Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5333
aight, det går sånn her:

Jeg ringer og avtaler tid, sted og hvor mye. Drar til avtalt sted med en kompis og venter. Etterhvert dukker han opp og sier at han bare må hente shiten. Det tar sin tid, men til slutt kommer han tilbake med en bag og jeg gir han penga.

Dette er scenarioet for hver gang og jeg føler at jeg blir hustla. Sist gang kom han tilbake med noe som så ut som oregano.. (det funka fett, men ser ikke så jævla kult akkurat der og da).

Har også vansker med å konfrontere nevnt person med det fordi jeg ikke er så sykt keen på å lage bråk. I tillegg har jeg ikke så mange andre å gå til..

Blir jeg lurt?
Du føler at du blir høstla fordi...?

Du gir han penger, han bringer deg varene. Skaff deg vekt om du trur han gir deg for lite.
Finn en annen kontakt eller si du ikke er komfortabel med hvordan han handler. Jeg pleier å be om å få se og lukte på varen før jeg kjøper, frem til jeg føler at dealeren er til å stole på. Noen av kontaktene mine tar jeg aldri seriøst når de sier at shiten er syk, andre stoler jeg 100% på.

Dessverre er det litt tørt i byen min for tida, så jeg har måttet ta til takke med shady dealers og overprisa shit som ikke er god. Men er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe, og jeg ser ingen skam i å backe ut hvis de prøver å selge deg noe super dank shit som er full av frø og ikke ser veldig god ut.
Jeg gir han penga og det tar 15-20 min før han kommer tilbake. Alltid er unnskyldningen "jeg somla litt" eller no annet dumt..

Det jeg tror jeg prøver å komme fram til er at jeg er mer keen på å ha en mer "profesjonell" handel der vi møtes, bytter og går hver vår vei.

SUPEREDIT @bonziamo
Forrige gang fikk vi no blueberry skunk og fant opptil flere frø i posen. I tillegg så det ut som om han hadde grinda det eller no. Nå er ikke jeg den mest erfarne i verden og kanskje glorifisert shit fra statene for mye, men det han ga oss så rimelig tamt ut i forhold.
Sist endret av idgafos; 3. desember 2011 kl. 21:43. Grunn: :)
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Skaff en vekt så kan du jo lett finne ut om du får riktig mengde. Om du ønsker en mer profesjonell handel må du enten konfrontere de du handler med om dette eller finne noen andre, mer pålitelige folk å kjøpe av.
Kjøper du på "gata"? Sannsynligvis har han stæsja stæsjet et annet sted en i sin egen lomme. Noe som er veldig smart. Men herregud, hvis du føler du blir hustla. - Finn en ny dealer.
Dette er vel ganske vanlig for "kompiser" som ikke har penger nok til å legge ut. Skaff deg vekt sier jeg nå bare. I rusmiljøer er det alltid meg, meg og meg som kommer først. Om det så er å selge deg 4.5 istedenfor 5.
Jeg ble hustlet over en lang periode av "kompiser" som hadde gode kontakter. De fikk penger av meg og gikk å hentet varene. Siden jeg ikke hadde vekt på den tiden, og disse "kompisene" visste om det, tok de alltid ut litt av baggien før de kom tilbake. Dette fant jeg ut etter 6 måneder da jeg tok han ene på fersk gjerning.

En god digitalvekt får du på ebay/dx for 50 spenn. Haster det kan du gå på en scorpius på toppen av løkka i Oslo og få kjøpt en knall vekt for 200 spenn.
du blir da ikke svindlet så lenge du får stasjet og det funker som det skal?

sløkket måte å gjøre bisniss på, det er en annen sak, men herregud, si fra, er deg de tjener penger på, ikke omvendt.
Sitat av idgafos Vis innlegg
Jeg gir han penga og det tar 15-20 min før han kommer tilbake. Alltid er unnskyldningen "jeg somla litt" eller no annet dumt..

Det jeg tror jeg prøver å komme fram til er at jeg er mer keen på å ha en mer "profesjonell" handel der vi møtes, bytter og går hver vår vei.

