Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2163
Har ei veninne som har en stalker. Hver gang hu er i byen, forfølger han henne, "gjemmer seg" bak ting (feks en sko eller cd) Og "puser" på henne når hun går forbi.
Dette har vart over en lenger periode, men det er først nå det har blitt litt mer "alvorlig" for henne. Vil ikke være i byen alene, er redd for at han skal gjøre noe ovs.

I dag, gikk det såpass langt at han fulgte etter henne på bussen, og på stoppet hennes når hun skulle gå av, holdt han på å gjøre det samme, helt til han så hu slang seg i brorens armer.
Bussen snur et stopp lenger borte, så henne så klart at han satt på bussen tilbake til byen.

Hva kan henne gjøre? Hun føler seg regelrett trua av oppførselen hanses.
(han er kurder, og henne er halvt kurder, men har bodd i Norge hele livet, og kan ikke arabisk eller noe sånnt).
Det å be fyren om å slutte hadde kanskje vært en idè?

Dersom ikke dette fungerer så finner dere ut identiteten til mannen og går til politiet.
Hu kan fortelle det til broren?
Har en storesøster selv, og jeg kan med hånda på hjertet si att jeg kunne ha drept for hu.
Bare å be bror ta en alvorsprat med denne duden neste gang

Og nei, jeg mener ikke att han burde drepe denne fyren, bare att jeg er veldig glad i min geniale storesøster.
Sist endret av Sangheili; 21. januar 2011 kl. 16:45.
Ring politiet!
Er det lommelegen kanskje? Mtp. at han gjemmer seg bak sko o.l altså.
Dette skjedde med søsteren min faktisk. En tyrker forfulgte henne hvor enn hun gikk i byen. Ringte politiet og endte opp med besøksforbud (han måtte holde seg 100 meter unna eller noe). Men han fortsatte. Så han ble anmeldt og etter det har han på en måte slutta. Men han fortsatte å trakassere henne ved å ringe henne, osv. Eneste du kan gjøre er å kontakte politiet! Ikke nøl med å gjøre det! De tar sånne saker alvorlig.
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hu kan fortelle det til broren?

Bare å be bror ta en alvorsprat med denne duden neste gang
Vis hele sitatet...
Hva er det som får deg til å tro at broren er mer skikket enn ordensmakten til å ta seg av denne oppgaven?

Har en storesøster selv, og jeg kan med hånda på hjertet si att jeg kunne ha drept for hu.
Vis hele sitatet...
Dette var virkelig såpass edelt at jeg sitter med tårer i øynene.
Trådstarter
Vi har vurdert det å ringe til politiet, men er det noe de kan gjøre med det? Et utvidet besøksforbud eller noe?

Takk tfan! Så du var litt før meg der!
Jeg har sagt henne burde ringe til politiet*
Sist endret av ashw; 21. januar 2011 kl. 16:53.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Ring politiet å spør, de vet best av alle hva de kan gjøre med saken Er ikke verre en en liten telefon
Hu kan jo rope " voldtekt " når han beføler henne ellerno?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hu kan jo rope " voldtekt " når han beføler henne ellerno?
Vis hele sitatet...
Det var virkelig et godt råd. Nei.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hva er det som får deg til å tro at broren er mer skikket enn ordensmakten til å ta seg av denne oppgaven?



Dette var virkelig såpass edelt at jeg sitter med tårer i øynene.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest innlegget til TS, så fikk i hvertfall JEG inntrykk av att denne jenta sannsynligvis ikke tørs å snakke til fyren, og da kunne jo bror ha nevnt att han blir anmeldt hvis dette fortsetter. Ingen vits å være en drittesekk
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dette var virkelig såpass edelt at jeg sitter med tårer i øynene.
Vis hele sitatet...
Hvis du sysn å drepe er edelt trenger du virkelig litt innsikt. Selv om jeg er sikker på at det kun var i utrykksformen han mente det.

Kontakt politiet og få et besøksforbud. Overtredelse av dette er ikke noe politiet tar lett på.
Jeg skjønner ikke vitsen med å lage en tråd om dette engang. Det sier seg selv at du/dere enten ber han om å gi seg eller så går dere til politiet?
Sitat av l33t Vis innlegg
Hvis du sysn å drepe er edelt trenger du virkelig litt innsikt.
Vis hele sitatet...
Sarkasme, google it!
Må være en veldig liten mann hvis han gjemmer seg bak en cd?

OT: For all del, ikke ta saken i egne hender! Ta kontakt med politiet på 02800, ikke ring nødtelefonen.
Sitat av l33t Vis innlegg
Hvis du sysn å drepe er edelt trenger du virkelig litt innsikt. Selv om jeg er sikker på at det kun var i utrykksformen han mente det.
Vis hele sitatet...
NitroFis mente nok ikke dette. Det er et visst språklig virkemiddel som kan vær litt vanskelig å forstå i tekstform. Gjett hvilket?

