Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2565
Hei, har hatt et Nintendo Wii liggende en stund, dessverre har ikke den vesle boksen blitt brukt noe særlig, jeg er nå interessert i og modde/hacke Wii konosolen så jeg kan bruke den til og spille med uten og nødvendigvis betale store summer i spill.

Uten at jeg tror at det er relevant så er det veldig viktig at jeg kan spille Nintendo 64 spill som Zelda: Ocarina of time/Master Quest/Majora's Mask og selvfølgelig Banjo Kazooie.

Nok historie: Er det noen her som har erfaringer med softmodding av Wii, i verste fall også hardmodding. Avhenging av hva som egner seg best.
Jeg har sett en del sider der de har softmoddet med en såkalt Twiligth princess hack osv.

Uansett, noen erfaringer? Noen tips?

Mvh Melk (Beklager en noe dårlig formulering...)
Jeg har erfaring med det, du trenger zelda et sd kort og versjon 3.2 helst, tror 3.4 funker også men du har begrensede muligheter.
ja det finnes både nintendo 64 emulator til den eller du kan laste ned de gode gamle klassikerene fra wii shop channel, du kan også skaffe de gratis ved og bruke wad manager og laste ned spilla fra fks piratebay.

Har egentlig bare god erfaring med å softmode wiien du kan spille backups også kjøre linux og masse annet gøy...
her er en guide det er veldig lett: http://www.youtube.com/watch?v=PUNqmSmxPnE

husk at du må ha en save av zelda inne på wiien før du copierer over Twilight Hack vis ikke fungerer det ikke.
først lagre engang så slette savegamen også overføre Twilight Hack.
de glemmer han karen i filmen og forklare.
Sist endret av iamstupid; 22. april 2009 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser bra ut.. Skal se nærmere på det, Takk
Prøve dette ut i går, fikk det noen lunde til. WAD manager, hvor kan jeg laste ned den?.. Stoler ikke helt fult på treff fra google, om noen her har linken til de som har laget den hadde det vært greit.

Etter og ha gjort dette, kan jeg bruke Wii shop - eller må jeg oppdatere som kan bricke Wii'en?

Takk
Hallois

Er det noen som har prøvd drivekey på wii?

Jeg er ikke veldig ivrig etter å lodde på så små deler, så en slik ting hadde vært digg for meg. Er det noen som har brukt denne her?

Jeg antar att den kan brukes til "importerte" spill og backup..?

mvh D
▼ ... noen uker senere ... ▼
vis noen her fortsatt lurer på drivekey, så kan jeg opplyse at jeg just plugget den inn hjemme hos meg, og den kjører mine pal backups uten problemer :P

Drivekeyen er også utrolig enkel og sette inn. Man trenger chippen og medfølgende ledning, triwing skrujern, stjerneskrujern og en kniv.

Kan anbefale www.modnet.no , de selger drivekeyen for 600, og så kan man hukke av for om man vil ha triwing skrujernet med for 20 ekstra kroner
Alt du trenger: http://hbc.hackmii.com/ ^^,

The Homebrew Channel is a channel for launching Wii homebrew applications without the need to run the Twilight Hack first.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 26. mai 2009 kl. 00:58.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper denne litt. Har en wii stående som er brukt en gang, mulighet til å kjøre n64 mariokart på den uten for mye hassel?
Sitat av seimannen Vis innlegg
Bumper denne litt. Har en wii stående som er brukt en gang, mulighet til å kjøre n64 mariokart på den uten for mye hassel?
Vis hele sitatet...
ja, det er mulig: http://wiibrew.org/wiki/Wii64

Hvilket firmware har din wii?