Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1665
Mistenker at jeg drikker litt for mye. Men har det noen negative langtidseffekter? Jeg er på rundt 250-300 gram koffein om dagen, inkl kaffe og energrikker.

Hva med dere?
Tja, hvis du ligger på 2-300 gram så inntar du 8-900 ganger så mye som anbefalt, men regner med det er en skrivefeil og du mener milligram og ikke gram. Maks anbefalt døgndose er 400mg.

Selv ligger jeg på 500mg+-
Noe som er litt over anbefalt, i helgene er det mye mindre, rundt halvparten.

En kjent myte er at energidrikk inneholder mye mere koffein en kaffe, tvert imot, en skikkelig sterk kopp kaffe ala espresso kan inneholde over 250mg koffein pr desiliter kontra redbull som har 36mg.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Tja, hvis du ligger på 2-300 gram så inntar du 8-900 ganger så mye som anbefalt, men regner med det er en skrivefeil og du mener milligram og ikke gram. Maks anbefalt døgndose er 400mg.

Selv ligger jeg på 500mg+-
Noe som er litt over anbefalt, i helgene er det mye mindre, rundt halvparten.

En kjent myte er at energidrikk inneholder mye mere koffein en kaffe, tvert imot, en skikkelig sterk kopp kaffe ala espresso kan inneholde over 250mg koffein pr desiliter kontra redbull som har 36mg.
Vis hele sitatet...
300mg ja, haha min feil!

Føler du noe negative helseffekter når du inntar koffein? For min dreper det sult, så sånn sett er det faktisk nice, mtp på at vekta raser ned.
Holder meg til 100 mg om dagen, kanskje 200 mg hvis det er en ekstra tung dag. Ellers så prøver jeg å unngå koffein 2-3 dager i uken for å holde toleranse nede slik at jeg får god effekt når jeg først bestemmer meg å bruke. Liker ikke å være avhengig av noe for å fungere normalt.
1-2 bokser med monster.
Drikker det for smakensskyld og ikke koffeinen, merker ikke noe til den uansett pga skyhøy toleranse.
En 2 kopp moka kanne om morran, er det så mye som 500 mg?
Drikker sjeldent kaffe. Drakk 2 kopper i dag. Siste klokken 15.
La meg for å sove kl 23.
01:40 er klokka nå. Sovner vanligvis fort, men ikke etter koffein inntak.
Spørs. Noen perioder ingenting mens andre drikker jeg en hel liter veldig sterk traktekaffe daglig. Sikkert over et gram koffein.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Drikker sjeldent kaffe. Drakk 2 kopper i dag. Siste klokken 15.
La meg for å sove kl 23.
01:40 er klokka nå. Sovner vanligvis fort, men ikke etter koffein inntak.
Vis hele sitatet...
Det hørtes unormalt ut. Så to kopper kaffe holder deg våken i 10-11t? Fra 15-01?
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Det hørtes unormalt ut. Så to kopper kaffe holder deg våken i 10-11t? Fra 15-01?
Vis hele sitatet...
Det kan være tusen andre ting som holder en våken enn koffein da..På en annen side kan koffein ha en halveringstid til opp til 5 timer. Så det er ikke utenkelig at de som er følsome for koffein må kutte den på formiddagen for å ikke ødelegge søvnen påfølgende natt.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kan være tusen andre ting som holder en våken enn koffein da..På en annen side kan koffein ha en halveringstid til opp til 5 timer. Så det er ikke utenkelig at de som er følsome for koffein må kutte den på formiddagen for å ikke ødelegge søvnen påfølgende natt.
Vis hele sitatet...
Joda. Men en kopp kaffe er vel ca 80mg koffein. Det kan altså holde noen våken i 6-7?
3-400mg on dagen med coca cola uten sukker. Ante ikke at jeg var så avhengig av koffein før jeg ved et feiltak fikk koffeinfri brus i noen dager og ble mad bitchy.

Btw noen som veit om det er mulig å få tak i Coca cola coffee i Norge? Ser ut som vanlig Coca cola men med kaffe i. Rød boks med ei bønne utapå
Sitat av Bothrops Vis innlegg
3-400mg on dagen med coca cola uten sukker. Ante ikke at jeg var så avhengig av koffein før jeg ved et feiltak fikk koffeinfri brus i noen dager og ble mad bitchy.

Btw noen som veit om det er mulig å få tak i Coca cola coffee i Norge? Ser ut som vanlig Coca cola men med kaffe i. Rød boks med ei bønne utapå
Vis hele sitatet...
Påvirker sånn mengde søvnen din noe?
2-3 kopper kaffe og 100mg koffeinpille før trening om morningen
Drikker mellom 1 og 2 liter kaffe til dagen. Det skal da i følge Google være ca mellom 1000 og 1200mg koffein.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Påvirker sånn mengde søvnen din noe?
Vis hele sitatet...
Ikke som jeg kan merke. Pleier å drikke et glass før jeg legger meg og har gjort det i mange år.
Merker ingen stimulans av brusen, men hvis jeg har vært uten en stund så er det ekstra digg med et kaldt glass. Føles oppfriskende som et glass vann når man virkelig er tørst +50%.
Bruker koffein bare de dagene jeg trener, tror det er ca 250-300mg. Tar ofte en toppet scoop med fucked up og av å til en energidrikke noen timer før pwo. Men koffein fungerer ikke på meg lengre virker det som selv om jeg hadde en periode på flere uker kanskje mnd der jeg ikke drakk det.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
300mg ja, haha min feil!

Føler du noe negative helseffekter når du inntar koffein? For min dreper det sult, så sånn sett er det faktisk nice, mtp på at vekta raser ned.
Vis hele sitatet...

Det er veldig dosebasert egentlig, under 500mg ila en dag så går det greit, mere enn det så kan jeg bli litt shaky, få kalde fingre og tær. Litt hodepine på kvelden osv. Virker som at Adhd medisinen jeg bruker også øker toleransen, og synes ikke det er godt å blande koffein og deksamfetamin.

Har en nootropic fra ND med L-theanine og koffein som jeg bruker di dagene jeg har pause fra Adhd medisinen, synes den er veldig fin. Litt lite med 100mg koffein med tar den vanligvis sammen med en kopp kaffe! En liten shoutout til nootropicsdepot for å ha vanvittig gode produkter, kvaliteten er helt på toppen i eliteserien.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Mistenker at jeg drikker litt for mye. Men har det noen negative langtidseffekter? Jeg er på rundt 250-300 gram koffein om dagen, inkl kaffe og energrikker.

Hva med dere?
Vis hele sitatet...
tja har tatt 1,3g koffein på en dag