Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  137 20621
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jesus. Barnemorderen kommer med en forkvaklet og sinnsforstyrret påstand om at en sang blir brukt for å hjernevaske barn i skoleverket. Folk reagerer på dette og velger å synge sangen for å vise morderen at han tar feil, og for å vise samhold og motstand mot den verste drapsmannen i nyere norsk historie. Hvis noen karakteriserer dette som "mobbing" står jeg fremdeles for at menneskene som synes dette mangler vesentlige deler av hjernen.
Vis hele sitatet...
Å synge sangen for å vise samhold og motstand ......... er helt greitt.

Men å synge den for å vise morderen at han tar feil, virker nok kontraproduktivt. Sett fra hans ståsted vil 40 tusen frammøtte nettopp bevise at hjernevasken har vært effektiv. I det aller minste bør nok demonstrantene akseptere dette som en uønsket bivirkning.

Breivik er nok så langt ute på ytterste, ekstreme høyre fløy at adjektivet "forkvaklet" kan være på plass. Men "sinnsforstyrret" er han ikke. Tvertom opptrer han ut fra sitt ståsted langt mer rasjonelt og planmessig enn folk flest.
Sist endret av timerbeltkiller; 26. april 2012 kl. 18:01.
40 000 folk midt i arbeidstiden.. alle går vel på NAV da?

Selv leser jeg ikke alt VG og Dagbladet skriver og syntes det er mer interresant å diskutere handlingene på internasjonale forum der man kan få lov til å mene hva man vil. Leser definitivt ikke artikler med overskriften "VG mener" e.l. Det er helt uinterresant, alle vet hva som står der. Er veldig lett å bare unngå det egentlig, ikke klikk. Det finnes alternative steder å lese om saken.
At noen handler rasjonelt utifra et sinnsykt standpunkt er ikke til forsvar for tilregnelighet
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
MEN; Dagbladet bør begynne å drite i å skrive "fikk ikke Crafter'n i revers"-artikler!
Vis hele sitatet...
Synes den artikkelen var fin jeg Etter å ha drept 77 mennesker så håper jeg fyren har mer alvorlige ting å bekymre seg for enn noen sleivspark i media

Sitat av gotejds Vis innlegg
40 000 folk midt i arbeidstiden.. alle går vel på NAV da?
Vis hele sitatet...
Flesteparten på mitt kontor tok seg en tur ned på Youngstorget og sang i lunchen, det var en vakker "protest" mot gærningen.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Artig at folk kaller han en idiot, når det i teorien er akuratt det motsatte han er.
Sist jeg sjekket er han vel ganske interessert i politikk og samfunnet, så.

Men jeg synes at mediadekningen ovenfor 22/7 er tåpelig.)
Vis hele sitatet...
Både mediadekningen og mange av utspillene på webfora kan langt på vei forklares som Norges svar på folkeforlystelsen du finner i muslimske land:
Steine forbrytere til døde på torget .

Når du oppfører deg som Al Qaida og Breivik, bare med motsatt fortegn,
har de autoritære Al Quaida og Breivik vunnet og det tolerante demokratiet tapt.

Sitat av downing Vis innlegg
At noen handler rasjonelt utifra et sinnsykt standpunkt er ikke til forsvar for tilregnelighet
Vis hele sitatet...
Er du sinnsyk, er du per definisjon ikke i stand til å handle rasjonelt.
Ellers bruker du her "sinnsykt" som synonymt med "ekstremt".
Det fortegner snarere enn klargjør fakta.
Winter is coming
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jesus. Barnemorderen kommer med en forkvaklet og sinnsforstyrret påstand om at en sang blir brukt for å hjernevaske barn i skoleverket. Folk reagerer på dette og velger å synge sangen for å vise morderen at han tar feil, og for å vise samhold og motstand mot den verste drapsmannen i nyere norsk historie. Hvis noen karakteriserer dette som "mobbing" står jeg fremdeles for at menneskene som synes dette mangler vesentlige deler av hjernen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner selvsagt hva du mener, og jeg har ikke noe imot at folk viser at de står sammen mot det han har gjort, tvert imot.
Det jeg derimot ikke liker er måten du fremstiller folk som er uenig med deg som uintelligente mennesker.
Det kan minne litt på en hersketeknikk, men jeg skal ikke gå lengre med den.

Noen syns det er mobbing, ja. Jeg syns ikke det.
Jeg ville bare påpeke min mening angående saken, og at jeg ikke syns at demonstrasjonen er for å vise at: "folket viser motstand mot diktatur og fascisme" som du sa i innlegget jeg quotet.
Jeg har lest mange avisartikler om saken og de fleste er opptatt av at at Breivik skulle se eller høre det som foregikk.
Sist endret av Zatikora; 26. april 2012 kl. 19:06.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Artig at folk kaller han en idiot, når det i teorien er akuratt det motsatte han er.



Idiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtēs), «en person som ikke er interessert i politikk», «en person uten yrkeskunnskaper» eller «en vanlig innbygger», fra ἴδιος (idios), «egen», «privat».[1] Ordets latiniserte form er idiota, «ordinær person», i vulgærlatin utviklet det seg imidlertid til å betegne en «uutdannet eller uvitende person». Ordets moderne betydning og form stammer fra gammelfransk idiote. Det relaterte ordet idioti kan ha blitt dannet i analogi til ord av typen profeti (fra profet).[2] Ordet har kognater i mange andre språk.
Legebetegnelse


- Wikipedia

Sist jeg sjekket er han vel ganske interessert i politikk og samfunnet, så.


Men jeg synes at mediadekningen ovenfor 22/7 er tåpelig. ALT for mye piss de kommer med, og her om dagen så jeg 18!!! forskjellige artikler på forsiden til VG ang Breivik og ting om han. Han får alt for mye oppmerksomhet, men det skjønner tydligvis ikke mediene. (Jada, jeg vet det kan ligge penger i sånt, men er drittirriterende forde.)
Vis hele sitatet...
"From Middle English, from Old French idiote, from Latin idiota, from Ancient Greek ἰδιώτης (idiotēs, “a private citizen, one who has no professional knowledge, layman”), from ἴδιος (idios, “one's own, pertaining to oneself, private”); ἰδιώτης was used derisively in ancient Athens to refer to one who declined to take part in public life."
I en annen tolkning av ordet idiots opprinnelse betyr mer spesifikt enn som ikke deltar i det offentlige og demokratiet, og bryr seg bare med det som angår seg selv. Tittelen idiot har aldri passet bedre enn for Anders Behring Breivik.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Jeg skjønner selvsagt hva du mener, og jeg har ikke noe imot at folk viser at de står sammen mot det han har gjort, tvert imot.
Det jeg derimot ikke liker er måten du fremstiller folk som er uenig med deg som uintelligente mennesker.
Det kan minne litt på en hersketeknikk, men jeg skal ikke gå lengre med den.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart en hersketeknikk og det er godt mulig noen ble støtt av karakteristikken. Jeg kunne likevel ikke brydd meg mindre. Jeg støtter en grundig rettssak og at alle sider skal belyses og at alle skal få si sitt, men når folk i denne tråden reagerer på at media er slemme med morderen og at de vil unngå at han blir lei seg der han sitter ensom på cellen sin, da synes jeg noen må si fra.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er helt klart en hersketeknikk og det er godt mulig noen ble støtt av karakteristikken. Jeg kunne likevel ikke brydd meg mindre. Jeg støtter en grundig rettssak og at alle sider skal belyses og at alle skal få si sitt, men når folk i denne tråden reagerer på at media er slemme med morderen og at de vil unngå at han blir lei seg der han sitter ensom på cellen sin, da synes jeg noen må si fra.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet mange i det norske folk og presse bør stille seg er om hvem de ønsker en grundig og rettferdig rettssak for.
Selvsagt ønsker vi en rettferdig rettssak for alle de involverte og pårørende, men hva med ABB. Ønsker vi egentlig det samme for han?
Er han syk er det ikke mindre enn tragisk at hans liv og personlige helseopplysninger blir blottlagt for alle. Er han syk så skal han få behandling og da er det strafferettslig helt uten betydning om han har drept 1 eller 77. Han kan uansett ikke straffes.
Er han tilregnlig så skal han dømmes ut i fra de lovene som gjaldt 22/7-11
Det vil si at han selvsagt får 21 års forvaring men med de samme rettighetene som andre på forvaringsdom. Det vil si at han som alle andre fanger bør få sin sak prøvet underveis, og at han gjennom rehabilitering innenfor murene får samme sjanse til tilbakeføring til samfunnet som andre fanger.
Det er jo dette som har vært grunnprinnsippet i norsk strafferett i mange mange år og som særlig venstresiden i norsk politikk har vært en forkjemper for.
Hvordan kan det være 40.000 mennesker som ikke bare gidder å være med på noe så menigsløst som den allsangen var, men i tillegg har fri og anledning til å være med. Det må jo ha vært skoler som har vært til stede med klasser der eller noe sånt. Isåfall er det meget betenkelig mtp. mobbing vil jeg si.
Don Tomasso:

Sett at ABB blir erklært utilregnelig, og at det kommer frem at tankerekkene hans - som igjen førte til de grusomme handlingene - utvistelig er relatert til sykdommen hans. Er det fortsatt greit at 40 000 mennesker står på Youngstorget og kollektivt hetser en mann fordi han er syk? Er det greit at den absolutte majoriteten av Norges største nettaviser gjør narr av hvor syk han er? Sist jeg sjekket er sykdom noe som kan ramme alle, det være seg forkjølelse som psykiske sykdommer.

