Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1434
Hei! Jeg har tidligere laget en tråd der jeg spurte om en måte å justere strøm eller spenning (jeg kan faktisk ikke forskjellen) og fant ut att det var for komplisert for meg.

Derfor tok jeg til google som alle andre, og fant ut att noe som heter "triac dimmer" var noe for meg. Jeg kjøpte en, og nå er jeg klar for å prøve den ut - selv om jeg er usikker på om det jeg skal bruke den til faktisk blir å fungere.


Uansett - Jeg søkte og fant ut att det skulle gå å justere hastighet eller torque på en elektrisk motor med en slik triac dimmer. Jeg har både en motor, dimmer, og pretty much alt jeg kan trenge hvis det nå skulle fungere slik jeg håper. Problemet mitt er bare hvordan jeg skal koble alt, for jeg ble forbauset når det kom et helt kart om hvordan jeg skal koble slik en dimmer opp.

Så ja, hvordan skal det gjøres? Motoren er ikke så viktig, jeg kan ødelegge den uten att det betyr noe. Men dimmeren er en "Elko 400GLI"

Bruksanvisning (som jeg ikke forstår)
Strøm inn på en av pilene, er for endevenderfunksjon det er 2 innganger, så last på utgangen.
...-Så enkelt var det visst. Takk for hjelp! Jeg mente bruksanvisningen så altfor avansert ut til att dette kunne stemme, men det var enkelt.

Takker igjen for hjelpen!