Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5283
Rimi-butikkene i Oslo, veit ikke hvordan det er ellers i landet, har begynt med et nytt system for å kjøpe tobakk og kontankort. For de som ikke har sett det, tar man et kort fra kassen, aktiverer kortet, og betaler for det, og stapper kortet inn i maskinen ved utgangen. Dette kan utnyttes. Obs obs! Dette er helt sikkert ulovlig.

1.Ta to kort av samme type fra hylla, og stapp det ene kortet diskret i lomma.
2.Betal for det andre kortet. Dette kortet blir nå gyldig, og kan brukes på automaten.
3. Stapp det kortet du ikke betalte for inn i automaten. Det skjer selvsagt ingenting.
4. Klag til betjeningen. Sannsynligvis vil de "beepe" kortet ditt igjen, i den tro at det var det samme kortet du betalte for. Du har nå to gyldige kort. Men husk at det kanskje ikke er så lurt å utløse dem rett etter hverandre...

Ekstra fint tilbud blir det også neste gang de "ring for 1000 for 500" tilbudene med kontantkort kommer...

Edit: La til fet skrift da noen faktisk ble sjokkert over at det er ulovlig.
Sist endret av Pinh34d; 14. november 2004 kl. 21:29.
Heh.. genialt !

Må prøves en gang.
Haha .. så genialt

Dette her må prøves om det er noe slikt i tr.heim :P
Bare ikke prøv dere på Rimi Marsveien i Oslo, hvis det skulle være aktuelt for noen av dere.

Dere er herved advart...
Hvis det å stjele er greit for dere.

Det er like ille som vanlig tyveri, og for meg er det i allefall kjipt å gjøre seg til tjuvradd for å kunne ringe dama litt oftere.

Jeg håper i allefall de som prøver det blir tatt!
Hehe, vel, hvis det da ikke er en sånn automat tilstede, og heller kanskje et kjøleskap ved disken, så ta ut 2 esker snus, pakk den ene diskret i lomma, betal for den andre, og gå rolig ut. Da slipper man t.o.m. masse ekstra kontakt med personale :P

edit: jeg er teit, jeg tenkte på snus / istedenfor røyk.., men prinsippet er det samme, men tyveri er tyveri..
Sist endret av christerschonni; 14. november 2004 kl. 18:08.
Opprinnelig postet av Dionysos
Bare ikke prøv dere på Rimi Marsveien i Oslo, hvis det skulle være aktuelt for noen av dere.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker ikke uansett
Hahaha.. Sant det som christerschonni sier da :P
Meny i Bergen hadde samme system.
Smart, de har sån system på maxi i tr.heim
Opprinnelig postet av Loeve
Meny i Bergen hadde samme system.
Vis hele sitatet...
Hadde det sist gang jeg var i Bergen også. (Noen dager siden)

Men jeg advarer å gjøre dette, noen vil bli tatt...
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Til folk i Egersund og omegn: De har et slikt system på Spar Svanedalgården i Sentrum.
Hehehe nice post!
Systemet det er snakk om heter "Vensafe" og produseres så vidt jeg vet av et firma med samme navn.
Hvert enkelt vensafe-kort har sitt eget serienummer og dette skrives også ut på kviteringen (i tillegg til at det står bak på selve kortet).

Har selv jobbet som rimi-slave på østlandet i et par år så har fått vensafe systemet inn med teskje
I de butikkene (3 stk) jeg har jobbet har det alltid vært rutine å sjekke serienummeret på kortet med serienummer registrert på kassen for å unngå tyveri etter metoden Pinh34d nevner.. Det finnes sikkert butikker som er slappere enn andre på å kontrollere dette, men dere er herved advart

I tillegg har de fleste butikker i ICA-gruppen (deriblant RIMI) kameraer som overvåker både kassene og vensafen, så man stiller litt svakt dersom det vises at du bevisst putter et likt kort i lomma

Menmen.. Lov å prøve seg
den metoden har vi her brukt i over et halvt år. men enda smartere er og ta et kort fra en butikk og bruke det i en annen. fordi da kan de ikke si noe hehe og hvis du er uheldig så sier du bare at du skulle kjøpe for bestemoren din og da får du garantert
ikke prøv dette (egentlig uansett)
men takk for tipset nå skal jeg huske å være ekstra på vakt mens jeg er på jobb

og det med å ta et kort fra en butikk og bruke det i en annen er jo helt noldus, for det første vil den butikken du går inn i med 99,9% sikkerhet si NEI*!!!1!! fordi det blir jo idiotisk om de skal få en minus av varen mens en annen butikks skal få en pluss. Har også opplevd en god del som prøver å lure oss men disse blir som regel bare bortvist fra butikken siden vi ikke orker å slite mer med det (dette kun så lenge sjefen IKKE er til stede og det blir han mye nå siden det blir franchise) så gi f og finn på noe bedre å gjøre (telle varer i butikken elns)
Det er idiotisk å røpe dette for hele verden, når du først har fått en anarkistisk idee hold den for deg selv om de ikke vet om noen andre som kan holde på den! For mange er imot oss...
anarkistisk ide? så det er det butikktjuveri kalles nå for tiden? jaja... har en kjempeanarkistisk ide jeg.. den innebærer dynamitt og den norske bank!