SUPEREDIT @bonziamo
Forrige gang fikk vi no blueberry skunk og fant opptil flere frø i posen. I tillegg så det ut som om han hadde grinda det eller no. Nå er ikke jeg den mest erfarne i verden og kanskje glorifisert shit fra statene for mye, men det han ga oss så rimelig tamt ut i forhold.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men når man drev på selv i 15-18 elns års alderen og ikke hadde så alt for mange kontakter så var dette ganske standard..
Du er jo faktisk heldig som bare trenger vente 15-20 min , vi venta ofta i flere timer for at personen som henta ofte sku busse hit & dit + gjerne var litt vell somlette av natur ^^

Mange "hobby dealere" liker også å gjemme varene sine ute en plass/gjerne litt unna der handelen skal foregå osv..
At det er ett par frø når man kjøper er gjerne ikke noe uvanlig..Finner man fjell av frø tho, så bør man gjerne si fra..Da man kan bli og betale for 0-6 f,eks med "ekte vare" mens resten er stilker/frø :/

Btw, ikke stol så alt for mye på at det du fikk faktisk var "blueberry skunk".. En hel del halv shady dealere liker og gi varene sine et fancy/hypa opp navn, bare for at kids gjerne har lest/hørt at akkurat den strainen/typen ska være så evig bra, å da tvert kommer løpende for handle
Sist endret av Hightime; 3. desember 2011 kl. 22:01.
Aight, takk for alle svar så langt

På tide å skaffe seg nye kontakter!
Som med alt annet i verden, du får hva du ber om. (Tenk litt over det)
Jeg hadde endel kontakter hjemme før, kunne alltid stole på at hva de sa var det jeg fikk, var det dritt så sa de det, og om det var sykt så sa de det og, men desverre så er det nå så og si ingen dealere igjen der jeg bor/bodde, så de få gangene jeg nå er hjemme må jeg ringe 'kompiser' som ikke er helt 'kompis' sist så hadde jeg akkurat kommet hjem fra jobb, så hadde ikke røyket på 2 mnd og da skal jeg ha! han mente det var sykt og blablabla, men speedfreak som han er så vet man hva det egentlig er.. måtte punge ut med 300!!! /g for noe som var ok ja, men der igjen så hadde jo ikke jeg røyket på 2 mnd, men har røyket lenge nokk til og vite hva som er hva. Nå har jeg heldigvis funnet noen andre (igjen speedfreak) som selger litt, ikke noe superbra, men okish for der jeg bor til rundt 120/g. Men som de sier at og måtte vente 15-20 min er luksus! Jeg har flere ganger måtte vente mangfoldige timer, noen ganger til dagen etterpå! Men skaff vekt, hvor mye payer du? Og frø er helt normalt.
Han gjør deg jo egentlig en tjeneste her høres det ut som.. du treffer han gir han cash, så går han og kjøper det for deg og kommer tilbake? Spør om du kan få treffe han som har det selv hvis du ikke liker det.
Sitat av idgafos Vis innlegg
Jeg gir han penga og det tar 15-20 min før han kommer tilbake. Alltid er unnskyldningen "jeg somla litt" eller no annet dumt..

Det jeg tror jeg prøver å komme fram til er at jeg er mer keen på å ha en mer "profesjonell" handel der vi møtes, bytter og går hver vår vei.

SUPEREDIT @bonziamo
Forrige gang fikk vi no blueberry skunk og fant opptil flere frø i posen. I tillegg så det ut som om han hadde grinda det eller no. Nå er ikke jeg den mest erfarne i verden og kanskje glorifisert shit fra statene for mye, men det han ga oss så rimelig tamt ut i forhold.
Vis hele sitatet...

De fleste gatedealere gjemmer stæsjet en annen plass for ikke å bli tatt med det på seg.
Ikke gi pengene før du ser varene, med mindre han er en kompis...
Make your own herb Få deg heller enn hobby tja for eksempel hobby gartner. Psykologen min sier at alle trenger en hobby


Max
Blir du ikke på trynet av shiten, ikke handle der mer... Enkelt og greit. Er ikke alltid like enkelt å få kontakter, men når man først har noen bra, så takker man seg selv for at man tok tiden med å få så bra kontaktnett.. Goood night
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Be om å få møte figuren som selger, ta nr hans når dere møtes og kontakt han direkte neste gang. case solved
Den ser ferdig grindet ut? 0_o Her skjer det noe suspekt, enten sitter du med de små bladene rundt budsen, som såklart kan gi en helt grei rus, men som allikevel ikke er det produktet du betaler penger for..Eller du sitter med noe bladmiks med gudene vet hva...

