Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2195
Hei, sitter her med en 6 månder gammel Xperia X10 og vill nå oppgradere telefonfronten litt.
Kan noen av dere i eplekompaniet fortelle meg fordeler og ulemper ved en iPhone4 og hvor disse er billigst og hva de er godt for i forhold til en Xperia fra SE?
Tilføy hva annet dere vill også, lurer litt på denne iPhonen.
Det jeg liker best med min iPhone 4 er design og oset. iPhone 4 har jo også retinadisplay, som jeg vil tro voldtar de fleste skjermer akkurat nå. når det gjelder pris så er det ikke forferdelig mye forskjell, men du får kjøpt den på applestore om du ikke ønsker abonnement.

En ulempe er at jeg først trodde at bakparten på mobilen skulle bli ripefri siden de har glass istede for plastikk, noe ikke stemmer. Siden jeg ikke bruker noe case til den så har den fått en del riper bak, men skjermen er helt ripefri.
Sist endret av mo3; 11. desember 2010 kl. 05:06.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det jeg liker best med min iPhone 4 er design og oset. iPhone 4 har jo også retinadisplay, som jeg vil tro voldtar de fleste skjermer akkurat nå. når det gjelder pris så er det ikke forferdelig mye forskjell, men du får kjøpt den på applestore om du ikke ønsker abonnement.
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg prøvde den idag, og jeg syns den va for å si det mildt, jæævlig god, bedre og holde i enn Xperia'n.

Jeg ønsker abn. og jeg har snakket litt med de på Expert osv om SurfPrat XL
- 2000 gratis ringeminutter uten oppstart.
- Fri surf
- Fri melding.

Dette kommer på 1100 i måneden noe det gjør uansett for meg sånn jeg har det nå, så jeg ville tro det er ett fin fint abonnomang for meg :s

Bytting av abonomang er også ett alternativ, ser Chess har rentefri nedbetaling også.
Sender VELDIG mye sms og ringer VELDIG mye, er samt VELDIG mye på nettet på telefonen med og uten trådløst.
Med iPhone 4 får du noe jeg synes er en kjempe kjekk mobiltelefon.
Jeg hadde en iPhone 3G før denne og likte iOS fra før av. Når jeg fikk den nye telefonen ventet det meg en raskere opplevelse generelt, nytt design, ny og oppdatert maskinvare og iOS økosystemet jeg er blitt kjent med.

Jeg kjøpte min fra Apple uten binding slik at jeg kan bruke den med mitt ringkontant abonnement, jeg tok da den rimeligste varianten (16gb) da jeg vet at jeg ikke kommer til å bruke like mye tid og plass på apps på telefonen som iPaden. Ei heller trenger jeg hele musikksamlingen min med meg på en gang.
Det er en kjekk telefon som du kan gjøre en del ting med. Mange klager på at iOS er nedlåst og ondt men jeg synes ikke man skal høre på folk og heller teste ting selv. For mitt bruk er ikke iOS nedlåst. Jeg jailbreaket 3Gen min for å få multitasking men den løsningen Apple har lansert med iOS 4 fungerer til mitt bruk. Du får tilgang til Apples AppStore hvor du kan finne flere apps en du kommer til å orke å teste. Utrolig mye av det er søppel men det finnes en del som skiller seg ut også.

