Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514819
Har vært i det mint grønne bygget som jeg liker og kalle det.
Men vil gjerne inn i det røde.
Men inngangen der er stengt hver eneste gang jeg er der,
er det et annet sted det går an å bruke for å komme inn der, vindu eller noe lignende?
det røde?? a,b,e,f er byggene som er "etterlat" og jeij kom meg inn i både b , e og f (viste ikke om a bygge da) og vis det er f bygge du tengte på (som ligger mellom byggene som er i drift) så klarte vi å snikke oss inn , knuse en rute og få opna ett vindu... vindue er ganske gjemt , det ligger på motsatt side av j bygge , inne buskene... :P og vis du tener på b byffe som er helt på toppen så er det ett vindu på "verandaen" der som du kan gå inn.. :P

det røde?? a,b,e,f er byggene som er "etterlat" og jeij kom meg inn i både b , e og f (viste ikke om a bygge da) og vis det er f bygge du tengte på (som ligger mellom byggene som er i drift) så klarte vi å snikke oss inn , knuse en rute og få opna ett vindu... vindue er ganske gjemt , det ligger på motsatt side av j bygge , inne buskene... :P og vis du tener på b byffe som er helt på toppen så er det ett vindu på "verandaen" der som du kan gå inn.. :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg var på Lier i helga, syns det var kult !! Men nå har vi bestemt oss for å dra til dikemark.. Noen som vet om det går ann å komme inn der? Ganske kjipt å kjøre så langt, så kommer vi ikke inn.. Forresten, spøker det der?
Sitat av uenord
Dette gjorde de på Lier

http://www.friheten.no/lang/2002/08/medik.html

Utdrag:

Det er også dokumentert såkalt terapeutisk LSD-virsksomhet ved flere
norske psykiatriske institusjoner. De mest kjente er: Modum Bad, Lier
sykehus, Dikemark, Statens klinikk for narkomane Hov i Land. Det er og
dokumentert at LSD-virksomheten ved Lier på mange måter var lik
hjernevaskings-eksperimentene til CIA-legen Ewen Cameron.

...

Et av de mest aktive norske sinnssykehus var Lier, hvor flere nye
medikamenter ble prøvd ut og utviklet. Den moralske forpliktelse til
legene på psykiatriske sykehus var i følge Lier sykehus: «å bistå den
farmasøytiske industri i dens forsøk på å finne nye og bedre
medikamenter.»

...

De førende institusjoner på dette forsknings-område hadde også laveste
terskel ved bruk av lobotomi. Blant disse kan nevnes Gaustad, Lier
(Norge), Beckomberga, Sidsjøen (Sverige) og St. Hans og Middelfart
(Danmark)

...

Trilafon var et annet neuroleptikum som ble diskutert på skandinavisk
psykiater-kongress i 1958. Det ble henvist til eksperimentene på St.
Hans der resultatet var akseptabelt tross at minst halvparten - 187 av
309 forsøkspersoner var blitt påført plager som parkinsonisme,
tretthet, sikling og stivhet i muskulatur (Hansen m.fl., 1958:295).
Tilsvarende Trilafon-eksperiment ble også gjennomført på Lier sykehus
ved Drammen.

...
Vis hele sitatet...
Trilafon er i aller høyeste grad i bruk i dag.

Det er et universalmiddel på psykiatriske sykehus. Særlig egner det seg godt til den økende gruppen av unge brukere av narkotika der dette legemidlet egner seg for å dempe psykosene som følger av strukturendringene i hjernen på grunn av narkotikabruken.

Dessverre er Trilafon ledsaget av endel bivirkninger, men det gis andre medisiner for å døyve bivirkningene.
Sist endret av Kaunda; 21. oktober 2007 kl. 20:40.
Her er alle bildene fra turen til Lier natt til 7 oktober (la ut slideshow og film på youtube tidl i tråden), her er alle bildene uredigerte:
http://picasaweb.google.com/uenord/Lierbilder071007

her er bilder og film fra siste tur til Lier, natt til fredag 19. okt 07
Bilder
http://picasaweb.google.com/uenord/Lier17Oktober07

