Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 765
Kjøpte meg en rosa Ipod mini i fjor engang. En herlig opplevelse, men de siste 3 månendene har batterilevetiden skrantet drastisk. Lurer bare på om noen andre har sånn problemer der ute sånn at jeg kan ta med det vis jeg tar kontakt med appele.
har du brukt forskjellige typer batterier?

F.eks.

Fra Sony til Kodiac.
det er jo ikke akkurat så veldig lett å bytte mellom forskjellige typer når batteriet sitter pent fast inne i ipoden søtnos...
Å herregud. Nå blanda jeg ipod med creative! My bad. Beklager!
Ladet den for lite, dvs tatt ut laderen før den har ladet seg helt ferdig kan være et problem med de fleste el.varer.
minien er dømt til å dø til slutt da, det er bare x antall oppladninger før den går dukken(tror det er 400?), og da er det bare en løsning, kjøpe ny.

min synger på siste verset den også nå, men du kan jo prøve å bruke den 1 års garantien du har da. planlegger jeg å gjøre^^

edit:

http://www.apple.com/batteries/replacements.html
^
fant dette nå på apple.com:
"iPod Owners

Your one year warranty includes replacement coverage for a defective battery. You can extend your warranty to two years with AppleCare. During the second year, Apple will replace the battery if it drops below 50% of its original capacity. If it is out of warranty, Apple offers a battery replacement for $59. Apple disposes your battery in an environmentally-friendly manner."
Sist endret av stef; 26. juli 2005 kl. 18:44.
Ikke bare ladet den for lite, men ladet den før den er tom. Jeg har også en iPod mini, og jeg prøver å alltid lade den helt ut, før jeg lader den opp igjen.
Hva med å "lure" apple og si at batteriet er dødt, sender de et nytt et eller må du sende inn hele ipoden? Jeg skal bestille meg en ipod mini nå..
r33l: jeg tror nok ikke du klarer å bytte batteriet selv, selv om du "lurer" apple for et. det skal nok litt til, det ender bare med at du mister 1års garantien siden du åpna den(er det ikke sånn a?)
batteriet skal tåle å lade i hytt å pine. det står det da klart å tydelig (men godt bortgjemt) på apple sine sider. men med batteriene som sitter inni iPod'en (husker ikke navnet) så er det noe med at det tetter seg igjen på en eller annen måte. og tilslutt vil de ikke kunne brukes. men man kan vel betale for å bare bytte batteriet, men det koster jo en million. bare litt mindre en en ny ipod. (om jeg ikke husker feil er det rundt 1000)
"tetter seg igjen" er jo en måte å si det på. Alle oppladbare batterier har begrenset levetid og vil miste kapasitet til de tilslutt er ubrukelige.
Hadde ikke apple kommet med et nytt og bedre batteri til ipoden da? Mener å ha lest det.
Sitat av hakkon
batteriet skal tåle å lade i hytt å pine. det står det da klart å tydelig (men godt bortgjemt) på apple sine sider. men med batteriene som sitter inni iPod'en (husker ikke navnet) så er det noe med at det tetter seg igjen på en eller annen måte. og tilslutt vil de ikke kunne brukes. men man kan vel betale for å bare bytte batteriet, men det koster jo en million. bare litt mindre en en ny ipod. (om jeg ikke husker feil er det rundt 1000)
Vis hele sitatet...
59 dollar som tidligere nevnt av stef.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Dersom batteriet begynner å skrante kontakter man Apple og krever nytt batteri eller ny iPod. Dette har du krav på iflg. Forbrukerkjøpsloven. Verre er det ikke.

edit: Til dere som ikke kjenner reklamasjonstidene er det vanligvis 2 år, men såkalte "kapitalvarer" har 5 års reklamasjonstid. Mobiltelefoners reklamasjonstid ble i retten fastslått til 5 år, så det er trolig det samme vil gjelde iPod.
Sist endret av Marken; 26. juli 2005 kl. 20:42.