Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1293
Hey ; )

Fant en film. på filmen er det en sang som jeg tror jeg har hørt i en barne film(bare tror )

link til filmen:

http://www.nbstuff.com/mgspah/

Håper noen har tittelen på sangen : )

mvh
Gillebo
Sist endret av gillebo; 29. juni 2006 kl. 18:15. Grunn: skrivefeil
Du kan jo prøve tunatic. Har desverre ikke en microfon her nå, så jeg for ikke prøvd det.
Hva skal du med mikrofon? Hvis du skal ta opp lyden kan du jo ta direkte opp via lyd-ut.

Eller så beklager jeg for offtopic hvis det var noe annet du skulle
Kan bare si at jeg har hørt den mye på TV..

Forresten heter det jo ikke "sang" når ingen synger, melodi derimot
Er det ikke den som er på reklama for Energikampen?
(nrk1)
drQ
Egendefinert
Sitat av Ashaman
Er det ikke den som er på reklama for Energikampen?
(nrk1)
Vis hele sitatet...
Jeg og syntes musikken hørtes kjent ut, og tror det kan være rett (hvis jeg husker rett hva "Energikampen" er ). Jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg på at denne sangen brukes på NRK. Hvis ikke jeg tar helt feil går programmet (i hvert fall det jeg tenker på) før dagsrevyen lørdag eller søndag. Noe med barn som skal gjøre øvelser i skogen elns.

Hvis ikke noen på siden det er linket til kan svare, tror jeg det enkleste er å vente til dette programmet går (slutten/rulleteksten og se der) (har jo seff muligens nett-tv).

Ble forøvrig interessert i musikken jeg og nå...
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Den musikken er brukt i filmen Madagaskar. Når zebraen nettop har rømt fra dyrehagen og streifer om i byen.
Se i rulleteksten om det er noen henvisninger der.
Sist endret av Antim0n; 29. juni 2006 kl. 23:41.
Kan med 90% sikkerhet si at det er "National Geographic Fanfare" - Men slakt meg om det er feil..
Finner ingen downloads what so ever (http://www.imdb.com/title/tt0351283/soundtrack).
Søk på Elmer Bernstein så finner dere kanskje noe, i og med at han har lagd den.

EDIT: var visst ikke National Geographic Theme

EDIT 2: Kanskje et søk på United Kingdom Symphony Orchestra funker, ettersom det er de som fremfører melodien.
Sist endret av Boreas; 30. juni 2006 kl. 00:35.
Trådstarter
Melodien heter Zoosters Breakout

Sitat av Antim0n
Den musikken er brukt i filmen Madagaskar. Når zebraen nettop har rømt fra dyrehagen og streifer om i byen.
Se i rulleteksten om det er noen henvisninger der.
Vis hele sitatet...
Fant den. Sangen var fra madagaskar.

Sitat av Ashaman
Er det ikke den som er på reklama for Energikampen?
(nrk1)
Vis hele sitatet...
Jepp. hørt den der også
Trådstarter
Bare si ifra folkens om dere vet om flere melodier som denne. : )

MVH

Gillebo : )
drQ
Egendefinert
Nå har ikke jeg hørt igjennom enda, men det skal være Hans Zimmer som har laget denne musikken, og han har tydeligvis laget en del annen filmmusikk - du kan jo sjekke ut det?
Sitat av drQ
Nå har ikke jeg hørt igjennom enda, men det skal være Hans Zimmer som har laget denne musikken, og han har tydeligvis laget en del annen filmmusikk - du kan jo sjekke ut det?
Vis hele sitatet...
Hans Zimmer har bare lagd èn sang for Madagaskar alene, men har vært med mange flere å lagd fem andre sanger, av totalt tolv soundtracks.

Dessuten var det den sangen gillebo sa, Zoosters Breakout , det er den ene som Zimmer har lagd.