Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1100
Jeg har kjøpt brukt laptop som er en Acer, denne har Windows 8 som jeg ikke setter pris på. Jeg har en Windows 7 CD klar, men denne vil ikke åpne seg under den vanlige boot i Bios rutinen (Sette CD som 1 prioritet under oppstart). Er det ikke mulig å fjerne Windows 8 fra pc'en? Eller er det noe jeg gjør galt?

Takk for svar!
Husker fra jobb att det er noe du må slå av. "Safe boot" eller noe i BIOS.

NB: Lenge siden jeg gjorde dette, men du får prøve deg frem i BIOS for att du skal klare å boote opp fra W7 plata.
http://acer--uk.custhelp.com/app/ans...le-secure-boot

Da skal det, slik jeg forstår det (har ikke testet selv), være mulig å boote fra CD/DVD eller USB.
har du endret boot metode til legacy i bios? UEFI er for windows 8 , legacy er for windows 7
Trådstarter
19 0
Ja, nå kom det opp! Skifta til legacy så kom det. Takk skal dere ha.

Den kunne ikke installere Win 7 på noen av diskalternativene som kom opp. Ser ut som pc'en ikke vil ha Win 7...
Sist endret av rotehue; 6. april 2014 kl. 00:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er ikke akkurat det du vil ha - men hva med å prøve classic shell først?
Trådstarter
19 0
Jo, blir nok til det ja..

Gidder ikke å bruke mer tid på dette.
Sist endret av rotehue; 6. april 2014 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du skal installere Windows 7 må du ha alle driverne først:

-Driver for skjermkort
-Driver for spesialtaster, eks. lys opp og ned på monitor
-Driver for lydkortet
-Driver for WiFi

Etc. etc...

Hvis alle disse ikke ligger på hjemmesiden til produsenten av PC'en til Windows 7 er det i praksis bare å gi opp