Film
http://www.youtube.com/watch?v=5qAi125kyQI

Mormor jobbet på dikemark, og jeg har snakket mye med henne om det. Hun kan bekrefte at et var mye "aktivitet" der, og det var ikke bare hun som opplevde ubehagelige ting.
Husker spesielt godt en historie hun hadde, fra en kveld hun jobbet nattevakt. Hun satt å leste mens hun holdt vakt i en av korridorene, og hørte plutselig telefonen ringe i rommetved siden av. Mormor valgte å ikke ta den, hun fikk en sterk følelse av at "noe var feil" , av en eller annen grunn hun ikke kunne forklare selv. Telefonen fortsatte å ringe, mormor ble sittende. Tilslutt stoppet den, og like etter hørte hun et voldsomt brak inne fra det rommet. Da hun etter en stund valgte å gå inn for å se, var det tydelig at telefonen hadde gått i veggenen, den var knust og kontakten røsket rett ut av støpselet.
Det virket som spøkelset ble rasende da det ikke fikk oppmerksomhet.

Flere av de som jobbet der opplevde å høre skritt i trappen, mormor fortalte at de ville teste hva det var ved å strø mel i trappa for å se hva som skjedde. De hørte lydene igjen og sjekka trappa, og der var det ikke spor av noen.
Var mange flere hendelser og, som var ganske skremmende.
Offtopic:

Jeppjeppjepp... Bra filmer av dei som har besøkt staden. Veninna mi har og vore der..ehm!Lier/Dikemarksykehus = OPPSKRYTT! Finito.
hvordan kan du vite det når du ikke har vert der selv en gang?
Sitat av Pumpkin
Vis hele sitatet...

Din forbanna tulling!
Sist endret av Knowledge; 21. oktober 2007 kl. 23:41.
den sisste der var bare altfor dum!! kunne ihvertfall lagd til en skarpere skrikelyd slik at man skikkeli kjipte seg, men gøy påfunn:P
Opprinnelig skrevet av Pumpkin
http://break.com/index/ghost_caught...nce_camera.html
Å den der, FY FAEN!


*Grøss* No får eg ikkje såve i natt

*mareritt*

*unøvendi*:P
Man blir ikke skremt fordi man tror det er et spøkelse på filmen, men man får hjerteflimmer fordi en kødd bestemmer seg for å gjøre noe sammenlignet med å sette et lastebilhorn ved øret ditt og tute. Sånn blir det når man konsentrerer seg om detaljer på noe og prøver å buste alle de fake videoene som internett flyter over av.
Jeg hater jævla fjortisser som synes sånt er morsomt å legge ut på nettet.
Det er blitt hevdet i denne tråden at det skal være et hus "langt inn i skogen" som også tilhører Lier psykiatriske. Stemmer dette? Hvis så, hvor i skogen?
Mener man kanskje det bittelille huset rett over det øverste av husene jeg ikke var innom første gang jeg var der?

Og hvordan kan du vite hvilke hus jeg var og ikke var innom første gang? Har et kart på begynnelsen og slutten her:
http://www.youtube.com/watch?v=k_KIzFaMfDM



.
Sist endret av uenord; 23. oktober 2007 kl. 23:31. Grunn: Sorry, feil link. Rettet!
Jeg har ihvertfall hørt at det er et hus inni skogen som tilhørte Lier,men det var visst bare i to etasjer.
Det tok 20 minutter å gå i fra de byggene som er i bruk, men hvor man skal gå for å finne dette aner jeg ikke.
Hey! Siden halloween nærmer seg med stormskritt, fant jeg og non kamerater ut at vi skulle ta oss en tur til Dikemark igår. Var ganske fett der, kjørte rundt endel og så etter hvilke byggninger det var lettest å komme seg inn i osv. Men har lest her om Lier-avdelingene, og ble litt tent på det.

Noen som kan anbefalle noen steder å stikke? Måter å komme seg inn på osv, og hvor, gjerne kart o.l.
Dette høres sinsykt spennende ut. er det lett og finne eller? bor i oslo. Tenkt meg ut med noen kompiser. skal filme og ta bilder.. kan legge dem ut når vi har vært der.
Jeg var der på dagtid i sommer og fant denne bygningen. Det var aktivitet femti meter nede i gata, så jeg torde ikke ta noen krumspring og brekke meg inn..

http://bildr.no/thumb/116840.jpeg
http://bildr.no/thumb/116841.jpeg
http://bildr.no/thumb/116845.jpeg
oii..!! trodde jeg hadde finni alle bygga jeg... menne da er det vist flere en 4 som er "nedlagt" :S sett på norge i bilder over lier , men så ikke noen flere en de jeg viste om... vil du vise på karte hvor den ligger??

