Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  199 19154
Hei alle sammen vil bare innformere om at Marihuanamarsjen 2010 er rett rundt hjørnet.

http://www.facebook.com/event.php?ei...1863253&ref=ts


jeg tengte å gi en liten innsats med å spre det vidre "so here it goes:"

Kode

MarihuanaMarsjen 2010

Møt opp på Youngstorget lørdag 8. mai 2010!

Ta kontakt på post@normal.no, eller 99 32 59 61, hvis du har spørsmål eller ønsker å bidra.

Spre følgende melding via SMS, e-post, blogg, diskusjonsforum, o.l.:

Husk MarihuanaMarsjen, lørdag 8. mai 2010!
Møt opp på Youngstoget kl. 15.00!
www.normal.no
Spre videre!
mvh xhacktly
4:20 all day
Nuddel's Avatar
Nice.. Vet du om det blir noen marsj i trondheim i år?
Vær så snill å ikke delta på den marsjen. Det er bare en marsj med eb gjeng av stereotypiske stonere som utelukkende har den effekt at det forsterker folks fordommer mot cannabis og kulturen rundt.
Herregud... Vil dere at det skal bli legalisert er dette feil måte.

Tror virkelig ikke at politikerer som ser dere tenker ja her er det en gjeng med oppegående folk som virkelig har et godt budskap. Når alle er steriotypisk kledd med rastafletter og weedblader på t-skjortene sine.

Hvert å jeg har sett dere har jeg tenkt at dette er en gjeng med folk som kunne trengt et kurs i lobyisme.
Dere sloss fakiskt ikke mot folk som sitter å vipper på gjerdet. Det er folk som tror at dette er dødelig narkotika.
For min del er ikke dette en dag jeg ser på som noe "kjemp-for-legalisering"-dag. Men, det er som regel god stemning, og det er relativt chill
Sitat av exocytose Vis innlegg
Vær så snill å ikke delta på den marsjen. Det er bare en marsj med eb gjeng av stereotypiske stonere som utelukkende har den effekt at det forsterker folks fordommer mot cannabis og kulturen rundt.
Vis hele sitatet...
Ikke snakk stereotypisk selv. Er folk som går normalt kledd der.
+ man har fin mulighet å nyte en joint i gata uten at purken bryr seg. Det har de hvertfall latt være 2 år på rad
Sitat av Norther Vis innlegg
Ikke snakk stereotypisk selv. Er folk som går normalt kledd der.
Vis hele sitatet...
Det er den generelle trenden. Mulig at ikke du er det, men da kan du starte en egen aksjon som viser at cannabisbrukere er oppegående folk som er fult fungerende i samfunnet, istedenfor å dyrke fordømmende stereotypier.

Det har dessuten ikke bare noe å gjøre med klær; hele den generelle holdningen går ikke ut på å fremme legalisering av samfunnsnyttige grunner, men for å kunne røke seg fjerne når det måtte passe dem. For all del, jeg er for at man skal kunne bruke rusmidler uten å bli kriminalisert, men det er ikke det argumentet som slår gjennom hos den almene befolkning, noe som er viktig for å gjøre det mer akseptert.
Jeg er enig i at det ikke er så mange ''normale'' folk som møter opp, men..
kjedelig streiting
Selvfølgelig er det en god del "stonere" som møter opp, og dette vil det fortsette å gjøre. Hva er egentlig problemet med det? Skal vi nekte for at det finnes en del "alternative" folk som bruker Cannabis? Og at det er et rusmiddel som ved misbruk lett kan føre til at man blir sittende i sofaen?

At folk har fordommer får være dems problem. Det nytter heller ikke å ikke møtte opp pga disse stereotypene, da er det bedre å møte opp å vise at alle folk i samfunnet røyker.

Og etter min erfaring, er det heller ikke så mange av disse folka som møter opp, er mange vanlige folk å.

Grunnen til at det er såpass få folk i disse marsjene er nok helst pga at folk er redd for å få trynet på tv og liknende, noe jeg vil si at det ikke er så veldig stor risk for. Pleier ikke å være så stor mediedekning av disse marsjene.

Vil forøvrig si at det er en morsom event. Stå rett bak noen politihester med en feit j i munnen
Sitat av legalize_it Vis innlegg
At folk har fordommer får være dems problem. Det nytter heller ikke å ikke møtte opp pga disse stereotypene, da er det bedre å møte opp å vise at alle folk i samfunnet røyker.
Vis hele sitatet...
Det blir også et problem for alle som vil ha cannabis legalisert. Å holde saklige, nøytrale debatter er ikke mulig så lenge folk har et slikt syn. Derfor hjelper det ikke at de stadig får deres fordommer bekreftet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Selvfølgelig er det en god del "stonere" som møter opp, og dette vil det fortsette å gjøre. Hva er egentlig problemet med det? Skal vi nekte for at det finnes en del "alternative" folk som bruker Cannabis? Og at det er et rusmiddel som ved misbruk lett kan føre til at man blir sittende i sofaen?
Vis hele sitatet...
Neineinei.