Nå kan du vente en røys med innlegg om hvorfor du skal velge Android fremfor iOS, som så vil eskalere i en stor krangel mellom epple gutter og android brukere.
Jeg anbefaler deg å prøve å låne en enhet eventuelt se om du kan prøve en i en butikk og gjøre opp ett valg basert på det.
Sist endret av møkk; 11. desember 2010 kl. 05:43.
Nei, ikke støtte for eget minnekort, ikke støtte for å bytte batteriet når det blit dårlig, "glasset " som apple annonserer for å være 30 ganger sterkere enn vanelig er bullshit og blir scracha like lett som vanelig og ikke mins at du blir en tillhenger av stevejobs og du gjør verden til et dårlig sted å leve i. Ikke for å nevne det epic "videotelefoni kameaet som sitter forann da " det var jo revolusjonerende i seg selv hva steve jobs sa. Nei hold deg unna. Har du ikke oppdatert xperiaen til 2.2 så burde du det asap, sjekk ut xda-developers.com og last ned custom rom så får du mer ut av mobilen, blant annet så kan du overklokke den til over 1 Ghz osv. Synes synd på folk som kjøper apple produkter , ja jeg driter i hva dere andre applefans sier.

og dropper du mobilen så går glasset bak og forann siden mobilen er lagd i 30 ganger sterkere glass enn vanelig assa .. heftig ! Kjøper du iphone 4 så er du en synder
Sist endret av SRB; 11. desember 2010 kl. 05:59.
Ting fra Apple er ikke nødvendigvis så revolusjonerende som i at de er noe helt nytt som ingen har tenkt på før. Jeg tar ikke alt så bokstavelig og ser heller for meg at det nå er en funksjon som kommer i en innpakning som gjør at en får lyst til å bruke det. Ja, jeg hadde ett kamera på fremsiden av min Nokia 6680 (?) men jeg brukte det aldri. Hverken til fotografering eller videosamtale.

Det som er saken her er som nevnt at det kommer i en pakke som gjør at en får lyst å bruke det, og det har åpnet ett rom for programvaren FaceTime som også kan ringe til Mac maskiner. Det overrasker ikke om det kommer en Windows versjon av dette med tiden.

Edit: Fjernet URL
Edit2: Nei mobilen går ikke i tusen knas. Mistet gjentatte ganger i flisegulv. Mobilen kan bli ødelagt.

Forsåvidt er det heller ingen dum idé å investere i en bumper som går rundt kanten og skjermbeskytter når det først finnes og koster under en femtilapp totalt.
Sist endret av møkk; 11. desember 2010 kl. 06:08.
Sitat av møkk Vis innlegg
Ting fra Apple er ikke nødvendigvis så revolusjonerende som i at de er noe helt nytt som ingen har tenkt på før. Jeg tar ikke alt så bokstavelig og ser heller for meg at det nå er en funksjon som kommer i en innpakning som gjør at en får lyst til å bruke det. Ja, jeg hadde ett kamera på fremsiden av min Nokia 6680 (?) men jeg brukte det aldri. Hverken til fotografering eller videosamtale.

Det som er saken her er som nevnt at det kommer i en pakke som gjør at en får lyst å bruke det, og det har åpnet ett rom for programvaren FaceTime som også kan ringe til Mac maskiner. Det overrasker ikke om det kommer en Windows versjon av dette med tiden.

Edit: Fjernet URL
Edit2: Nei mobilen går ikke i tusen knas. Mistet gjentatte ganger i flisegulv. Mobilen kan bli ødelagt.
Vis hele sitatet...

Kanskje du er heldig med mobilen din ,men tar du et kjapt søk på google så finner du fort ut at det er flere som har problemer med iphone 4 etter å ha droppa den i bakken enn 2g/3g/3gs og det er akkurat det fordi den har glass både bak og forann. Det du sier at du du får lyst å bruke " revolusjonerende " ting mobilen kan gjøre så syns jeg virkelig synd på deg ! Enig med at nokiaen din kan gjøre det samme, men det stå da sefølgelig ikke at det er "ekstremt heftig og bruke " JEg hater at steve jobs skriver at iphone 4 "endrer alt igjen " Det er bare bullshit, men ja, skal du spille angry birds så annbefaler jeg ikke iphone 4, menn en htc desire hd fordi den har større skjerm og mye mer mulighet for custom utseende og ganske så mange apps som man trenger. Selv bruker jeg en htc hd2 med android 2.2 , snart 2.3. og er strålende fornøyd. Altså er man en dude som liker å få alt server på sølvfat så velger man iphone 4, er man en person som ønsker å faktisk streve for å få mobilen sin til det man faktisk har streva for så velger man en android mobilen.


