Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 4851
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Av genetiske årsaker så blir jeg eier av en måne om ikke så alt for lang tid. Det er til og med helt gratis og jeg har fult eierskap til månen. Slå den du!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dette er vel akkurat som selskapet som selger Lord-titler/jord i Skottland. Med en gang man er grunneier der borte har man også rett til å kalle seg Lord. Stusselig :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husker jeg leste om dette i Vi menn en gang i tiden, og jeg er egentlig glad jeg ikke lot meg lure. Wikipedia har en egen artikkel som omhandler "Extraterrestrial real estate", der det konkluderes at:
"Considering these facts, legally, the schemes' "deeds" have only symbolic or novelty value and no official governing body in the world has yet granted any legal validity to them."

For å si det rett ut: ingenting sier at skjøtene er gyldige, men det er heller ikke mye som spesifikt sier de ikke er det. Det er en gråsone, noe jeg vil si er det samme som å kaste pengene ut vinduet, for det er jo ikke noe som backer opp kravet ditt. NASA kunne ha bygd en base rett over tomten din, og du kan garantere at de stopper ikke for en stakkar som står med et legalt-gråsone dokument i hånden og vil kreve grunnleie.
Ah, Lunar Embassy, jeg drev faktisk og fordypet meg i businessen deres da jeg selv var med å solgte tomter på Mars for en liten stund siden. Det morsomme er at veldig mange folk faktisk tror de får en tomt de eier selv. I realiteten er det selvfølgelig litt papir du betaler for. Du blir forespeilet å kjøpe 1x1m tomt om jeg ikke husker feil (?), og får geografiske koordinater som strekker seg over et enormt område.
Et lite spørsmål: hvor på månen ligger tomta di?

På baksiden?

Er det noen prisforskjell?

Burde koste mer for å eie en tomt på forsiden, bedre beliggenhet, og utsikt mot jorda... etc...
Og før du begynner å planlegge innflyttningsparty må du tenke på at du må søke om byggetilatelse og evt hvor du skal søke om dette.. Månen Kommune?
Du kan jo sende søknad til måna kommune kontor. Faen, tror foresten ikke måna er en egen kommune, men er et sted i frogn kommune som heter det så du kan jo prøve de.
Sitat av Fiberkanin
Burde koste mer for å eie en tomt på forsiden, bedre beliggenhet, og utsikt mot jorda... etc...
Vis hele sitatet...
Det gjør faktisk det. Ihvertfall på den tiden jeg var inne i det. De hadde et "nabolag" som het Moonville eller noe sånt, hvor det visstnok var mye kjendiser som hadde tomter. Svindyrt å kjøpe tomter der.
Tang0's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fiberkanin
Et lite spørsmål: hvor på månen ligger tomta di?

På baksiden?

Er det noen prisforskjell?

Burde koste mer for å eie en tomt på forsiden, bedre beliggenhet, og utsikt mot jorda... etc...
Vis hele sitatet...

Når du bestiller så blir "tomten" automatisk plassert på fremsiden, slik kan du altid titte opp på ditt lille stykke måne

men det går ann å bestille på baksiden, dette er dog ett ganske kaldt sted vil jeg tro
New buyers should hurry. The cost of a property roughly the size of Manhattan, almost 18,000 acres, is currently about $27, including the lunar tax.

Including the lunar tax ?!
hahaha

Jeg selger Sola.
Anyone ?
Sitat av Konflict
New buyers should hurry. The cost of a property roughly the size of Manhattan, almost 18,000 acres, is currently about $27, including the lunar tax.

Including the lunar tax ?!
hahaha

Jeg selger Sola.
Anyone ?
Vis hele sitatet...
Jeg tar et øye!
Har lyst å se bilde av "skjøtet" når får du det tang0?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg eier en stjerne. Eller så var det det at jeg har en oppkalt stjerne. Det er sant
Betaler og du får vite hvilken stjerne det er. Vedder på at jeg er blitt lurt uansett
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Petter Pan
Det får meg forresten til å tenke på at hvis vi først flytter til månen, så er jeg villig til å vedde mye på at eigerskapet deres ikke er verdt et rødt øre. Se for deg "Jeg tror vi legger nye USA her, ånei, der er visst tomten tin TangO"
Vis hele sitatet...
Og det er jo her gullgruven ligger da. Men det er det visst ingen her inne som har skjønt enda?

Jeg har flere eiendommer på månen jeg, kjøpt tilbake i 2002 en gang var det vel, og det skjøtet sikrer meg en del kroner dersom det noen gang skulle bli mineralutvinning eller bebyggelse på "mine" eiendommer.

Hvordan kan dette ha seg? Still dere det spørsmålet, så skal jeg komme med fasit svaret senere en gang jeg.




Sitat av Deviné
Dette er vel akkurat som selskapet som selger Lord-titler/jord i Skottland. Med en gang man er grunneier der borte har man også rett til å kalle seg Lord. Stusselig :P
Vis hele sitatet...
Men så finnes vel heller ikke tittelen Lord i Scotland da.....
Laird er den riktige tittelen. Har samme betydning, men tittelen er en annen.

Og det er bare enkelte områder som har den retten faktisk. Men DET også er jo mest for morro da.. rent sett bort i fra de områdene hvor du FAKTISK kjøper noen kvm med tomt, og får utstedt et ordentig skjøte fra myndighetene osv, hvor det da føres på Laird tittelen som følger med eiendommen. Disse eiendommene koster en del mer enn 5-600.- om de fleste koster da. De billigste er vel på akkurat i overkant av 10.000.- Norske kroner.

Dette er noe som henger igjen fra noen hundre år tilbake, og kommer sikkert til å eksistere i mange tiår til.
Jeg krever herved hele stjernesystemet Alfa Centauri. Og Betelgeuse.
Sist endret av Franklin; 5. juli 2007 kl. 07:15.