Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 788
Jeg har en PC som drar ca 350-400W og derfor også kjøpt en strømforsyning med 450W, Denne begynte å lukte veldig svidd etter 3års bruk.
Idag kom pappa hjem med en strømforsyning på 465W, denne får jeg ikke startet PCen med. Eller viftene snurrer i et halvt sekund før de skrur seg av. Strømforsyningen er tatt ut av en efi fiery server/pc som hvor den har drevet et hovedkort med 2 CPU'er. Derfor har også strømforsyningen en 8-pinn kontakt som skal til CPU'en via hovedkortet.
mitt hovedkort har bare 1 CPU og derfor også bare plass til en 4-pinn kontakt for cpu. Jeg har sett på koblings skjema og funnet ut at hvis jeg putter halvparten av den8-pinns kontakten i den 4-pinn CPU kontakten på HK så burde det fungere.
MEN, det gjør det altså ikke. Det som skjer er at viftene spinner opp i et halvt sekund før alt skrur seg av igjen. Har også prøvd å starte PCen med kunn den store 24-pinnen men med samme resultat.

Skal jeg gi opp å prøve eller er det en mulig løsning? Vil det noen gang funke eller ikke?

ps: Jeg vet at strømforsyningen IKKE er defekt da den er testet! Jeg har til og med 2 stk av den...
jeg tenker på hoved kortet ditt hvis du vet at begge psuene virker. (men du kan jo tjuvstrte en psu bar for å sjekke om den virker )

prøv å lag din neste tråd med litt mellomrom så det blir letter å lese
Sist endret av h33t; 18. mars 2010 kl. 17:58.
Sitat av h33t Vis innlegg
jeg tenker på hoved kortet ditt hvis du vet at begge psuene virker. (men du kan jo tjuvstrte en psu bar for å sjekke om den virker )

prøv å lag din neste tråd med litt mellomrom så det blir letter å lese
Vis hele sitatet...
PCen fungerer med den gammle PSU'en men det lukter veldig svidd! Er bare med den ''nye'' det ikke funker.

Hehe, beklager det.. tråden er skrevet i sinne! blir så sur når ting ikke funker slik jeg vil at de skal^^
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
PCen fungerer med den gammle PSU'en men det lukter veldig svidd! Er bare med den ''nye'' det ikke funker.

Hehe, beklager det.. tråden er skrevet i sinne! blir så sur når ting ikke funker slik jeg vil at de skal^^
Vis hele sitatet...
ja det hender jo at det er en del feil på psuer osv kansje den gamle psuen din har mye støv? elller holder på å ta kvelden? den "nye" du vet at denne virket?



edit ( mye styring med skifte av psuer kan føre til litt hikke for hk etterhva jeg har hørt.)
Den gammle PSU'en regner jeg med tar kvelden snart, defor jeg også ikke bruker den. Har åpna den opp å sett etter svidde komponenter og funnet noe som kanskje kan være selvom det er lite. Den er også fri for støv ja.

Den(de) nye PSU'ene er jeg helt 100% sikker på at fungerer siden de er tatt direkte fra en fungerende PC. Eneste er at CPU strømkontakten er 8-pinn og ikke 4. Men jeg setter bare inn 4 av de 8 pinnne i kontakten (skal fungere)..