ett bilde på FB av speedometeret og ansiktet mitt mens bilen går i 225km/t. Ser ikke problemet da jeg "nettopp" hadde handla bilen, og befant meg på Autobahn... Men det kommenterte jeg under bildet, dog
Tviler på at politiet har resurser til å etterforske dette. Dog finnes det vist teknikker som kan bevise at et bilde ikke er manipulert hvis man har flere bilder ( eller kameraet ). Slik jeg forstår det sammenligner man flere bilder får å finne unike forskjeller i lys-nivåene på ccd brikken bilde ble tatt med. Dette lager en signatur som ville blitt forandret hvis man manipulerte det i Photoshop.

Med dette nivået av teknisk etterforskning blir du ikke utsatt for Ville vært mer bekymret for hva mor og far ville mene hvis de fant det ut. +fremtidige arbeidsgivere, osv.
Ligger flere annonser på finn hvor biler kjører lang over fartsgrensa. Med tanke på at det sikkert er lettere å sjekke der for politiet, tror jeg ikke det er farlig.
Sitat av Kongen Vis innlegg
Ville vært mer bekymret for hva mor og far ville mene hvis de fant det ut. +fremtidige arbeidsgivere, osv.
Vis hele sitatet...
Det som er privat, er privat. Jobben har ingenting å snoke på private ting å gjøre, egentlig ikke far og mor heller hvis man ikke ønsker.
Det som er privat, er privat. Jobben har ingenting å snoke på private ting å gjøre, egentlig ikke far og mor heller hvis man ikke ønsker.
Vis hele sitatet...
Privatliv i det 21 århundre? Ville ikke stole mye på det.....
Apropos dette... Har en bekjent som har lagt ut video av seg selv på vei til Sverige, når han tyner bilen opp i 200 km/t på norsk motorvei. Noen som vet om dette får konsekvenser for ham (evt hvilke) om noen *kremt* skulle finne på å tipse politiet?
Han vil forresten søke på politiskolen selv... Akkurat den sjansen regner jeg med henger i en tynn tråd om videoen kommer ut offentlig, men.

PS: Hvordan laster man ned video fra Facebook?
Vel, noen ting som man må ta i betraktning:

1. Er bildet manipulert?
2. Kjører vedkommende på norske veier?
3. Kjører vedkommende på privateid vei?
4. Kjører vedkommende på bane?
5. Er sjåføren av bilen den samme personen som den som har lagt ut bildet?
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Man ser personen, veien, speedometret og at det er på en motorvei, samme person som har lagt ut bildet, lurer bare hvis noen er litt badboy og sier noe til politiet, hva evt. konsekvensene ville vært?
Politiet idag er for opptatt med å buste pokerspillere og hasjrøykere.
Tror de bryr seg pent lite, med tanke på at det finnes photoshop som det er nevnt over her.
Jeg mener å ha sett i media at der finnes de som har mistet lappen etter å ha lagt ut video på youtube og lignende, men hvor store ressurser politiet legger i dette vet jeg ikke. Fant heller ikke noe kilder on the fly.
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Kunne heller ikke finne noe, har hørt om en som mistet lappen etter han la en film ut på youtube, men ikke bilde på facebook... Tenkte bare hvis man skulle rapportere det til politiet, ville de brydd seg? er tross alt snakk om det dobbelte av fartsgrensen i 80 sonen.
Sitat av raze Vis innlegg
Vel, noen ting som man må ta i betraktning:

1. Er bildet manipulert?
2. Kjører vedkommende på norske veier?
3. Kjører vedkommende på privateid vei?
4. Kjører vedkommende på bane?
5. Er sjåføren av bilen den samme personen som den som har lagt ut bildet?
Vis hele sitatet...
På privateid vei gjelder vanlig trafikkregler. De andre punktene har du riktignok rett i.
Sitat av Neh Vis innlegg
Halla,
Noen luringer som har lastet opp et bilde av at de kjører i langt over fartsgrensen, mer enn nok til å miste lappen i en 80-90 sone.

Lurer bare på, hvor lurt er det og laste opp et slikt bilde?
Hva er isåfall konsekvensene hvis noen viser dette til politiet? bryr de seg?

cheers
Vis hele sitatet...
SELVSAGT er det jævli lite lurt å laste opp dette! Bryr snuten seg? Aner ikke, det vet kun snuten. Så dere får lure på dette fremover.
Lurer på en annen sak: Hva godt kommer det ut av å laste opp bilder av at dere kjører for fort?
Oh noes, nå kommer Facebook-politiet til å arrestere alle som har fyllebilder mens de drikker på offentlige plasser òg.

Hvem tror du sjekker bildene dine? Tror du det er en egen politiavdeling som sjekker bilder og kommentarer på Facebook?
har en onkel i politiet, jeg hadde skrevet på facebook "nu røyker jeg virkelig bra shit!" (1 april) men ingen politi kom og tokk meg.
Selv hatt snakk - snakk med politiet om hva dem gjør på fritiden hvis dem ser noen som bryt reglene, dem sa: da skal dem være glad får vi ikke er på jobb, får vi ork nemlig ikke og ta små forbrytere på fritiden, bare hvis det står mellom liv.
Men selvølgelig, noen politifolk, trur jo at det er film... private livet har sine grenser, om jeg spotter noen som røyker cannabis på gata, så vil jeg ikke tipse politiet, derimot jeg ser en kar med revolver/kniv, og ser dopa ut, da ringer jeg politiet tvert!
Sist endret av justastonedhuman; 22. juni 2011 kl. 08:58.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Oh noes, nå kommer Facebook-politiet til å arrestere alle som har fyllebilder mens de drikker på offentlige plasser òg.

Hvem tror du sjekker bildene dine? Tror du det er en egen politiavdeling som sjekker bilder og kommentarer på Facebook?
Vis hele sitatet...

Virkelig?
Du må lære deg å lese gjennom tråden før du svarer. TS spurte om det var lurt å legge ut slike bilde i tilfelle noen VISTE bildene til politiet.
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Tenkte hvis noen skulle vise dette fram til politiet! De fleste synes vell det er litt drøyt å kjøre i det dobbelte av fartsgrensen, kan kanskje være lurt å gå til politiet med saker som dette, for å sette dem på plass?