Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 947
Har nettopp lastet ned demoen av Heroes V. Nå er ikke PC'en min allverdens, og det skorter litt når det kommer til systemkrav, men jg får iallefall til å spille spillet, dog med laber grafikk.

Noen som har noen erfaringer med det nye Heroes V? Personlig klarer jeg IKKE å venne meg til det nye gameplayet. Syns det ble rotete og uoversiktlig med 3D-view. Vil aller helst ha gode gamle Heroes III-synsvinkel.

Når det er sagt så mener jeg også Heroes III var det klart beste spillet i serien. Spilte også litt Heroes IV, men falt aldri HELT i smak.

Noen som har noen meninger om disse spillene, primært Heroes V? Er det verdt å kjøpe\laste ned?
Jeg lastet det ned og digger det. Har alltid vært svak for serien og har ikke noen problemer med den nye 3d-viewen. Du vet man kan styre kamera?:P Om du liker de gamle så liker du denne også. Samme greia i litt ny innpakning.
Heroes e kongespill.. men vet ikke om jeg engang gidder å prøve heroes V.. Virker ikke så bra spør du meg..likte ikke 1V i det hele tatt og V virker ganske så lik...Helt enig med deg i at Heroes 111 er det beste spillet i serien..fortsetter med det jeg hvis jeg kjeder meg..
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Heroes 3 er det beste av dem alle. Men synes det går ann å spille Heroes 4 på en dårlig dag (liker heller ikke den nye stilen).
Må få si at jeg likte Heroes II best. Grafikken var finere på Heroes II, bedre stemning.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg er enig med: sh33p
Er stor fan av HOMM serien, og jeg må si jeg var skuffet av det siste spillet ikke pga grafikken, det er jo tross alt spillbarheten som teller, men over f.eks byggedelen, dvs den delen når du skal utvide byen din. Veldig uoversiktlig. Og det hadde ikke kostet så mye å tatt inn samme oppsett som f.eks HOMM III, men alt i alt et meget spillbart spill. Campaign er bra, single player derimot var mindre bra
Sitat av sh33p
Må få si at jeg likte Heroes II best. Grafikken var finere på Heroes II, bedre stemning.
Vis hele sitatet...
For great justice!
Satt faktisk og spilte det nå
Har bare trial-versjon though. Har rota bort cd'en :/
Har ikke spillt V,men hører den går litt tilbake til det Heroes en gang var.
Heroes 2 var helt genialt, jeg spillte demoen ofte hos venner for jeg klarte ikke å få nok plass på min 486 til å pakke det ut og innstallere det fra Tekno-cd'en
(Har dog nå Heroes platinum(1,2,3+alle expansions) som går greit på min nye pc :P)

Men det som er bra i Heroes 2 er enda bedre i 3.En veldig naturlig utvikling, i motsettning til 3->4 som introduserte et par konsepter jeg helst tørker meg bak med.
3 er en alltime Heroes favoritt.
Digga 3-ern men firern er ikke helt min smak. Har ikke prøvd 5-ern enda, men sett en del screenshots. Virker ikke helt topp
Sitat av sh33p
Må få si at jeg likte Heroes II best. Grafikken var finere på Heroes II, bedre stemning.
Vis hele sitatet...
Hell Yes! Heroes 2 herjer!
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Me like Warcraft 2. Bra feeling i det og. For de som savner disse spillene, kan dere prøve å gjenopplive de gode stundene med Wesnoth. Et simpelt spill hvor du ikke bygger, men oppgraderer enhetene dine. God storyplay også. Ta en titt på www.wesnoth.org
Spille ofte Heroes III, og mener at dette er eit bra spill.
Sitat av RadioSlave
God storyplay også. Ta en titt på www.wesnoth.org
Vis hele sitatet...
OT: Hehe. Bodde med head art developeren til Wesnoth (jetryl) i junaiten... Snodig type...

Vanskelig å bestemme seg for hva som er best av II og III, likte grafikken veldig godt i treeren, men kanskje litt mer feeling over "tegneserie"-figurene i II... IV var rævva, og dermed er jeg nokså skeptisk til V
IIIern er min klare favoritt.. Heroes V er verdt å laste ned men ikke å kjøpe
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
har spilt 5'ern nå i et par dager. Her er min (korte) oppsummering:

Har du normalt god hardware/skjermkort er grafikken veldig bra. Ved første øyekast ser den bare helt grei ut, men etter å ha spilt det legger man merke til mye små detaljer som bevitner at her har det blitt lagt i litt arbeid. I begynnelsen syns jeg det var litt vanskelig og manøvrere helten på det nye 3d-map'et, men det blir fort en vane. Byene ser flotte ut, og jeg vil også trekke frem et fremragende soundtrack. Låtene kler spillet, og står mye for stemningen sammen med det vellagde artworket.

Gameplayet er veldig likt tidligere heroes-spill, på godt og vondt. Formelen er litt out of date, og står ikke akkurat for de store innovasjonene. Det virker som de har tatt "det enkle er ofte det beste" approachen, selv er jeg en stor fan av Age of Wonders serien, som har langt mer avansert gameplaymekanikk.

Totalt sett en helt grei oppfølger. Skulle riktignok ønske de kunne tilby litt nytt gameplay, selv om det gode gamle fortsatt fungerer kurant nok.
Sist endret av Polar-; 31. mai 2006 kl. 22:30.
Det jeg hater med V som jeg også hatet litt med III er det at alle enheters spesialferdigheter er så dårlig dokumentert. Hva er Large shield? Hvem vet? Det står ikke i spillet, og ikke i manualen. Ubisoft slipper vel snart en 144 siders "Strategy guide" som inneholder det vi alle tar for gitt at finnes i manualen.

Heroes IV var fint på dette punktet. Selv liker jeg III best, men heroes IV hadde en klar fordel her, pluss at de hadde greid å gjøre det slik at det gikk an å ha forskjellige heroes. Det er ikke bare Wisdom, Intelligence, Logistics, Resistance og de 4 magielementene som er verd å ta, som i 3ern.
Heroes III er det beste spillet etter World Of Warcraft. jeg liker heller ikke den 3D-view i det nye Heroes.
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke synes V er så dårlig som mange vil ha det til. Før i tiden spillte jeg mye både 2'eren og 3'eren, og den stemmningen og gameplayet synes jeg de har vært gode til å videreføre i V. Kanskje ikke så mye nyskapning, men det er fremdeles utrolig morsomt, spesielt sammen med venner. IV derimot føltes mer som en dårlig rippoff av Heroes serien... og det er nok derfor det er noen helt andre som ble satt til å lage V.