Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3400
Heisann alle godtfolk, freakere, nattvesener og alle andre typer mennesker!

For tiden har jeg vært på såkalte Squat parties, eller raves om du vil, i hjertet av England - som må være det villeste jeg noengang har opplevd! Null sikkerhet i form av vakthold (på noen, men ikke alle) foruten politiet hvis det blir for stort, slik som dette massive ravet jeg snublet over ved tilfeldighet at noen gav meg en flyer og ba meg ringe nummeret på flyeren etter kl 10 på kvelden. Youtube video Men politiet har faktisk ikke mye de skulle ha sagt siden loven i England gir okkupanter lov til å oppholde seg der hvis en bygning har stått tomt i over 3 mnd. (uansett er de der hovedsakelig for å holde ro og orden uten å avbryte festen). Norge har ikke samme lov, men politiet blir IKKE innblandet ved mindre folk trenger hjelp fra ambulanse eller utøver vold - som overraskende nok nesten aldri skjer siden atmosfæren har en hyggelig tone over seg. Kanskje mest pga extacy En annen ting er å holde gatene tomme utenfor ravet - å røyke gjør man inne. Uansett så tror jeg folk her hadde vært glade over et slikt arrangement som også ville vært gratis. Leste her på forumet at det har vært en del raves i Oslo siden 90 tallet fram til i dag, men det hadde vært moro å fått til noe i Fredrikstad området siden folk her sjeldent drar til Oslo for å feste. Det å annonsere slikt på nettet er vel kanskje ikke alltid lurest, men man trenger ikke å oppgi datoen Word of mouth er mer tingen..

Først trenger man et tomt hus eller lagerbygning.
Deretter - lyd systemer og DJ's
Og musikken.. Vel, det er ingen tvil om at det måtte ha vært Dubstep, Drum & Bass, Jungle Dub, Drumstep, Techno, Break Beats og Electronica

hadde vært uendelig fett å fått til noe slikt her, men... ville det funke??? Norge er jo såppas striks og folk her har en ting for "regler" uten unntak..
Høres konge ut! Skal til London om ikke så alt for lenge. Får ha øya oppe for slikt!
Artig konsept. Det minner meg om en dokumentar jeg så som heter American Hardcore. Det handlet om fremveksten av hardcore som sjanger i USA. Misfits osv. Bandet black flag brukte å dele ut flyers til folk å bryte seg inn i fremmede og (ofte) hus for å holde konserter på kvelden.

Fint med litt andre konsepter enn bare ut på byen å bli flådd på utested hver fredag/lørdag.
Har vært på mindre raves her i norge Superdupermoro! ) Aldri blitt busta.. Men får politiet vite om det så blir det fort stopp :/
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
rave høres digg ut!
Husker filmen Smilet i Øyet som kom ut i rundt 2002 tok for seg Rave-miljøet i Oslo. De fulgte dem på noen ganske hardcore ravepartys, så ut som det var ganske store sådan. Men har selv aldri hørt noe om slike fester i byen. Var det et typisk 90-talls fenomen eller finnes det fortsatt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
nei du ville nok ikke funnet det sånn i norge på samme måte som i england etc, lovene her er nok anderledes uten at jeg vet så mye om dem, men alle raves i norge så må du melde deg på gjesteliste først får at de skal "følge norske loven" elns, har selv væert på flere squat raves og teknivaler i spania og der er det visst også sånn som du beskriver det er i england
Det er klart at politiet i Norge ikke kan godta at noen hører på electronica og danser. Da er det stopp skjønner du, for dette horrible miljøet er skadelig for seg selv og alle andre - noen av dem bruker jo DOP!! Politiet har meget lav terskel for å gripe inn med en gang det er mistanke om rusbruk på et arrangement, og får politiet høre ordet "rave" så ser de for seg et par "saftige" busts og mer hederlig omtale i lokalavisa. Er nok desverre bare å glemme å arrangere noe slikt..
Sist endret av emphi; 21. desember 2010 kl. 18:04.
Sitat av emphi Vis innlegg
Det er klart at politiet i Norge ikke kan godta at noen hører på electronica og danser. Da er det stopp skjønner du, for dette horrible miljøet er skadelig for seg selv og alle andre - noen av dem bruker jo DOP!! Politiet har meget lav terskel for å gripe inn med en gang det er mistanke om rusbruk på et arrangement, og får politiet høre ordet "rave" så ser de for seg et par "saftige" busts og mer hederlig omtale i lokalavisa. Er nok desverre bare å glemme å arrangere noe slikt..
Vis hele sitatet...
det er jo ikke sånn at det er lovlig i andre land heller da, politi kan møte opp å bare si at festen er slutt så tror folk på det, selv om dem bare juger,det må faktisk en høyere utdannet ofiser til eller noe sånt å jo mindre folk er på stedet er det lettere for politiet kontrollere hele greia å bare stenge det