skal man ha en rimelig android mobil så velger man xperia x8, x 10mini (pro) blir for liten. Det som irriterer meg mest er skjermstørrelsen på iphone 4 " 3.5 " blir rett og slett for lite, elsker 4.2 " skjermen på mine hd2, og med en dpi på 240 blir skjermen litt av et syn. Ikke for å nevne at jeg kan kjøre ubuntu på den med mus og tastatur for dermed få til en perfekt underholdningsmaskin. MEn sefølgelig som sakt før man blir hva man spiser. Sorry men jeg er ikke helt i form nå etter en heftig tur på byen . smuud. Kos dere videre og vi snakkes CAo cao ! Represent østkanten !
Sitat av Srbija Vis innlegg
Kanskje du er heldig med mobilen din ,men tar du et kjapt søk på google så finner du fort ut at det er flere som har problemer med iphone 4 etter å ha droppa den i bakken enn 2g/3g/3gs og det er akkurat det fordi den har glass både bak og forann.
Vis hele sitatet...
Hmmmm.... og jeg som trodde mobiltelefoner med så mye mikroskopisk elektronikk var laget for å bli kastet i bakken! Takk for at du ga meg en heads up der!


Så til trådstarter; iPhone er gøy, og du kommer ikke til å bli misfornøyd. Du har jo testet den selv, så du vet hva du går til. Men jeg anbefaler deg et alternativt abonnement, dersom du ikke allerede har binding til Telenor du ikke kommer deg billig ut av. NetCom har et ganske bra abonnement i iTalk, syns jeg.
Ville kjøpt iPhone. Min funker perfekt
Har også mistet den i gulvet flere ganger.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
iPhone er en god telefon. Den har god skjerm, fint design og et deilig os! Kameraet bak er fantastisk, og visst du har iMovie kan man lage relativt bra videoer.
Er bra mange som har prøvd seg på tale kontroll til telefonene men dem har ikke alltid vært så bra. Denne tale kontrollen iPhone har er konge!
Den er også veldig rask på 3g nettet og på wifi.
Jeg ville valgt en Windows Phone 7 telefon. Har hatt en HTC Desire før, og gikk til en HTC HD7. Vil si at WinPhone 7 er mer revolusjonerende enn iOS. Det er raskere (absolutt null lagg, noe du kan oppleve med iOS), veldig bra og rask startside (den er revolusjonerende), mange gode applikasjoner i marketplace, kommer snart på norsk, kommer en stor oppdatering i januar (multitaskin, klipp&lim, noe som Apple brukte 3 år på å fikse), selv hvilken telefon du kjøper deg så får du en bra en, ettersom Microsoft har et høyt minstekrav til telefonene.

Jeg har prøvd Android i et år og iOS noen ganger, og førsteinntrykket av WinPhone 7 var mye bedre, jeg blir overrasket over hvor god telefonen er. Tastaturet er en drøm å bruke, nettleseren er lynkjapp, både til å loade sider og navigere rundt på siden, alle telefonene støtter multitouch med 4 fingre, noe som gjør at du kan bruke alle applikasjoner med multi touch uten problem (i motsetning til en del Android telefoner).
Sist endret av SemiColon; 11. desember 2010 kl. 11:16.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Altså er man en dude som liker å få alt server på sølvfat så velger man iphone 4, er man en person som ønsker å faktisk streve for å få mobilen sin til det man faktisk har streva for så velger man en android mobilen.
Vis hele sitatet...

Høres ut som du prater om klasseforskjeller!

