Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 8826
Jeg har i dag og i går fått dilla på en fin sang, He Ain't Heavy, He's My Brother - etter et par timers dilling på keyboardet har jeg kommet fram til dette:

http://diverse.me1nhold.com/brother1.mp3

Dette er selfølgelig min egen versjon av sangen, så ikke forvent en direkte kopi .. dersom du har hørt den.
Er direkte line-in, ingen redigering i det heletatt er gjort.
Kritikk, anyone?

update
to sanger til -
My Immortal (Evanesence) - http://diverse.me1nhold.com/immortal.mp3 - nokså fornøyd med denne .. igjen, min egen versjon av originalen.
Entertainer - http://diverse.me1nhold.com/entertainer.mp3 - Denne var noe jeg bare spilte på impuls :P Ble grei nok
Likte det jeg hørte. Har du mulighet til å lagre de som midi filer?
Trådstarter
Takktakk

Joda, har masse midifiler også ..
Er bare litt enklere å spille inn direkte via line-in.
..Virker som om Immortal-sangen går bittelitte gran sakte? Men du verden, flink til å spille er du!
uten om at my immortal gikk litt seint var det veldig bra digger sangene du har spilt! keep up the good work ;p
My Immortal går litt sakte til tider ja, spesielt i begynnelsen, og det er en litt merkelig overgang inni der... Du bør øve/spille med "en sånn tikke-sak som holder tempoet" (husker ikke hva det heter...) da det virker som takten "flyter" litt, iallefall i My Immortal...
Men for all del, meget bra, hvor lenge har du spillt?
Sist endret av CoDEmASTeR; 23. mai 2006 kl. 22:09.
Jævla fint : )

Hører på alle sangene mens jeg spiller snowboard spill på pc'n nå. Godt å høre på : )

Har du flere sanger du kan uploade ? : )

fortsett med piano
Trådstarter
Tusen takk alle sammen
Jeg vet jeg mangler litt dynamikk, sliter litt med å holde takten ..
Har spilt i .. 12 år, blir det vel. Bare nå i det siste det virkelig har tatt av.

Skal uploade mer senere - noen requests, btw?
Skal prøve meg på "My Heart Will Go On" - Titanic themen.
Sist endret av Exmagician; 23. mai 2006 kl. 23:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hotel California! Da er du sikker vinner hos meg iallefall
Trådstarter
Sitat av slashdot
Hotel California! Da er du sikker vinner hos meg iallefall
Vis hele sitatet...
Tja, hvorfor ikke?
Kan da prøve .. hehe.
Sitat av CoDEmASTeR
My Immortal går litt sakte til tider ja, spesielt i begynnelsen, og det er en litt merkelig overgang inni der... Du bør øve/spille med "en sånn tikke-sak som holder tempoet" (husker ikke hva det heter...) da det virker som takten "flyter" litt, iallefall i My Immortal...
Men for all del, meget bra, hvor lenge har du spillt?
Vis hele sitatet...
Tikke sak = Metronome. Metronomlyder finner man overalt på nettet! Selv har jeg innebygd metronome på mitt Korg sp-90.

Si meg, kan du noter? Jeg har spilt i 4-5 år og har aldri brydd meg om noter.
Trådstarter
AisLos: Ikke en note - ikke har jeg planer heller.
Har også innebygd tikketing på keyboardet .. aldri tenkt over det, men takk for tipset
Har du spilt lenge eller?
Trådstarter
Sitat av aisLos
Har du spilt lenge eller?
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...92&postcount=8
Hvor er sangstemmen??? Fortsett med rolige-sanger..
Trådstarter
Haha, Teigen, den er nok .. ikke hos meg i hvertfall
Ny sang - My Heart Will Go On
http://diverse.me1nhold.com/myheart.mp3

Denne gangen kan dere fryde dere over min egenlagde solo ca. på slutten av sangen også

Kritikk, please?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Not Found

The requested URL /myheart.mp3 was not found on this server.


=)
Trådstarter
Oh, beklager.
Funker nå.

Kult. Du er god å spille
Du spiller bra, det skal du ha, men kunne gjerne hørt deg spille noe litt mer teknisk krevende også

Jeg savner kanskje litt innlevelse, men det kommer jo enda mer etter at du har spilt sangen tistrekklig nok ganger og på en måte føler at du "eier" den..

Har selv tatt undervisning i omlag 11 år er det vel
Sist endret av mariush; 25. mai 2006 kl. 19:03.
Nice. Det var bra!

Lykke til vidre.
Lå å tenkte igår natt faktisk at jeg må lære meg å spille piano en dag, er helt vidunderlig musikk, og disse sangene er j**vlig bra...

Streetcredz til deg
Jeg har bare tid til å høre den første akkurat nå. Jeg synes den var jævlig bra, fortsett sånn! Regner ikke med at du har noe imot at jeg laster den ned og legger den til spillelisten? ; )
Für Elise så er du en vinner hos meg
Men du kan og spille gutt!
Rett og slett nydelig! :-)
Keep up the good work! Du er FLINK! ;D
fantastisk, jeg brenner ut en ny kjøre-CD as we speak, og den består av deg. Jeg er utrolig glad på alle de som kan spille pianos vegne, jeg mener det, er det ikke gøyt? Jeg har prøvd litt, men seriøst, det går bare ikke, så jeg har gitt opp. Fantastiske sanger, alle sammen.

Er det mulig at du legger ut de du spiller inn her, for dette vil jeg fortsette å høre på

Og hvordan gjør du det, er det piano og mic?
Høres ut som et keyboard som er direkte tilkoblet... Enten det ellers så klarer ikke mic'en å fange opp den ekte pianolyden
Selv har jeg planer om å prøve meg på "ugress-turning wheel" låta. Den er utfolig fin. Legger lydopptak ut her om jeg får et verdig resultat.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Har lyst til å begynne å spille piano, vet det aldri er for sent liksom, har et piano nede i stua. min søster har spilt piano i 20 år, men bor ikke hjemme så kan ikke lære av henne. Hva anbefaler folket? begynne på musikkskole eller hos pianolærer, eller på egenhånd? Noen som har noen gode linker etc som tar seg av pianospilling fra dag en? Gjerne tips om bøker for nybegynnere som er bra også legger til at jeg kan spille litt da Kan vel egentlig noter.

Forresten kan du jo prøve deg på pianosoloen til atumn moon av dream theater
Sist endret av Laivindil; 27. mai 2006 kl. 02:54.
Sitat av FomleFant
Har lyst til å begynne å spille piano, vet det aldri er for sent liksom, har et piano nede i stua. min søster har spilt piano i 20 år, men bor ikke hjemme så kan ikke lære av henne. Hva anbefaler folket? begynne på musikkskole eller hos pianolærer, eller på egenhånd? Noen som har noen gode linker etc som tar seg av pianospilling fra dag en? Kan vel egentlig noter.
Vis hele sitatet...
Jeg har klunket nå i en god del år, og anbefaler at du lærer hos en pianolærer. Velg pianolærer selv, fordi noen lærer piano "the russian style". Det er meningen at du skal ta det sakte.
Det er utroooolig viktig å få med seg alt det grunnleggende uansett hvor kjedelig det måtte være. Det kommer usannsynlig godt med når du skal lære avanserte ting. Anbefaler privat pianoinstruktør, men også mye eksperimentering på egenhånd. Få instruktøren til å lære deg teknikkene og lær deg låtene selv
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hva koster pianotimer da?

Ev hva med dette?

http://www.den-nye-musikkskolen.no/content/view/25/43/
Meinhold ta bitter sweet symfony -the verve og legg den ut her hvis det ikke blir for vanskelig
Hey hva med å prøve litt Maiden?? Det blir sikker jævlig stilig på et vanlig piano
Moonlight sonata ftw <3
En request: Mozart - Pachabel - Canon in D
Det er en veldig fin sang når den spilles på piano!
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
en annen request: mad world - gary jules.

