Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 808
Hei. Har en cisco 1000c-24p, som jeg ikke får til å logge på web gui, prøvd å skifte statisk til alle ipadressene de bruker, prøvd dhcp ingenting fungerer, samt det går ike an å restarte den med restart knappen.. noen som har peiling på switcher?
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
noen som har peiling på switcher?
Vis hele sitatet...
Nei ikke noe spes men høres jo ut som at den er satt til en ip og range du ikke finner igjen sånn uten videre.

Du må jo gjøre noe feil hvis ikke reset fungerer, jeg ville prøvd å få til dette. Reset, ikke restart.

RTFM
Jeg har ikke peiling, men det er ikke mulig og bruke winbox ? mulig det bare er til mikrotik og jeg roter her.
Sitat av Dough Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke meningen at linken skulle ta deg nederst på siden. Fra toppen:

Configuring the Switch
Hva om du legger inn:
ip http authentication local

Og får du forresten pinget den?
Trådstarter
pinget den? jeg finner ikke ipen til den i det hele tatt, ingenting fungerer, trenger noen som har peiling på putty som vet hvordan jeg programerer den til at jeg kan logge på web gui
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
pinget den? jeg finner ikke ipen til den i det hele tatt, ingenting fungerer, trenger noen som har peiling på putty som vet hvordan jeg programerer den til at jeg kan logge på web gui
Vis hele sitatet...
Cisco sine web guis er ikke veldig nyttige. Tvert imot.


Hvor har du fått tak i den? Grunnen til at jeg spør er fordi du sannsynligvis må resette ciscoen til stock settings, før du klarer å ta den i bruk. Og med mindre den er din og bare din, kan det ende opp med å bli jævlig kjipt for den personen som må rydde opp etter deg.
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
pinget den? jeg finner ikke ipen til den i det hele tatt, ingenting fungerer, trenger noen som har peiling på putty som vet hvordan jeg programerer den til at jeg kan logge på web gui
Vis hele sitatet...
Har du kabel/adapter (Rs232) til å koble datamaskin mot console? Den lyseblå porten.
Kommer du deg inn og ser konsollet kan du skrive "setup", da kommer du gang i med grunnoppsett.
Trådstarter
nei men jeg har en usb kabel å er koblet til usb porten med putty å får tilgang der, men vet ikke hva ommandoer jeg må skrive inn for å skru på web gui
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
nei men jeg har en usb kabel å er koblet til usb porten med putty å får tilgang der, men vet ikke hva ommandoer jeg må skrive inn for å skru på web gui
Vis hele sitatet...
Hvordan ser det ut der, da? Er den tatt ut fra et mijø eller nettopp pakka ut?

Blir du bedt om User Access Verification?

Kommer du deg forbi det, og:
Ser du # etter switchnavn? Hvis ikke skriv:
enable
Du blir da bedt om enable-passord.
Har du riktig passord får du en # etter switchens navn.

Om du har # etter switchnavn kan du skrive
configure terminal
ip http authentication local


Og har du ikke IP-adresse på switchen kan du skrive
sh run int vlan 1

Gitt at det er vlan 1 som er management vlan, det vet jeg ikke noe om.

Skriv
sh vlan
om vlan er ukjent

Eventuelt kjør i gang med
setup
Sist endret av fjellfisk; 25. januar 2024 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
har passord og kommer meg inn på configure terminal. jeg skal prøve de kommandoene du skrev, mp heg skrive noe etterpå? wr save etc?
Psykisk ustabil
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
har passord og kommer meg inn på configure terminal. jeg skal prøve de kommandoene du skrev, mp heg skrive noe etterpå? wr save etc?
Vis hele sitatet...
Her finner du kommandoer du kan bruke:
https://www.netwrix.com/cisco_commands_cheat_sheet.html
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
har passord og kommer meg inn på configure terminal. jeg skal prøve de kommandoene du skrev, mp heg skrive noe etterpå? wr save etc?
Vis hele sitatet...
Forsøk (bare kopier og lim inn)
configure terminal
ip http authentication local
do wr mem
end
wr


Kan aldri lagre konfig nok ganger.

Men det hjelper vel lite å aktivere web gui om du ikke finner noen IP-adresse på den?

Og hva er det du ønsker å gjøre med den? Det man får gjort fra GUI får man i alle fall gjort med CLI.
Sist endret av fjellfisk; 25. januar 2024 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
HEI tusen hjertelig takk, fikk det til med de kommandoene du sendte, samt jeg kjørte en: "write erase" kommando, å satt vlan1 til 10.1.1.200, 255.255.255.0,. nå får jeg til å logge inn på web gui