Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1215
hei.
naboen min har et problem med sin pc/nett
de får logget på telenor adsl, men når de prøver å gå inn på hvilken som heslt side, kommer de ikke inn. de får: "side kan ikke vises"

vet noen problemet?
Etter de har logget inn med Telenor ADSL, trykk start -> kjør -> cmd -> skriv ping vg.no og se om PCen får kontakt og får pinget. Da finner du ut om det nettet eller nettleseren det er noe galt med.
Kan jo alltids slå av brannmuren...
evt. få naboene dine til å ringe kundeservice å kjefte
Trådstarter
42 0
jeg var der nå, og da funka det å pinge. jeg la også inn firefox, men jeg kom ikke inn på noen sider.
msn fungerer heller ikke...

edit: de har ringt kundeservice, og fikk beskjed om at alt var i orden.
Trådstarter
42 0
noen som har en anelse om hva som kan være feil?
dra en start -> kjør -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew -> vent -> prøv å surf
Har lenge hatt problemer med internetten min. har nett fra telehor.
Før så var linja bare litt ustabil iblant, men nå har jeg ikke hatt nett på ei uke.
trur ikke det er at de oppgraderer linja, for det gjorde de for en måned sia.
Kundeservice har jeg ikke råd til. da ventetida er på 1time.
Noen andre som har samme problem, eller løsning.
Sikker på at du/de kommer deg ut på nettet? Og at du/de ikke er oppkoblet mot trådløs ruter?
Da ser du ut som du skal være online fordi du er på nettverket men kommer ikke ut.
Jeg har også hatt problemer med internetten fra telenor, i 3 år har den har vært ustabil, av og til koblet seg av i flere timer om gangen (dette ca 1-4 ganger per uke), alle i gata mi (ca 4 hus) hadde det samme problemet.
Jeg har ringt kundeservice over 8 ganger pga problemet, men siden internettet kommer på etter et par timer har det aldri blitt følgt ordentlig opp.

Men når jeg instalerte xp på nytt for et par måneder siden kunne jeg ikke logge meg datan fordi internetten var ute og da fikk jeg ikke aktivert den, jeg kunne ikke aktivere internetten hvis jeg ikke fikk logget på, en kjikkelig ond sirkel.

Så etter at jeg hadde snakket med telenor kundeservice i ca 2 timer og blitt satt over 4 ganger fikk jeg høre dette: "åi, vi har vist funnet en feil i systemene våre, bare vent litt så skal jeg rette på det"
så la vi på, et par minutter senere var internetten på og jeg og resten av gata mi har aldri hatt problemer igjenn.
Sist endret av Toonamy; 17. desember 2005 kl. 19:27.