Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3010
pengejeger
Natz's Avatar
Vær hilset freaks. Jeg leste på it-avisen følgende for noe minutter siden:

"Her er prisene: 199 dollar (1300 kroner) for 16GB og 299 dollar (2000 kroner) for 32GB. iPhone 4 kommer i hvit og svart. iPhone 4 kommer er i salg fra 24. juni, forhåndsbestilling fra 15. juni. 3GS-prisen dumpes til 99 dollar (650 kroner)."

Vil det si at en iphone vil koste 1300,- kr uten abn i norge ?
og at 3gs'n kommer til og koste 650,- kr uten abn ?

Kilde : http://www.itavisen.no/844281/saa-mye-koster-iphone-4
Sist endret av Natz; 8. juni 2010 kl. 00:01.
Nei, det er med abonnement.

EDIT: Jeg vil tro prisene vil ligge på det samme som 3GS gjorde da den kom ut. Mao 5000,- om du vil ha en telefon som du bryter abonnementet på.
Sist endret av Miyamoto; 8. juni 2010 kl. 00:02.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
skuffa som bare juling
Tja, 3GS blir billigere da
Selvsagt ikke. iPhone er en av de dyreste, mest overprisete telefonen på markedet nå.
http://www.amobil.no/artikler/samsung_s8500_wave/76650

Hva er det iPhony har som ikke denne har?
Ett eplelogo?

Og Wave koster heller ikke en liten formue i året.
Som oftest så kjøper man en Iphone for at det akkurat heter Iphone, og at det er en Iphone og ikke en Iphony
Sitat av Dotten Vis innlegg
Som oftest så kjøper man en Iphone for at det akkurat heter Iphone, og at det er en Iphone og ikke en Iphony
Vis hele sitatet...
To' du 'an ikkje?
Sist endret av Sangheili; 8. juni 2010 kl. 00:17.
Ok, siden temaet er oppe, hvilken telefon burde jeg kjøpe istedet for iphone da? Jeg sikler litt på en iphone, men har ikke satt meg ned for å søke rundt. I forhold til en htc-telefon f.eks?
Samsung sin Wave og HTC sin Desire er 2 stykk telefoner som kan alt det iPhone kan, pluss mer.
Og disse har heller ikke ett system som er mer lukket enn Fort Knox
Kanoner: jeg har en htc desire, er veldig godt fornøyd med den og vil derfor anbefale den til deg også.
De eneste negative tingene med den er at den kommer med en usb lader som ikke er usb mini og når den slår seg på bråker de sammtidig som htcs motto kommer opp "quietly brilliant".
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Ok, siden temaet er oppe, hvilken telefon burde jeg kjøpe istedet for iphone da? Jeg sikler litt på en iphone, men har ikke satt meg ned for å søke rundt. I forhold til en htc-telefon f.eks?
Vis hele sitatet...
Htc desire som nemnt, eller htc legend om design og robusthet er pluss i boka di. Legend har dog en smule dårligere specs enn desire, men er en fryd for øye med et deilig sømfritt alluminiums chassis.
Iphone 4, ikke 4g.
Jeg har Desire, dama har Legend. Legend er bedre å skrive på syns jeg, og den er mer robust. Savner metall på Desire. Men Desire er kjappere, lagger mindre, stor forskjell på skjermen og den tar faktisk mindre plass fordi den ikke er like dyp og har den teite knekken nederst som Legend har. Men for all del, kongetelefoner begge deler. Hadde iPhone før, går ikke tilbake med det første. Storfornøyd med begge! Desire chugger batteri, sånn btw. Men det forventer man vel av en slik telefon.
Sist endret av Insanity; 8. juni 2010 kl. 03:11.
Hvordan er HTC mtp musikk osv? For min del foretrekker jeg Iphone pga muligheten til å synkronisere med musikken min fra Itunes, samt spillelister og antall spilte ganger osv.
Apple launched their new iPhone? Everyone put on your 'I never saw that coming'-face!

Joke aside. Synes det er godt at de endelig har gått vekk fra det gamle designet sitt. Hardwaremessig klarer de også å bevege seg godt fremover, selv om det fremdeles ikke er den kraftigste mobilen på markedet. Største forbedring for min del må likevel være A4-chip, støtte for multiple Exchange-accounts og oppgradering av kameraet.

Får vel nesten kjøpe den bare for å se om den klarer å måle seg med Blackberryen min, evt om den blir et greit supplement.
Det er ikke snakk om iPhone 4G, men iOS 4.0( iPhone sin 4. generasjon )
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det er ikke snakk om iPhone 4G, men iOS 4.0( iPhone sin 4. generasjon )
Vis hele sitatet...
Du sier iOS 4.0 vil koste 199 og 299 dollar ref første post i tråden?

Det er snakk om iPhone 4 (som forøvrig kommer med iOS 4.0). iPhone 4G er det misvisende navnet den fikk av media.
Hva er vitsen med iphone når det er noe som heter xperia x10i på markedet
Sist endret av NotToSmart; 8. juni 2010 kl. 09:11.
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Hva er vitsen med iphone når det er noe som heter xperia x10i på markedet
Vis hele sitatet...

Noen liker mora også. ;-)
Sitat av Marken Vis innlegg
Største forbedring for min del må likevel være A4-chip, støtte for multiple Exchange-accounts og oppgradering av kameraet.
Vis hele sitatet...
Hva med skjermen?
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Hva er vitsen med iphone når det er noe som heter xperia x10i på markedet
Vis hele sitatet...
Tja, Android 1.6 i forhold til 2.1 på de fleste andre telefoner, og
ikke noen oppdatering til 2.1 før på høsten.
Sitat av Chang Vis innlegg
Noen liker mora også. ;-)
Vis hele sitatet...
SE lagde altså xperia som fødte iphone 4

Sitat av Sangheili Vis innlegg
Tja, Android 1.6 i forhold til 2.1 på de fleste andre telefoner, og
ikke noen oppdatering til 2.1 før på høsten.
Vis hele sitatet...
Hoved forskjelen ettersom jeg har forståt mellom 1.6 og 2.1 er støtte for mail exchange, noe som ikke er en nødvendighet for de fleste brukere og hvis du er en avansert bruker som trenger det så finnes det helt sikkert en app for det
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Hva er vitsen med iphone når det er noe som heter xperia x10i på markedet
Vis hele sitatet...

Fordi iPhone er.... iPhone
Er det noen som har laget en objektiv sammenligning mellom iPhone4\3gs og Xperia x10i ?
Har googlet endel, men finner ikke noe.
grunnen til at det er såpass billig i USA i forhold til f.eks Norge, er at i USA har de 2 års bindingstid, og da kan de ta mindre for selve telefonen, mot at du binder det til høy mndavgift i 2 år