Problemet er ikke at der er alternative mennesker der, problemet ligger i at mange mennesker åpenbart bryter loven samlet og bare "driter i alt" kun for å presse gjennom ett lovforslag. Om dere vil ha dette legalisert må dere samarbeide og presse på, denne marihuana marsjen er en utrolig negativ aksjon som på ingen måte får politikerne til å tenke annerledes.

Seriøst, forestill deg at du er politiker. Hva tror du for deg til å forandre mening, mange debatter rundt emnet som viser at cannabis burde bli legalisert, eller en marsj med masse mennesker som røyker hasj mens de sier at den burde bli legalisert?

Samarbeid, ikke... dette.
kjedelig streiting
Sitat av Sio Vis innlegg
Neineinei.

Problemet er ikke at der er alternative mennesker der, problemet ligger i at mange mennesker åpenbart bryter loven samlet og bare "driter i alt" kun for å presse gjennom ett lovforslag. Om dere vil ha dette legalisert må dere samarbeide og presse på, denne marihuana marsjen er en utrolig negativ aksjon som på ingen måte får politikerne til å tenke annerledes.

Seriøst, forestill deg at du er politiker. Hva tror du for deg til å forandre mening, mange debatter rundt emnet som viser at cannabis burde bli legalisert, eller en marsj med masse mennesker som røyker hasj mens de sier at den burde bli legalisert?

Samarbeid, ikke... dette.
Vis hele sitatet...
For å få til en debatt, så må man ha blest om det. Dette får marijuanamarsjen til. Den dag idag så later en del politikere som denne debatten ikke finnes, og det fremgangen går saakte.

Da hjelper det å ha en årlig marsj som ihvertfall en del folk legger merke til. Hvor det er et par kameraer tilstede som intervjuer folk som kan legge fram argumentene på en grei måte.

Kan du komme med noen forslag til ossen du ville fått frem disse debattene? Via FF?

Sitat av exocytose Vis innlegg
Det blir også et problem for alle som vil ha cannabis legalisert. Å holde saklige, nøytrale debatter er ikke mulig så lenge folk har et slikt syn. Derfor hjelper det ikke at de stadig får deres fordommer bekreftet.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det alltid vil finnes slike folk, og at disse alltid vil marsjere. Hvis det idag er 50/50 i denne marsjen, så vil du være med på å flytte dette balansen over på den andre siden...

Skal vi få det legalisert kan vi ikke nekte for at dette er et stoff som ikke er særlig sunt ved misbruk. Da må vi heller vise at de færreste misbruker det.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvor det er et par kameraer tilstede som intervjuer folk som kan legge fram argumentene på en grei måte.
Vis hele sitatet...
Møter du opp for å argumentere saklig eller fordi det er en morsom event hvor du kan "stå rett bak noen politihester med en feit j i munnen" sa du? En demonstrasjon kan være fint det, når fokuset er på saken og alle oppfører seg.
Hvorfor ikke få folk til å møte opp i dress? Hele bunten? Ei tenkte selv å stille med blazer og skjorte ^^
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hvorfor ikke få folk til å møte opp i dress? Hele bunten? Ei tenkte selv å stille med blazer og skjorte ^^
Vis hele sitatet...
Jeg blazer gjerne opp hele blunten, om det var det du mente? 420 smoke weed every day
Jeg gidder ikke dress. Blir for teit siden jeg aldri går i det ellers, men blazer og skjorte skal gå bra
Sitat av ulldott Vis innlegg
Jeg blazer gjerne opp hele blunten, om det var det du mente? 420 smoke weed every day
Vis hele sitatet...
Hahahahaha x]

Nai, tenkte blazer som i klær da

Sitat av moret Vis innlegg
Jeg gidder ikke dress. Blir for teit siden jeg aldri går i det ellers, men blazer og skjorte skal gå bra
Vis hele sitatet...
Jau, men du skjønner tegninga Ikke den vanlige hettegenser/baggy bukse kombo liksom x]
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Kan du komme med noen forslag til ossen du ville fått frem disse debattene? Via FF?
Vis hele sitatet...
  • Først og fremst, få debatten på dagsorden. For å gjøre dette må dere aksjonere uten å blåse røyk opp i ansiktet på folket. Få til en ukentlig stand rundt omkring i storbyene, opplys folk om cannabis, og ha medlemmer som våger å stå frem!
  • Irriter vettet av mediehusene, ring dem hver gang en ny forsker finner ut at cannabis ikke er så farlig, skriv innlegg hele tiden.
  • Oppsøk politikere og partigrupper. Prat med dem og se om dere får til en debatt.
  • Oppsøk ungdomspartiene, spesielt venstres ungdomparti. Se om dere via noen av disse kan ha debatter med andre grupper.
Og der er mange flere metoder, men jeg er litt trøtt akkurat nå så jeg kommer ikke på flere.
kjedelig streiting
Sitat av luni Vis innlegg
Møter du opp for å argumentere saklig eller fordi det er en morsom event hvor du kan "stå rett bak noen politihester med en feit j i munnen" sa du? En demonstrasjon kan være fint det, når fokuset er på saken og alle oppfører seg.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg røyka en feit en, hadde jeg selvfølgelig sagt nei til et intervju. Hadde jeg visst jeg kom til å bli intervju, så hadde jeg ikke røyka meg pisstein. Noe reprensentantene fra NORMAL/de jeg har sett som har blitt intervju ikke har gjort.

