Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1097
Er det mulig og lage dette i en CMD?

Tenkte da på at det skulle være så enkelt som å putte minnepennen i PC'en så søker den etter alle bilder på maskinen og kopierer dette over til minnepennen, for å slippe å sitte og lete etter alle bildene rundt omkring på maskinen.

Så, er dette mulig i CMD, eller er det noe annet man kan gjøre for å få dette til å skje?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
bare lage en batch som inneholder :

Kode

copy f:\*.jpg c:\pr0nz
forutsetter jo dog at minnepennen alltid kommer som f og at mappene ligger på roten av minnepennen.
Sitat av AtXbYeA
bare lage en batch som inneholder :

Kode

copy f:\*.jpg c:\pr0nz
forutsetter jo dog at minnepennen alltid kommer som f og at mappene ligger på roten av minnepennen.
Vis hele sitatet...

Det gikk ikke, dessuten søkte den på minnepennen min og kopierte over til PC'n, men jeg vil gjøre det omvendt, og søke ikke bare på C: \ men på hele maskinen og kopiere over til minnepennen.
Sist endret av mardiodh; 8. januar 2008 kl. 06:32.
da kan du komme til å ha det problemet med at mange albumbilder, spillbilder og diverse andre bilder plutselig ender opp i bildegalleriet ditt.
Prøv denne:

xcopy C:\*.jpg F:\*.* /s

men da før du med hele filstrukturen frem til der bildene ligger.
Sist endret av meitemark; 8. januar 2008 kl. 08:15.
Sitat av Ulvengunnar
da kan du komme til å ha det problemet med at mange albumbilder, spillbilder og diverse andre bilder plutselig ender opp i bildegalleriet ditt.
Vis hele sitatet...

Det gjør ingenting, dette er en maskin fra år tilbake, det er ikke spill, å eineste musikken er eksempel musikken til bethoven, men den er brukt til å lagre bildene fra digitalkameraet og til endring av de, men de er lagret på så mange forskjellige plasser.

Sitat av Trovi
Prøv denne:

xcopy C:\*.jpg F:\*.* /s

men da før du med hele filstrukturen frem til der bildene ligger.
Vis hele sitatet...
Har testet, og det funket, men den /s'en er til å ikke kopiere tomme mapper, hvordan blir kommandoen for å legge til /c for å fortsette selv om feil oppstår?
xcopy C:\*.jpg F:\*.* /s /c <--blir det sånn?
Sist endret av mardiodh; 8. januar 2008 kl. 10:31.
Foreslår at du tar en titt på "robocopy"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Evt last ned find og legg med på minnepennen. Meiner det finst i win-utgave:
find c: -name *.jpg -ecep "cp..."
Sitat av mardiodh
Har testet, og det funket, men den /s'en er til å ikke kopiere tomme mapper, hvordan blir kommandoen for å legge til /c for å fortsette selv om feil oppstår?
xcopy C:\*.jpg F:\*.* /s /c <--blir det sånn?
Vis hele sitatet...
/s betyr i dette tilfellet "Kopier *.jpg også i undermapper av kilden og lag samme struktur på mål (F:\)". Uten /s ville bare *.jpg-filer på C:\ bli kopiert.
/e betyr "Kopier hele mappestrukturen fra kilden innkludert de mappene som er tomme og/eller ikke inneholder *.jpg-filer og lag tilsvarende struktur på målet".

Du har rett vedrørende /c, men jeg klarer ikke å skjønne hvorfor du vil fortsette når feil oppstår.

Hvis denne kommandoen skal brukes en gang (eller få ganger), passer den.
Hvis du planlegger et opplegg som skal bli brukt mange ganger, vil jeg også anbefale "Robocopy" da den er kjappere ved senere gangers bruk.
Du vil nok få problemer med å få dette til å fungere. For det første skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil bruke dos-prompt til å gjøre dette, da Start-søk-bilder vil gjøre jobben. Problemet er bare at du da sannsynligvis vil få med en hel haug intetsigende bilder, brukt i forskjellige applikasjoner.

Jeg anbefaler å ta et søk etter alle bilder med windows' søkefunksjon, så legge alle bildene dine over i en mappe, så har du dem på et sted...