Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 700
Jeg driver og mekker litt på ei side, så tenkte jeg å legge inn en helt enkel tekstcounter på sida. Problemet er det at den teller for hver side jeg går inn på. Den teller når jeg går inn på home, bilder, artikkler... ja.. den teller på alt! Jeg vil at den kunn skal telle den første gangen du åpner sida, og ikke nå du surfer rundt på den! Hvis noen forstår da?
Er dette mulig, og hvordan?
Epleplukker
Dette er mulig. En mulighet er å få telleren til å skjekke ip.

Hvordan du setter det opp osv. lar jeg de som har litt mer peiling forklare. Du kan evt. skjekke ut hotscripts.com og google
Sist endret av Bekks; 19. juni 2005 kl. 23:34.
Trådstarter
Har du no slags script eller en side der jeg kan sjekke dette ut litt nermere?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sjekk om en sessionvariabel eksisterer, hvis ikke så vil den bli laget. Dette setter du inn på alle sidene dine. Sjekk, lag cookie. Hvis session ikke eksisterer +1 på counter og lag sessionen. Hvis ikke så gjør du ingenting.
Bruk home.no countern : p Enkel og grei : )
Trådstarter
Sjekk om en sessionvariabel eksisterer, hvis ikke så vil den bli laget. Dette setter du inn på alle sidene dine. Sjekk, lag cookie. Hvis session ikke eksisterer +1 på counter og lag sessionen. Hvis ikke så gjør du ingenting.
Vis hele sitatet...
Dette blir desverre HELT gresk for meg:P her totalt amatør på dette..

Bruk home.no countern : p Enkel og grei : )
Vis hele sitatet...
Den gjør jo den jobben telleren min ikke skal gjøre.. Den teller for hvert trykk.. :/
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Hm. vil ikke si jeg har greie på dette, men jeg har et webhotell med innebygget script for og lage counter. du kan få en counter hos meg. men hvis du sæker etter "counters" på google eller hotscripts.com finner du sikkert noe du liker
Jeg brukte denne kjekke greia. Brukte max 10 minutter, så hadde jeg teller for på siden min. Den bruker cookies slik at du får et "hit" bare dersom cookien ikke eksisterer hos din besøkende fra før av.
Lykke til med siden din!
eller så kan du vel kanskje bare plassere counteren på en side. f.eks bare på home.
kanskje noen hopper over home når de er inne på siden din, men du vil få et mer riktig bilde enn det du har nå.
Trådstarter
Jeg brukte denne kjekke greia. Brukte max 10 minutter, så hadde jeg teller for på siden min. Den bruker cookies slik at du får et "hit" bare dersom cookien ikke eksisterer hos din besøkende fra før av.
Lykke til med siden din!
Vis hele sitatet...
Prøvde den nå, og da syns jeg den teller litt for lite igjen.. :P Da teller den kun for hver nye person som går inn på sida.. den teller ikke ant. ganger sida blir åpna!

Tenkte jeg sku prøve den metoden til Hakkon nå! Men, er det no veldig lettvindt script jeg kan legge inn på den første sida med counteren, som kan sende personen videre til selve hjemmesida, uten at det er serlig merkbart?
Trådstarter
Takker for alle svara! Prøvde forslaget til hakkon nå, og det funka jo fett!