Hovedpoenget med marsjen er ikke å lage et enormt røykeparty, det er bl annet appeller fra både politikere og andre før marsjen på yountstorvet. Mens i selve marsjen og på slutten er det en del som røyker og at det lagt sånn halveis opp til det.

Sitat av Sio Vis innlegg
  • Først og fremst, få debatten på dagsorden. For å gjøre dette må dere aksjonere uten å blåse røyk opp i ansiktet på folket. Få til en ukentlig stand rundt omkring i storbyene, opplys folk om cannabis, og ha medlemmer som våger å stå frem!
  • Irriter vettet av mediehusene, ring dem hver gang en ny forsker finner ut at cannabis ikke er så farlig, skriv innlegg hele tiden.
  • Oppsøk politikere og partigrupper. Prat med dem og se om dere får til en debatt.
  • Oppsøk ungdomspartiene, spesielt venstres ungdomparti. Se om dere via noen av disse kan ha debatter med andre grupper.
Og der er mange flere metoder, men jeg er litt trøtt akkurat nå så jeg kommer ikke på flere.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke folk har prøvd mye av dette? Og prøver? Det er ikke snakk om at det kun blir jobba en dag i året for å legalisere cannabis.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Tror du ikke folk har prøvd mye av dette? Og prøver? Det er ikke snakk om at det kun blir jobba en dag i året for å legalisere cannabis.
Vis hele sitatet...
Nei, det stemmer vel dét, men alt det de har jobba for de andre dagene blir vel ødelagt av denne ene..
Hvorfor så sent på dag? Det er en lørdag, de fleste har fri fra jobb.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Vær så snill å ikke delta på den marsjen. Det er bare en marsj med eb gjeng av stereotypiske stonere som utelukkende har den effekt at det forsterker folks fordommer mot cannabis og kulturen rundt.
Vis hele sitatet...
Det i seg selv er vel en god grunn til å delta? For at det skal være noen litt normalt kledd mennesker der. Hva med å heller oppfordre at alle menn går med skjorte, og alle kvinner kler seg pent - istedenfor å be folk la være å delta? Er det noen her inne som skal, eller er de fleste redd for å bli sett på som junkies?
Blir det sånn at dem deler ut gratis spilffer i år? eller dropper dem det?
Er så kjedelig og se masse stoneheads!
Sitat av Sio Vis innlegg
Problemet er ikke at der er alternative mennesker der, problemet ligger i at mange mennesker åpenbart bryter loven samlet og bare "driter i alt" kun for å presse gjennom ett lovforslag.
Vis hele sitatet...
Gandhi klarte da å frigjøre et helt land på den måten, hvorfor skulle ikke vi klare bare en lov?
Er det egentlig noe progress i saken? utenom forskjellige marsjer å sånt?


Uansett at folk møter kledd i f*king leaf t-shirts er aldri til å unngå når det er "fritt fram".
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Gandhi klarte da å frigjøre et helt land på den måten, hvorfor skulle ikke vi klare bare en lov?
Vis hele sitatet...
Hehe, å sammenligne Ghandi og Marihuanamarsjen viser bare hvor fjernt forhold enkelte legaliseringsforkjempere har til virkeligheten.
Det er bare å innse at en slik samling av dophuer skremmer mer enn det samler, det stadfester stereotypen og fordommene folk har. I tillegg bidrar det til at alle som er for legalisering, men som er vettuge nok til å ikke marsjere, ikke blir tatt seriøst og derfor svekker marsjen hele kampen.
Skal man demonstrere får man gjøre det ordentlig og da må man la jointen ligge hjemme.
Den dagen alle møter opp i dress, og har noen skikkelige slagord, unngår å røyke i marsjen og oppfører seg fint.
Da skal jeg møte opp.

Nå er det bare en røykefest på gata, og det sender ikke ut gode signaler.
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Den dagen alle møter opp i dress, og har noen skikkelige slagord, unngår å røyke i marsjen og oppfører seg fint.
Da skal jeg møte opp.

Nå er det bare en røykefest på gata, og det sender ikke ut gode signaler.
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv.
kjedelig streiting
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Den dagen alle møter opp i dress, og har noen skikkelige slagord, unngår å røyke i marsjen og oppfører seg fint.
Da skal jeg møte opp.

