Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1817
Noen som husker

Episk barne-TV , så lenge det gikk.

Kunne vel aldri vært barne-TV i dag?

Or what…..

Hehehe…
Repareres, revideres, registreres, reflekteres, reformeres, reviteres, resigneres, respireres, resulteres, revulteres, respekteres, repareres, reglereres, respireres … ehh… Pompel og Pii-iilt?!! … Pompel og Pii-iilt! … Pompel og Pii-iilt! Vent! …
Sist endret av slitenRealist; 16. juli 2023 kl. 11:15.
Scary saker dette!

Manisk-depressiv barnetv.
Lurer på hvor mange barn som har traumer etter å ha blitt eksponert for pompel og pilt
Sist endret av Fraktalist; 16. juli 2023 kl. 11:19.
3scary5me.

Jeg syns Ivo Caprino sine dukker var skumle nok.
husker jeg følte meg dårlig mens jeg så på og etter og ha sett det
Sist endret av dekommeri2033; 16. juli 2023 kl. 13:05.
De var creepy.

Nå er det drømmehagen som gir meg bad vibes. Makkapakka!
BRAND ∞ STRONG
Han som lagde dette, Arne Mykle 1937-2015 (sønn av den mer berømte Agnar Mykle) var rektor ved Darbu Folkehøyskole
når jeg gikk der. Han hadde med dukkene og holdt et slags foredrag om dukker generelt og de spesielt. Flink fyr, litt rar.
Digga det når jeg var liten! Skjønte aldri hvorfor noen syntes det var skummelt, moren min syntes det. Noe som jeg syntes var lættis, da jeg så en dokumentar eller hva det var om pompel og pilt var at mange barn trodde det var i farge eller annerledes enn det egentlig var. Mitt minne av pompel og pilt var at de var lyseblå
Gorgon vaktmester!!

Husker jeg så den som liten ja. Episdene finnes på youtube.
Syre var vel ganske vanlig på 60 - 70 tallet. Jeg er gammel nokk til at jeg så dette på barne tv. Husker at det var skummelt. Tenker at de som laget/skrev dette må ha vært passe på tur. Den gangen var dette kunst. Var liksom ikke noe logikk i hva som skjedde. De leita etter hverandre blant noe filler som hang fra taket. Helt freaka. Klabb og babb og lekestuen var litt mer normalt og hadde både undervisning og historie i episodene. Husker også her Nilson og Pernille.
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Hehehe… Repareres, revideres, registreres, reflekteres, reformeres, reviteres, resigneres, respireres, resulteres, revulteres, respekteres, repareres, reglereres, respireres … ehh… Pompel og Pii-iilt?!! … Pompel og Pii-iilt! … Pompel og Pii-iilt! Vent! …

Så det selv som barn, og det må jo være den råeste barne tv ever.
Helt konge.

Er jo ikke rart, vi møtes her.

Mr Nelson med bred amerikansk dialekt (trodde vi), ropende Pernille Pernille, hvor er du….
Sist endret av slitenRealist; 17. juli 2023 kl. 07:27.
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Er så gammel at jeg husker elefantgutten og lekestue. Men også Pernille, pompel og romlingane.
Og fy og gammel jeg er
Husker dere den helt sinnsyke tegnefilmen med de syrepregede elefantene?
Lurer på om det var Disney… det var skikkelig skummelt og far out there.
ID-Brikke, tror du tenker på en scene fra Dumbo. https://youtu.be/jcZUPDMXzJ8
Folie à deux
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Noen som husker

Episk barne-TV , så lenge det gikk.

Kunne vel aldri vært barne-TV i dag?

Or what…..

Hehehe…
Repareres, revideres, registreres, reflekteres, reformeres, reviteres, resigneres, respireres, resulteres, revulteres, respekteres, repareres, reglereres, respireres … ehh… Pompel og Pii-iilt?!! … Pompel og Pii-iilt! … Pompel og Pii-iilt! Vent! …
Vis hele sitatet...
Haha jeg husker dette godt. En annen film er denne: https://youtu.be/Ntf5_ue2Lzw som var ganske fucka når vi så på dette i ung alder
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Husker dere den helt sinnsyke tegnefilmen med de syrepregede elefantene?
Lurer på om det var Disney… det var skikkelig skummelt og far out there.
Vis hele sitatet...
Dumbo?

https://youtu.be/WNk9_m4kpFQ
Jepp. Far out, maaan!
Eller hva med Professor Balthazar?

Husker jeg likte serien godt når jeg var liten, men ser nå i ettertid at de må være lagd under en heftig syretripp 🤣

https://m.youtube.com/watch?v=ELOKT6Y0REQ
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Men se på indoktrineringen, i reglene, så er det ikke barne tv liksom.
Hehehehehe