En ting er å bytte kontakt, en annen er å finne en stabil en, jeg syns nesten du skulle spurt hvorfor han er den eneste du har handlet hos som ikke har "buds" - altså se på noen bilder så vet du jo hva en buds ser ut som - og hva som er greien med at den ser slik ut i hans pose....
Sist endret av Zarathustra; 4. desember 2011 kl. 10:03.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg pleide å få ferdig grinda weed, og varene var drittgode, og det var ingen tegnt til bøff eller at jeg fikk for lite be om å møte neste mannen i rekken om du føler deg hustla! men som alle nevner over, husk denne regelen:
- allt dealer sier er feil, enten til det er bevist, eller du kan stole på dealeren.
Er jo ikke uvanlig å få ferdig-grinda, evt siste del av partiet..
Det som mest sannsynlig skjer er at det er kompisen hans som har opplegg, og han tjener smårusk og røykings på å hente pengene, kjøpe, og selge det bittelitt dyrere til deg..
Sitat av idgafos Vis innlegg
aight, det går sånn her:

Jeg ringer og avtaler tid, sted og hvor mye. Drar til avtalt sted med en kompis og venter. Etterhvert dukker han opp og sier at han bare må hente shiten. Det tar sin tid, men til slutt kommer han tilbake med en bag og jeg gir han penga.
Vis hele sitatet...
Det er da helt vanlig..?
Gir aldri fra meg pengene før jeg har shittet, etter at jeg ble überhustla i Nice. Det er selvsagt noe annet når det er snakk om personer du stoler på, og vet hvordan opererer.
Som sagt er jeg ikke like erfaren som mange andre på forumet her og registrerte meg på nFF for å søke visdom. Neste gang jeg kjøper av han skal jeg ha shiten før jeg gir han penga.

Takk for alle svar! Heftig å høre om andres erfaringer ^^
får til og med prøve weeden når jeg kjøper jeg, pluss vennepris skal også sies at alle vennene mine dealer goood shit lols
Sist endret av Spirituell; 4. desember 2011 kl. 13:54.
Sitat av idgafos Vis innlegg
aight, det går sånn her:

Jeg ringer og avtaler tid, sted og hvor mye. Drar til avtalt sted med en kompis og venter. Etterhvert dukker han opp og sier at han bare må hente shiten. Det tar sin tid, men til slutt kommer han tilbake med en bag og jeg gir han penga.

Dette er scenarioet for hver gang og jeg føler at jeg blir hustla. Sist gang kom han tilbake med noe som så ut som oregano.. (det funka fett, men ser ikke så jævla kult akkurat der og da).

Har også vansker med å konfrontere nevnt person med det fordi jeg ikke er så sykt keen på å lage bråk. I tillegg har jeg ikke så mange andre å gå til..

Blir jeg lurt?
Vis hele sitatet...
Umulig å vite om du blir lurt, du sier jo at det funker, men sier jo ikke hva det er.

Det som imidlertid virker litt dumt er:

Sitat av idgafos Vis innlegg


Har også vansker med å konfrontere nevnt person med det fordi jeg ikke er så sykt keen på å lage bråk. I tillegg har jeg ikke så mange andre å gå til..
Vis hele sitatet...
Det er idiotisk. Du er en kunde, han er en leverandør. Hvis han ikke tåler at du stiller spørsmål om kvalitet, vekt, eller hva som helst, skaff deg en annen leverandør!

Det er ikke å be om bråk å ville ha svar på ting om en vare du skal kjøpe!

Ser du det som å be om bråk, hvis du går inn i en klesforretning fpor å kjøpe en bukse, og du spør om buksa har god kvalitet, om den krymper, eller mister farge i vask, eller liknende? Nei, du som kunde har rett til å vite svar på de tingene, og hvis de blir sure for at du spør, sier du, f**u**, jeg tar businessen min et annet sted så kan du ha det så godt!

Akkurat det samme her. Hvis denne lowlifen av en dealer ikke tolererer spørsmål, si, den er god, din idiot, da tar jeg businessen min et annet sted! Ha det fint!
Sitat av barbadius123 Vis innlegg
Umulig å vite om du blir lurt, du sier jo at det funker, men sier jo ikke hva det er.

Det som imidlertid virker litt dumt er:



Det er idiotisk. Du er en kunde, han er en leverandør. Hvis han ikke tåler at du stiller spørsmål om kvalitet, vekt, eller hva som helst, skaff deg en annen leverandør!

Det er ikke å be om bråk å ville ha svar på ting om en vare du skal kjøpe!

Ser du det som å be om bråk, hvis du går inn i en klesforretning fpor å kjøpe en bukse, og du spør om buksa har god kvalitet, om den krymper, eller mister farge i vask, eller liknende? Nei, du som kunde har rett til å vite svar på de tingene, og hvis de blir sure for at du spør, sier du, f**u**, jeg tar businessen min et annet sted så kan du ha det så godt!