Nå er det bare en røykefest på gata, og det sender ikke ut gode signaler.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle alle møte opp i dress??? Ser du ned på alle som ikke går i dress når du går ute på gata? Hvis du har vært med før så har du vel også merka at det blir holdt seriøse apeller på yountstorget før marsjen. Og oppfører seg pent? Deltakerne oppfører seg da vanligvis mye bedre enn hva vi har sett når sosialistisk ungdom, blitz + mm demonstrerer.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvorfor skulle alle møte opp i dress??? Ser du ned på alle som ikke går i dress når du går ute på gata?
Vis hele sitatet...
Hvis legaliseringssaken er viktig for deg, bør du se på en slik presentasjon som et viktig møte med politikerene du skal forhandle med. Hvem møter opp uten dress i et forhandlingsmøte med politikere?

Marihuanamarsjen er en stor vits. Hvis man virkelig vil ha cannabis legalisert, bør man sette seg godt inn i de relevante fagområdene, for å kunne si mer om hva cannabis gjør med kroppen og psyken til brukere, hva de sosiale og samfunnsmessige konsekvensene av forbudet, og av en eventuell legalisering ville bli osv. Man bør opparbeide seg et godt rykte, sørge for god vandel og kort sagt bli en borger som kan bli tatt seriøst. Fillete, pilleknaskende trygdesnyltere har ikke den samme slagkraften som en striglet og oppegående ung mann eller kvinne, med høyere utdannelse, fast jobb og ikke så mye som et snev av røkelselukt hengende over seg.

Lets face it, det er MYE trynefaktor ute å går, og møkkabart, dreads og røde øyne skaper ikke det beste "trynet"
kjedelig streiting
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis legaliseringssaken er viktig for deg, bør du se på en slik presentasjon som et viktig møte med politikerene du skal forhandle med. Hvem møter opp uten dress i et forhandlingsmøte med politikere?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det greit å være pent kledd i ett møte og liknende, men hadde 1000 personer møtt opp i dress for å marsjere gjennom en by, ville jeg heller trodd det var en reklame for dressmann, enn en demonstrasjon for noe annet.

Marihuanamarsjen er en stor vits. Hvis man virkelig vil ha cannabis legalisert, bør man sette seg godt inn i de relevante fagområdene, for å kunne si mer om hva cannabis gjør med kroppen og psyken til brukere, hva de sosiale og samfunnsmessige konsekvensene av forbudet, og av en eventuell legalisering ville bli osv.
Vis hele sitatet...
Marihuanemarsjen er et stunt for å få litt pr rundt saken, da de fleste politikere tier denne saken ihjel. Hvor ofte har du feks sett noe om legaliseringsdebatten på holmgang? Sist gang jeg hørte en seriøs debatt på radio, var det i forbindelse med Marihuanamarsjen.

Men skal ikke nekte for at det også er en dag hvor stonere kan ha det litt morsomt i form av sivil ulydighet og et party etterpå.

Man bør opparbeide seg et godt rykte, sørge for god vandel og kort sagt bli en borger som kan bli tatt seriøst. Fillete, pilleknaskende trygdesnyltere har ikke den samme slagkraften som en striglet og oppegående ung mann eller kvinne, med høyere utdannelse, fast jobb og ikke så mye som et snev av røkelselukt hengende over seg.
Vis hele sitatet...
Det finnes en del med mye penger å god utdannelse som røyker, men hva tror du skjer når de står frem å fronter en sak?

Lets face it, det er MYE trynefaktor ute å går, og møkkabart, dreads og røde øyne skaper ikke det beste "trynet"
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke, men da nytter det ikke at de som er uten dreadsen og møkkabarten ikke møter opp.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvorfor skulle alle møte opp i dress??? Ser du ned på alle som ikke går i dress når du går ute på gata?
Vis hele sitatet...
Sånn er dessverre verden idag, så værsåsnill og kle dere! Fillete dophuer med en joint i kjeften er det verste jeg ser. Dere er like ille som de som demostrerer imot legalisering med usaklige argumenter; begge parter har ikke satt seg inn i legaliseringsdebatten. Hvorfor i all verden skal dere få lov til å røyke cannabis på gaten, når andre folk ikke en gang kan nyte en pils i parken på f.eks 17. mai?
Sist endret av Mexxy; 20. april 2010 kl. 16:31.
Jeg skal bidra meg å lage med en "jonas" hjemme, se et par tv serier og ikke nødvendigvis plage andre med hva jeg gjør på en lørdag. Gudd løkk
Og hvorfor skal ikke dere kle dere som alle andre som møter opp på diverse arrangementer? Det er faktisk helt vanlig å kle seg når man møter opp på noe.
Sist endret av Mexxy; 20. april 2010 kl. 16:34.
kjedelig streiting
Sitat av Muradi Vis innlegg
Sånn er dessverre verden idag, så værsåsnill og kle dere! Fillete dophuer med en joint i kjeften er det verste jeg ser. Dere er like ille som de som demostrerer imot legalisering med usaklige argumenter; begge parter har ikke satt seg inn i legaliseringsdebatten. Hvorfor i all verden skal dere få lov til å røyke cannabis på gaten, når andre folk ikke en gang kan nyte en pils i parken på f.eks 17. mai?
Vis hele sitatet...
Herregud, man kan da kle seg ordentlig uten å nødvendigvis gå i en dress. Selv så bruker jeg aldri dress hvis det ikke er en situasjon som absolutt krever det. Går du selv i dress hver dag?