hvet du foresten hvem bygning det er?? så kan jeij sjeke ut hva det var i "lier boka" mi..
Det stemmer som blir sagt på forumet her. Er byggninger B og E som er stengt, og visstnok klare til å entres. Vi var i bygningen som blir avbildet av bronsky men fant kun vei inn gjennom et vindu. Så litt klatring måtte til. Skummelt nok stod en radio på inne i huset som spilte lav musikk...
Sitat av Jeffa
Skummelt nok stod en radio på inne i huset som spilte lav musikk...
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig?
Det er vel ikke strøm i et ned stengt bygg?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
hørt om batterier kompis?
Hehe, la meg få bli med dere en tur til Lier Sykehus en natt, så kan jeg garantere dere 100 prosent sikkert at ingen spøkelser kommer. Spøkelser "kommer" nemlig bare når folk som tror på spøkelser er aleine sammen et sted, merkelig nok.. Og når noen ber om bevis av noe slag, har de spøkelsestroende aldri en dritt av det.."merkelig" nok...hehe. (Bestefaren min var forresten innlagt ved Lier Sykehus i mange år frem til han døde..Kanskje "spøkelset" hans er der ennå?) Øh nope, spøkelser fins ikke. Det er derfor de eneste "bevisene" spøkelsestroende har, er dårlig manipulerte bilder. Eller kanskje noen troende her har en god forklaring på hvorfor ingen gode opptak eller bilder noen gang tas? Alle andre får jo filma eller knipsa alt mulig annet alltid?
er så å si ikke noe rart på bildene minne fra lier.. er noen få.. menne det er jo 5 bygg på lier som er "etterlatt"... Måå opp igjen..! Men med tenke på det du sa med radioen.. Vi teste om det var vann i bygga og det var det.. så hvorfor ikke strøm... (ikke det at jeg tror det er det etter å ha sett sikringns skapene der) Men med tanke på at det oxo bor noen i topp etajen i b bygge er det vel.. eller hva det e... må sjekke det siden.. Menne poenge mitt er det at det kan jo være noe rart eller så kan det være "kråkene" i topp etasjen som koser seg med litt musikk..
mzvolvo:
w00t!?! noen som bor der? hvem og hvorfor? og hvordan vet du det?
eller mener du i de i bygga som fortsat er i drift?

Edit:LEIF
Sist endret av Holmen; 31. oktober 2007 kl. 19:20.
Sånn vi så på det, så virka det omtrent som om en gjeng hobo's bodde der, og hadde bøffa en gammel radio av noen. Den stod kobla i veggen, tror jeg, men ingen av oss prøvde no lys ellerno:P Spørs om radioen fortsatt spiller, noen kan jo stikke opp i helga og sjekke
sjukt at de bor på en sånnen plass,vedder på at det ikke er mange her som hadde turt det
men de har vell ikke andre valg så!
rart at det er strøm der enda! er det ikke 50 år elns siden de lagg ned de bygga da?
Sitat av christian.!.!
sjukt at de bor på en sånnen plass,vedder på at det ikke er mange her som hadde turt det
men de har vell ikke andre valg så!
rart at det er strøm der enda! er det ikke 50 år elns siden de lagg ned de bygga da?
Vis hele sitatet...
Nei, snarere 20 år siden. De avviklet driften der i 1986.
Kan jo hende at den gikk på batterier, men så ut som den var kobla i veggen også. Stod jo ikke på no lys der inne, så jeg skal ikke si det med sikkerhet.
Men er litt rart at noen skal bo der inne ja, kommer jo folk der hver helg elno..:P
De som bor der er narkiser/alkiser.. de hadde en egen liten "leilighet" i toppetasjen på e eller b bygge.. å jo dette hvet jeg fordet jeg har vært der.. :P heh.. de hadde tilogmen en liten kasse som de brukte som do.. :S som sto midt på gulve med [COLOR=Olive]bæsij[/COLOR] i..! :S det så faktisk ikke så gælig ut heller.. dobbel madras på gulvet , speil på veggen o.l. tror jeg har bilde av det på hjemme siden min sammen med de andre bildene jeg tok der oppe.. :P
Sitat av Jeffa
Det stemmer som blir sagt på forumet her. Er byggninger B og E som er stengt, og visstnok klare til å entres. Vi var i bygningen som blir avbildet av bronsky men fant kun vei inn gjennom et vindu. Så litt klatring måtte til. Skummelt nok stod en radio på inne i huset som spilte lav musikk...
Vis hele sitatet...
Så hvilken bygning er dette? Kunne nemlig ikke finne noen andre! Eller bygningen tvers ovenfor denne var i bruk, og det var en pakistaner som hadde en liten kiosk inne på området.
På bilde nr.2 så går det jo en vei forbi oppover, men da vi kjørt oppover der endte vi bare i et lite boligstrøk.
Det går ikke an å kjøre forbi de to andre byggene som er nedlagt, det står en bom der.
Bommen er ved parkeringsplassen til det bygget som er i bruk.
Bare gå over bommen og følg veien.

Noen som vet i hvem etasje den 23 salen var?
han var vel ikke i samma bygg engeng.. han var vel på c og d var han ikke? menne tenker du på der det står : sal 23 ?? for da er den vel i flere.. jeg fant jo sal 12 i flere av bygga..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Er det noe sal 23 i det hele tatt da ? Er ikke det bare navne på boka ?
Noen som har kjørebeskrivelse til Dikemark?

Var en tur innom det jeg trodde var dikemark sykehus i dag, men folka i bilen var litt rastløse så vi kjørte tilbake igjen.
Bare veien opp mot det ene bygget var heftig creepy, men vi lagde nok mye av stemingen selv.

Men hadde vært fint med en veibeskrivelse av no form!
Noen som kan forklare litt hva som egentlig skjedde på Lier og Dikemark, siden disse mentalsykehusene er så skumle.. tanken på at de oppbevarte crazy people der er jo fæl nok, men ser for meg noe lignende som "House on Haunted Hill" får frysninger av å bare tenke på det.

Men noen enkle, dog harde, fakta om hva som har skjedd der hadde vært spennende
Sitat av Sam Fisher
Noen som kan forklare litt hva som egentlig skjedde på Lier og Dikemark, siden disse mentalsykehusene er så skumle.. tanken på at de oppbevarte crazy people der er jo fæl nok, men ser for meg noe lignende som "House on Haunted Hill" får frysninger av å bare tenke på det.

Men noen enkle, dog harde, fakta om hva som har skjedd der hadde vært spennende
Vis hele sitatet...
LES tråden, massevis av fakta, massevis av surr fra vettskremte sosser med sitt nyinnkjøpte videokamera og frynsete nerver

Sånne poster som det gir dårlig førsteintrykk på forumer, tenk litt før du poster mer. Sånn ellers: Velkommen til nFF
Glem det, leste trådstartern denne gang - kom av en eller annen grunn til siste side da jeg trykte tråden, og så bare "quoten".

Tror vel det er feil å si at B-avdelingen er der verstingene holdt til i Lier, tror heller pasientene trives best der - mer avslappende har jeg hørt.

Men det er vel B-Avdelingen en kommer til hvis innlagt for lengre periode, A-avdelingen er vel mer for kortere opphold.

Sitat av Jeffa
Det stemmer som blir sagt på forumet her. Er byggninger B og E som er stengt, og visstnok klare til å entres. Vi var i bygningen som blir avbildet av bronsky men fant kun vei inn gjennom et vindu. Så litt klatring måtte til. Skummelt nok stod en radio på inne i huset som spilte lav musikk...
Vis hele sitatet...
Er det Lier det er snakk om, tror jeg ikke noe på B-bygninga, den må da fortsatt være operativ???

Dikemark har jeg ingen anelse om, men jeg vet om flere som jobber/har jobbet der, minns jeg, og kan sikkert spørre neste gang jeg treffer de.
Sist endret av paranoy; 7. november 2007 kl. 01:53.
er flere en b og e byggene som er stengt.. men nå er det jo sånn at e-bygge (om jeg ikke husker feil) var tanlegge o.l i.. mens b , f og a var syk-avdelinger hvor pasientene var innlagt (som det står i års rapporten fra lier) så e bygge skal jo ikke akk være så veldig ille med tanke på at det ikke var pasienter innlagt i dette bygge , bare tannleger o.l. :P det som gjordet at jeg ikke fikk noe spess crepy førlese i det bygge.. :S
Det sies jo at hele Lier mentalsykehus-delen er nedlagt, så om noen av byggene er operative, noe vi så helt klart, så er det til andre formål. Bla. en lang rekke småhus hvor noen hadde møte dagen vi gikk forbi. Virka ikke som om noen i det hele tatt brydde seg at vi var der.