Akkurat det samme her. Hvis denne lowlifen av en dealer ikke tolererer spørsmål, si, den er god, din idiot, da tar jeg businessen min et annet sted! Ha det fint!
Vis hele sitatet...
1. Ikke alle har mange kontakter som selger.
2. Ville ikke sagt alle dealere er gode i hode, derfor vil man ikke mist den eneste man har.
Sitat av TobNor Vis innlegg
1. Ikke alle har mange kontakter som selger.
2. Ville ikke sagt alle dealere er gode i hode, derfor vil man ikke mist den eneste man har.
Vis hele sitatet...
til 1. Hvis det er snakk om weed eller hasj så fins det jo overflod av dealere. Er det snakk om andre stoffer kan jeg ikke uttale meg, fordi jeg holder ikke på med annen narkodritt.

til 2. dette er BS. Tror du virkelig dealer blir lei seg eller opprørt eller sinna hvis du spør han om ting? Hvis han gjør det har du en veldig enkel avgjørelse, da er det bare en ting å gjøre; dumpe idioten tvert uten et eneste snev av ettertanke. Da er han helt dust. Så kan han sitte der uten businessen din og ha det så godt, som den idioten han er! De fleste vil ikke ha noe imot det i det hele tatt. Denne problemstillingen blir som å si; jeg har ikke lyst til å spørre en klesekseditør om noe, fordi jeg er så redd han blir sint. Tenk om han er gal i hodet og slår meg! Gosj! Helt teit problemstilling egentlig.
Sitat av barbadius123 Vis innlegg
til 1. Hvis det er snakk om weed eller hasj så fins det jo overflod av dealere. Er det snakk om andre stoffer kan jeg ikke uttale meg, fordi jeg holder ikke på med annen narkodritt.

til 2. dette er BS. Tror du virkelig dealer blir lei seg eller opprørt eller sinna hvis du spør han om ting? Hvis han gjør det har du en veldig enkel avgjørelse, da er det bare en ting å gjøre; dumpe idioten tvert uten et eneste snev av ettertanke. Da er han helt dust. Så kan han sitte der uten businessen din og ha det så godt, som den idioten han er! De fleste vil ikke ha noe imot det i det hele tatt. Denne problemstillingen blir som å si; jeg har ikke lyst til å spørre en klesekseditør om noe, fordi jeg er så redd han blir sint. Tenk om han er gal i hodet og slår meg! Gosj! Helt teit problemstilling egentlig.
Vis hele sitatet...
Til 1. Narkodritt? Javull, sist jeg sjekket var også hasj narkodritt.

Til 2. Hvordan kan du sammenligne en person bak en kasse med en dealer? Du er litt for breikjefta kompis. Skulle ikke forundre meg om du møter en sinna dealer snart.
Sitat av stagg Vis innlegg
Til 1. Narkodritt? Javull, sist jeg sjekket var også hasj narkodritt.
Vis hele sitatet...
1. Hasj er ikke narkodritt, tyngre stoffer er norkodritt.

2. For det første, nei det gjør jeg ikke, fordi jeg, imotsetning til andre, stiller krav til min dealer:
a. han skal være til å stole på, alltid gi meg riktig vekt, god kvalitet.
b. han skal for det meste være lett tilgjengelig og skal komme fort når jeg ønsker å treffe han
c. han skal være punktlig.
d. han skal være høflig og takknemlig for businessen min
e. han skal høre på meg hvis jeg er misfornøyd med noe, og gjøre opp for det hvis han har sviktet på noen måte
f. han skal ellers være grei å ha med å gjøre.

Det tok meg liten tid å finne en som oppfylte alle kriteriene. Faktisk fant jeg han på noen dager, men jeg bor på Grunerløkka i Oslo, så det var ikke så vanskelig.

For det andre, før jeg fant min nåværende dealer, møtte jeg agressive dealere, som har gitt meg dritt, altfor liten vekt, og truet med å drepe meg når jeg sa at det var for lite. Samtidig som han hang over meg og "hundeknulla" beinet mitt av en eller annen grunn. Det var to av dem og en av meg. Jeg bare dytta han fra meg og gikk. Jeg var ikke redd da, jeg har oransje belte i kickboxing (ikke at det er så satans bra, men dealerne er var vrak og jeg hadde knekt dem lett), jeg er ca 90kg, stort sett bare påtrent muskelmasse, og i veldig god fysisk form. Om jeg møter en "sinna dealer", er det han som burde være redd.