Hvorfor er jeg en idiot for å tenke dette? Fordi jeg legger følelser til side og fokuserer på rettferdighet?
Vi må ha sympati med brevik, men tror ikke folk hadde gjort dette hvis vi hadde med en islamsk terrorist og gjøre. noen som er redd for at vi mobber bhatti for mye i norske medier foreks? eller krekar?
De fleste avisene har helt klart tatt side i saken. Det er rett og slett kvalmt, på grensen til perverst at de synker til et slik lavmål å drive med en slik mobbing av ABB. De fleste kjenner seg garantert igjen i mye av det avisene mobber ABB om.

Men må si at jeg har sett på dekningen av rettsaken til både TV 2 nyhetskanalen og NRK og syns de gjør en god jobb å videreformidle det som skjer i rettsaken på en grei måte uten å blande inn egne meninger og følelser.
Men noen av de ekspertene de intervjuer, har jeg forbannet meg over.

At ABB mobbes i den grad for sin ideologi og sine meninger er skummelt, man skal huske at ifølge ABB selv er årsaken til 22.juli at han ikke nådde frem med sine meninger. Og den hets og mobbing som bedrives i media så gjør de det ihvertfall umulig for folk med samme ideologi og meninger å fremme disse. Og skulle det være noen andre av de der ute med samme engasjement for saken som ABB, så forundrer det meg ikke at det sitter noen tikkende bomber rundt.

Sitat av Fritenker Vis innlegg
Vi må ha sympati med brevik, men tror ikke folk hadde gjort dette hvis vi hadde med en islamsk terrorist og gjøre. noen som er redd for at vi mobber bhatti for mye i norske medier foreks? eller krekar?
Vis hele sitatet...
Syk eller ikke, jeg har ikke sympati for ABB. Han har gjort noe selv en syk person burde forstå er galt. Mannen burde aldri slippe fri.

Men jeg må si at jeg er enig i mange av hans meninger og mener på mange måter at det er mye rett i det han sier.
Jeg sjønner hva han forsøkte å oppnå med det han gjorde. Og at han i sitt manifest har gjort seg større, bedre og mer praktfull enn han er. Er jo for å lettere selge sitt budskap, tanken var jo genial på en forvridd og ekkel måte. Det eneste han ikke forutså var at han skulle overleve og måtte sitte og svare for seg på de punktene hvor han har vært "pompøs" i sitt manifest. Og i den forbindelse benytter enkelte seg av sjansen til å rakke det på alt han står for.

Det han har gjort er helt grusomt, han har tatt 77 menneskeliv og ødelagt livet for flere hundre mennesker. Han har koster og kommer i fremtiden til å koste samfunnet mange foldige hundre millioner kroner.

Derfor er det viktig at man for frem og åpent kan diskutere disse temaene som berører ABB`s og mange andre nordmenn`s ideologi og meninger.

For å hindre fremtidige Tikkende bomber som sprekker.
Jeg synes ikke det er så farlig at dem mobber han litt etter alt det han har gjort.
Objektiv journalistikk er nesten utdødd beklagligvis.
Jeg leter mer etter det i hverdagen enn nå i Breiviksaken. Jeg vil informeres mest mulig nøytralt for å kunne danne meg min egen mening. ikke fremme andres.

I breiviksaken syns jeg det verste er den stadige snakken om ideologien hans som skal være så vanlig der ute.
Ideologien til Breivik er hentet med klipp og lim fra nettet. Parret med breiviks diagnoser og steroidbruk har dette blitt hans egne ideologi. I ensomhet har han skapt sin egen ideologi og handlet ut fra det, ikke en gang de som ufrivillig og uvitende har skrevet i hans manifest deler hans ideologi.

Da blir det rett og slett ufyselig og klistre debattanter opp mot Breivik og hans ideologi, veldig råttent.

Det største lavmålet kommer knskje fra denne mannen: http://www.dbtv.no/?vid=1581022076001
Her prøver han å klistre Breivik og hans handlinger opp mot kritikere av egen ideologi.

Hans egen ideologi fremmer drap på homofile, kritikere, avhoppere, anderledes tenkende, jøder osv osv, til og med voldtektsofre skal steines til døde.
Hans ideologi reagerer med vold på karikaturtegninger og med terror og drap på utgivere av bøker som harselerer med skaperen av deres ideologi.
Som på toppen av det hele påstod at han fikk hele ideologien av gud, etter å ha fløyet til ham på et bevinget muldyr.
Ideologien hans krever til og med at maten myrdes på bestialsk vis, ellers så er den uspiselig.