Iphone 4 har ingen ulemper om du vil ha iphone...
Apple er bullshit,Xperia telefonen din burde du beholde. Snakker virkelig fra egen erfaring
sterke meninger...
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Du kan filme i HD.
Sitat av Srbija Vis innlegg
ikke mins at du blir en tillhenger av stevejobs og du gjør verden til et dårlig sted å leve i.
Vis hele sitatet...
Heh, det var da svært da. Har Steve Jobs strødd MDMA-pulver på iPhone'ene og brukt inntektene til å finansiere krig i et utviklingsland eller noe?

Har du ikke oppdatert xperiaen til 2.2 så burde du det asap, sjekk ut xda-developers.com og last ned custom rom så får du mer ut av mobilen, blant annet så kan du overklokke den til over 1 Ghz osv. Synes synd på folk som kjøper apple produkter , ja jeg driter i hva dere andre applefans sier.
Vis hele sitatet...
Det er noe du ikke har fått med deg her.. For veldig mange brukere er overklokking, nedlasting av custom roms, og hele den pakka der en skikkelig turn-off. Jeg kjøpte en mobiltelefon for å bruke en mobiltelefon, ikke for å bruke masse tid på å tweake den. Da jeg gikk på ungdomsskolen og ikke hadde noe bedre å bruke tiden på kunne jeg funnet på å drive med slikt, men ikke i dag.

Android funker helt fint uten masse tweaking ja, men det er ikke nødvendigvis lurt å bruke tweaking som salgstaktikk.

Sitat av t_ben Vis innlegg
Ville kjøpt iPhone. Min funker perfekt
Har også mistet den i gulvet flere ganger.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kirder Vis innlegg
Apple er bullshit,Xperia telefonen din burde du beholde. Snakker virkelig fra egen erfaring
Vis hele sitatet...
Jeg bruker en banan som telefon, funker helt fint den, kan ringe katten min, det hvite hus og beijing. Vil anbefale, snakker fra egen erfaring.

Kan også anbefale LSD.
Det jeg ofte ser, er at Android brukere rakker ned på iPhone brukere, hvorfor??!

JEG synes iPhone er helt fantastisk! OS'et er kjempebra, Jeg kunne ikke levd uten appstore, Touch-skjermen er veldig sensitiv, Kameraet er veldig bra! og jeg kunne fortsatt sånn i det uendelige.

Selvfølgelig finnes det ulemper med iPhone og! Jeg tror det finnes ulemper med alle telefoner, til og med Android telefoner!
Det at glasset knuser er jo ganske dumt da, men det løses lett ved å være mer forsiktig eller å kjøpe et deksel.
JEG synes ikke det er låst ned til mitt bruk, men jeg skjønner at noen synes det. Jailbreak.

Hvis du har prøvd den og likte den, go for it! Du vil ikke angre
Sist endret av onClipEvent; 11. desember 2010 kl. 13:21.
Sitat av mo3 Vis innlegg
iPhone 4 har jo også retinadisplay, som jeg vil tro voldtar de fleste skjermer akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Da må du bare fortsette å tru det

S-AMOLED knuser "retina display" rimelig hardt, har SAMOLED på min Wave og iPhone skjermen ser ut som møkk i forhold. Er bare å stikke på Telebutikken og høre om du kan få sammenligna "retina displayet" mot en Samsung Galaxy S eller en Wave.
Bruker nå en 3gs 32 gb, den forrige gikk i betong-gulvet fra ett parrmeters høyde
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har fri databruk med abb mitt. Det er forferdelig enkelt å bruke data.
Jeg føler meg ganske enkelt dum når jeg bruker iPhone.

Jeg føler meg dum fordi jeg er bundet til iTunes.
Jeg føler meg dum når jeg må konvertere om filer hele tiden.
Jeg føler jeg dum når jeg ikke kan kategorisere mine egne bilder.
Jeg føler meg dum når jeg må gå inn på et tafatt ikon for å få tilgang til selv den minste informasjon.
Jeg føler meg dum når jeg såvidt har noen muligheter.
Jeg føler meg dum når lydkvaliteten er shit.
Jeg føler meg dum når jeg tilsynelatende bruker en multitasking som er bullshit.
Jeg føler meg dum når jeg kjøper et produkt hvor alt går på andres premisser, og ikke mine egne.