Men det var nettopp pga. den episoden at jeg sa til meg selv. Dette her er noe dritt, dette finner jeg meg ikke i. Ikke fordi jeg var redd, men fordi det var helt uverdig, uprofesjonelt, og ikke noe jeg gadd å forholde meg til. Og heller ikke noe trenger å forholde meg til! Og det gjelder alle andre også. Fra nå av skal jeg finne en fast dealer, som oppfyller alle kriteriene over. Så fant jeg han på noen dager. Det er også nettopp derfor jeg sier det til andre som lurer på om de blir hustla. Man skal ikke finne seg i slikt! Det jeg sier er, er han en idiot av en dust, så dump han tvert og finn en annen! Verre er det ikke!

Sitat av stagg Vis innlegg

Til 2. Hvordan kan du sammenligne en person bak en kasse med en dealer? Du er litt for breikjefta kompis. Skulle ikke forundre meg om du møter en sinna dealer snart.
Vis hele sitatet...
Ref. det jeg skrev over, og lol@breikjefta. Selvfølgelig skal man se på en dealer som en forretningstransaksjon! Det er jo nettopp det som er poenget, man skal ikke finne seg i dritt, men for all del gjør det du om du syns det.
Sist endret av barbadius123; 4. desember 2011 kl. 15:12.
Sitat av barbadius123 Vis innlegg
1. Hasj er ikke narkodritt, tyngre stoffer er norkodritt.
Vis hele sitatet...
Hasj er narkotika. Tyngre stoffer er også narkotika. 1 + 1 = ?

Forøvrig så er vel problemet til TS at han ikke kan velge å vrake mellom dealere slik som du kan. Slik jeg oppfatter det - og som flere allerede har nevnt - så er han kompisen bare en mellommann. Jeg har vært der selv, og etter hvert så ba jeg om å selv få møte dealeren, og det er egentlig det jeg vil anbefale at TS gjør.
Sist endret av caperno; 4. desember 2011 kl. 15:23.
NFFs husbedreviter
Det som er et faktum hvis det er grønt du kjøper, er at mange "rister/dunker" potten litt for å få av trichomer.
Dette da mye mer effektivt om potten er grindet.

Det som da skjer, er at du får pot som ser egentlig helt grei ut - har du peiling, så legger du merke til at det er veldig lite trichomer på den - og funker helt greit - da god pot heller funker meget bra -, mens kompisen din blir sittende igjen med trichomer, altså upressa helt ren hasj, som de blir helt blasta av.

Så kikk litt på den neste gang, hvis den ser litt for grønn ut og du ser lite trichomer, så er det meget mulig at han gjør dette.

Han kan f.eks kjøpe av en kamerat, for så å gå et sted, grinde potten i en grinder med rist i, riste på grinderen, ta ut potten og gi den til deg. Hustle kaller jeg det, men maaaange som gjør det.

For å si det sånn, med mindre det er hjemmegrodd og kjente kilder som man stoler på, så er somregel potten ristet et par ganger ned gjennom de forskjellige leddene.

Å riste si 100 gram veldig kort, gir en fort 2-3 g med heeeelt rå hasj! Og det er ikke mye arbeid.

Men!!! Håper faen ikke at noen syntes dette var en god ide og begynner å gjøre det selv. Det er ment som info til sluttbrukeren som kjøper for å nyte, og ikke mellomledd som vil utnytte!

Håper folk her inne på freak har litt moral altså!
Sist endret av Dsverre; 4. desember 2011 kl. 15:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hold dere innenfor temaet. Har dere lyst å krangle over definisjonen på narkotika kan dere ta det i en annen tråd
Sitat av stagg Vis innlegg
... sinna dealer ...
Vis hele sitatet...
lol@ "sinna dealer"

Du må jo innse at en såkalt "sinna dealer" bare prøver å bølle deg rundt med primitiv bølletaktikk og skremme deg. lol @ å gjøre business med noen sånne. Jeg sier neitakk og hadetbra!
Øhm, ser ut til at folk har misforstått pga. min fantastiske setningsoppbygning. Kompisen og jeg drar alltid sammen i tilfelle det blir bråk (to er bedre enn en). Dealer'n kjenner jeg så vidt

Beklager misforståelsen :b
Sist endret av idgafos; 4. desember 2011 kl. 22:10.