Veldig trist at vi har så lite kritisk og feig presse i dette landet.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Selv syntes jeg at det skal en viss kraft til for å vie livet sitt for en sak man tror så sterkt på, ikke at han er "psykopat" og gal, når han garantert er smartere enn gjennomsnittet.
Vis hele sitatet...
Smartere enn gjennomsnittet? Unskyld meg, men fyren har ødelagt sitt eget og utallige andres liv for en sak som hører hjemme på Nyhetsspeilet. Hele denne konspirasjonsteorien hans er jo fullstendig latterlig. Kompendiet hans baserer seg stort sett på en naiv og romatisk ide om "hvor mye bedre alt var før" og en absurd tanke om at det er viktig å konservere det etniske nordiske. Gi meg en eneste saklig god grunn til at det skal ha noen hensikt, i det store og det hele, å bevare det nordiske folkeslaget?
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Ideologien er ikke bare BS, MYE av det breivik sier og skriver er korrekt
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med noen konkrete eksempler. Jeg synes alt han lirer av seg er fullstendig på viddene, men det er jo mulig jeg har oversett enkelte viktige poenger i hans teorier.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Han blir hyllet på nett hvor man ikke trenger å bekymre seg for å bli hetset. Å være enig i ideologien i det virkelige liv er blitt tabu, nettop pga medias fremstilling av han.
Vis hele sitatet...
Det har vært tabu hele tiden, fordi det er en hatsk og morderisk ideologi, basert på en søkt ide om islam og muslimer som en stor, samordnet fiende.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Selv blir jeg kvalm av å se auf eskil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Han er da en kjekk ung mann? Selv er jeg ikke enig med ham i alt, politisk sett, men hva galt har fyren gjort? Han jobber for en sak han tror på, akkurat som Breivik forsøkte, bortsett fra at han har en anelse mer suksess og ikke gjør en flue fortred i prossessen.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Formidle hvem sin mening? Det regjeringen vil at folket skal tro, kommer på trykk.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du myndighetene skulle kunne kontrollere hva den enkelte journalist i de norske mediene skriver? Det er stort sett mediene, mediehusenes, redaktørene og den enkelte journalists mening som former mediebildet, ikke myndighetene.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
De fleste avisene har helt klart tatt side i saken. Det er rett og slett kvalmt, på grensen til perverst at de synker til et slik lavmål å drive med en slik mobbing av ABB.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har de tatt side. Kan du se for deg en situasjon der et medie skulle stillt seg nøytral til, eller enda værre - stillt seg bak en slik sak? Det hadde vært selvmord for det aktuelle mediet. Fremstillingen av Breivik som en relativt evneveik type er en motvekt til hans egen fremstilling av seg selv som en smart og stilig type. Tanken bak det er nok ikke å såre ham personlig, men å få andre mistilpassede individer til å forstå at han ikke er noe geni. Som han selv sier, har han fremstilt sin ideologi, sitt liv og sine meningsfeller på en "pompøs" måte, for å gjøre pakken mer lettsolgt. Mange medier ser det nok nå som sin oppgave å gjøre pakken så tungsolgt som mulig, og det er vel ganske forståelig?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det fortsatt greit at 40 000 mennesker står på Youngstorget og kollektivt hetser en mann fordi han er syk?
Vis hele sitatet...
Makan til å putte ord i munnen på ham. På hvilken måte greier du å koble rolig synging av en vise i et rosetog til kollektiv hetsing fordi han er syk? Misliker sterkt når mennesker tror de tenker "ute av boksen" og skal kritisere noe såpass godartet, fordi de får sympati for ytterliggående deler av en sakskjerne.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det greit at den absolutte majoriteten av Norges største nettaviser gjør narr av hvor syk han er? Sist jeg sjekket er sykdom noe som kan ramme alle, det være seg forkjølelse som psykiske sykdommer.
Vis hele sitatet...
Det oser av hele innlegget hvor emosjonelt umoden du er. Vis gjerne til et eneste sted der Norges største nettaviser gjør narr av hvor syk han er. I mine øyne går selvsagt ikke påpeking av faktafeil inn under dette. Og, utilregnelige kan også kritiseres.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvorfor er jeg en idiot for å tenke dette? Fordi jeg legger følelser til side og fokuserer på rettferdighet?
Vis hele sitatet...
Det er nok derfor ja
Sist endret av Lootfisk; 26. april 2012 kl. 23:02.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det største lavmålet kommer knskje fra denne mannen: http://www.dbtv.no/?vid=1581022076001
Her prøver han å klistre Breivik og hans handlinger opp mot kritikere av egen ideologi.

Hans egen ideologi fremmer drap på homofile, kritikere, avhoppere, anderledes tenkende, jøder osv osv, til og med voldtektsofre skal steines til døde.
Hans ideologi reagerer med vold på karikaturtegninger og med terror og drap på utgivere av bøker som harselerer med skaperen av deres ideologi.
Som på toppen av det hele påstod at han fikk hele ideologien av gud, etter å ha fløyet til ham på et bevinget muldyr.
Ideologien hans krever til og med at maten myrdes på bestialsk vis, ellers så er den uspiselig.
Vis hele sitatet...
Du tillegger ham og (alle) andre muslimer meninger som de selv tar avstand fra. Er det vanskelig å forstå at det kun er minoriteten av muslimer som støtter denne typen ting?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du tillegger ham og (alle) andre muslimer meninger som de selv tar avstand fra. Er det vanskelig å forstå at det kun er minoriteten av muslimer som støtter denne typen ting?
Vis hele sitatet...
Har du link til en muslim som tar avstand fra koranenen mottas det med takk.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har du link til en muslim som tar avstand fra koranenen mottas det med takk.
Vis hele sitatet...
Hei, stråmann-entusiast, det der kan du bare legge av deg!

