Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 459
Hei, skal hjelpe en kammerat som har et problem med pcen sin. Grunnen til at jeg hjelper hanu er fordi jeg har hatt det samme problemt og bet hva det dreier seg om. Jeg finner ikke ut av det selv derfor lager jeg en tråd her på freak.

Problemet: Det som skjer er at lyden og mus hakker veldig også får han en syk drop i frames. I begynnelsen skjedde dette bare av og til, men nå skjer det nesten hvert 2 minutt. Det er ikke bare spillet som fryser, men alt. Hvis han snakker på skype og hører på spotify lagger disse programmene også.

Det som er rart er at dette kun skjer i spillet League of Legends. Han har alt av drivere oppdatert til nyeste versjon, så tviler på at det er et driver problem. Det er 100% sikkert at det er skjermkortet som er problemt siden dette ikke skjer når han bruker et annet skjermkort han har. Han har prøvd et par ting for å fikse dette, blandt annet resete BIOS uten mye hell.

Som jeg sa hadde jeg det samme problemet, når jeg hadde problemet var jeg ganske ny med pc, så jeg sendte pcen in til Komplett.no hvor de satte i et nytt skjermkort. Men det brude jo være en måte å fikse dette på siden det kun skjer i et spill. Hadde det vært et veldig stort problem hadde det vel skjedd i andre spill også.

Hardware:

windows 7 premium 64bit
intel core i5 3570k cpu @3,8 ghz
8gb ram vengeance blue
xfx radeon r7850
chieftec 750w psu
Gigabyte GA-Z77X-D3H motherboard