Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2184
Etter en fest hos meg lå det igjen en gjenglemt gitar, som jeg tipper er verdt en del kroner også. Jeg tok kontakt med eieren i forrige uke, og han skulle hente den samme dag. dette skjedde ikke, så jeg tok kontakt med han igjen og han ga meg samme svar om at han skulle hente den utpå kvelden.

Nå, ei uke etterpå er gitaren enda ikke hentet, og han svarer ikke på SMS. Så, hvor lang tid skal jeg oppbevare gitaren før jeg kan evt gi den bort?
Med mindre du bor i et bøttekott, så kan du vel bare la gitaren stå en stund. Folk har forskjellige problemer, og denne fyren har åpenbart problemer med å holde orden på greiene sine. Da er det jo godt at det finnes ærlige og tålmodige mennesker her i verden, som ikke selger eller gir bort de gjenglemte eiendelene hans etter et par uker.
Selvsagt, men, jeg ser ikke behovet for at jeg skal ha tingene hannes hos meg til han finner det for godt neste år i å komme tilbake etter tingene sine. Hadde jeg kjent personen, så hadde saken stilt seg annerledes, men fyren opplevde jeg som ei ordentlig klyse. Samtidig har jeg gjort forsøk på å kontakte personen, og vært tilgjengelig i to kvelder for han. Jeg føler jeg har gjort mitt, og ønsker ikke å oppbevare hannes ting på ubestemt tid.

Derfor , spørsmålet stiller seg uendret, når kan jeg kvitte meg med den?
Ta kontakt igjen og fortell att "Hei, jeg setter ifra meg gitaren utenfor [huset ditt/leilighet, etc] nå. Kom å ta den før stormen gjør det." Då blir han å finne den, og han blir å forstå du ikke vil holde så lenge på den.
Det bestemmer du jo helt selv, men jeg ville bare hatt den stående og vært glad for å få låne en gitar. Men hvis fyren er direkte usympatisk, så kan du vel med god samvittighet kvitte deg med den når som helst. Du skylder han jo ingenting, og har gjort ditt for å levere den tilbake. Å selge den er nok imidlertid ulovlig. Greit å ha i bakhodet.
Kanskje det er en musikkskole der du bor som vil ha den ?
Lever den til hittegods et sted.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Selvsagt, men, jeg ser ikke behovet for at jeg skal ha tingene hannes hos meg til han finner det for godt neste år i å komme tilbake etter tingene sine. Hadde jeg kjent personen, så hadde saken stilt seg annerledes, men fyren opplevde jeg som ei ordentlig klyse. Samtidig har jeg gjort forsøk på å kontakte personen, og vært tilgjengelig i to kvelder for han. Jeg føler jeg har gjort mitt, og ønsker ikke å oppbevare hannes ting på ubestemt tid.

Derfor , spørsmålet stiller seg uendret, når kan jeg kvitte meg med den?
Vis hele sitatet...
Ring han og spør når han sku hente den igjen, så sier du "okei, da putter jeg den bare på trappa!". Henter han den ikke så er det hans problem, og den kan jo egentlig bare stå der til den plutselig er forsvunnet.
Du kjenner ikke fyren, men han var på fest hos deg?
Be personen som inviterte han å komme og hente den?
spill på den imens du venter på at han skal komme?
Kommer han neste år, har du jo ett års erfaring på gitar (Såsant ikke du spiller gitar fra før av da, og har en egen en som er bedre enn hans.)
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg oppbevarer som regel gjenglemte saker fra fest i en uke. Det er nok av tid til å hente det gjenglemte. Etter avtale med personen kan jeg oppbevare det lengre. Men hadde noen sagt de vil komme å hente det, men likevel ikke gjør det, har de brukt sin sjanse og den første som vil ha det fra trappen min får det
hvis du ikke syns noe særlig om fyren så send han en melding "hent gitaren innen i morgen eller så blir den kastet/gitt bort."
Ser ærlig talt ikke problemet med mindre du bor så kronglete at den faktisk er i veien. Spør om han skal ha gitaren eller ikke, siden du ikke vil ha ting liggende som potensielt kan være tyvegods. Lett å røske med seg en gitar på fylla om omstendighetene tillater det.

Skeetonez sitt forslag er nok det beste, avtal tid og sett den ut, da må han nesten hente den om han fortsatt vil ha den.
Sist endret av Knarq; 11. august 2014 kl. 15:28.
Om trådstarter bor i en villa eller et bøttekott har ikke noe å si. Hvis han gjentatte ganger ikke har møtt opp på avtalte dager så kvitter du deg med gjenstanden slik du selv føler for, og så får eieren av gjenstanden heller ta det som en lærepenge..
Som noen var inne på tidligere så bør jo han kommet sammen med noen, eller dingler det trubadurer rundt i oslokvelden, med gitar på slep, bare sånn i tilfelle de skal finne et publikum? Hvis ikke er det http://www.hittegodskontoret.no/index.php som gjelder, eventuelt, om han framsto som velstående, kanskje såpass at han driter i gitaren. Doner den til fretex og forklar han at du glemte den igjen på en fest, om han til slutt skulle finne på å ta kontakt? Sånn som skjer vettu.-