Du vet like godt som jeg at koranen (i likhet med andre religiøse skrifter) tolkes på forskellige måter. Det store flertallet av muslimer, spesielt muslimer i vesten, støtter ikke opp om voldelige tolkninger av koranen. På samme måte som nordmenn flest ikke støtter voldelige tolkninger av bibelen, eller de gamle norrøne tradisjonene med blodhevn og voldsutøvelse i hytt og pine. Det er ikke vanskelig å finne kilder på dette.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har du link til en muslim som tar avstand fra koranenen mottas det med takk.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=NJS6IypEVR8

http://www.youtube.com/watch?v=2iU10Oij-6U

To homofile liberale muslimer, en fagg og en lesbisk muslim. Håper de ikke vil steine hverandre, så jeg antar at de ikke er enig i alt som står i koranen.

Peronlig er jeg ikke en fan av Islam i det hele tatt, ikke kristendommen heller. Og de fleste muslimer de følger ikke blindt alt som står i koranen, det ville vært umulig, akkurat som de fleste kristne ikke følger alt som står i bibelen,det ville også vært umulig. Spørsmålet er hvilket slags samfunn vi skal ha. Jeg vil ikke ha religion i samfunnet, men den er der, og da må enn forholde seg til det. Hvis folk tror på noe så rart som Gud, må folk få tro på allah, og jeg må få tro på vitenskapen, selv om mange kristne og muslimer sikkert synes det er rart. Det er greit at du tror på allah, eller Gud, og at du synes abort bør være ulovlig og steining av homofile er greit, men du kan ikke sette de ut i livet på grunn av lovene her i landet. Norsk lov har heldigvis et verdigrunnlag som representerer det vestlige liberale demokratiet, og den sikrer at både homofile og muslimer skal kunne leve side om side i samfunnet uten å ta livet av hverandre.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hei, stråmann-entusiast, det der kan du bare legge av deg!

Du vet like godt som jeg at koranen (i likhet med andre religiøse skrifter) tolkes på forskellige måter. Det store flertallet av muslimer, spesielt muslimer i vesten, støtter ikke opp om voldelige tolkninger av koranen. På samme måte som nordmenn flest ikke støtter voldelige tolkninger av bibelen, eller de gamle norrøne tradisjonene med blodhevn og voldsutøvelse i hytt og pine. Det er ikke vanskelig å finne kilder på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte bare om du hadde en link, ufint å kalle meg stråmanns-entusiast.

Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.

Koranen er selvmotsigende på mange områder, der koranen motsier seg selv skal det sist skrevne gjelde.

I slutten av koranen er muslimene i krig i alle retninger, så det som gjelder går sjelden i retning av noe som fører godt med seg for ikkemuslimer.

Det er dødsstraff for en muslim som tviler på islam, derfor skal du lete lenge etter en muslim som tar avstand fra det negative ved ideologien.

Nå som sinnamuslimer som Bhatti og krekar får samlet likesinnede kommer det til å bli farlig for andre muslimer å leve moderat. De kommer til å måtte bevise at de er muslimer.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg spurte bare om du hadde en link, ufint å kalle meg stråmanns-entusiast.

Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.
Vis hele sitatet...
Dutch TV: Canadian Muslim writer Irshad Manji attacked by Islamic extremists in the Netherlands
http://www.youtube.com/watch?v=2iU10Oij-6U

hei der, strong link her. Og Bibelen er jo guds ord, men du ser jo hvor strengt den tolkes her i Norge.

Muslimene følger ikke koranen bokstavrett, det er umulig, og de kommer til å følge den mindre og mindre.
Syns personlig presonen kan brenne til evig tid, så har absolutt ingenting imot at han blir hengt ut. Nå skal det sies at noen av meningene hans ikke er helt på trynet, men måten han har latt seg hørt på er faen med så sykt og talentløst at personen fortjener å bli uthengt. Gjerne offentlig steining og, det skulle jeg faktisk kjøpt bilett ned til oslo for.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Dutch TV: Canadian Muslim writer Irshad Manji attacked by Islamic extremists in the Netherlands
http://www.youtube.com/watch?v=2iU10Oij-6U

hei der, strong link her. Og Bibelen er jo guds ord, men du ser jo hvor strengt den tolkes her i Norge.

Muslimene følger ikke koranen bokstavrett, det er umulig, og de kommer til å følge den mindre og mindre.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett den før.
Vi har to i Norge også http://no.wikipedia.org/wiki/Kaltham_Alexander_Lie
http://no.wikipedia.org/wiki/Sara_Azmeh_Rasmussen

Jeg har vel ikke hørt så mye om at de tar avstand fra islam, mer at de mener islam tillater deres livstil, eller burde det.
De er begge drapstruet.

