Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 768
Pcen(bærbar) starter vanlig, helt til den begynner å loade(rett før sida der jeg skriver inn passord kommer opp), da restarter den seg.
Rett før den restarter så kan jeg også skimte at det kommer opp en blå side med noe skrift. Etter at den har restartet kommer det opp en side der jeg kan velge å starte den i sikkerhetsmodus eller på vanlig måte...
Noen som vet hva som er problemet?
Det er en XP det er snakk om..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Gratulerer du får blåskjerm!

Har du prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus?

Hva var det siste du gjorde før dette skjedde ? Når begynte det?
har hatt det samme problemet på skolen der jeg jobber, det vi gjør er å ta ut alle viktige filer over en ubuntu live cd og så ta å formatere datan.
beste tipset jeg kan komme med

Har du prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus?
Vis hele sitatet...
hvis det er det samme problemet som er på skolen min så virker verken sikkerhets modus eller noe annet valg
Sist endret av desperat; 11. mars 2008 kl. 08:22.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av desperat
har hatt det samme problemet på skolen der jeg jobber, det vi gjør er å ta ut alle viktige filer over en ubuntu live cd og så ta å formatere datan.
beste tipset jeg kan komme med


hvis det er det samme problemet som er på skolen min så virker verken sikkerhets modus eller noe annet valg
Vis hele sitatet...
Feigingens vei ut er ikke alltid den eneste løsningen.
Sitat av AtXbYeA
Feigingens vei ut er ikke alltid den eneste løsningen.
Vis hele sitatet...
Men gjerne den minst stressande om trådstarter ikkje kan alt for mykje om data. :P

On topic igjen: Om du ikkje har lyst å sitte med feilsøking til du kanskje finn ut av det, ville eg ha anbefalt å gjere som desperat sa. Det deiligaste med Windows er jo tross alt følelsen av å fjerne det. Sjølv om det kjem tilbake når du har reinstallert, er det fortsatt ein god følelse å slette. Evt. kan du fjerne Windows og legge inn Linux. Så slepper du alle problem med Windows.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Velg at den ikke skal restarte på error/bluescreen on oppstarten, så ser du feilmeldingen som kommer opp.
Og dette gjør du ved og gå i kontrollpanel, system, avansert, oppstart og gjenoppretting, innstillinger; huk av for 'Start på nytt automatisk'

Skriv ned feilmeldingen, skriv den her/google den.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Christian
Og dette gjør du ved og gå i kontrollpanel, system, avansert, oppstart og gjenoppretting, innstillinger; huk av for 'Start på nytt automatisk'

Skriv ned feilmeldingen, skriv den her/google den.
Vis hele sitatet...
Sånn rent bortsett fra at han ikke kommer inn i Windows. Altså må han gjøre det under oppstart..
Trådstarter
25 0
kommer som sagt ikke inn i windows.. sikkerhetsmodus funker ikke heller.
blir det beste da å reinstalere? har ikke sånn superpeiling på data, så feilsøking og slikt høres for vansklig ut.

Siste jeg gjorde var vell at jeg spillte..
Sist endret av atmatm; 11. mars 2008 kl. 10:03.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Om du går inn i windows oppstartsmeny eller hva det nå heter, har du vel et valg om å ikke reboote på error. Da kan du bruke så laaang tid du vil på å studere bluescreen
Sitat av atmatm
kommer som sagt ikke inn i windows.. sikkerhetsmodus funker ikke heller.
blir det beste da å reinstalere? har ikke sånn superpeiling på data, så feilsøking og slikt høres for vansklig ut.

Siste jeg gjorde var vell at jeg spillte..
Vis hele sitatet...
høres bare mer og mer ut som det problemet som vi har der jeg jobber (ikt lærling :P), som jeg har sagt så er det ingenting med xp som fungerer, jeg fant ingen måte å holde blå skjermen lenge nok opp til å se hva som stod der så vi har bare reinstallert datamaskinene som problemet har hvert på, hvis du trenger noen filer som er på datan så kan du jo alltids bruke ubuntu (det jeg synes er enklest )og hente ut alle filene du trenger over på en minne pinne eller på en ekstern harddisk, det er mulig at en xp repair vil virke, har ikke prøvd det selv siden systemet vi bruker for å reinstallere maskinene er raskere enn å drive å fikle med cder.
good luck

Sitat av z0p
Om du går inn i windows oppstartsmeny eller hva det nå heter, har du vel et valg om å ikke reboote på error. Da kan du bruke så laaang tid du vil på å studere bluescreen
Vis hele sitatet...
hvis det er det samme problemet som jeg har hvert borti før så virker ingen av de valgene
Sist endret av desperat; 11. mars 2008 kl. 10:30.
Trådstarter
25 0
løste problemet med å få lese feilmeldingen ved å ta et bilde av den da den kom opp. Det som står er følgende:
"det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.
unmountable_boot_volume
hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:
kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert.
hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om windows-oppdateringer du kan trenge.
hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner nylig installert maskinvare eller programvare. deaktiver bios-minnealternativer som bufring eller skygging. hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du ua."
Sist endret av atmatm; 14. mars 2008 kl. 22:29.