Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175248
Sitat av Leiha Vis innlegg
Den står på maks.
Vis hele sitatet...
Bruker du TV skjermen? Da blir det veldigt mørkt hos meg også..
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hmm, da ser eg ikkje problemet Er nå rimelig bra med lys hos meg ihvertfall, og eg har brightness på 30.
Vis hele sitatet...
Når jeg avsluttet forrige gang jeg spilte så jeg alle veggene i gruven, nå ser jeg bare svart rundt meg.

Har laget et relativt stort rom nede på bedrock. Opp trappen ser det greit ut, men ikke nede i gruven.

Jeg spiller på bærbar pc og bruker skjermen på den.. Øynene funker utmerket og skjermen er det ingenting i veien med.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Når jeg avsluttet forrige gang jeg spilte så jeg alle veggene i gruven, nå ser jeg bare svart rundt meg.

Har laget et relativt stort rom nede på bedrock. Opp trappen ser det greit ut, men ikke nede i gruven.

Jeg spiller på bærbar pc og bruker skjermen på den.. Øynene funker utmerket og skjermen er det ingenting i veien med.
Vis hele sitatet...
Du, har satt ut lys?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du, har satt ut lys?
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Masse lys.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Yo freaks!

Har lenge prøvd å sette opp en Minecraftserver med Hamachi, men ingen utenom meg selv kommer inn på serveren min, det funket helt til 1.7 kom ut, og vi har samme problem med Terraria. Jeg har prøvd å slippe det gjennom brannmur, oppdatere til siste versjon, og alt sånt simpelt stuff, noen som kan hjelpe?
Hei freaks.

Jeg og noen venner starta opp en liten server i går kveld, og spilte og koste oss på LAN. I dag dro de hjem, og vi tenkte å spille videre, men plutselig funka ikke porten jeg (trodde) hadde satt opp. Men tydeligvis så funker ikke den. Jeg liker ikke hamachi så godt, og får det heller ikke til å funke (uvesentlig å gidde å fikse, da jeg har en ruter med BN og PW på der jeg er admin..)

Såå, jeg har en Inteno x5668 ruter, og har sett litt på hvordan man skal åpne en port der, men det funker tydeligvis ikke. Noen freaks her som vet hvordan man åpner en port til minecraft server på en slik ruter?
Takk på forhånd
Sitat av gsxr600 Vis innlegg
Hei, jeg har en server som jeg hoster for meg og noen få venner.

Har lyst til å innstallere flymodus og kanskje en modus som gjør alle items uendelige eller no.

Det er en hamachi server og den er oppgradert til 1.8


Leiter litt på nett etter dette men ender stort sett opp med treff på store modpacks osv.

Håper noen kan gi meg en liten innføring i dette, evt linke til en side som enkelt forklarer fremgangsmåten.
Vis hele sitatet...

Hvis du har oppdatert til 1.8 så trenger du ikke mods for å fly eller ha evig med items. Du starter bare serveren i Creative mode.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Yo.
Har funnet noe jeg tror er et stronghold, men er ikke helt sikker. Det er fullt i jernbaneganger med en del rails. Noen plasser står det kister utplassert med items i, og noen plasser er det mobspawners. Er det dette som er skattene, eller finnes det ett stort rom som er mye i?
Takk.
Vis hele sitatet...
Du har funnet en nedlagt gruve.
De er de flere av, men se opp får mini-edderkopper...
Sist endret av Fekillix; 18. september 2011 kl. 20:25.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Når jeg avsluttet forrige gang jeg spilte så jeg alle veggene i gruven, nå ser jeg bare svart rundt meg.

Har laget et relativt stort rom nede på bedrock. Opp trappen ser det greit ut, men ikke nede i gruven.

Jeg spiller på bærbar pc og bruker skjermen på den.. Øynene funker utmerket og skjermen er det ingenting i veien med.
Vis hele sitatet...
Prøv å ødelegg en blokk på veggen som er svart. Har opplevd svarte områder selv, og det løste seg ved å fjerne en blokk i området der det var svart. Eventuelt kan du fjerne alle fakler, og sette de opp igjen.

Du er sikker på at du ikke spiller på batteri, og tilfeldigvis har skrudd ned lyset på skjermen? Du kan også prøve å stille på brightness under video settings, eller skru smooth lighting av/på. Noen ganger kan det også hjelpe å bytte render distance.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Har et problem her, prøve ut porten som JVMyhre lagde til slottet sitt, men..
When you apply power to a sticky piston(with a block in front of it) and then remove the power, apply power, remove power really quickly(you can just left click, right click, left click really quickly), the sticky piston will not retract with the block. Instead, the block will just stay where it should be when the piston is retracted. Is this a bug? (Der quoten er hentet fra)
Vis hele sitatet...
Dette skjer bare når jerngitteret er helt nede, gjerne annenhver piston som holder seg oppe.

Tut til porten: http://www.youtube.com/watch?v=UNdpQA685H4
Kan noen prøve å svare på spørsmålet mitt litt lenger oppe her eller? Er kinda lost..
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Kan noen prøve å svare på spørsmålet mitt litt lenger oppe her eller? Er kinda lost..
Vis hele sitatet...
www.portforward.com hjelper deg med portforwarding av de fleste routere.

I ditt tilfelle,
http://portforward.com/english/route...aft_Server.htm
Sitat av Qasker Vis innlegg
Prøv å ødelegg en blokk på veggen som er svart. Har opplevd svarte områder selv, og det løste seg ved å fjerne en blokk i området der det var svart. Eventuelt kan du fjerne alle fakler, og sette de opp igjen.

Du er sikker på at du ikke spiller på batteri, og tilfeldigvis har skrudd ned lyset på skjermen? Du kan også prøve å stille på brightness under video settings, eller skru smooth lighting av/på. Noen ganger kan det også hjelpe å bytte render distance.
Vis hele sitatet...
Its the migthy ligth bug :/
Sitat av echuz Vis innlegg
Har et problem her, prøve ut porten som JVMyhre lagde til slottet sitt, men..


Dette skjer bare når jerngitteret er helt nede, gjerne annenhver piston som holder seg oppe.

Tut til porten: http://www.youtube.com/watch?v=UNdpQA685H4
Vis hele sitatet...
Hmm, mener du at vis du har en piston oppå den andre, og kjører strøm på begge to, at den nederste da ikkje drar med seg den øverste? Elleeer?

Kan du formulere spørsmålet bedre?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hmm, mener du at vis du har en piston oppå den andre, og kjører strøm på begge to, at den nederste da ikkje drar med seg den øverste? Elleeer?

Kan du formulere spørsmålet bedre?
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Nederst har jeg sticky piston, over den har jeg vanlig. Koblingen er helt lik som du viste i tutorialen din. Alt av delays etc.

Og de sitter igjen KUN når gitteret er helt nede (de som dytter det ned funker perfekt)

Du kan evt. ta en titt selv med TeamViewer?


Inlegg nr.777! Praisah Tha Lord'ah!
Sist endret av Echuz; 19. september 2011 kl. 20:51.
Vet det allerede eksisterte en tråd angående dette, men den ble slettet. Vet noen når det vil komme en recommended build til 1.8 Bukkit?. Har fulgt med litt på twitter, men blir ikke så veldig smartere.
Sitat av echuz Vis innlegg
Stemmer.
Nederst har jeg sticky piston, over den har jeg vanlig. Koblingen er helt lik som du viste i tutorialen din. Alt av delays etc.

Og de sitter igjen KUN når gitteret er helt nede (de som dytter det ned funker perfekt)

Du kan evt. ta en titt selv med TeamViewer?


Inlegg nr.777! Praisah Tha Lord'ah!
Vis hele sitatet...
Hmm, du er nødt til og ha gjort noe feil.
Kan se om eg kan ta en kikk på TW om en halvtimes tid eller noe.

Men se over alt et par ganger og vær sikker først da
Noen som vet noe om når bukkit til 1.8 kommer ut? har tittet litt på bukkit forumene, men finner ingenting som funker. Mulig det bare er jeg som er sykt dårlig til å søke..

Jeg begynner å bli litt lei av standard minecraftserver uten plugins..
tror du er dårllig til å søke da serveren vår kjørte opp bukkit i går :P

dette ang mørkt langt nede tror jeg er noe nytt i 1.8, vet ikke om det skal være slik men jo lenger ned du kommer jo mindre range kan du se(uansett om du har lyst opp bra)
Ja så det nå

Men til et nytt problem jeg har. Jeg har enkelte plugins på serveren, som feks worldedit og lignende. Noen av de jeg spiller med bruker invedit/toomanyitems, noe jeg synes er greit.. men jeg vil gjerne at det bare er jeg og en annen som kan bruke worldedit. Jeg har derfor kommet frem til at Permissions er tingen

Jeg trenger litt hjelp til dette da jeg rett og slett ikke skjønner noenting av det, bortsett fra at det gjør så man har forskjellige ranker, om jeg kan si det sånn (er ikke sikker på om det er det det er en gang..)

Kunne noen fortalt meg så enkelt som mulig hvordan jeg kan ordne det?

Takk
Jeg har også hatt problemer med piston-porten, men det er bare å trykke to ganger
Sitat av tekace Vis innlegg
Yo freaks!

Har lenge prøvd å sette opp en Minecraftserver med Hamachi, men ingen utenom meg selv kommer inn på serveren min, det funket helt til 1.7 kom ut, og vi har samme problem med Terraria. Jeg har prøvd å slippe det gjennom brannmur, oppdatere til siste versjon, og alt sånt simpelt stuff, noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...

Jo, du lager ett nettverk på hamchi, får vennene dine til og joine der og husk at den ip'n som blir laga i nettverket må du ta inn på server properties! Så er det bare og joine!
"Åsen lager du sån pikstol på mainkreft?"
Typisk spørsmål å få fra små unger som spiller det.
I Linux, hvordan skap man patche så man kan bruke texturepacks ? prøvde dette her om dagen, men fikk det ikke til, noen elementer ble bare helt rare ;s
Sitat av T.J Vis innlegg
I Linux, hvordan skap man patche så man kan bruke texturepacks ? prøvde dette her om dagen, men fikk det ikke til, noen elementer ble bare helt rare ;s
Vis hele sitatet...

Søk på HD-patcher på forumet, vis du ikke finner den så er det en link på dokucraft sida. Last ned den, og kjør patchen før du åpner mc
jeg bruker mcpatcher, men har windows 7
sliter med at jeg får "minecraft has run out of memory" noen som har en løsning ?
Sitat av zeicko Vis innlegg
sliter med at jeg får "minecraft has run out of memory" noen som har en løsning ?
Vis hele sitatet...
Har fått det problemet en gang selv, og det var når eg prøvde og fly så høyt som mulig i creative mode, kom nærmere 500 blokker opp, også kræsjet hele driten.. "Out of memory" kom det opp da.. Men vet ikkje om noen løsning desverre
Jeg slet også med Out of memory-problemet som mange opplever. Etter ca en time klarte jeg å finne en løsning. Skal gå over hva jeg gjorde i morgen og muligens lage en guide da jeg ikke klarte å finne noen ordentlige selv.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Skal gå over hva jeg gjorde i morgen og muligens lage en guide da jeg ikke klarte å finne noen ordentlige selv.
Vis hele sitatet...
Hadde vært veldig fint.. Sliter med det selv. Kommer opp ca hvert 30 min.. sykt slitsomt
Okei, tror det var dette som fiksa problemet for meg.
  • Reinstaller 64-bit java. (32-bit hvis man kjører 32-bit OS)
  • Gå til kontrollpanel - system - avanserte systeminnstillinger
  • Trykk på miljøvariabler
  • Trykk på ny og i den øverste boksen limer du inn dette: _JAVA_OPTIONS
  • I den andre boksen limer du inn dette: -xmx1g -xms1g

Det dette gjør er å gi Java tilgang til mer minne enn det som er oppgitt som standard. Denne løsningen funker for mange, men ikke alle. Vet ikke hvorfor, men det virket for meg. Det kan også hjelpe å restarte pcen etterpå. Håper det hjalp!
Har satt opp en bukkit server, hostet med Hamachi til meg og 2-3 andre. Noen som vet om noen pluggins som gjør så det blir likt som creativ på singleplayer?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Har satt opp en bukkit server, hostet med Hamachi til meg og 2-3 andre. Noen som vet om noen pluggins som gjør så det blir likt som creativ på singleplayer?
Vis hele sitatet...
Er ikke det bare å velge i setupfila? Og sette den til creative i stedet for survival?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Er ikke det bare å velge i setupfila? Og sette den til creative i stedet for survival?
Vis hele sitatet...
#Minecraft server properties
#Sat Sep 24 15:54:54 CEST 2011
level-name=world
allow-nether=true
view-distance=10
spawn-monsters=true
online-mode=false
difficulty=1
gamemode=0
spawn-animals=false
max-players=20
server-ip=5.193.52.24
pvp=false
level-seed=
server-port=25565
allow-flight=True
white-list=false
motd=A Minecraft Server



Hvem av disse?

Gamemode??
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
gamemode, 1 = creative, 0 =survival
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
gamemode, 1 = creative, 0 =survival
Vis hele sitatet...
Satt den til 1, men er fortatt survival.. What to do??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
/gamemode <player> 1
Noen måte å få det til å alltid være dag?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Satt den til 1, men er fortatt survival.. What to do??
Vis hele sitatet...
/reload ?

