Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4017
Hei,

Når jeg operatørlåste min gamle k600i, så plutselig gikk det over til min nye w890i som endte med låst

altså min k600i er låst opp, men da jeg tok ut sim-kortet fra mobilen og puttet den inn i w890i fikk jeg en melding som sto "Sett inn riktig SIM-Kort"

noen som har opplevd det samme som meg ? hva skal jeg gjøre nå har nettopp nylig kjøpt w890i skjønner.. ;/
Sist endret av SeeNoEvil; 2. oktober 2008 kl. 22:46.
jepp, du kan ringe deltaservice... bare ring dem så sender de en kode til å låse opp telefonen din
Sitat av jommpa
jepp, du kan ringe deltaservice... bare ring dem så sender de en kode til å låse opp telefonen din
Vis hele sitatet...
hva får deg til og tro at deltaservice gir ut operatørlåskoder i hytt og gevær?
Sist endret av aerox88; 2. oktober 2008 kl. 23:13.
Sitat av SeeNoEvil
Hei,

Når jeg operatørlåste min gamle k600i, så plutselig gikk det over til min nye w890i som endte med låst

altså min k600i er låst opp, men da jeg tok ut sim-kortet fra mobilen og puttet den inn i w890i fikk jeg en melding som sto "Sett inn riktig SIM-Kort"

noen som har opplevd det samme som meg ? hva skal jeg gjøre nå har nettopp nylig kjøpt w890i skjønner.. ;/
Vis hele sitatet...
Eeehm, du har en operatørlåst W890i? trykk >* << * <, Tjenesteinfo, og SIM lås. Se etter om noen av låsene der er "låst".

Og Delta gir ikke ut låsekoder fordi du vil ha en.
Sitat av Sangheili
Eeehm, du har en operatørlåst W890i? trykk >* << * <, Tjenesteinfo, og SIM lås. Se etter om noen av låsene der er "låst".
Vis hele sitatet...
Har sjekket SIM-kortlås.. alle er åpne, men ikke den nederste som er "utvidet 5" den er låst.
Sitat av SeeNoEvil
Har sjekket SIM-kortlås.. alle er åpne, men ikke den nederste som er "utvidet 5" den er låst.
Vis hele sitatet...
Da er den låst til en operatør. Så enkelte. Har du bindingstid, så får du ikke låsekode fra noen *hint hint www.topsony.com hint* hint*.

Er det gått over 12 måneder, så kan du ringe Delta å høre
Sitat av Sangheili
Da er den låst til en operatør. Så enkelte. Har du bindingstid, så får du ikke låsekode fra noen *hint hint www.topsony.com hint* hint*.

Er det gått over 12 måneder, så kan du ringe Delta å høre
Vis hele sitatet...
Mobilen min (w890i) er abonnement.. så er det mulig at de låser opp mobilen min?

men hvordan er det mulig når man operatørlåser en mobil, så plutselig blir det overført til den andre mobilen? med samme nummer.

men skal ringe telenor kundeservice, og be om nytt operatørlås kode til w890i og unlocke den så skal jeg se om w890i funker..

BTW: min w890i har ikke gått 12 måneder
Sitat av Sangheili
Da er den låst til en operatør. Så enkelte. Har du bindingstid, så får du ikke låsekode fra noen *hint hint www.topsony.com hint* hint*.

Er det gått over 12 måneder, så kan du ringe Delta å høre
Vis hele sitatet...
har man bindingstid fra telenor så får du koden av de.

man trenger ikke ringe delta for og få koden, de fleste operatøreren har disse tilgjengelig på sine internettsider.

her er får du koden hos telenor etter 12 mnd
Sitat av aerox88
Vis hele sitatet...
det var den jeg brukte til å låse opp min gamle k600i ;/ kan ikke bruke den til w890i fordi den er kjøpt for noen uker siden
See no evil: Koden du brukte til å låse opp din gamle mobil har ingenting med din nye å gjøre. Den er låst til en operatør og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leverandør. Et hett tips er å sjekke på nettsidene til operatøren som har låst telefonen, da den kan ha lagt en stund hos selger også, og dermed er det mulig at du slipper unna før det har gått et år (dog er det lite trolig at det går så for som et par uker...)
Sitat av Cikey
See no evil: Koden du brukte til å låse opp din gamle mobil har ingenting med din nye å gjøre. Den er låst til en operatør og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leverandør. Et hett tips er å sjekke på nettsidene til operatøren som har låst telefonen, da den kan ha lagt en stund hos selger også, og dermed er det mulig at du slipper unna før det har gått et år (dog er det lite trolig at det går så for som et par uker...)
Vis hele sitatet...
Det var det jeg mente