idiot
Opprinnelig postet av zeronz
Det er idiotisk å røpe dette for hele verden, når du først har fått en anarkistisk idee hold den for deg selv om de ikke vet om noen andre som kan holde på den! For mange er imot oss...
Vis hele sitatet...
Faen ikke prøv og lat som om du aner hva anarkisme går ut på. Du er en simpel tjuv og ikke noe annet.
Det er jo tyveri!
MokkaKaffi: Nei seriøst? Huff, da skal jeg IKKE gjøre det ivertfall!11!

Se deg litt om, forumet har bl.a. guider for black-hat, svindling av automater, warez, fleinsoppspising osv osv.

Ikke bli overrasket over at folk forteller om effektive måter å stjele på.
Opprinnelig postet av Pumpkin
Haha .. så genialt

Dette her må prøves om det er noe slikt i tr.heim :P
Vis hele sitatet...
Ica KBS
anarkisme går ut på å utnytte systemet
Sist endret av zeronz; 14. november 2004 kl. 20:56.
Opprinnelig postet av zeronz
anarkisme får ut på å utnytte systemet
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Er ikke anarki et samfunn uten en styreform?
Hvorfor ikke legge en esktra sjokolade i lomma?
Opprinnelig postet av Loeve
Ikke nødvendigvis. Er ikke anarki et samfunn uten en styreform?
Vis hele sitatet...
Helt korrekt
Akkurat. Så hva i helvete har å utnytte systemet med en mangel på styreform å gjøre?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
I Bergen på Oy! (selvbetjent butikk) har det blitt en vane for studenter å kjøpe øl ved å sette sekspakningen på vekten, slå inn at det er poteter, og da betale for ca to kilo poteter, nå er ikke jeg noen stor potetfantast, men det er vel 4kr kiloet?

Såklart, jeg oppfordrer ingen til å gjøre dette, har selv aldri gjort det, og ikke kommer jeg til å gjøre det, men det er klart bevis på at en butikk hvor de stoler blindt på folk blir svindlet.
Så lenge det er et system kan det utnyttes helt til det ikke finnes et sytem lengre..
Opprinnelig postet av Devine
I Bergen på Oy! (selvbetjent butikk) har det blitt en vane for studenter å kjøpe øl ved å sette sekspakningen på vekten, slå inn at det er poteter, og da betale for ca to kilo poteter, nå er ikke jeg noen stor potetfantast, men det er vel 4kr kiloet?
Vis hele sitatet...
Gikk ikke Oy! konkurs eller noe? Den i sentrum er hvertfall ikke der lenger, og jeg har ikke funnet de noen andre plasser heller.
Opprinnelig postet av zeronz
anarkisme går ut på å utnytte systemet
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hæ? Anarkisme kommer av an (ingen) og archos (leder, hersker). Det er en tilstand hvor ingen hersker, ikke en måte å utnytte systemet. Da blir vel pokerstrategier plutselig anarkisme?
Opprinnelig postet av IvIoyner
Unnskyld meg, men hæ? Anarkisme kommer av an (ingen) og archos (leder, hersker). Det er en tilstand hvor ingen hersker, ikke en måte å utnytte systemet. Da blir vel pokerstrategier plutselig anarkisme?
Vis hele sitatet...
Nei, så lenge det er et system å utnytte. Meningen er at det ikke skal finnes noe system å utnytte.
Hva faen snakker du om? Hvorfor snakker du hele tiden om dette såkalte systemet?`Anarki betyr rett og slett at det ikke er noen leder.
Ikke noe leder og ikke noe stat.
og dermed skal anarkisme også bety å utnytte systemet til det går under?
Faen. zeronz, deg finnes det en god beskrivelse av på en side som nå (desverre) er lagt ned. Beskrivelsen het noe så givende som en "kewl", og beskrivelsen var så bra at jeg ikke vil prøve å gjengi den, men for at det skal gi noen mening til deg, så er "fjortiss-anarkist" et bedre ord å bruke.

Anarkisme har _absolutt_ ingeting med utnytting av systemet å gjøre, samme hvor mye du prøver å få det til å virke som om det gjør.

Forresten: På Rimi i Sædalen utenfor Bergen finnes det også slike automater.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Faen. zeronz, deg finnes det en god beskrivelse av på en side som nå (desverre) er lagt ned. Beskrivelsen het noe så givende som en "kewl", og beskrivelsen var så bra at jeg ikke vil prøve å gjengi den, men for at det skal gi noen mening til deg, så er "fjortiss-anarkist" et bedre ord å bruke.

Anarkisme har _absolutt_ ingeting med utnytting av systemet å gjøre, samme hvor mye du prøver å få det til å virke som om det gjør.

