Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1412
Hei, nå har det seg sånn at min halvannet år gamle bong starter å bli gammel og grå. Etter 18 måneder med bruk er den oppsprukket og ikke lenger lufttett.

Nå skal jeg om et par uker flytte ganske langt, og kommer til å legge røykinga mi bak meg. I denne anledningen tenkte jeg å finne et sted jeg kan grave ned bongen min. Det er så mange minner i den, at jeg ikke bare kan kaste den. Oppbevaring er heller inget alternativ.

I nærområdet har jeg både tjern, skog, jorder, fjell og litt sub-urbant landskap. Jeg tenkte hovedakelig å gå inn et stykke i en skog, lagre GPS-koordinatene og grave ned skatten, for å gå på skattejakt når jeg har levd dobbelt så lenge som nå.

Men problemet jeg står fast ved er: Hva slags beholder burde jeg bruke? Bongen er på 40cm x 5-7cm. Det ideelle ville vært om beholderen er av såppas god kvalitet at man kan grave den frem når man er 40, og ta et par trekk.

Har dere noen tips rundt hvor/hvordan jeg burde grave den ned settes det også stor pris på!
pelicase har sikkert et produkt til din aplikasjon.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
pelicase har sikkert et produkt til din aplikasjon.
Vis hele sitatet...
Veldig godt forslag, men prisen er litt høyere enn hva jeg hadde tenkt meg.

Jeg vil si at 500 kroner blir en maksgrense, går ikke det får jeg prøve å lage selv.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De var dessverre ikke store nok, men takk for tipset! Skal søke litt gjennom, det eneste som holder meg igjen er den forfrerdelige leveringstiden til DX
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av Membranplan Vis innlegg
De var dessverre ikke store nok, men takk for tipset! Skal søke litt gjennom, det eneste som holder meg igjen er den forfrerdelige leveringstiden til DX
Vis hele sitatet...
Finn det du trenger på DX
Gå på ebay.co.uk, søk, finn noen som er billigere og leverer fortere.
Bestill

Selv gjør jeg det ofte.
Surr bongen tett med plastikk av noen sort, det beste ville vært pakkeplast.
Så drar du på brukthandelen og finner en kiste som bongen passer i.
Grav et hull, etc, etc, PROFIT!
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Surr bongen tett med plastikk av noen sort, det beste ville vært pakkeplast.
Så drar du på brukthandelen og finner en kiste som bongen passer i.
Grav et hull, etc, etc, PROFIT!
Vis hele sitatet...
Det blir nok dette jeg ender opp med å gjøre
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Det blir nok dette jeg ender opp med å gjøre
Vis hele sitatet...
Drit i GPS-kordinater. Skal du grave ned et kiste er eneste akseptable måten et gammelt kart med en X som viser stedet.

Så kjøper du inn piratflagg, lapp over øyet og en sabel. Alt dette, sammen med kartet, gir du ungen din når han blir 18. For en bursdagsgave!
Det kan virke som du lager en unnskyldning for å begynne og røyke igjen etter noen år kanskje..
Arrest me if i'm wrong hehe
Sitat av McIvar Vis innlegg
Det kan virke som du lager en unnskyldning for å begynne og røyke igjen etter noen år kanskje..
Arrest me if i'm wrong hehe
Vis hele sitatet...
Vell, i første omgang kan det vell virke sånn. Men tingen er at jeg ikke har et dårlig forhold til cannabis, og at dette kun er fordi jeg ikke ville ha med meg en skitten bong når jeg flytter.

I tillegg til dette er bongen i så dårlig tilstand at den ikke ville vært noe vits i å grave opp for å starte å røyke på igjen. Handlingen er rent symbolsk.

Nå blir det heller ikke bare meg som graver den opp igjen, jeg har planlagt med resten av kompissene mine at vi skal gjøre det sammen når vi fyller 40, vi er 20 nå. Dette er selve bongen alle brukte første gangen vi røyka (en hyttetur jeg aldri vil glemme), og bare minnene alene er nok til å spare på den
Lykke til, du får ta en liten minnestund der og si farvell..
Kast bongen, så enkelt er det.
Parkettetterligning
Liker ideen din. Første bongen jeg brukte var en tørrbong av colaflaske. Men etter hvert fikk en kompis av meg tak i en glassbong som var så liten og nett at man kunne ha den i ei jakkelomme. Denne brukte vi noen måneder helt til den traff et flisegulv. Utrolig kjipt, mange veldig gode minner som var i den, begynte liksom å bli glad i den. Vi tenkte på en verdig begravelse men skårene havnet av en eller annen grunn i søpla :/