Foreslår forresten at du hører disse argumentene før du disser dem. Hvis du feks mener at Arild Knutsen(som selv har vært en hard misbruker) kommer med dårlige argumenter, så foreslår jeg at du melder deg ut av debatten. En del av talspersonene i NORMAL har nok også satt seg ganske greit inn i debatten.

Selv så er jeg imot forbudet mot å drikke offentlig, da folk som plager andre ved å drikke seg fulle offentlige heller bør taes under andre paragrafer. Ser ikke problemet med å ta seg en joint eller pils i en park på en fin dag.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Herregud, man kan da kle seg ordentlig uten å nødvendigvis gå i en dress. Selv så bruker jeg aldri dress hvis det ikke er en situasjon som absolutt krever det. Går du selv i dress hver dag?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis dress, det har jeg ikke sagt noe om, men det gir et veldig godt forbilde om man møter opp i en.

Foreslår forresten at du hører disse argumentene før du disser dem. Hvis du feks mener at Arild Knutsen(som selv har vært en hard misbruker) kommer med dårlige argumenter, så foreslår jeg at du melder deg ut av debatten. En del av talspersonene i NORMAL har nok også satt seg ganske greit inn i debatten.
Vis hele sitatet...
Les posten min på nytt er du snill, så ser du at jeg sikter til de smågruppene som pleier å demostrerer imot.

Ser ikke problemet med å ta seg en joint eller pils i en park på en fin dag.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke jeg heller, men hvorfor skal cannabisrøykere få lov og ikke de som drikker øl? Marijuanamarsjen er ikke en fridag for offentlig røyking og dessuten er det ikke noe bra forbilde. Og om det blir legalisert, så blir aldri offentlig røyking lovlig uansett. Hold heller hasjen heime, så kanskje vi blir hørt.
Sist endret av Mexxy; 20. april 2010 kl. 16:52.
kjedelig streiting
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ikke nødvendigvis dress, det har jeg ikke sagt noe om, men det gir et veldig godt forbilde om man møter opp i en.
Vis hele sitatet...
Det var da det du siterte meg på.


Les posten min på nytt er du snill, så ser du at jeg sikter til de smågruppene som pleier å demostrerer imot.
Vis hele sitatet...
Du sier av vi ikke er bedre...

Egentlig ikke jeg heller, men hvorfor skal cannabisrøykere få lov og ikke de som drikker øl? Marijuanamarsjen er ikke en fridag for offentlig røyking og dessuten er det ikke noe bra forbilde. Og om det blir legalisert, så blir aldri offentlig røyking lovlig uansett. Hold heller hasjen heime, så kanskje vi blir hørt.
Vis hele sitatet...
Two wrong makes one right?
Nå er da både stoffene og rusen annerledes. Det er sånn ca 99% mindre sjangse for at en person som røyker offentlig vi sjenere andre i forhold til en som sitter å drikker.
Uten å være helt uenig med deg så mener jeg selv at en stor gruppe som røyker vil skape mer medieoppmerksomhet enn enn 1000 personer som går i ett stille tog. Om all pr er god pr er derimot et spørsmål. Men slik det er idag så mener jeg det.
Legalisert kommer det ikke til å bli på lenge i Norge.

Det hadde derimot vært fryktelig behagelig om en del av stigma hadde forsvunnet. Er altfor mange som reagerer med "OMFG WTF NARKOTIKA DU KOMMER TIL DØ". Å gå i gata som noe i nærheten av bestemors beste barn hadde nok ikke vært spesielt dumt der; å få vist at cannabis kan brukes moderat også.

Å røyke på gata tror jeg bare befester det utrolig tåpelige inntrykket mange har av Cannabis; at vi alle er halv-kriminelle rebeller som ikke bryr seg om lover og regler.
Sist endret av DumDiDum; 20. april 2010 kl. 17:04.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvorfor skulle alle møte opp i dress??? Ser du ned på alle som ikke går i dress når du går ute på gata? Hvis du har vært med før så har du vel også merka at det blir holdt seriøse apeller på yountstorget før marsjen. Og oppfører seg pent? Deltakerne oppfører seg da vanligvis mye bedre enn hva vi har sett når sosialistisk ungdom, blitz + mm demonstrerer.
Vis hele sitatet...

Hvilket bilde gir marsjen nå?
- En gjeng med stonere, som bryter loven i offentlighet og røyker seg skjeive og deler ut hasj, i all offentlighet. Det er greit at det blir holdt seriøse appeller, og lignende, men hva er det media viser? De seriøse appelene eller de som sitter å fyrer midt i gata, for å vise at dette er bra?

Min ønskemarsj.
- Alle møter opp i respektable klær, fine på håret, osv (dere skjønner tegningen).
Ingen røyker seg fjerne på gata, bare for å bevise noe for omverden.
Norske lover gjelder selvsagt i marsjen.
Folk holder apeller, gjerne kjente folk, som er respekterte i samfunnet.
Alt har en litt mer seriøs vri, som viser at mennesker faktisk fungerer selv om de bruker cannabis som et rusmiddel.



