Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2320
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hei.

Jeg instalerte ubuntu på gamlingen sin pc fordi han nekter å kjøpe ny, å da falt valget på ubuntu fordi det kjører lett.

Valget mitt ble kanskje ikke det riktige da alt må gjøres super avansert istede for click and install.

Jeg googlet en liten stund nå å gir opp.

HVORFOR KAN JEG IKKE BARE INSTALERE JAVA Å SYSSLE MED PENGENE MINE?!!

kan noen som bruker ubuntu fortelle meg hvordan de får nettbank til å funke?
sparebank 1.
http://fjoring.com/hvordan-innstaler...-ubuntu-11-04/ - kanskje dette funker? Googla sparebank1 ubuntu.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Hei.

Jeg instalerte ubuntu på gamlingen sin pc fordi han nekter å kjøpe ny, å da falt valget på ubuntu fordi det kjører lett.

Valget mitt ble kanskje ikke det riktige da alt må gjøres super avansert istede for click and install.

Jeg googlet en liten stund nå å gir opp.

HVORFOR KAN JEG IKKE BARE INSTALERE JAVA Å SYSSLE MED PENGENE MINE?!!

kan noen som bruker ubuntu fortelle meg hvordan de får nettbank til å funke?
sparebank 1.
Vis hele sitatet...
Hvilken nettleser bruker du?
Application -> Ubuntu software centre -> søk "icedTea javaplugin" -> installer -> Kos deg med å betale regninger.
Sitat av moret Vis innlegg
Application -> Ubuntu software centre -> søk "icedTea javaplugin" -> installer -> Kos deg med å betale regninger.
Vis hele sitatet...
Min nettbank suger (dNb), den krever Sun Java og man kan ikke bruke chromium på linux. Jeg ville satset på Sun Java siden nettbanker ofte bruker BankID (dårligste systemet rett etter Flexus).
Hm. veldig merkelig da jeg sitter i Chromium, og har dnb, og jeg har null problemer...
Sitat av moret Vis innlegg
Hm. veldig merkelig da jeg sitter i Chromium, og har dnb, og jeg har null problemer...
Vis hele sitatet...
Hvilken distribusjon? Det har ikke fungert i aptosid på evigheter, men nå fungerer ikke chromium heller så da er det jo egentlig ikke så farlig.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Jeg testet icetea java og det funker ikke.
Dr_Alzheimer sitt tips funker utmerket!

Takker
Enkleste er bare å skrive følgende i terminalen:
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Prøv følgende:

Kode

sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin
I senere tid har canonical/ubuntu gått bort fra Sun Java pga noe lisensgreier, så det er ikke tilgjengelig i repositoryene default. For å allikevel benytte seg av sun repositories (noe jeg anbefaler), gjør følgende:

Kode

sudo nano /etc/apt/sources.list
I bunnen av denne filen, paste følgende linjer (Kommentaren er ikke nødvendig, men grei å ha):
# Java
deb http://archive.canonical.com/ lucid partner

Gjør så følgende:

Kode

sudo apt-get update
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin