Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3203
Hei har en "russebil" ganske ny og brukes til fest bil, har hatt dynamo støy i den så si fra starten når jeg fikk den, pleier leie den ut i russe tiden osv

men uansett nå når jeg har fått nye diskanter, som er så lett spilte forverres dette, og det er meget ubehagel... setter man på lyd hører man det nesten ikke altså man spiller over det.

rca kablene ligger på samme side som strøm kabelen, kan være dette som er feilen tenker jeg, men fint om noen kan remse opp litt ting jeg kan sjekke ut seinere, er ikke en ekspert på dette, men tenkte kanskje jordings feil på dynamoen?

OBS!!: ALLE elektriske komponenter lager ulyd, etc (nød blinken) lager en pulserende bass lyd, "merk" den er svak. MEN har noen led lys i taket, som lager en forferdelig lyd mens den fader, altså berøres denne støyen av alt elektrisk.

håper noen kommer med noen gode punkter jeg kan prøve ut tusen takk for svar folkens ^^
Game disconnected
pokemon's Avatar
du har køddet med phono kablene mens spilleren har hatt strøm tilkoblet, derfor hører du "dynamoen" i anlegget. skaff ny spiller så skal du se det ordner seg.
Sist endret av pokemon; 23. mai 2014 kl. 16:06.
Trådstarter
22 0
Sitat av pokemon Vis innlegg
du har køddet med phono kablene mens spilleren har hatt strøm tilkoblet, derfor hører du "dynamoen" i anlegget. skaff ny spiller så skal du se det ordner seg.
Vis hele sitatet...
mener det var sånn på den gamle sony spilleren også men byttet annlegg OG spiller, bare den gamle explod 6x9'rne hadde ikke så lettspilt diskant att jeg brydde meg, men de nye DD b2 er extreme.

kan det være noe annet? ettersom det også blir påvirket av all annen strøm i bilen?
ALL strøm i bilen lager en ulyd, verst med dynamo og led lys
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Første jeg ville gjort er å legge signalkablene for seg selv, eventuelt bytt dem ut med noen støyskjermede.
Trådstarter
22 0
Sitat av Fleff Vis innlegg
Første jeg ville gjort er å legge signalkablene for seg selv, eventuelt bytt dem ut med noen støyskjermede.
Vis hele sitatet...
skal spørre om jeg kan låne 4 rca kabler og bare dra de gjennom bilen og bytte de og se om det blir bedre men kan det være dårlig jord til spilleren? eller kan jeg utelokke det?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan være dette også, sørg for at både spilleren og forsterker har god jord,

Det beste her er en kort, tykk kabel som går rett til en skrue i chassi, fks bolten til setebeltefeste.

Edit: Dersom du ikke har hatt god nok jord på spilleren, så kan det som pokemon sier, ha brent utgangene dine på spilleren, det som skjer er at spilleren trekker jord fra der den finner minst motstand, igjennom signalkablene.
Sist endret av Fleff; 23. mai 2014 kl. 17:21.
Trådstarter
22 0


monoen og 4kanalern henger under bassen altså bak setene, skal se om jeg finner bra jord, akkuratt nå er den koblet til batteri og ikke direkte til jord, første oppkoblinga mi. men ellers funker det fjellt akk

tar gjerne imot andre tips som kan være årsaken <3
95% sikker på at det ikke er spilleren sin skyld. Jeg hadde også signalkablene ved strømkabel, men opplevde ikke noe negativt med det. Men har da kvalitetskabler. Har du det? Vil også foreslå et skikkelig jordingspunkt i fra karosseriet istede for på batteri. Beltefestet egner seg ypperlig til dette, eller hvilken som helst bolt som er i god kontakt med karosseri. Husk å puss vekk eventuell rust, eller maling slik at det blir god kontakt! Lykke til
Høres ut som generatoren din eller dynamoen er fucka. Bytt til en moderne alternator og bli kvitt støyen...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Bruk skikkelige deler (kabler/koblinger) og legg ledningsnettet skikkelig med en gang, både til spilleren og til forsterkeren. Det er "alltid" løsningen.
Trådstarter
22 0
Sitat av senmord Vis innlegg
95% sikker på at det ikke er spilleren sin skyld. Jeg hadde også signalkablene ved strømkabel, men opplevde ikke noe negativt med det. Men har da kvalitetskabler. Har du det? Vil også foreslå et skikkelig jordingspunkt i fra karosseriet istede for på batteri. Beltefestet egner seg ypperlig til dette, eller hvilken som helst bolt som er i god kontakt med karosseri. Husk å puss vekk eventuell rust, eller maling slik at det blir god kontakt! Lykke til
Vis hele sitatet...
har biltema RCA kabler, ville vell kanskje ikke kalle det for kvalitet, men ettersom jeg har batteri bak og framme tenkte jeg koble ut strøm veien mellom disse to, da de ligger ved sidenav RCA kablene, da kan jeg finne ut om disse eventuelt er feilen, om det fortsatt er der kan jeg vell utelukke akkuratt den delen

Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Høres ut som generatoren din eller dynamoen er fucka. Bytt til en moderne alternator og bli kvitt støyen...
Vis hele sitatet...
kan hende, MEN hvorfor kommer det da ulyd av LED lysene osv da? det har vell ikke noe med dynamoen og gjøre?

Sitat av KaldBlod Vis innlegg
Bruk skikkelige deler (kabler/koblinger) og legg ledningsnettet skikkelig med en gang, både til spilleren og til forsterkeren. Det er "alltid" løsningen.
Vis hele sitatet...
skal se på spilleren og se om den er bra jordet, første bygget mitt så nå vet jeg bedre, men sant du får som regel det du betaler for
Sist endret av Areico; 24. mai 2014 kl. 17:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nesten garantert elendig jording.


Start først med å jorde avspilleren sikkelig, fungerer ikke det, prøv en "lask" rundt signalkappen på RCA-kablene til jord/avspiller.

Om du fortsatt har støy, test med ny RCA kabel igjennom bilen.
Det kan være at støydempings kondensatoren på bilen din er defekt.

Denne demper støy fra tenningen, det kan være det du hører?

Denne kondensatoren er ofte plassert ved tennings coilen. Er en liten rund sylinder med en ledning, og skrudd til gods. Kanskje ledningen til denne har falt av? Se vedlagt bilde. Den er ca. 2cm lang.

Ellers kan du sette et filter i serie med strømforsyningen til bilstereoen. Mener Biltema hadde noe sånt en gang i tiden...

Sjekk disse to tingene, noe annet kan det ikke være fordi dette er likt på alle biler...
Sist endret av Tekniker2; 24. mai 2014 kl. 18:50.
Dersom du kunn har dette når du bruker AUX leding så er det godt mulig at eit enkelt støyfilter vil gjere susen. Hadde det same med min gamle spelar, satt i eit støyfilter som eg kjøpte hos ein bilsterio spesialist, og støyen forsvann.
Trådstarter
22 0
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Dersom du kunn har dette når du bruker AUX leding så er det godt mulig at eit enkelt støyfilter vil gjere susen. Hadde det same med min gamle spelar, satt i eit støyfilter som eg kjøpte hos ein bilsterio spesialist, og støyen forsvann.
Vis hele sitatet...
Nei er det samme med Bluetooth og ipodkabel ellers takk for tips

Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Det kan være at støydempings kondensatoren på bilen din er defekt.

Denne demper støy fra tenningen, det kan være det du hører?

Denne kondensatoren er ofte plassert ved tennings coilen. Er en liten rund sylinder med en ledning, og skrudd til gods. Kanskje ledningen til denne har falt av? Se vedlagt bilde. Den er ca. 2cm lang.

Ellers kan du sette et filter i serie med strømforsyningen til bilstereoen. Mener Biltema hadde noe sånt en gang i tiden...

Sjekk disse to tingene, noe annet kan det ikke være fordi dette er likt på alle biler...
Vis hele sitatet...
Skal se på dette når jeg kommer hjem er en tur i Arendal hos mormor atm, men takk for tipset alt hjelper vil sjekke det når jeg har mulighet igjen tall

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Nesten garantert elendig jording.


Start først med å jorde avspilleren sikkelig, fungerer ikke det, prøv en "lask" rundt signalkappen på RCA-kablene til jord/avspiller.

Om du fortsatt har støy, test med ny RCA kabel igjennom bilen.
Vis hele sitatet...

Tusen takk skal gjøre dette når jeg kommer hjem fra mormor unnskyld men hva mener du med en "lask"? setter pris på alle svar ! Må jo være noe av dette her !!
Sist endret av Areico; 25. mai 2014 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.