Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 854
Hei alle medfreaks har et problem med laptopen som den nesten ubrukelig.
problemet er ofte når jeg slår på maskinen er det seks mindre skjermbilder isteden for et stort. da er også fargene ofte helt rare:






har ofte fått denne bluescreen'en her, og etter hva jeg har funnet ut når jeg har søkt på nvlddmkm.sys så er noe Nvidia relatert:


har også noen ganger fått denne bluescreen'en her, som da tydelighvis har noe med RAM'en(Random Access Memory) å gjøre, etter hva jeg har funnet ut:


har også noen ganger når det har sett ut som at PC'en har fungert har jeg fått en POP-UP melding om at "skjermdriveren har sluttet å svare og blitt gjennopprettet", så har pc' krasjet kort tid etter.

Spesifikasjoner på maskinen:
Maskin: HP Pavilion dv2515eo
Prosessor: Intel Core 2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz 1.67 GHz
RAM: 2,00 GB
Skjermkort: Nvidia Geforce 8400M GS
Operativsystem: Windows Vista 32-bit(ja, jeg vet det nå kommer til å være noen som sier at windows vista er verdens værste Operativsystem men, når det først funker, så funker fint til det jeg bruker pc'en til. så venligst ingen Moralprekner rundt det)

Hva jeg har prøvd for å fikse Problemet:
Renset PC'en for støv med Falcon dust off: the original compressed gas duster
prøvd en eldre driver til skjermkort'et, noe som selvfølgelig ikke fungerte.
Prøvd å Bruke RAM fra en annen maskin. dette hadde ingen innvirkning på skjermen.

flere bilder som hjelper til å beskrive problemet:






dette problemet har pågått siden påske, hvor det har vært noen perioder, hvor den har fungert helt fint, men da har den som oftest fått bluescreen'en som vist over.

jeg lurer da på om det er noe mer jeg kan gjøre for å fikse PC'en, eller om Søppeldynga er neste?

All hjelp settes stor pris på, og belønnes med KP.

Denne tråden er Opprettet fra en annen maskin.
Sist endret av øyvind95; 10. juni 2013 kl. 12:13.
Har maskinen tatt fysiske skader?
Vist ikke kan du oppdatere drivere/formatere.

Vist det fremdeles ikke fungerer så er vell dette en garanti sak.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Har maskinen tatt fysiske skader?
Vis hele sitatet...
Maskinen har ikke tatt fysiske skader såvidt jeg kan se eller vet om.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Vist ikke kan du oppdatere drivere/formatere
Vis hele sitatet...
er 95% sikker på at det ikke kommer til å funke, siden det er seks skjermbilder med en gang jeg slår på maskinen, før windows begynner og laste.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Vist det fremdeles ikke fungerer så er vell dette en garanti sak.
Vis hele sitatet...
maskinen er over 5 år gammel, og kjøpt i 2007 såvidt jeg husker så reklamasjonsretten har gått ut
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Prøvd å starte maskinen i safe mode?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Prøvd å starte maskinen i safe mode?
Vis hele sitatet...
ja, og det er ingen forandring(har prøvd det mange ganger)

som jeg sa blir det seks bilder med en gang jeg slår på maskinen før windows begynner og laste.
Sist endret av øyvind95; 10. juni 2013 kl. 15:19.
Fikk et lignende problem på Acer'n min etter at jeg slo pc'en gjentatte ganger drithardt så jeg fucka opp nvidia chippen, og nå er jeg tvunget til å bruke den integrerte grafikken. Jeg tror ikke din har integrert grafikkort, så da er du fucked. (Hvis det er det som er problemet)
Sist endret av DataFreak96; 10. juni 2013 kl. 16:47.
Det kan være et systemet lider av problemet som var med enkelte kort fra 8000-serien. Står litt om det på
Wikipedia.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
er det mulig å bytte skjermkort i denne maskinen eller er det integrert i hovedkortet?
Det er mulig å bytte men det er vanskelig og kjølingen må passe perfekt ol. ting så det er ikke å anbefales, tror også det er ganske vanskelig å skaffe også.