Målgruppen er jo politikere, men ikke minst de som sitter å ser dette på TV, hjemme. Foreldre, besteforeldre, lærere, politimenn, jurister osv osv.
Og da tror jeg du skjønner selv vilken av marsjene jeg har beskrevet over, som faktisk gir et best inntrykk.



Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ser du ned på alle som ikke går i dress når du går ute på gata?
Vis hele sitatet...

Nei, jeg ser ned på folk som røyker seg høye midt på gata, og ikke minst på TV, gir et dårlig inntrykk av cannabiskulturen og ødelegger for mer seriøse mennesker, som faktisk kjemper for legalisering på en saklig måte.




Dvergen
kjedelig streiting
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Legalisert kommer det ikke til å bli på lenge i Norge.

Det hadde derimot vært fryktelig behagelig om en del av stigma hadde forsvunnet. Er altfor mange som reagerer med "OMFG WTF NARKOTIKA DU KOMMER TIL DØ". Å gå i gata som noe i nærheten av bestemors beste barn hadde nok ikke vært spesielt dumt der; å få vist at cannabis kan brukes moderat også.
Vis hele sitatet...
Er enig der, men da må også de moderate brukerne møte opp.

Å røyke på gata tror jeg bare befester det utrolig tåpelige inntrykket mange har av Cannabis; at vi alle er halv-kriminelle rebeller som ikke bryr seg om lover og regler.
Vis hele sitatet...
De som ikke kan tenke selv, følger loven, resten tenker selv å bruker fornuften.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Er enig der, men da må også de moderate brukerne møte opp.
Vis hele sitatet...
Og da kan ikkje norges riksstonere stå som arrangør, for ingen moderate brukere har lyst til å bli stempla som stonere ved å gå i den marsjen. Skjerp profilen, slå hardt ned på røyking etc så vil nok dei meir moderate dukke opp...
kjedelig streiting
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Hvilket bilde gir marsjen nå?
- En gjeng med stonere, som bryter loven i offentlighet og røyker seg skjeive og deler ut hasj, i all offentlighet. Det er greit at det blir holdt seriøse appeller, og lignende, men hva er det media viser? De seriøse appelene eller de som sitter å fyrer midt i gata, for å vise at dette er bra?
Vis hele sitatet...
Var ikke med i marsjen ifjor pga ferie, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i bildet ditt. Greit nok at det er en del stonere der, men det er også mange normale folk. Normal deler noen ganger ut hampfrø(som du får kjøpt helt lovlig her til lands) og rullepapir, men ikke hasj som jeg vet. Derimot så pleier det å være noen dealere der.

Min ønskemarsj.
- Alle møter opp i respektable klær, fine på håret, osv (dere skjønner tegningen).
Ingen røyker seg fjerne på gata, bare for å bevise noe for omverden.
Norske lover gjelder selvsagt i marsjen.
Folk holder apeller, gjerne kjente folk, som er respekterte i samfunnet.
Alt har en litt mer seriøs vri, som viser at mennesker faktisk fungerer selv om de bruker cannabis som et rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Spør du meg så blir det for dumt å fornekte at Cannabis er et rusmiddel, som man kan bli ganske passiv av. Derfor må gjerne de typiske stonerne få være med og. At de fleste som ønsker legalisering som røyker, bør heller ikke komme som en overaskelse for folk.
Det blir da holdt apeller på youngstorvet hvert år. Tviler på at det er så lett å få med høyt respektere folk, da mange vil miste respekten for dem hvis de står og taler for legalisering.

Det siste du sier, får meg til å føle at du har intrykket av at denne marsjen blir arrangert samme dato som trygda sendes ut, utenfor nav.

Målgruppen er jo politikere, men ikke minst de som sitter å ser dette på TV, hjemme. Foreldre, besteforeldre, lærere, politimenn, jurister osv osv.
Og da tror jeg du skjønner selv vilken av marsjene jeg har beskrevet over, som faktisk gir et best inntrykk.
Vis hele sitatet...
Ja din marsj vil kanskje gi et bedre intrykk, om noen i det hele tatt legger merke til den.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Og da kan ikkje norges riksstonere stå som arrangør, for ingen moderate brukere har lyst til å bli stempla som stonere ved å gå i den marsjen. Skjerp profilen, slå hardt ned på røyking etc så vil nok dei meir moderate dukke opp...
Vis hele sitatet...
Det vil da være normalt at den største organisasjonen i Norge som kjemper for saken med Søster-organisasjoner i hele verden arrangerer den.
Sist endret av legalize_it; 20. april 2010 kl. 17:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Spør du meg så blir det for dumt å fornekte at Cannabis er et rusmiddel, som man kan bli ganske passiv av. Derfor må gjerne de typiske stonerne få være med og. At de fleste som ønsker legalisering som røyker, bør heller ikke komme som en overaskelse for folk.
Vis hele sitatet...
Poenget er at den typiske stoner er ikkje et godt bilde på kven som røyker hasj. Fleirtalet av hasjrøykere tipper eg har full jobb, og det en vil kalle et normalt liv. Dei røyker ikkje daglig.