Jeg føler meg smart nå som jeg ikke eier iPhone lenger. Du verden det var deilig å komme seg vekk!
Sist endret av tafsern; 12. desember 2010 kl. 14:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Det du sier er jo bare bullshit, det er så lett!
Har en søster på 5år som kan hele iOS, hun har egen iPod touch, fordi vi kjøpte henne en vanlig mp3 spiller den fikk hun ikke til!
Apple makes life easlier
Jeg blir stadig fascinert over hvor mye tid og energi folk legger ned i å misslike apple og iphone :-D

1/3 av det du ramser opp er 95% av verdens mobilbrukere totalt likegyldige til
1/3 er bare tøys
og 1/3 er slikt man kan velge å leve med fordi ingen produkter er perfekte og mange mener fordelene oppveier for disse ulempene..

For deg er sikkert android en super telefon, for meg er den ikke moden nok enda.. synes du heller burde kose deg med telefonen din isteden for å trolle


Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg føler meg ganske enkelt dum når jeg bruker iPhone.

Jeg føler meg dum fordi jeg er bundet til iTunes.
Jeg føler meg dum når jeg må konvertere om filer hele tiden.
Jeg føler jeg dum når jeg ikke kan kategorisere mine egne bilder.
Jeg føler meg dum når jeg må gå inn på et tafatt ikon for å få tilgang til selv den minste informasjon.
Jeg føler meg dum når jeg såvidt har noen muligheter.
Jeg føler meg dum når lydkvaliteten er shit.
Jeg føler meg dum når jeg tilsynelatende bruker en multitasking som er bullshit.
Jeg føler meg dum når jeg kjøper et produkt hvor alt går på andres premisser, og ikke mine egne.

Jeg føler meg smart nå som jeg ikke eier iPhone lenger. Du verden det var deilig å komme seg vekk!
Vis hele sitatet...
Det er godt å se at det fortsatt er mote å hate iPhone.

Jeg er helt fornøyd med iPhone 4, selv om jeg kan klage på noe.
Selvfølgelig er jeg avhengig av iTunes, og må vente på at Apple godkjenner apps før jeg må inn på appstore for å kjøpe de. Men det fungerer! Helt utmerket. Ja, musikken slettes om du plutselig vil synkronisere med en annen pc, men det har jeg tid til. Skjermen er også mer enn bra nok ut for meg og mitt bruk.

Per nå er det største savnet med iPhone 4 det å endre meldingslyden til noe egendefinert, men det er ikke akkurat noe å sette verden på hodet for.
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Jepp, jeg prøvde den idag, og jeg syns den va for å si det mildt, jæævlig god, bedre og holde i enn Xperia'n.

Jeg ønsker abn. og jeg har snakket litt med de på Expert osv om SurfPrat XL
- 2000 gratis ringeminutter uten oppstart.
- Fri surf
- Fri melding.

Dette kommer på 1100 i måneden noe det gjør uansett for meg sånn jeg har det nå, så jeg ville tro det er ett fin fint abonnomang for meg :s

Bytting av abonomang er også ett alternativ, ser Chess har rentefri nedbetaling også.
Sender VELDIG mye sms og ringer VELDIG mye, er samt VELDIG mye på nettet på telefonen med og uten trådløst.
Vis hele sitatet...
Sats heller på Netcom iTalk.. Bruke det selv og er fornøyd med faste lave fakturaer.
Personlig passet ikke iPhone for meg, men er pga jeg reiser mye og ikke alltid jeg har laptopen med. Da er jeg stuckd om jeg er lei musikken.
Android here i come!