Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2090
Hei!
Jeg har et irriterende problem med min pc.
Når jeg kobler fra strømkabelen så går jo pc'n på strømsparer modus, og da lavere lysstyrke på skjermen.
Men når jeg kobler til strømmen igjen så vil den ikke endre lysstyrken, selv om det står at den er påkoblet strøm.
Jeg har lagd en egen strømstyringsplan for pc'n når den er tilkoblet strøm, og har da skjermstyrken på maks. Skjermstyrken står nå på maks når jeg sjekker, men skjermstyrken på pc'n endrer seg ikke, og er fortsatt lav..
Jeg har også prøvd pc'n anbefalte innstilling (balansert) men hjelper ikke.

Noen som har noen løsning på dette problemet?
Sikkert rotete forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener.
kan det være så enkelt som en "fn" knapp (eventuelt alt / shift / windowstast) + opp/ned pila?
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
kan det være så enkelt som en "fn" knapp (eventuelt alt / shift / windowstast) + opp/ned pila?
Vis hele sitatet...
Les før du leker smart.

"Jeg har lagd en egen strømstyringsplan for pc'n når den er tilkoblet strøm, og har da skjermstyrken på maks. Skjermstyrken står nå på maks når jeg sjekker, men skjermstyrken på pc'n endrer seg ikke, og er fortsatt lav.."
Sist endret av Vod0; 4. mars 2011 kl. 18:02.
Kan også nevne at skjermstyrken blir normal igjen etter restart.
Men er litt kjett å restarte pc'n hele tia:/ Spesielt om den har ligget i dvalemodus, for det er som oftest da den ikke gidder å gi meg full skjermstyrke lenger.
Om det har noe og si så er har jeg Windows 7 Home Premium 64 bit operativsystem på pc'n. Og det er en Acer Aspire pc.
Sitat av UB3R Vis innlegg
Les før du leker smart.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være så sinna da ;(

Fulgte med et eget program på laptoppen min som stiller lysstyrke,
uavhengig av hva windows-innstillingene er, som jeg kan stille med med fn+opp/ned pil, forsåvidt det samme for lyd.
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Trenger ikke være så sinna da ;(

Fulgte med et eget program på laptoppen min som stiller lysstyrke,
uavhengig av hva windows-innstillingene er, som jeg kan stille med med fn+opp/ned pil, forsåvidt det samme for lyd.
Vis hele sitatet...
Vet du, det FUNKA!!!
fn + høyre piltast stilte styrken opp igjen.
Tusen takk ^^
Men syns det fortsatt er merkelig at skjermstyrken i windows sto på maks, men jaja.. Da veit jeg hvordan jeg fikser det! Takk igjen
Det fungerer tydeligvis å 'leke' smart. (:
Hvilken produsent er maskinen fra? Flere produsenter har egne strømstyringsverktøy som kanskje kan hjelpe.
Sitat av centric Vis innlegg
Hvilken produsent er maskinen fra? Flere produsenter har egne strømstyringsverktøy som kanskje kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Fikk det til å fungerere igjen ved hjelp av fn + pil høyre som skrevet over