For all del, la stonere delta, men i dag dominerer jo stonere marsjen så totalt, og ser på det som ei anledning til å røyke offentlig.

Dessuten kan du ikkje vinne legaliseringskampen kun med dei som røyker. Det er 10% av befolkinga. Du må greie å overtyde resten av befolkinga om at forbudet mot cannabis er netto negativt for samfunnet, og ikkje bare deg som individ.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det blir da holdt apeller på youngstorvet hvert år. Tviler på at det er så lett å få med høyt respektere folk, da mange vil miste respekten for dem hvis de står og taler for legalisering.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er mange høgt respekterte innan forskningsmiljø som har tatt til orde for legalisering, utan at folk har mista respekten for dei. Å delta i offentlig røyking og en tullingdemo trur eg derimot kan røkke respekten under beina på dei.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ja din marsj vil kanskje gi et bedre intrykk, om noen i det hele tatt legger merke til den.
Vis hele sitatet...
Så det er viktigere å bli lagt merke til enn å gjere et godt inntrykk? I så fall trur eg folka bak den bør regne det for usedvanlig vellykka.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det vil da være normalt at den største organisasjonen i Norge som kjemper for saken med Søster-organisasjoner i hele verden arrangerer den.
Vis hele sitatet...
God dag mann. Økseskaft.
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Poenget er at den typiske stoner er ikkje et godt bilde på kven som røyker hasj. Fleirtalet av hasjrøykere tipper eg har full jobb, og det en vil kalle et normalt liv. Dei røyker ikkje daglig.

For all del, la stonere delta, men i dag dominerer jo stonere marsjen så totalt, og ser på det som ei anledning til å røyke offentlig.
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke hva din definisjon på stoner er, men jeg vil ikke si de dominerer så mye som du sier.

Dessuten kan du ikkje vinne legaliseringskampen kun med dei som røyker. Det er 10% av befolkinga. Du må greie å overtyde resten av befolkinga om at forbudet mot cannabis er netto negativt for samfunnet, og ikkje bare deg som individ.
Vis hele sitatet...
Nå har nok nærmere 50% prøvd stoffet. Men ja man må selvfølgelig overbevise de som ikke røyker og. Men da må man først å fremst få en debatt.

Nei. Det er mange høgt respekterte innan forskningsmiljø som har tatt til orde for legalisering, utan at folk har mista respekten for dei. Å delta i offentlig røyking og en tullingdemo trur eg derimot kan røkke respekten under beina på dei.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med navna på alle disse. Ja det er en del som har utalt seg positivt til det, men det er få som fronter denne kampen helt. Og de må da ikke røyke selv. Det er da ikke alle i marsjen om røyker. At du kaller det en tullingdemo får bli opp til deg.

Så det er viktigere å bli lagt merke til enn å gjere et godt inntrykk? I så fall trur eg folka bak den bør regne det for usedvanlig vellykka.
Vis hele sitatet...
Ja per dags dato er det det. Denne saken blir tia ihjel av politikerne og andre folk. Det er noen artikler i året i div aviser, og noen radiodebatter og liknende. Og disse debattene kommer netopp pga stunt som dette.

God dag mann. Økseskaft.
Vis hele sitatet...
Mener du NORMAL og søsterorganisasjonene i andre land kun er en gjeng stonere så vet du ikke hva du prater om.
Sist endret av legalize_it; 20. april 2010 kl. 20:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Nå veit jeg ikke hva din definisjon på stoner er, men jeg vil ikke si de dominerer så mye som du sier.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch#v=ezfgAgK9FGY

I tillegg sauser normal sammen medisinsk hasj, dyrking og alt i samme suppa som dagens forbud mot å røyke hasj. Det er jo tre rimelig separate debatter: hasj som medisin (som ikkje er forbudt, bare ikkje brukt i norge), hasj som rusmiddel (som er forbudt), og dyrking av nytteplanten hamp.

I tillegg så er det rimelig stort innslag av rusmidler i toget, og rimelig banal samfunnskritikk. Kort og godt ei oppskrift på å ikkje bli tatt spesielt seriøst.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Nå har nok nærmere 50% prøvd stoffet. Men ja man må selvfølgelig overbevise de som ikke røyker og. Men da må man først å fremst få en debatt.
Vis hele sitatet...

Bullshit. Det er 10-15% som har prøvd, og under 10% som har røykt siste måned. Kilde.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Kom gjerne med navna på alle disse. Ja det er en del som har utalt seg positivt til det, men det er få som fronter denne kampen helt. Og de må da ikke røyke selv. Det er da ikke alle i marsjen om røyker. At du kaller det en tullingdemo får bli opp til deg.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479807.html
http://www.dagbladet.no/art/cannabis/debatt/3685275/

STATSADVOKATEN har tatt til orde for en legaliseringsdebatt. Det er ikkje å fronte kampen, men det er jaggu et rimelig sterkt signal. Og det var dei to lenkene eg gadd bruke tid på å finne.

