Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2102
Hei, jeg har en venn av meg som skal klare å holde seg full / holde seg i drikkehumør hele natt til 17 mai
Han er litt usikker på hvordan man kan holde ut hele natta uten å bli trøtt eller spy.
Tips?
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Må vell bare legge godviljen til og kjøpe seg nok med pils kan jeg tenke meg, eller vin..
Øl inneholder bedøvendes vell middel som gjør det søvnig etter et stort nok inntak?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, ikke drikke alt den første timen burde være et godt tips.
På konfirmasjons leiren drakk jeg heimbrendt blanda med sprite hele tiden nesten... Var somregel litt berusa under hele oppholdet på 2-3 dager... Ble litt kvalm, og dagene etterpå dreit jeg sykt tynn drit
Trådstarter
24 0
Ja, takker
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva om han blir bevisstløs (svimer av?)

Han kommer nok med idéer når han har drukket. "Det er av barn og fulle folk man får høre sannheten" (Hva med fulle barn?)
hehe, er det ikke sånt man finner ut selv da
det kan kanskje være lurt å drikke litt over lang tid, ikke drikke så mye forskjellige ting.
Ja, hold deg til en type alkohol gjennom hele kvelden. Å ikke hell i deg alt du har av drikke med en gang.
dypp grovbrød i sprit... spis....
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Evt. gi til måker du ikke liker. Ikke sant Mr. Børretzen?
drikk forsiktig så kan han drikke masse 1-2 timer før han skal hjem
Vet ingenting
Begynne tidlig og ta det med ro. Ikke pempe inn på brennvin eller øl. Da vil han mest sannsynlig bli dårlig å spy. Kosepils i ett par timer før han hiver seg på sterkere saker. Da vil han nok holde ut leenge
Drikk sakte, man er garrantert til å spy hvis man drikker for mye på engang. Ta det rolig i starten og heller øk styrken eller mengden på det han drikker utover kvelden.
Ikke drikk 0.5 liter cognac på to timer hvertfall, da sovner man ...
ta deg en pils, det går helt greit om du styrter/trakter ett par i begynnelsen for å komme igang.
men ikke trakt noe særlig etter dette, det blir litt for mye lissom..

men det aller lureste er å snike seg en tur inn på dassen avogtil å få i deg noe vann (helst mellom hver pils) dette holder deg mer våken og hjelper npe sykt mot dagen derpå

Gå på do ofte!

huskeregler:

øl+sprit går fint
sprit+øl blir søl

ERGO: begynn svakt og slutt sterkt
Sist endret av Tang0; 12. mai 2007 kl. 17:57.
Trådstarter
24 0
Kompisn min takker får alle forslag =D
haha
Hva med å spise et stort måltid før dere starter å feste, funker alltid. Eller spis rå potet, poteten suger opp vesken, samme som maten.
Sitat av alexols
Hei, jeg har en venn av meg som skal klare å holde seg full / holde seg i drikkehumør hele natt til 17 mai
Han er litt usikker på hvordan man kan holde ut hele natta uten å bli trøtt eller spy.
Tips?
Vis hele sitatet...
Drikk deg full men også drikk vann mens du drikker.
Bruker jeg å gjøre. Når jeg er full så drikker jeg vann og da spyr jeg ikke.
Drikk deg full, drikk vann, og når du kjenner at du begynner å bare bli brisen igjen så drikker du Øl/vodka og deretter vann. Slik holder du på så slipper du å bli dårlig
Bra tips. Blir aldri dårlig
mitt tips er for all del ikke bland forskjellige typer alkohol,jeg drikker kun vodka/cola hele kvelden, og blir ikke særlig syk dagen etter
kanskje spe på med litt battery, ellers blir du trøtt..og en hamburger utpå natta er et must..fett er bra for alkholforbrenningen i leveren eller noe sånt..hjelper hvertfall å spise utpå natta.
ta en drikkepause når du begynner å sjangle...hehe..fest med måte
lykke til
ps-hvis du blir fyllesjuk,finnes det en reseptfri allergimedisin på apoteket som skal hjelpe.
Sitat av PolkagrisLaila
Øl inneholder bedøvendes vell middel som gjør det søvnig etter et stort nok inntak?
Vis hele sitatet...
Ja, dette var vel ikke helt ukjent? Det har jo vært kjent i flere hundre år det. Men dersom du ikke var klar over det, så kan jeg fortelle deg at det bedøvelses middelet kalles "alkohol" og er et av de mest skadelige rusgiftene vi kjenner til.

Et søk på alcohol på wikipedia vil sikkert gi deg masse nyttig informasjon.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Sitat av M&G
Ja, dette var vel ikke helt ukjent? Det har jo vært kjent i flere hundre år det. Men dersom du ikke var klar over det, så kan jeg fortelle deg at det bedøvelses middelet kalles "alkohol" og er et av de mest skadelige rusgiftene vi kjenner til.

Et søk på alcohol på wikipedia vil sikkert gi deg masse nyttig informasjon.
Vis hele sitatet...
Nei, Nei og Nei!
Var ikke alkoholen jeg mente, men i øl spess!
humlen eller malten som inneholder velldig velldig liten dose bedøvende/trøttende ala sovemiddel stoff..
Kan prøve å google å se om jeg finner noe overbevisende.

Tada, da fant jeg det ut!
Humle, som er i øl, virker sløvende ala dempende på kroppen, Humle hører hjemme i hampfamilien.
See M&G?
OK, sånn finner du ut hvor mye tjommien din må drikke.

Du forbrenner ca 700milligram - 1 gram alkohol/stunde

1 liter vin med ca 10% gir deg 100 gram alkohol

100gram/ totale kroppsvannet (fordi etanolen løser seg i alt vannet du har i kroppen, ganske med en gang)

100gram/ vekt*0,7(for normalt slanke menn)

For en 70kg slank type:

100gram/50kg vann = 100 000milligram/ 5000 dl = 200 milligram/ dl = 2 promille.

Hvilken promille du er ute etter kommer an på hvor drita du vil bli.

Vanlige folk: goddrita ved 0,5-1 promille
fucka taleevne og problemer med å gå ved ca 1-2 promille
Spy og søvnig ved 2-3 promille
Koma ved 3-4 promille
Lamming av pustesenteret og intubasjonspliktig ved over 5 promille.

Du setter inn promillen du vil ha og regner ut hvor mange gram alkohol du må drikke:
3 promille = 300 milligram /dl *500dl (kroppsvannet ditt) = 150 000 milligram alkohol = 150 gram alkohol.

For vin med 10% => 150gram/0,1= 1500gram vin -- dvs. du må drikke 1 og en halv liter vin for å få skikkelig dritingsfølelse.

Men så må du huske på at du forbrenner 10gram alkohol per time. Dvs, for å opprettholde dritingsfølelsen må du drikke 100 gram ekstra vin med 10% styrke i timen.

For å sjekke hvor drita du er etter x timer, sett inn i formelen:

{(liter sprit * styrke / time * X timer) - (10g * X timer)} / (kroppsvekt *0,7)= gram alkohol / liter del på 1000 og du har promilla.

Du kan altså etter siste formel titrere deg langsomt oppover og så holde deg der ved å drikke 10cl 10% vin i timen.

Samme formlene kan brukes for vodka og baileys og hele driten, bare bytt ut volumprosenten og vekta di. bytt 0,7 med 0,6 hvis du er litt feit.

Sånn, værsågod. Håper dere klarer å bli drita uten at dere blir livsfarlig drita. Og ikke kjør bil, please.
Sist endret av kardemommeby; 13. mai 2007 kl. 03:55.