For å pirke litt på sammenligningen med bibel og kristendom.
Jeg er både døpt og konfirmert selv, som konfirmant hadde jeg utviklet meg såpass at jeg ikke trengte store titten i bibelen før jeg forstod at det bare var tull.

Jeg kan i dag rope høyt så alle hører det at jeg ikke er kristen, helt uten fare for liv og helse. Det kan ikke muslimer.
Syntes nå han har gjort seg fortjent til litt tyn, men jeg håper jeg aldri hører noen nyheter om han igjen etter rettsaken så jeg kan glemme hele greia.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Vi må ha sympati med brevik, men tror ikke folk hadde gjort dette hvis vi hadde med en islamsk terrorist og gjøre. noen som er redd for at vi mobber bhatti for mye i norske medier foreks? eller krekar?
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt for meg at 40.000 hadde samlet seg for å brenne koranen dersom Krekar var tiltalt for terrorisme og ventet på lovens strengeste straff

Edit:

Det hadde forsåvidt vært fornøyelig å se Eskil Pedersen holde en tale og si at han er for hevn hvis det er å brenne koranen! Og kanskje brenne en koran selv, for å vise litt avsky...

Det hadde nok heller blitt et rosetog da og, for å vise sympati med andre muslimer...
Sist endret av phish; 27. april 2012 kl. 00:07.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg spurte bare om du hadde en link, ufint å kalle meg stråmanns-entusiast.
Vis hele sitatet...
Du satte opp en fet og god stråmann da du snudde min påstand om at de fleste muslimer tar avstand fra voldelige aspekter ved deres religion, til en påstand om at de fleste muslimer tar avstand fra koranen. Koranen er mye mer enn voldspropaganda.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.
Vis hele sitatet...
Ikke bare kan den tolkes, den MÅ tolkes! En hver tekst tolkes av enhver som leser den.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
I slutten av koranen er muslimene i krig i alle retninger, så det som gjelder går sjelden i retning av noe som fører godt med seg for ikkemuslimer.
Vis hele sitatet...
Dette er din tolkning. Det er ikke slik at flertallet av muslimer ønsker å leve i krig.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det er dødsstraff for en muslim som tviler på islam, derfor skal du lete lenge etter en muslim som tar avstand fra det negative ved ideologien.
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke lete lenge. Mange norske muslimer har stått frem i media og tatt tydelig avstand fra terror, steining og homsehets. Internasjonalt er det også mange som tar avstand fra voldelige handlinger, utført i profetens navn, som beskrevet f. eks. her. Forøvrig kjenner jeg også flere muslimer, som alle er like negative til vold og drap som det jeg selv er.
Dette er en sak som viser uprofesjonaliteten til både det norske rettsapparatet og media.
I en slik sak som dette skal det ikke finnes rom for subjektive tolkninger i media.
Her ser vi gang på gang at følelser overgår intellekt. Mette Yvonne Larson er kansje personen jeg flest ganger har vist seg skyldig i å være komplett inkompetent.
Jo lengre tiden går jo mer sympatiserer jeg for Anders behring breivik. Som jeg faktisk føler fortjener å få sine gode egenskaper mer belyst istedet for dysset ned.
Må dog også si at jeg i tillegg sympatiserer med ofrene.
Hele greia hans var flaks, hvem faen vet ikke at diesel ikke er brennbart og at han lagde røykgranater lette som papirballer?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10050166

- Man har gått for langt når man arrangerer allsang mot en drapsmann.

Sums it up.
Sitat av IpN Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10050166

- Man har gått for langt når man arrangerer allsang mot en drapsmann.

Sums it up.
Vis hele sitatet...
Denne egenutnevnte "eksperten" hevder at allsang av en særdeles fredelig og vakker sang er et utslag av hat, og ikke av sorg, samhold og solidaritet. Å kalle dette gapestokk er feil, flaut og pinlig og bør føre til at "eksperten" ikke får flere jobber som psykolog senere.

Sums it up.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Denne egenutnevnte "eksperten" hevder at allsang av en særdeles fredelig og vakker sang er et utslag av hat, og ikke av sorg, samhold og solidaritet. Å kalle dette gapestokk er feil, flaut og pinlig og bør føre til at "eksperten" ikke får flere jobber som psykolog senere.

Sums it up.
Vis hele sitatet...
Forklar meg hvorfor akkurat den sangen ble valgt? Var det ikke fordi Breivik "hater" den som media sier? Er det ikke for å vise avsky og hat at man arrangerer en allsang med den sangen, kort tid etter Breivik omtalte den, like utenfor tinghuset?

