Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 904
Hei, jeg prøvde nettop å åpne wordpad med worpad fordi den var korrupt eller noe, og så var det kryssa av ''Åpne alle filer med dette programmet'' og nå står alle ikonene med wordpad på og den prøver å åpne i wordpad, prøvde å åpne spotify med spotify, da ble alle ikonene til spotiify :/

Hva gjør jeg?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Du slutter å dille med ting du ikke har peiling på.
2. Hva prøvde du orginalt å oppnå ?
3. http://www.microsoft.com/windowsxp/u.../filetype.mspx
Du prøvde å åpne programmet wordpad med wordpad?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Du prøvde å åpne programmet wordpad med wordpad?
Vis hele sitatet...
Han valgte vel å åpne alle .exe-filer med wordpad mao.
Hvilken Windows-variant har du? (Windows XP, Windows 7 e.l.)
Og hva spesifikt gjorde du? Høyreklikket du på wordpad-ikonet (det ikonet du trykker på for å starte programmet) og valgte "open with"?

Man skal vel egentlig ikke få opp muligheten til til å velge "Open With" når det kommer til exe-filer, har i alle fall aldri vært borti det.
Mindfuck
DataFreak96's Avatar
Trådstarter
Har w7, og ja jeg tok høyreklikk
Åpne kontrollpanel - Folder Options - View, og ta bort krysset fra "Hide extensions for known file types".
Se på filen du først prøvde å åpne, står det nå wordpad.exe på den?

Om det er tilfellet, så finner du raskt løsningen på problemet med et raskt googlesøk. Ta en titt her, for eksempel.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har en kompis som gjorde det samme, han gadd ikke google etter svar og gjenopprettet fra et til tidligere tidspunkt.