Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 953
Etter at jeg fikk meg ny pc i midten av oktober, med lcd skjerm har blitt mer eller mindre allergisk mot CTr skjermer.

Jeg grøsser når jeg sitter på skolen (i "leke" rommet vårt der vi kan gjøre alt vi vil med pcene)
samme her. Fikk ny pc for en måned siden.
Nå er det vondt å se på slike gamle skjermer Syns de gamle skjermene blinker å står i
Vel, vi mennesker tilpasser oss masse rart
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
En gammel crt med 60Hz er jo grusomt. Er som å se på ett lys som står å blinker.

Hodepine er vanlig å få når man ser på slikt.

Du er vel ikke helt allergisk men sånn er det bare.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
CRT på 120Hz @1900x1600 dunker jo end LCD milelangt nedi støvlane. Det er klarare bilde, meir lyssterk, fjellstødig bilde og krystallklare pixler. Samt enormt mykje bedre responstid.

Så billig lcd > billig crt. Men dyr CRT er IMHO über alles.
Sier en ting:
det er en grunn til at de beste gamerene som er på på lan partys, triller med seg svære CRT sjermer CRT sjerm eier alt når det er snakk om spilling.
jeg personlog liker best LCD skjerm, den eneste grunnen til det er pga plass.
Sist endret av Spelly; 27. februar 2007 kl. 16:19.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Syns CRT er bra jeg. Med lcd er det svakere lys, og fargene blir feil hvis du ikke ser 100% RETT på
Sitat av robhol
Syns CRT er bra jeg. Med lcd er det svakere lys, og fargene blir feil hvis du ikke ser 100% RETT på
Vis hele sitatet...
Feil, jeg kan se på min LCD skjerm så langt fra siden som det er mulig å komme uten at fargene forandrer seg. (Avhenger av skjermen)
Også trodde jeg heller ikke det var svakere lys på LCD, alt jeg vet er at etter jeg migrerte fra CRT har jeg merket at jeg har et klarere bilde, og jeg har ikke blitt en dårligere gamer. (Skal også være bedre for øynene, men det er ikke sånt jeg merker)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Mye gammel viten ute å går her. Ja, for bare 2-3 år siden var high end CRT-skjermer bedre på mange områder, men de som ikke har sjekket ut utviklingen i high-end markedet på LCD har misset ut. Det er en myte at CRT har null latency. I tillegg gir måten en LCD viser bildet på en mye mer naturlig eksponering for øyet (den har en konstant bakbelyst bilde som styres ved å filtrere ut lys) enn CRT, hvor bildet tegnes opp. Bortsett fra billige budsjett-LCD'er som ofte har dårlig sort-nivå, er LCD bedre på kontraster, spesielt mellom lyse farger. En CRT er mye mer følsom mot magnetisk påvirkning, f.eks fra høytalere. I tillegg bruker svært mye mer strøm og er store og klumpete.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Well, alright, I stand corrected. Da er det bare dritskjermer jeg har sett hittil. Samma det
Jeg klarer meg ihverfall fint med crt. Er sikkert et spm og tilvenning.
Sist endret av robhol; 4. mars 2007 kl. 22:22.
Sitat av Alphanio
En gammel crt med 60Hz er jo grusomt. Er som å se på ett lys som står å blinker.

Hodepine er vanlig å få når man ser på slikt.

Du er vel ikke helt allergisk men sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Jeg begynte å få litt hodepine, mens jeg hadde en CRT skjerm. Jeg gikk over til LCD da. Når jeg ser på CRT idag så ser du hvor ekle mange faktisk er
Dere er bare lett påvirkelig og kan ikke til passe dere.. Dere vil dø ut snart. Alle knel for den nye rasen!
Sitter med begge deler foran meg på bordet nå. Er så genialt morro med dobbel så brei desktop. CRT-skjermen min, som jeg før var ganske fornøyd med, opplever jeg nå at har blase farger og uklar skrift. Og jeg ser såvidt ut av hjørnet på øyet mitt at skjermen blinker. Foretrekker å lese stuff på LCD skjermen, blir ikke så raskt sliten av det.

Merkelig hvordan det er, før for lenge siden satt jeg med en 60hz skjerm uten problemer. Nå kan jeg ikke se på en 60hz skjerm uten å grøsse. Ser faktisk det blinker med det blotte øye. Rart.
Sitter man med CRT skjer på 60-75hz inne på et rom som er opplyst med lysrør er det ikke så veldig rart om man fort blir sliten i øyne og hodet ellers... det skulle vært lover mot slikt, men det er dessverre ikke slikt.
Ikke for å være frekk her men damn; velkommen til 2007.
De fleste hadde vel denne åpenbaringen/diskusjonen for en god del år siden.
TheGEEK syntes det var litt tåpelig sakt, hvorfor skulle han vite alt mulig hvis han ikke er så it interisert O.o