Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 890
Kan en Xbox 360 Mod (FW) bli for gammel?... Jeg har en Xbox 360 med BenQ driver, men har i det siste fått litt problemer med å spille nye brente spill. Noen på forum foreslo at det var noe galt med Mod-en (FW)
Oppdater firmware på BenQ drivern.

Flashing a BenQ with Iprep v008 8 (update)

Aner ikkje kosn versjon du har, sjekk det ut, og oppdater til nyeste.

[EDIT:] du trenger et connectivity kit for å gjøre dette: modnet.no


Jeg hadde sendt en mail til modnet.no og spurt hvilket connectivity kit du trenger.
Sist endret av Turbolego; 2. mai 2010 kl. 17:46.
Trenger ikke no Connectivity Kit til BenQ drev, er forbeholdt nyere Lite-On.

www.ixtreme.net vil gi deg svar på alle spørsmål du har ang. flashing av Xbox 360.

Nyeste versjonen for BenQ er til dags dato iXtreme LT 1.1

http://twitter.com/TeamJungle

Det att du ikke får spillt nyere spill, er fordi disse er Wave 4 og 5, og det høres ut som du har versjon 1.5 eller lavere av iXtreme, ergo har denne FW'n heller ikke støtte for nevnte Waves.
Sist endret av Sangheili; 2. mai 2010 kl. 18:06.
Trådstarter
34 0
Here's the thing... Jeg er ikke noe god på slikt som dette og jeg falshet ikke xbox-en min selv, vil helst ikke måtte flash-e den selv... er det noen som oppdaterer FW?...
Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal kunne finne ut hvilken FW jeg har
Hehe, ser den.

Allikevel, BenQ er det simpleste drevet å flashe av alle 360 drev
Klarer du å formatere en maskin, så klarer du å flashe ditt BenQ drev også
Det du trenger er Jungleflasher, dette får du lastet ned fra f.eks www.twitter.com/TeamJungle
Gå for den nyeste. Du trenger også en helt standard SATA-kabel. Og såklart, iXtreme LT.

I teorien så skrur du opp xbox'n, tar ut drevet, kobler til det som ett helt vanlig drev i PCen, fyrer opp Jungleflasher, dumper nøkkelen til drevet (så lenge du har denne, så er du rimelig safe uansett hva som skjer), legger denne inn i den nye FW'n du vil ha og overskriver den gamle

Bruk google å søk på Jungleflashe tutorial, denne er veldig fin og ei bruker den sjøl.
BTW, du har som sagt ett BenQ drev, disse er så og si umulig å bricke, og du kan feilflashe så mye du vil, så lenge du har en kopi av nøkkelen til det
Trådstarter
34 0
Takk for hjelpa... tror jeg skjønte d meste av d :P får lese d noen ganger til og se om jeg skjønner alt :S ... er ikke akkurat pro i dette nei, :P... er egentlig litt redd for å ødelegge noe og har derfor egentlig ikke så lust til å prøve d, men jaja, må mann så må mann

Sitat av Sangheili Vis innlegg
Det att du ikke får spillt nyere spill, er fordi disse er Wave 4 og 5, og det høres ut som du har versjon 1.5 eller lavere av iXtreme, ergo har denne FW'n heller ikke støtte for nevnte Waves.
Vis hele sitatet...
Jeg moddet Xbox-en for 2-3 år siden og derfor kan den nok være ganske gammel ja
Jupp, LES nøye

Var nervøs når ei skulle flashe min for første gang, men det gikk som smurt
Driver å flasher xbox'er på fritiden, så send PM om du virkelig sitter fast !
Trådstarter
34 0
Will do... Jeg kan kanskje få hjelp av noen i midt område også... Er min Xbox, men er bare 15 år så tror jeg spør pappa om lov først også

PS. Hvor kan jeg få iexstreme og må jeg ha en stasjonær pc? har ikke SATA kabel på denne laptoppen tror jeg XD
Du må ha stasjonær PC ja
iXtreme finne du ved å klikke her iXtreme LT 1.1 til BenQ
Trådstarter
34 0
Kipt det med stasjonær PC... har en gammel en så jeg tror jeg kan bruke dah.. Lastet nettoppp ned jungleflasher på laptopen for å se litt, ser litt avansert ut for meg ass Har formatert en PC once men det var med en CD og bare et lite klikk på formater XD
Okay, hvis du er såpass usikker, så foreslår ei att du
tar kontakt med duden som flasha den i førsteomgang

Er en del folk som flasher på QXL også, ei kan og flashe den, men ikke i denne uken i hvertfall, da ei
driver å mekker på crossern, må bli ferdig til sommer. Ta kontakt på PM som sagt om du ikke finner ut av noe som helst, tar ca 250,- for flash + frakt da.
Trådstarter
34 0
Ok, skal prøve å ordne med han som flash-et den til meg tidligere, men det var halvbroren min som ordnet det så må nok kontakte han først da

Bare et siste spørsmål... Mitt problem er at etter jeg har brent spillet mitt og skal kjøre det på Xbox-en så leser den det som en DVD... da er det FW-en som er for gammel sant?... blir unødvendig å oppdatere FW hvis d er no annet galt