Eg har forøvrig ikkje hevda at alle i den marsjen røyker, bare sagt at den ikkje gir et positivt inntrykk av nevnte rusmiddel...
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ja per dags dato er det det. Denne saken blir tia ihjel av politikerne og andre folk. Det er noen artikler i året i div aviser, og noen radiodebatter og liknende. Og disse debattene kommer netopp pga stunt som dette.
Vis hele sitatet...
Skriv seriøse leserinnlegg i avisene. Ta opp dialogen med politiske parti. Start underskriftslister. Få media med. Men legg vekk den jævla offentlige røykinga i oslo sentrum en dag i året. Debattane kjem neppe på grunn av slike stunt - eg er freista til å sei at dei kjem på tross av slike stunt. Dei kjem fordi en ser ei samfunnsutvikling der en bruker ressurser utan at det ser ut til å ha effekt. Da bør en stille spørsmål ved det.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Mener du NORMAL og søsterorganisasjonene i andre land kun er en gjeng stonere så vet du ikke hva du prater om.
Vis hele sitatet...
Eg har ikkje sagt dei er det. Eg har sagt dei framstår som det.
Er det flere enn meg som finner navnet "NORMAL" en smule ironisk, med tanke på omtrent hvor normalt det er å bruke cannabis?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Er det flere enn meg som finner navnet "NORMAL" en smule ironisk, med tanke på omtrent hvor normalt det er å bruke cannabis?
Vis hele sitatet...
Kjære vene, det er hele poenget med navnet.
Det skal være normal å røyke cannabis, det er et mål. Forøvrig er også NORMAL en forkortelse.
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch#v=ezfgAgK9FGY

I tillegg sauser normal sammen medisinsk hasj, dyrking og alt i samme suppa som dagens forbud mot å røyke hasj. Det er jo tre rimelig separate debatter: hasj som medisin (som ikkje er forbudt, bare ikkje brukt i norge), hasj som rusmiddel (som er forbudt), og dyrking av nytteplanten hamp.
Vis hele sitatet...
Hvor mange % av marsjen ser du på det innslaget da?

Ja i denne debatten er det en del folk som sauser sammen disse 3 tinga ja. Jeg vil derimot ikke si at dette er så rart, da medisinsk legalisering er en fin måte å få legalisert et rusmiddel på. Vi ser det jo bl. annet i USA.

I tillegg så er det rimelig stort innslag av rusmidler i toget, og rimelig banal samfunnskritikk. Kort og godt ei oppskrift på å ikkje bli tatt spesielt seriøst.
Vis hele sitatet...
So what om folk røyker litt i toget? Litt sivil ulydighet har da aldri skadd noe.



Bullshit. Det er 10-15% som har prøvd, og under 10% som har røykt siste måned. Kilde.
Vis hele sitatet...
I en undersøkelse jeg leste i 2003 var det 30%, vi kan nok også plusse på noen prosent i mørketall.


http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479807.html
http://www.dagbladet.no/art/cannabis/debatt/3685275/

STATSADVOKATEN har tatt til orde for en legaliseringsdebatt. Det er ikkje å fronte kampen, men det er jaggu et rimelig sterkt signal. Og det var dei to lenkene eg gadd bruke tid på å finne.
Vis hele sitatet...
Hvem bryr seg egentlig så veldig mye om hva ungdomspartier sier? Disse pleier å være ganske ekstreme og sier ganske mye rart. Jepp man kan jo prøve å invitere statsadvokaten til å tale før marsjen. Så vag som han er.

Eg har forøvrig ikkje hevda at alle i den marsjen røyker, bare sagt at den ikkje gir et positivt inntrykk av nevnte rusmiddel...

Skriv seriøse leserinnlegg i avisene. Ta opp dialogen med politiske parti. Start underskriftslister. Få media med. Men legg vekk den jævla offentlige røykinga i oslo sentrum en dag i året. Debattane kjem neppe på grunn av slike stunt - eg er freista til å sei at dei kjem på tross av slike stunt. Dei kjem fordi en ser ei samfunnsutvikling der en bruker ressurser utan at det ser ut til å ha effekt. Da bør en stille spørsmål ved det.
Vis hele sitatet...
Det blir da skrivd en masse leserinlegg uten at det hjelper mye. Og hva er mediene interresert i? Lesere og overskrifter. Da er det netopp slike stunt som slår ann.

Eg har ikkje sagt dei er det. Eg har sagt dei framstår som det.
Vis hele sitatet...
Jepp, du er flink til å støtte generalisering.
Sist endret av legalize_it; 20. april 2010 kl. 20:46.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvem bryr seg egentlig så veldig mye om hva ungdomspartier sier? Disse pleier å være ganske ekstreme og sier ganske mye rart. Jepp man kan jo prøve å invitere statsadvokaten til å tale før marsjen. Så vag som han er.
Vis hele sitatet...
Medlemmene av modergruppene til ungdomspartiene bryr seg. Særlig om de står samlet.