Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6666
Hei, lurte på om noen flere filmtips til filmer som har temaet verdens undergang i seg. Tenkte på 'The day after tomorrow' og noe i den dur.

Takker på forhånd
2012
The day the earth stood still
Knowing
Water World er en klassiker! Elska den filmen når jeg var yngre..
Indepence day

Handler om en asteroide som er på vei mot jorda
Sist endret av Verdaling; 28. desember 2009 kl. 17:23.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Indepence day

Handler om en asteroide som er på vei mot jorda
Vis hele sitatet...
Armageddon også.
independece day handler vel ikke om en astroide :P ALIENS VS Will Smith YEAH!

edit: eller leste jeg feil nå kanskje, vet ikke om du mente denne eller om du skrev feil men ^^
Sist endret av skepsis; 28. desember 2009 kl. 17:29.
"The happening" (http://www.imdb.com/title/tt0949731/) er kanskje den ekleste filmen jeg har sett. Ikke helt samme greia som The day after tomorrow, men menneskeheten går i alle fall nesten under. Samme med "I am legend".

Ärmageddon er også en sykt bra film. Men du har sikkert allerede sett den?

Knowing.
Anbefaler deg å ta en titt her. Mye snask her ja!

Sitat av CaCO3.Siri Vis innlegg
"The happening" (http://www.imdb.com/title/tt0949731/) er kanskje den ekleste filmen jeg har sett. Ikke helt samme greia som The day after tomorrow, men menneskeheten går i alle fall nesten under. Samme med "I am legend".

Ärmageddon er også en sykt bra film. Men du har sikkert allerede sett den?

Knowing.
Vis hele sitatet...
Da har man jo også Pulse 1-3
The Day After Tomorrow og Independence Day er de beste... De er riktignok nevnt, men de beste
Jeg fant akkurat ut at jeg har gått glipp av The Happening. Den må jeg se ASAP.
deep impact så nice ut, verdt å se?
Sitat av Riverton Vis innlegg
ASAP? *titegn*
Vis hele sitatet...
As soon as possible Ganske vanlig engelsk forkortelse.

Og nå husker jeg ikke HEELT sånn i farten hvordan Deep Impact var, men husker jeg likte den, i alle fall. Tror ikke du kommer til å angre, lixzm!

EDIT: Åja, den ja! Ja, se den!
Sist endret av Realist1; 28. desember 2009 kl. 17:59.
The Core. Jordas indre kjerne må gjennoppstartes.

Det kommer også en ny film som heter "The Road" med Viggo Mortensen i hovedrollen som virker ganske bra.
Sitat av gloryglory-_- Vis innlegg
The Core. Jordas indre kjerne må gjennoppstartes.

Det kommer også en ny film som heter "The Road" med Viggo Mortensen i hovedrollen som virker ganske bra.
Vis hele sitatet...
Kjernen må .. gjennoppstartes, faktisk? Fordi den ... slo seg av ... eller?
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sunshine

edit: Foregår riktig nok ikke på jorda, men de må fikse sola slik at jorda overlever.
Sist endret av Joey; 29. desember 2009 kl. 03:38.
Hva enn du gjør aldri se Knowing, det er det værste mølet jeg har betalt for på en kino.

EDIT: Det jeg mente å si var at det egentlig er det værste drittet jeg har festet øynene mine på generelt.

Jeg vil ha tilbake 2 timer av livet mitt.
War of the worlds/klodenes kamp (one of the best).
Independence day.

Må bare legge til at jeg ELSKER sånne her filmer, får så JÆVLIG lyst å oppleve noe sånt før jeg dør av sånne filmer liksom.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Man kan vel umulig dø på en kulere måte enn å gå inn i undergangen hånd i hånd med moder jord.
Så akkurat Deep Impact, har aldri fått en tåre fra en film noen gang, men denne filmen tok meg. Tenk på hvordan det må være å ikke bli valgt ut, fikk helt sinnsyk følelse. Levde meg helt inn i filmen, sykt bra film!
Sist endret av eskil2k; 29. desember 2009 kl. 06:50.
Dystopia på IMDB vil gi deg en pekepinn på andre slike filmer.

atlef.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Så akkurat Deep Impact, har aldri fått en tåre fra en film noen gang, men denne filmen tok meg. Tenk på hvordan det må være å ikke bli valgt ut, fikk helt sinnsyk følelse. Levde meg helt inn i filmen, sykt bra film!
Vis hele sitatet...
Ganske bra film, men trynet på jenta i en av hovedrollene irriterer meg kraftig og derfor syns jeg filmen blir dårligere.

Mine favoritter i usystematisk rekkefølge er:

- War of the worlds
- Independence day
- Armageddon
- Mars attacks (Denne er jo et must!)

Men jeg fikk liksom aldri go' følelsen av The day after tomorrow og 2012.
I am Legend

Handler vel ikke akkurat om at jorden går under, men hele menneskeheten dør av et virus.
http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Legend_(film)
Sitat av Defqon Vis innlegg
Må bare legge til at jeg ELSKER sånne her filmer, får så JÆVLIG lyst å oppleve noe sånt før jeg dør av sånne filmer liksom.
Vis hele sitatet...
Hvis du dør av sånne filmer så burde du vel kanskje slutte å se dem.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Hvis du dør av sånne filmer så burde du vel kanskje slutte å se dem.
Vis hele sitatet...
tror det han mener, er at han vill oppleve å se rett inn i en natur katastrofe før han dør, altså f.eks at det kommer en flodbølge rett mot han

I am Legend er bra.
Sist endret av eskil2k; 29. desember 2009 kl. 13:16.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
tror det han mener, er at han vill oppleve å se rett inn i en natur katastrofe før han dør, altså f.eks at det kommer en flodbølge rett mot han

I am Legend er bra.
Vis hele sitatet...
Tror Semjuel skjønte det.

Det er jo ikke The Ring vi snakker om.
Collapse

Virkeligheten før det skjer.
Kan vel egentlig også anbefale "World Trade Center". En film om 4-5 brannmenn som er under WTC når det kollapser. Veldig følelsesladet film, med bra effekter. Likte den veldig godt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
alle zombiefilmer er vel også på en måte undergangsfilmer Jeg får ihvertfall så utrolig godfølelse av zombie filmer:

Dawn of the dead (pass på at du ser 2004 versjoen)
Land of the dead, 2005
28 uker og dager senere
The zombie diaries
resident evil 1-4 (spesielt!)
diary of te dead

Dette er da omfattende zombie filmer som tar over verden, altså ikke bare en blokk eller et nabolag derfor passer det i tråden.

Og stephen kings The stand, herregud. 4 filmer er det, en serie, tror den gikk som kortserie på amerikansk TV, enkelt å få lasta ned
Sist endret av Totskalle; 12. januar 2010 kl. 10:25.
Har nettopp sett ''the road''

Anbefalles!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Har nettopp sett ''the road''

Anbefalles!
Vis hele sitatet...
Er dvd rippen ute?
▼ ... flere år senere ... ▼