Jeg har null sympati for fyren, men jo, det som skjedde i dag var en gapestokk.
Sitat av IpN Vis innlegg
Forklar meg hvorfor akkurat den sangen ble valgt? Var det ikke fordi Breivik "hater" den som media sier? Er det ikke for å vise avsky og hat at man arrangerer en allsang med den sangen, kort tid etter Breivik omtalte den, like utenfor tinghuset?

Jeg har null sympati for fyren, men jo, det som skjedde i dag var en gapestokk.
Vis hele sitatet...
Den ble valgt fordi morderen i sitt forskrudde hode brukte den som eksempel på "hjernevasking av massene til fordel for kulturmarxismen og islamisme". Folket mente dette var noe forbannet tøv og sang sangen for å vise at han tar feil. Hvis du hadde sett bilder av folkehavet som sang sangen hadde du sett mennesker i både sorg og glede og forsvinnende lite hat.

Når det er sagt synes jeg hat er en fullstendig akseptabel reaksjon på hva som skjedde. Det er helt greit å hate morderen.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Dette er en sak som viser uprofesjonaliteten til både det norske rettsapparatet og media.
I en slik sak som dette skal det ikke finnes rom for subjektive tolkninger i media.
Vis hele sitatet...
Says who? Som nevnt utallige ganger i tråden; det er ikke slik at media er lovpålagt å ikke ta standpunkt. Tvert i mot har de fleste medier et tydelig politisk og moralsk ståsted.

Dessuten ser jeg ikke problemet til alle dere som sutrer over at dere skulle ønske Dagbladet leverte dere et ordrett referat fra retten, fritt for den enkelte journalists tolkninger og meninger. Dette finnes andre steder, tilgjengelig for hvem som helst. Det er ikke værre enn å gå inn på et annet nettsted enn DB.no, hvis man personlig blir støtt av å lese om hver minste av Breiviks faktafeil, feiltrinn og fadeser.
Sist endret av felix_poker; 27. april 2012 kl. 07:11.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Denne egenutnevnte "eksperten" hevder at allsang av en særdeles fredelig og vakker sang er et utslag av hat, og ikke av sorg, samhold og solidaritet. Å kalle dette gapestokk er feil, flaut og pinlig og bør føre til at "eksperten" ikke får flere jobber som psykolog senere.

Sums it up.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Ser tydelig at de bruker sorg og kjærlighet som en unnskyldning for å formidle hat og avsky over ABB, og det han mener og synes skal man ikke ha noe av og det han hater skal vi elske.. Hadde han sagt han hater jødekaker, skal da hele Norge spise som gale? Hva oppnår vi med det annet enn et ødelagt barndomsminne og mer oppmerksomhet til ABB? Neiånei, lite gjennomtenkt dette her.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
For alle som mener det er galt å drepe uskyldige mennesker, har denne saken bare en side. Det er en selvfølge at de aller fleste vil fordømme handlingene og motivasjonen bak dem, og ta et tydelig ståsted i saken. Også media.
Vis hele sitatet...
Medie skal ikke ta noen side uansett hva. De skal opplyse, og være "objektiv", jeg vil iallefall ikke høre om hva en journalist mener i en forsidesak, det skal være beskrivende.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jo lengre tiden går jo mer sympatiserer jeg for Anders behring breivik. Som jeg faktisk føler fortjener å få sine gode egenskaper mer belyst istedet for dysset ned.
Vis hele sitatet...
sine gode egenskaper?!
Jeg synes vi bør endre asylpolitikken så alle slags folkeslag, av alle kulturer kan bosette seg i landet. Alt Breivik står for et jo helt sykt! Han er jo en massemorder. Håper virkelig at han blir torurert i fengselet. Mobbingen er helt på sin plass.
Om vi åpner for å få inn flere mennesker av andre kulturer kan vi jo bevise at Breivik tar feil! Vi kan ikke la Breivik vinne!

"Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen"

jente 14
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
sine gode egenskaper?!
Vis hele sitatet...
Media gjør en psykisk omvending som gjør at mennesker som kanskje har veldig mye imot det dårlige systemet i verden, får empati fordi han er en bekjemper for et "bedre system".

Btw, så tror jeg Dr.perception mener at Anders Behring Breivik kunne istedenfor å drepe, vært en smart person som kunne bruke sine smarte egenskaper til gode ting.
Sist endret av RydEN; 27. april 2012 kl. 09:00.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Medie skal ikke ta noen side uansett hva. De skal opplyse, og være "objektiv", jeg vil iallefall ikke høre om hva en journalist mener i en forsidesak, det skal være beskrivende.
Vis hele sitatet...
Igjen; says who?

Har du noen gang lest de store papir og nettavisene som utgis her i landet? De fleste tar, som sagt en bråte ganger, et tydelig politisk og moralsk standpunkt og dermed en side i mange saker.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Igjen; says who?

Har du noen gang lest de store papir og nettavisene som utgis her i landet? De fleste tar, som sagt en bråte ganger, et tydelig politisk og moralsk standpunkt og dermed en side i mange saker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke jeg kjøre for fort uten å få bot, når det så mange andre som gjør det?