Edit: Tok vist litt for lang tid det der..
Sist endret av random42099; 21. januar 2011 kl. 17:07.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Sarkasme, google it!
Vis hele sitatet...
Sarkasme fungerer ikke alltid like godt skriftelig uten annet en den "sarkastiske" kommentaren å forholde seg til..
Sitat av l33t Vis innlegg
Sarkasme fungerer ikke alltid like godt skriftelig uten annet en den "sarkastiske" kommentaren å forholde seg til..
Vis hele sitatet...
Nei, er litt enklere å forstå ettersom smiley-en jeg brukte heter "pinlig".

Denne:

Se på det som et bidrag fra hjelpemiddelsentralen.
Sist endret av Knask; 21. januar 2011 kl. 17:08.
Her kommer du til å få masse gode råd fra noen av Norges mest notoriske tastaturtorpedoer.

Det eneste riktige er nok som noen av de første i tråden sier, gå til politiet.
Sist endret av Jandre; 21. januar 2011 kl. 17:11. Grunn: skriveleif
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Haha, gjemmer seg bak en sko eller en cd og står og mjauer på henne? Faren her er vel at folk kanskje vil dø av latterkrampe, bokstavelig talt
Ta bilde av fyren med mobilen, gå til politiet og anmeld han. Kjøp pepperspray.
Jeg og pleier å stå i gata og puse på tilfeldig forbipasserendes.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av nightLook Vis innlegg
Jeg og pleier å stå i gata og puse på tilfeldig forbipasserendes.
Vis hele sitatet...
Får du noen merkelige blikk tilbake?
Eller er dette et sjekketriks flere bør bruke?
Nja, har fokusert mest på 1 dame i det siste. Pleier å gjemme meg bak CD-hyller osv, gjerne på bussen.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av nightLook Vis innlegg
Nja, har fokusert mest på 1 dame i det siste. Pleier å gjemme meg bak CD-hyller osv, gjerne på bussen.
Vis hele sitatet...
Hun liker det?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Jeg og pleier å stå i gata og puse på tilfeldig forbipasserendes.
Vis hele sitatet...
Normalt! Håper inderlig på sarkasme
hvis det er klåing med i bildet er vel seksuell trakkasering noe dere kan melde han for? Eventuellt søke erstatning?
Hvis hun føler seg truet, eller er redd for egen sikkerhet så er det vel noe å hente hos politiet.
Gjør likt tilbake. Få henne til å stalke ham uansett hvor han går, så får han kjenne hvordan det er selv.


Ser det for meg, begge står å kikker på hverandre bak hver sin postkasse haha.
Ring politiet du,han virket ikke helt riktig snekret han her
Slike har som oftest noe svikt i empatiregisteret så vanlig snakk fra sivil personer tror jeg har null effekt
Sist endret av Enesheen; 24. januar 2011 kl. 15:13.
Sitat av IpN Vis innlegg
Gjør likt tilbake. Få henne til å stalke ham uansett hvor han går, så får han kjenne hvordan det er selv.


Ser det for meg, begge står å kikker på hverandre bak hver sin postkasse haha.
Vis hele sitatet...
Eller bare at han får inntrykket av at hun "endelig" "flørter" tilbake.... ?
Fortell henne neste at neste gang ho merker at ho blir stalka så gjør ho følgende:

1. Gå innom et apotek / legekontor eller lignende
2. Se etter om han fortsatt følger etter.
3. Let litt i de ymse hyllene som finnes der inne
4. Be henne deretter ta kontakt med betjeningen.
5. Snakk høyt og tydelig og hver sikker på at han får med seg samtalen
6. Spør så (høyt) om de har noe mot svie og vorter i underlivet.

Problem solved.

Om ikke dette fungerer burde du ta kontakt med han selv å spørre hva greia er, er han stor og sterk? liten og creepy? hva for en type har vi med å gjøre her? om han har døv kan du bare se bort ifra tipset ovenfor.
Sist endret av Ampier; 24. januar 2011 kl. 16:14.
Sitat av IpN Vis innlegg
Gjør likt tilbake. Få henne til å stalke ham uansett hvor han går, så får han kjenne hvordan det er selv.


Ser det for meg, begge står å kikker på hverandre bak hver sin postkasse haha.
Vis hele sitatet...
Og da kan det også hende at han tar det som at hun er endelig interessert i ham og alt blir enda verre. Tror ikke at trådstarter eller personen dette handler om vil dette i det hele tatt.

Kjøp pepperspray i tilfelle han prøver å komme seg nær, samt at dere politianmelder saken. Det er ingen hjelp å få om en ikke tar det opp med politiet først.