Dikemark er fortsatt operativt ja. Men flere byggninger er nedlagt. Kjenner noen som jobber der, men de værste tror jeg er nede der også.
jaeg har kart fra lier mentalsykehus fra 1982.. og der er de fleste byggene.. og noen av de er ibruk i dag.:P
Jeg hadde en slektning som var innlagt ved Lier Sykehus i en del år frem til han døde på åtti-tallet, forresten ikke lenge før sykehuset ble stengt. Og jeg var ofte på besøk der. Det skjedde aldri noe spesielt der, det var ingen drapssaker som Arnfinn Nesset- saken eller noe som helst sånt. Mytene om spøkelser eller hva det skal være er det nok bare noen med litt for god fantasi som har satt i gang, kanskje siden det ser litt dystert og kanskje "skummelt" ut etter at sykehuset har vært nedlagt såpass lenge?
Det skal som kjent ofte ikke mye til før tullehistorier og skrøner spres blant folk.
Sitat av Drøggs
Det skal som kjent ofte ikke mye til før tullehistorier og skrøner spres blant folk.
Vis hele sitatet...
Det skal være sikkert, kristendommen er jo et lysende eksempel på ei skrøne som har gått alt for langt gjennom mange generasjoner.
I går så var vi en gjeng som dro for å sjekke ut Dikemark, men etter å ha lett en stund så gav vi opp!

Hvor pokker er de nedlagte avdelingene? Såvidt jeg kunne se så så jeg kun ett hus hvor det ikke var lys, resten var det lys og biler stod utenfor. Og vi kjørte rundt på hele området :?

Endte opp med å dra til Lier, knota litt først da vi møtte på en bom og kjørte en annen vei rundt.
Der var det ganske lett å finne de nedlagte avdelingene, men vi var kun rundt den første man ser. Åsn i huleste kommer man seg inn der?
Var en dør som var åpen ned til kjelleren, men der var det kun ett rom.. Ikke noe mer..
Ellers var alle dører låst osv.

Men var spennende da.Vi skal dra dit en annen gang og sjekke ut de andre avdelingene. ^
Sitat av EvenruD
I går så var vi en gjeng som dro for å sjekke ut Dikemark, men etter å ha lett en stund så gav vi opp!

Hvor pokker er de nedlagte avdelingene? Såvidt jeg kunne se så så jeg kun ett hus hvor det ikke var lys, resten var det lys og biler stod utenfor. Og vi kjørte rundt på hele området :?

Endte opp med å dra til Lier, knota litt først da vi møtte på en bom og kjørte en annen vei rundt.
Der var det ganske lett å finne de nedlagte avdelingene, men vi var kun rundt den første man ser. Åsn i huleste kommer man seg inn der?
Var en dør som var åpen ned til kjelleren, men der var det kun ett rom.. Ikke noe mer..
Ellers var alle dører låst osv.

Men var spennende da.Vi skal dra dit en annen gang og sjekke ut de andre avdelingene. ^
Vis hele sitatet...
Mener du det brunrøde, kom ikke inn der heller.
Var et vindu det gikk an å komme seg inn i kjelleren på, men gikk ikke an å ta seg videre opp, det eneste som er i kjelleren er noen tannlege stoler.
tenker dere på f-bygge? det som ligger sammen men de andre byggene? i så fall laga vi vår egen inngang der og kom igjenom hele bygget... og bygge som er nesten på toppen (e , tror jeg) er det det ett vindu på verandaen som du kan gå inn i og komme igjenom hele bygget.. og det på toppen er det inngang i kjelleren og en dør i 1.etg. , er bare til å ville nok så komme du inn.. :P *tenek logisk* heh.. :P
Er Lier psykiatriske og dikemark to forskjellig steder??
Ja.. men de ligger ikke så langt fra verandre..:P
Kan ikke denne threaden bare dø ut snart?
shush! Liker du ikke en tråd så ikke delta
ut fra bilde ditt å tyde så mente du vell " kan ikke jeg bare dø snart"
!?!?!

sorry,kunne ikke dy meg!