Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2723
Jeg har problemer med minnepennen, som jeg håpet å få litt hjelp med

Problemet er at når jeg setter minnepennen min inn, så vil ikke den ikke funke! Den lyser for to sekunder, og plutselig så "slukner," den igjen.
Den dukker ikke opp, men om jeg er så heldig at den viser seg, så er den tom! Men når jeg sjekker opp lagringskapasiteten så sier den at den er full (overførte noen kjempe viktige filer der igår!)
Jeg har prøvd å overføre filer også, men det funker heller ikke. Prøvd det på andre pcer, men til ingen nytte.

Den funket helt fint helt til klokka fire om natta i går, så jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Er kjempe stressa, ettersom jeg hadde mye av mitt skolearbeid der.


Jeg har en Apacer med 4GB lagringskapasitet, om det skulle være til hjelp.
Husk å ta bacup..er det noe støv å slikt i USBen da??
Trådstarter
8 0
Sitat av Steff4041 Vis innlegg
Husk å ta bacup..er det noe støv å slikt i USBen da??
Vis hele sitatet...
Jeg vet! Kjempe idiotisk av meg

Nei, ikke noe støv...Den funker for max et sekund, så er den borte igjen!
Sikkert en kortsluttning:/
Trådstarter
8 0
Mhmh
Men er det noen mulighet for å redde filene inne på minnepennen? En eller annen program? hørt en del om linux eller noe :S
har liten tru men...... kan jo på ett Data-Værksted og høre:/
Trådstarter
8 0
:'(
Vært der, null håp :'(

Tenkte kanskje å pøve litt på egenhånd, og se om jeg klarer å redde noe...Ingen programmer som kan hjelpe ?
Tror ikke det.. su kan jo altis kjøpe en prikk lig og begynne og lodde:P
Trådstarter
8 0
Minnenpennen spiller egentlig ikke såå stor rolle..er mest bekymra for dokumentene den innholder

lodde ????
Sitat av xo-puzen Vis innlegg
Minnenpennen spiller egentlig ikke såå stor rolle..er mest bekymra for dokumentene den innholder

lodde ????
Vis hele sitatet...
Du kjøper deg en klisslik fungerende minnepenn, åpner den som er ødelagt, lodder av den svarte klumpen i midten av den (dette er selve minnebrikka di, står som oftest Samsung/Hynix på disse) og lodder denne på den nye minnepennen du kjøpte. I teorien så skal det funke, men i teorien så funker også tidsreiser
Sist endret av Sangheili; 5. juni 2010 kl. 19:23.
Trådstarter
8 0
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Du kjøper deg en klisslik fungerende minnepenn, åpner den som er ødelagt, lodder av den svarte klumpen i midten av den (dette er selve minnebrikka di, står som oftest Samsung/Hynix på disse) og lodder denne på den nye minnepennen du kjøpte. I teorien så skal det funke, men i teorien så funker også tidsreiser
Vis hele sitatet...
Ojaa..heheh
Uff, vil ikke prøve det ut! Er edd for at det bare blir verre..
Noen som har prøvd det ut her, og at alt sammen funker helt fint ?
men så skal det sies att det og lodde like Brikker så må du være EXTREMT stø på handen:P 20 koblinger Per 1cm sikkert:P gange 4:P
Er ikke så ille å lodde slike IC'er faktisk så lenge man har ett bra mikroskop og ordentlig loddebolt (ikke biltema/CO), men du bør ha grunnkunnskaper i lodding ja

Var så heldig å jobbe på Kitron ett lite år, og der lærte ei å lodde alt fra SMD til BGA
Trådstarter
8 0
Sitat av Steff4041 Vis innlegg
men så skal det sies att det og lodde like Brikker så må du være EXTREMT stø på handen:P 20 koblinger Per 1cm sikkert:P gange 4:P
Vis hele sitatet...
Haha, da kan jeg bare glemme den delen ...xD

Sitat av Sangheili Vis innlegg
Er ikke så ille å lodde slike IC'er faktisk så lenge man har ett bra mikroskop og ordentlig loddebolt (ikke biltema/CO), men du bør ha grunnkunnskaper i lodding ja

Var så heldig å jobbe på Kitron ett lite år, og der lærte ei å lodde alt fra SMD til BGA
Vis hele sitatet...

Å, heldig

Sitter så fast her, hadde noen kjempe viktige dokumenter i minnepennen...Har forsatt en håp...
Har søkt litt rundt på nettet, og fant ut at det finnes ulike programmer som kan få frem disse dokumentene....funker dette her egentlig ?
Dukker minnebrikken opp i BIOS?

Hvis den kjennes igjen rent "hardware" messig i BIOS, så kan det hende du får
brukt ett eller annet program til å hente ut data ja Ellers så kan du ta kontakt med Apacer, forklar situasjonen, mulig de er behjelpelige med å hente ut data/finne en løsning

Hadde en brikke fra SanDisk og denne gikk pokkerivold, sendte mail til SanDisk og spurte om det var noe de kunne gjøre.
Fikk til svar att ei kunne sende inn minnebrikken til dem og dem ville gjøre ett forsøk på å hente ut data igjen, ellers så fikk ei en ny USB brikke uans, ettersom dette var ca 2 måneder etter att ei kjøpte den
Sist endret av Sangheili; 5. juni 2010 kl. 20:43.
Trådstarter
8 0
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Dukker minnebrikken opp i BIOS?

Hvis den kjennes igjen rent "hardware" messig i BIOS, så kan det hende du får
brukt ett eller annet program til å hente ut data ja Ellers så kan du ta kontakt med Apacer, forklar situasjonen, mulig de er behjelpelige med å hente ut data/finne en løsning
Vis hele sitatet...
Nå høres jeg nok kjempe blond ut, men BIOS, vil si ?

Det som skjer er at jeg "stikker" minnepennen i, pcen kjenner noe (lyd), men dukker ikke opp åp min datamaskin...
x]

Hvis du restarter maskinen å følger nøye med under oppstart så kommer det en logo (Compaq/HP/Fujitsu/sett inn dataprodusent) og en del hvit text på svart bakgrunn. Helt nederst på skjermen bruker det gjerne å stå
"Press DEL to enter Setup" eller lignende Setup = BIOS

Her er ett bilde som forklarer det litt bedre

http://www.askdrtech.com/solutions/image.axd?picture=2010%2F1%2F0.jpg