Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2792
Hei. Kjøpte en laptop på Elkjøp i august 2010, den fikk harddisk feil og fikk bytta den inn mot en ( Compaq Presario CQ62) og nå idag stoppet viften på Compaq'n å virke. Har ikke turt å skru den på med tanke på at den blir utrolig varm og kanskje blir mer ødelagt. PCn er helt stille og jeg hører ikke at viften går. Da skrur den seg av og kommer opp med en feilmelding der det sto "System fan is not working properly". PC'n har stått på om natta flere ganger, men har ikke merket noen problemer. Har aldri mistet den i bakken heller. Så går det ann å gå til Elkjøp og få bytta PCn i en ny? ( Er litt usikker på det med tanke på at jeg allerede har byttet den første.) Har lite lyst til å sende den inn på reparasjon hos Elkjøp i Sandvika fordi de er utrolige trege og er ofte fler feil når jeg får tilbake ting enn da jeg sendte de inn.

Hva skal jeg gjøre og kan jeg få en ny en hvis jeg drar ned til Elkjøp og sier at viften bare stoppet å virke?

Behandler PCene mine bra, og virker som jeg bare har uhell etter uhell.

Takker for alle svar
Mvh

Fusjon.
Bør være garanti på den forsatt så det burde ikke være noe problem å levere den inn.
Regner med at de vil prøve å fikse den før du eventuelt får byttet den. (Har aldri kjøpt PC'er på elkjøp så vet ikke hvordan de gjør det).

Er ikke så mye du kan gjøre om viften ikke fungerer lenger uten å bryte garantien
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zaim Vis innlegg
Bør være garanti på den forsatt så det burde ikke være noe problem å levere den inn.
Regner med at de vil prøve å fikse den før du eventuelt får byttet den. (Har aldri kjøpt PC'er på elkjøp så vet ikke hvordan de gjør det).

Er ikke så mye du kan gjøre om viften ikke fungerer lenger uten å bryte garantien
Vis hele sitatet...
Har levert inn ting på Elkjøp før og de har kommet tilbake mer ødelagte enn det de var når jeg sendte de inn. Tar evigheter når de skal sende det inn på et verksted som bruker en evighet på å få ordnet det.

Takk for svaret, forresten.

Håper virkelig ikke at jeg må levere den inn.

Noen som vet om Elkjøp gir deg ny eller at du må sende den inn?
PC'n blir sendt inn til en autorisert et Compaq verksted, og skulle det skjedd en gang at du fikk tilbake med flere(?) feil enn når du sendte den inn så har du virkelig noe å klage på. Det er tross alt selgeren som må bevise at den hadde flere feil før den ble sendt inn på reparasjon anyways.
Sist endret av Kalender; 29. mars 2011 kl. 18:54.
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalender Vis innlegg
PC'n blir sendt inn til en autorisert et Compaq verksted, og skulle det skjedd en gang at du fikk tilbake med flere(?) feil enn når du sendte den inn så har du virkelig noe å klage på. Det er tross alt selgeren som må bevise at den hadde flere feil før den ble sendt inn på reparasjon anyways.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tar det å få den reparert? Er det et sted som får reparert problemet på stedet?

OPPDATERING!

Dro med PCn ned på Elkjøp der de blåste ut svære hybelkaniner som hadde bosatt seg rundt vifta. Pcn virker som bare det og takk for hjelpen