Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1315
Hei folkens!

Startet opp pcen etter 3 dager borte på hytta, og alt så ut til å gå greit. Plutselig begynte alt å gå litt sakte, før alt frøys plutselig, og jeg ble tvunget til tvangsavslutte dataen. Da jeg skrudde den på igjen, fikk jeg beskjed om at jeg skulle kjøre oppstartsreparasjonsverktøy, som jeg gjorde. Valgte deretter at windows skulle søke etter, og prøve å reparere problemene.

Lot den stå å lete etter problemer i vel 5-6 timer, uten at noe skjedde, men da ble jeg lei, og skrudde dataen av og på igjen.

Og her kommer problemet:
Hvis jeg nå prøver å 'starte oppstartsreparasjonsverktøy' eller boote en original windows 7 installasjonsdisk, ender jeg bare opp med en svart skjerm, og etterhvert kommer musepekeren fram, men ikke noe mer. (Lot den stå i 2 timer for å se om noe mer kom etterhvert, men det gjorde det ikke) Prøver jeg å starte windows på vanlig måte, står det bare 'starter windows' en stund, før jeg får bluescreen.

Kanskje veldig dårlig formulert spørsmål, men håper noen der ute kan hjelpe meg!
Bare for å være sikker - det står ikke att du har virus og må betale for fullversjon av Windows defender, sant? Jeg spør fordi jeg jobber med PC reparasjon og det du beskrev er litt som de 5 infiserte pc-ene vi fikk inn forrige uke med et virus som er akkurat som politiviruset, bare att de opptrer som antivirus.

Når det er sagt, jeg tror ikke du har virus.
Har du én eller flere harddisker? Dersom du har flere, kan du forsøke å bytte om på kablene på to av dem.

Det høres dog ut som om det er harddisken som har feilet fysisk.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Det høres dog ut som om det er harddisken som har feilet fysisk.
Vis hele sitatet...
Enig i den.
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Bare for å være sikker - det står ikke att du har virus og må betale for fullversjon av Windows defender, sant? Jeg spør fordi jeg jobber med PC reparasjon og det du beskrev er litt som de 5 infiserte pc-ene vi fikk inn forrige uke med et virus som er akkurat som politiviruset, bare att de opptrer som antivirus.

Når det er sagt, jeg tror ikke du har virus.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det kan være dette nei, har ikke sett noe om fullversjon av Windows defender.

Sitat av bronsky Vis innlegg
Har du én eller flere harddisker? Dersom du har flere, kan du forsøke å bytte om på kablene på to av dem.

Det høres dog ut som om det er harddisken som har feilet fysisk.
Vis hele sitatet...
Det er nok mer sannsynlig. Her for en måned siden fikk jeg ikke start på pcen, men da stod det på grunn av 'diskfeil'. (da også etter å ha vært borte fra pcen i 3 dager, er det kulden på rommet som tar knekken på harddisken??)
Fikk da koblet den aktuelle harddisken til en kamerat sin pc og lagt over bilder og slikt, og deretter formatert så pcen min har fungert bra til nå.

Har to harddisker, og bytta om på den lille ledningen det står 'sata' på. Nå får jeg beskjed om å reboote og velge en proper boot device. Skal jeg da sette inn cden og prøve å installere Windows på den andre harddisken istedet? Vil helst ikke miste filene jeg brukte timesvis på å få redda sist gang.
Sist endret av Jonaman; 17. februar 2014 kl. 13:05. Grunn: formulering