Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5087
Hei!
Er det noen som vet om det er mulig å søke om å få slippe fremmedspråk på VGS? Har nå tysk på nivå 2, det er ufattelig vanskelig, og jeg forstår ikke egentlig hvorfor jeg kommer til å få brukt for det. Får karakterer på ca 3.
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Hei!
Er det noen som vet om det er mulig å søke om å få slippe fremmedspråk på VGS? Har nå tysk på nivå 2, det er ufattelig vanskelig, og jeg forstår ikke egentlig hvorfor jeg kommer til å få brukt for det. Får karakterer på ca 3.
Vis hele sitatet...
Kortsvar: Nei. Du kan ikke bare søke om å slippe et fag som er gjeldene for å få godkjent studiekompetanse.
Du må ha lærevansker eller dysleksi for å få slippe fag som er nødvendige for godkjent studiekompetanse.
Nå har jeg pokker meg hørt den også!!!
"Øøøh, kan jeg få slippe alle fag unntatt friminutt og likevel få studiekompetanse?" blir vel den neste tråden om unnasluntring.
Gå yrkesfag så slipper du fremmedspråk.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Gå yrkesfag så slipper du fremmedspråk.
Vis hele sitatet...
Sorry for threadjack, men må man ha fremmespråk i almenn påbygging i yrkesfag?
Sitat av Grix Vis innlegg
Sorry for threadjack, men må man ha fremmespråk i almenn påbygging i yrkesfag?
Vis hele sitatet...
Fellesfag (701 timer)
140 Historie
56 Kroppsøving
140 Matematikk 2PY (praktisk)** /
140 Matematikk 2TY (teoretisk)**
84 Naturfag**
281 Norsk
Programfag (140 timer)*
Timene skal brukes til programfag fra utdanningsprogram for studiespesialisering.
• Formgivingsfag – felles programfag
• Formgivingsfag – valgfrie programfag
• Realfag – programfag
• Språk, samfunnsfag og økonomi – programfag


Er fagene på påbygning.
Forstår ikke hvorfor du vil søke om å slippe når du holder deg på en 3'er..
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Hei!
Er det noen som vet om det er mulig å søke om å få slippe fremmedspråk på VGS? Har nå tysk på nivå 2, det er ufattelig vanskelig, og jeg forstår ikke egentlig hvorfor jeg kommer til å få brukt for det. Får karakterer på ca 3.
Vis hele sitatet...
Stakkars deg! Nei du ca... Ingen grunnlag til å søke fritak. AT du får karakteren ca 3, viser bare at du jobber for lite med faget.
Sitat av Grix Vis innlegg
Sorry for threadjack, men må man ha fremmespråk i almenn påbygging i yrkesfag?
Vis hele sitatet...
Nei.
Du må ha eit eller to valfag avhengig av kva du har tatt tidlegare.
Blant dei valfaga finn du spansk, rettslære, R1 matte, osv...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Du kan ikke søke om å kvitte deg med fag du ikke ønsker på linjen du søker, men du kan søke på en linje som ikke har språkfag.
Yrkesfaglig, media, og.l.

Sitat av spelley Vis innlegg
Stakkars deg! Nei du ca... Ingen grunnlag til å søke fritak. AT du får karakteren ca 3, viser bare at du jobber for lite med faget.
Vis hele sitatet...
Der er eksempler med folk som er kjempeflinke i flere fag men har store problemer i andre. Eksempelsvis er der folk som forstår matte klart som blekk trass høyt nivå på oppgavene, men som ikke forstår bæret av norsk eller samfunnsfag. En slik person kan jobbe og jobbe og jobbe med norsk hele tiden men allikevel ikke forstå faget.

At noen får tre i språk trenger ikke bety at de jobber lite med faget, men heller at de har et dårlig språkøre. Hvor såvidt man innehaver evnen til å forstå forskjellige fag varierer fra person til person, og ofte hjelper ikke all denne jobben så mye som den burde.
det er ingen mulighet får og slippe spansk tysk eller fransk du må ha en av dem. det hjelper ikke med lærevansker og dysleksi må ha fremmedspråk uanset.