Eller restarte serveren?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
/gamemode <player> 1
Vis hele sitatet...
Funka.. Takker
Sitat av zeicko Vis innlegg
sliter med at jeg får "minecraft has run out of memory" noen som har en løsning ?
Vis hele sitatet...
Bruk MC-Patcher og øk rammet fra 1024 til 2048 eller noe :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Har ett spm ang redstone på MP, skulle gjerne hatt en løsning som lar med ha to kretser på en bryter, men spessielt med kretseb er at den skal ha delay på, på den ene, og delay av på den andre, noen som har en løsning, gjerne youtube toturial
Det er en del som sliter med at Minecraft har ganske sporadisk fps. Dette er et problem hovedsakelig for single player delen.

Minecraft fps quick fix:

1. Last ned Minecraft server.

2. Dobbeltklikk Minecraft server.

3. Vent til den er ferdig lastet.

4. Start minecraft, velg multiplayer, skriv Localhost (eller 127.0.0.1)

5. Skriv op <ditt navn her> i kommandolinje til server.

6. Ferdig!

Nå skal det gå litt glattere, da serveren genererer kartet mens din klient laster det inn. Egentlig bare dobbelt opp men fungerer likevel.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Det er en del som sliter med at Minecraft har ganske sporadisk fps. Dette er et problem hovedsakelig for single player delen.

Minecraft fps quick fix:

1. Last ned Minecraft server.

2. Dobbeltklikk Minecraft server.

3. Vent til den er ferdig lastet.

4. Start minecraft, velg multiplayer, skriv Localhost (eller 127.0.0.1)

5. Skriv op <ditt navn her> i kommandolinje til server.

6. Ferdig!

Nå skal det gå litt glattere, da serveren genererer kartet mens din klient laster det inn. Egentlig bare dobbelt opp men fungerer likevel.
Vis hele sitatet...

Vet ikke om du vet det fra før, men hvis du skal bruke en world du allerede har, så gå inn på
.minecraft - saves.
Der finner du mappen med navnet på din world. Kopier den, og legg den inn i mappa med serveren din. Slett den mappa som heter World, og rename mappa du flytta til "world". Det er den ene måten du kan gjøre det på. Den andre er å bytte world name i "server.properties"
Jeg prøvde å lage en ny tråd om det, men det ble sletta.. så regner med at det er meningen at jeg skal poste det her.

Jeg prøver å installere programmet Minecraft Structure Planner, men får det ikke til. Problemet er at det er en .jar fil, som ikke vil åpne seg i Java på pcen min. Og ja, jeg har nyeste versjon av java. Må jeg reinstallere java, eller er det en annen måte jeg kan åpne .jar filen på?

Plis, kan noen svare? jeg vet jeg maser, men trenger svar før jeg river av meg håret

Takktakktakktakk på forhånd
Sist endret av Leonardie; 17. oktober 2011 kl. 00:01.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Jeg prøvde å lage en ny tråd om det, men det ble sletta.. så regner med at det er meningen at jeg skal poste det her.

Jeg prøver å installere programmet Minecraft Structure Planner, men får det ikke til. Problemet er at det er en .jar fil, som ikke vil åpne seg i Java på pcen min. Og ja, jeg har nyeste versjon av java. Må jeg reinstallere java, eller er det en annen måte jeg kan åpne .jar filen på?

Plis, kan noen svare? jeg vet jeg maser, men trenger svar før jeg river av meg håret

Takktakktakktakk på forhånd
Vis hele sitatet...
.jar filer må executes for å kjøre

Dette gjøre med at du lager et script til programmet, hvor du skriver inn hvordan execute spillet (java -jar "Her/limer/du/inn/file/directory), skriv inn andre opplysninger om spillet (input/output directory) osv.osv, lagre dette som MSP.bat, og dobbelklikk, så skal det starte :P
Hadde du hatt mulighet for å forklare litt nærmere? kan ingenting om sånt..

og tusen takk for svar forresten, ingen andre i hele verden som gidder
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Hadde du hatt mulighet for å forklare litt nærmere? kan ingenting om sånt..

og tusen takk for svar forresten, ingen andre i hele verden som gidder
Vis hele sitatet...
Får dessverre ikke til å forklare noe nermere enn dette, siden jeg bruker verken programvaren, eller Windows

http://www.youtube.com/watch?v=VAWSbVFoISc

Det blir vel forklart her hvordan man installerer og kjører dette
Sist endret av T.J; 17. oktober 2011 kl. 01:17.
Fikk det til! Tusen hjertelig takk!!!! 6435626 kp fra meg
Mange mc spillere bruker fly mod.