Takk for hjelpen alle sammen har fått svaret mitt ^^
Sist endret av SeeNoEvil; 2. oktober 2008 kl. 23:49.
Hva er nummeret til Deltaservice? noen som vet? ringte telenor og netcom, de sa at du må ringe deltaservice!
98222090
ti tegn
Sikker på at det er den? når jeg ringte netcom, så da de at nummeret begynte med 00... fikk ikke med alt :P
Jeg jobber på deltaservice så ja.. evt ring sentralbordet vårt

32 24 28 70

http://www.deltaservice.no/default.jsp?body=7
Sist endret av solrikioo; 3. oktober 2008 kl. 12:57.
kult!

men hva skjer når jeg ringer dere? gjør dere det gratis eller hva ?
Aner ikke. Sitter ikke på support. Ring du. De biter ikke så hardt de som sitter der.
Sitat av solrikioo
Aner ikke. Sitter ikke på support. Ring du. De biter ikke så hardt de som sitter der.
Vis hele sitatet...
OFF: På hvilken avdeling jobber du da? Kan jeg kjefte på deg for en service dere har rota til :P (strengt tatt anovo som har dritti på lokket, og ikke dere, men uansett mye ekstraarbeid for meg )
Kan desverre ikke kjefte på meg. Sitter å lodder jeg. Så det er det andre som får ta seg av.

Er desverre bare sånn som skjer, har anovo vært innblandet itilleg gjør sikkert ikke det saken enklere.

Hvis jeg kjøper en netcom startpakke, vil mobilen min funke da ? altså w890i ? blir operatørlåsen borte=? når jeg putter et nytt simkort? med nytt nummer
Sist endret av SeeNoEvil; 3. oktober 2008 kl. 17:18.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Operatørlåsen din vil ikke bare bli "borte", uansett hva du gjør.

Du har kjøpt en operatørlåst telefon. Denne kan du få åpnet ved å f.eks. sende den inn til unlockshop, som linket til tidligere i tråden.

Alternativt kan du vente 12 måneder, og få koden fra Netcom.
Den er ikke kjøpt som en operatørlåst telefon :P men bare det at jeg gjorde en feil! jeg operatørlåste en gammel sony ericsson mobil k600i, og oppdaget at w890i ikke gadd å starte fikk denne feilmeldinga "Sett inn riktig sim-kort"

Det skjedde når jeg tok simkortet fra k600i og puttet den i w890i :S

Skjønner ingenting!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Ja, men den var operatørlåst når du fikk telefonen fra butikken. Det er ikke du som har låst telefonen. Det har ingenting med din gamle mobil å gjøre.
Neinei.. den var ikke operatørlåst når jeg kjøpte den.. Den er låst til en operatør og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leverandør. skjønner?

Den k600i gikk over til telenor som var netcom, når w890i var låst til netcom, og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leveranfør
Sitat av SeeNoEvil
Neinei.. den var ikke operatørlåst når jeg kjøpte den.. Den er låst til en operatør og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leverandør. skjønner?

Den k600i gikk over til telenor som var netcom, når w890i var låst til netcom, og vil ikke akseptere et simkort fra en ny leveranfør
Vis hele sitatet...
Dersom den sier "sett i riktig simkort" når du slår den på ER den operatørlåst. Det kan du ikke låse opp på lovlig vis før det har gått ett år. Operatørlåsen har ingenting med det du gjorde med den gamle telefonen å gjøre, ei heller noe med simkortet å gjøre.
finnes det ingen hacks for å fjerne operatørlåsen?
Sitat av SeeNoEvil
Hei,

Når jeg operatørlåste min gamle k600i, så plutselig gikk det over til min nye w890i som endte med låst

altså min k600i er låst opp, men da jeg tok ut sim-kortet fra mobilen og puttet den inn i w890i fikk jeg en melding som sto "Sett inn riktig SIM-Kort"

noen som har opplevd det samme som meg ? hva skal jeg gjøre nå har nettopp nylig kjøpt w890i skjønner.. ;/
Vis hele sitatet...
hadde samme problem jeg en gang og da var feilen at jeg hadde den gamle typen simkort. så det jeg gjore var og ta en tlf til telenor (min oppratør) og spurte om jeg kunne få et nytt somkort og deg fikk jeg og da virket tlf'en
Har skaffet operatørlåskode fra deltaservice så da er saken løst..
Det er muling å låse opp Sony telefoner som ikke er CID 53.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan noen hjelpe meg med å fjerne operatørlåsen på ifoe gsm tri-band-mobil.?
Den er låst til Telenor.
Du har jo en hel tråd full av tips her... Djeeze...