Bare fordi flere allerede gjør det, betyr det ikke at det er greit.
Ren sunn fornuft vil jo påpeke at medier skal være objektive å lyse alle sider av en sak, men det sant som du sier at media OFTE tar et tydelig standpunkt i saken.
Sist endret av MrCryptical; 27. april 2012 kl. 09:03.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Igjen; says who?

Har du noen gang lest de store papir og nettavisene som utgis her i landet? De fleste tar, som sagt en bråte ganger, et tydelig politisk og moralsk standpunkt og dermed en side i mange saker.
Vis hele sitatet...
En avissak skal sette en nøytral debatt, debatten har ingen grenser, men de viser uprofesjonalitet ved å ta en side. Istedet for å legge meningene sine inn i hodet til folk kunne de heller latt folk finne meningen sin selv. Jeg mener ikke at ABB fortjener noe mindre straff, just so u know.

Says who? Har du lest Vær Varsom Plakaten, som er laget av Norsk Presseforbund?
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.
Vis hele sitatet...
Det samme hevdes om bibelen til de kristne og til jødene.

Ikke gud(er), men mennesker har skrevet disse skriftene.
Skribentene påstår gud(er) har diktert tekstene.
Skribentene har altså hørt "indre stemmer".

Slike stemmer hører du dersom du enten er sinnsyk eller er "high" på et eller annet.

Uansett kan alt sagt og skrevet tolkes på forskjellig vis. Mye av det som står i disse religiøse skriftene, er for lengst utgått på dato,
og blir av de fleste troende direkte bortfortolket eller forbigått i taushet. Eksempelvis de detaljerte reglene om slavehold.

Jurister lever av å tolke lovene. Teologer av å tolke hellige skrifter.
Sitat av Affo Vis innlegg
Jeg synes vi bør endre asylpolitikken så alle slags folkeslag, av alle kulturer kan bosette seg i landet. Alt Breivik står for et jo helt sykt! Han er jo en massemorder. Håper virkelig at han blir torurert i fengselet. Mobbingen er helt på sin plass.
Om vi åpner for å få inn flere mennesker av andre kulturer kan vi jo bevise at Breivik tar feil! Vi kan ikke la Breivik vinne!

"Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen"

jente 14
Vis hele sitatet...
Først og fremst sånne som deg er en utløsende faktor for at det skjedde, det som skjedde 22.juli. Å angripe folk som har ulike meninger enn deg mtp. innvandring. Sånne som deg, regjeringen og media dreper demokratiet.

Da har ikke de som mener anderledes anledning til å ta opp disse sakene, for regjeringen, DU og media går til angrep på de som mener anderledes.

Da ser ikke folk av samme kaliber som ABB noen annen mulighet for å fremme sin sak.

Han er en massemorder og det han gjorde 22.juli er helt sykt, men hvorfor er det helt sykt at han mener ulikt deg mtp. innvandring?

Hvorfor går det ikke ann å være kritisk til innvandring uten å være syk, rasist og idiot?

"Om èn man kan vise så mye hat, tenk hvor mye kvalme vi alle kan vise sammen"
Sist endret av Jigsaw; 27. april 2012 kl. 09:19.
Forskjellig tolking av "guds egne ord" er hovedårsaken til religionssplid og sektdannelse.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Først og fremst sånne som deg er en utløsende faktor for at det skjedde, det som skjedde 22.juli.
Vis hele sitatet...
Den utløsende faktoren var en mann som har levd litt for lenge i sin egen boble full av konspirasjoner sullet opp av like skrudde meningsfeller på internett.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
snip
Vis hele sitatet...
Jeg er 100% for demokrati, men når man har såpass ekstremt rasistiske holdninger slik Breivik har, da er det noe feil.
Vi kan ikke la slike holdninger leve. Derfor mener jeg det er bedre å latterligjøre personer som tenker slik så de føler de MÅ endre tankegang.

"Hvorfor går det ikke ann å være kritisk til innvandring uten å være syk, rasist og idiot?"
Fordi de som har slike holdninger er syke, rasistiske idioter kanskje?

Jente 14
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Den utløsende faktoren var en mann som har levd litt for lenge i sin egen boble full av konspirasjoner sullet opp av like skrudde meningsfeller på internett.
Vis hele sitatet...
Ja du kan velge å tro det også.
Når så mange har de samme meningene som han har, så har han ikke levd i sin egen boble. For det er mange som mener det samme som han.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Ja du kan velge å tro det også.
Når så mange har de samme meningene som han har, så har han ikke levd i sin egen boble. For det er mange som mener det samme som han.
Vis hele sitatet...
Det er nok mange som mener vi med fordel kan ha en strengere asyl/innvandringspolitikk, men det er da vitterlig ikke det samme som å være enig med de sjuke rasistiske konspirasjonene som Brevik forfekter.