Forresten: På Rimi i Sædalen utenfor Bergen finnes det også slike automater.
Vis hele sitatet...
Nei, desverre...
uhmm... må nesten rette på moyner.. anarki kommer av 'a' som betyr ingen og 'arki' som betyr styre/makt/overhode.. så peisa dem inn en 'n', siden det hørtes så dumt ut med aarki.

Scha
Opprinnelig postet av Scha
uhmm... må nesten rette på moyner.. anarki kommer av 'a' som betyr ingen og 'arki' som betyr styre/makt/overhode.. så peisa dem inn en 'n', siden det hørtes så dumt ut med aarki.

Scha
Vis hele sitatet...
Står fint skrevet i det Store norske leksikon
Fornes har rett.
Uten dette systemet hadde det sikkert vært "like"
lett og stjelt seg røyk.
Ta et røykekort i lomma og en røykpakke/snus er vel akkurat det samme.
Men selvfølgelig, det er jo forskjellig fra butikk til butikk...

Kan jo prøve ^^
Det er litt lettere å ta to syltynne kort istedetfor ett, enn det er å lene seg over kassa, og og rappe en pakke røyk... dessuten så gir betjeningen deg det rett i hånda, som selvfølgelig gir en bedre følelse...
prøvde trikset på rimi i lillehammer:d funka som faen! knall^^ betjeningen skjønte ikke dangelbæret og åpna maskina og ga meg en 20 pk.. jeg som også bare betalte for en 10pk.. han fyren som kom bot å åpna luka spurte om det var 10 eller 20pk jeg skulle ha.. så jeg sa 20.. etter 5 min gikk kviga mi inn og tok seg en 10pk med kortet jeg hadde betalt for:d men det er ikke lurt å ta dette trikset for ofte..
Som shadow nevner, så er det jo systemer på plass for å forhindre dette (serienummer på kvitteringer og slikt) så oddsen for å bli tatt dersom betjeningen er noenlunde oppegående er rimelige stor! (så er forsåvidt betjeningen svært skjelden så veldig oppegående)

Anbefales i alle fall ikke å forsøke dette på dem som jobber dagtid, da de ofte er ansatt på full tid (og noe mer involvert/engasjert i driften av butikken)

Og slikt videoutstyr er helt fantastisk. Dere vil ikke tro hvor lang i masken folk blir når du sklir bort til dem med en DVD i hånden og sier; "Du, på denne DVD platen er det opptak av deg som putter røyk/øl/sokker (stryk ut det som ikke passer) i lommene. Du har to valg; Forsvinne og aldri vise trynet her igjen, eller bli med meg ned på politikontoret hvor vi sammen overleverer denne DVDen"

Men for all del, stå på folkens. Det er å ta slike folk som dere som gjør hverdagen spennende når man er "kassadame"
Denne threaden bør egentlig ikke hete "Røyk og kontantkort til halv pris", men heller "kjøp kontantkort/røyk og stjel en samtidig".

For en kriminell mesterhjerne du er. Jeg mener, virkelig, klarte du virkelig å tenke ut at man faktisk kan stjele også?
herregud! om dere synes det er en dødsynd så hold nå kjeft, og se at det finnes intreserte her!
Som shadow nevner, så er det jo systemer på plass for å forhindre dette (serienummer på kvitteringer og slikt) så oddsen for å bli tatt dersom betjeningen er noenlunde oppegående er rimelige stor!
Vis hele sitatet...
Da går/beiner man ut, om de begynner å sjekke ting... du har jo fortsatt et gyldig kort..

For en kriminell mesterhjerne du er. Jeg mener, virkelig, klarte du virkelig å tenke ut at man faktisk kan stjele også?
Vis hele sitatet...
Politiet vil sikkert være uenige, men jeg defirnerer dette som at du lurer personalet til å gi deg en pakke til gratis. Såkalt social engineering.
Pinh34d; Joda, bare å "beine på" men som det også ble nevnt tidligere, så er det som regel video overvåkning på slike steder også... Lite trolig at noen forfølger saken, men du kan neppe vise trynet der igjen
I Bergen på Bønes langs Fjøsanger veien ligger det en bensinstajson. Der legger de snusen i samme kjøleskap som drikkevarene. -hint hint-

ps: Har ikke prøvd dette selv.

edit: Mulig den heter Fjøsangerveien storkiosk (Kart)
Sist endret av A_O-MoP; 18. november 2004 kl. 16:56.
hva med at du rapper et ekstra kort en annen gang og setter en sort strek på langs med strekkoden(det er vanskerlig å se det med det blotte øye) og putter dette i lomma, går til kassedame og sier at det ikke virka på automaten, så tar prøver hun å aktivere det en gang til men da funker det ikke så tror hun sikkert at strekkoden er fucka eller noe og gir deg et nytt kort fra hylla og aktiverer dette.. så kommer du deg vel unna registrerings systemet.
▼ ... over et år senere ... ▼
I Trondheim er det slik system på maxi på Moholt om det er noen som er interiserte.