Hva koster pianotimer?
Du er kjempeflink Behagli å høre på! Nydelig!
Gammel var du da du startet?
Men uansett, bra jobba
Du er flink! Veldig deilig å høre på! Spilte piano selv da jeg var mindre men slutta bare brått, skjønner ikke hvorfor
En kul sang du kan spille litt på keyboard er: Van Halen - Jump!
Ownage sang
Reguest: Toto - Hold the line
En akustisk greie som jeg synes er fet er denne (Min home.no konto).
Dessverre har jeg ikke hørt noe lignende uten feilslag samt dårlig lydkvalitet.
Trådstarter
Oi, her var det mye fin respons
Tusen takk, alle sammen!

Må nok desverre si at disse requestene blir for mye - og dessuten må jeg kunne sangen nokså godt selv også.

Sitat av SirKim2000
Du er kjempeflink Behagli å høre på! Nydelig!
Gammel var du da du startet?
Men uansett, bra jobba
Vis hele sitatet...
Var .. 3 år da jeg fikk mitt første keyboard, har det enda.
Sitat av FomleFant
en annen request: mad world - gary jules.

Hva koster pianotimer?
Vis hele sitatet...
Jeg betaler 575 kr i måneden for å lære piano. Går da fire ganger i måneden og hver pianotime varer en halvtime.
Jeg kan jo ta og slenge med en liten bit av en sang jeg plundret litt på på piano her i stad, hvis det er greit for trådstarter? (den er veldig kort, bare staretn av I guess that's why they call it the blues)

Kan også nevne at jeg ikke akkurat tok den opp i studio, heller med mobilen min for å si det sånn

http://www.home.no/marius/I%20guess%20that's%20why%20they%20call%20it%20the%20blues.wa v
spiller du bare piano? eller har du keyboard sånn du kan velge andre toner? isåfall har jeg ett reguest: noe innen sonata artica å btw, my heart will go on var pretty goood
Trådstarter
Sitat av holta
spiller du bare piano? eller har du keyboard sånn du kan velge andre toner? isåfall har jeg ett reguest: noe innen sonata artica å btw, my heart will go on var pretty goood
Vis hele sitatet...
Alt er på et keyboard .. kan ha temmelig fancy lyder, ja
Poster noe greier i morgen, også.
Sonata Arctica tror ikke jeg jeg vil prøve meg på .. hehe.
Takktakk!!

Sitat av mariush
Jeg kan jo ta og slenge med en liten bit av en sang jeg plundret litt på på piano her i stad, hvis det er greit for trådstarter? (den er veldig kort, bare staretn av I guess that's why they call it the blues)

Kan også nevne at jeg ikke akkurat tok den opp i studio, heller med mobilen min for å si det sånn

http://www.home.no/marius/I%20guess%20that's%20why%20they%20call%20it%20the%20blues.wa v
Vis hele sitatet...
Du mangler "blues-feelingen" - og dessuten var kvaliteten jævlig
Ellers var det jo ganske greit .. sammenlign din med originalen og hør forskjellen - Elton John har med den "feelingen", du mangler den.
Stå på!
jeg merka det jeg også, ble nesten på kanten til stakkato :P Men jeg var litt pissed etter å ha prøvd å ta opp shiten i ca 10 min på mobilen Ble liksom ikke like mye innlevelse hver gang.. :P
meinhold: Takk for kritikk Bedre nå, synes du? http://home.no/marius/I%20guess%20that's%20why%20they..2.wav

Jeg vet at lydkvaliteten er fantastisk dårlig, siden jeg har tatt den opp med mobilen =/
Trådstarter
Joda, var bedre
Men faen, få noe bedre kvalitet .. er veldig vanskelig å høre noe som helst.