Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 617
Det starta med at eg satt med min bærbare pc og skjermen plutseleg vart svart, men pc`en var ikkje heilt vekke, kunne høyra at han gjekk. Eg slo han av og prøvde å slå han på igjen, den starta, men skjermen var svart. eg prøvde igjen og denne gongen virka skjermen. Men ei lita stund etter et eg var komen inn på winows vart skjermen svart igjen. fleire gonger har eg prøvd å slått han på, og nokre gonger så virker skjermen, men den forsvinner etter ei stund.

Kva er gale her?
Tipper det er slark i kabelen. I.o.m. at den er litt til og fra.

Lever den der du kjøpte den, burde være fort gjort og gratis hvis du har garanti og ingen synlige ytre skader som kan ha forårsaket dette.

Blir ikke veldig dyrt uansett.
Trådstarter
18 0
men det høyrest ut som windows restarter i det skjermen blir svart. men sekundet etterpå så høyrest den ganske vanlig ut...hmm...forståelegt?

oppdaget en ting til. etter at pc`en er komt på og skjermen er blitt svart, så er det eit lys på baksiden av pc`en så ikkje lyser, det skal lyse når pc`en er på.
nei,da høyres ikkje bra ut...:P
Tja.. Lever til service De fikser det sikkert, vanskelig å finne ut hva det er når du ikke har oppgitt noen specs om pc'n.

Hørtes ut som dårlig forbindelse mellom skjerm og pc først, men nå er jeg helt blank for ideer til hva det kan være :S
Trådstarter
18 0
Cybercom MD95625
Intel Pentium M prosessor 740 1,73 GHz
2 MB L2 cache, 533 MHz FSB
15,4’’ LCD-skjerm (bredformat 1280 x 800 piksler)
1024 MB DDR II minne
100 GB Harddisk, 5400 rpm
ATI Mobility Radeon X-700XL PCI Express, 128 MB

Er dette til noko hjelp?
det er mulighet for feil på ramen eller skjermkortet ditt.. Eller den blir for varm...
Hadde samme problemet da hovedkortet var gåent, men det trenger selvfølgelig ikke å være problemet hos deg. Lever den inn igjen der du kjøpte den så skal de fikse det for deg gratis (om du ikke har gjort noe selv som kan ha forårsaket det selvfølgelig).
Trådstarter
18 0
mmen burde den komt på i det heile tatt om det var ein feil på ram eller skjermkort?
den har slått seg av pågrunn av varmen før, men heilt av. og den er ikkje varm for den skjermen blir svart kort tid etter at den har komt på.

har vel berre ett års garanti. har hatt den i 3 år trur eg.
Sist endret av oksen; 20. mars 2008 kl. 17:44.
Ram: Ja, men systemet hadde ikke starta (dvs. at viftene starter, men ikke alt annet osv..)
Skjermkort: Ja, men ikke noe bilde.

Hmmm.. Billigere å reparere enn å kjøpe ny uansett.
Sitat av oksen
mmen burde den komt på i det heile tatt om det var ein feil på ram eller skjermkort?
den har slått seg av pågrunn av varmen før, men heilt av. og den er ikkje varm for den skjermen blir svart kort tid etter at den har komt på.

har vel berre ett års garanti. har hatt den i 3 år trur eg.
Vis hele sitatet...
Du har reklamasjonsrett. Men jeg er ikke sikker på om det er 3 år eller 5 år for laptoper.
Trådstarter
18 0
i det den blir svart så lager cd-rom`en dei samme lydane som når den blir slått på(høres ut som den blir restartet), så blir den berre stående å suse med svart skjerm.
Ingen som har noen forslag?

Visst eg skal bruke reklamasjonretten min, kan eg då bruke den ein anna butikk enn den eg kjøpte den i, men samme butikkkjeden.