Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2183
Jeg er litt usikker på om det er det disse landene kalles, du vet, de strenge fascist landene der en må vise at en under ingen omstendigheter har motsatt seg statens kontroll og hjernevask aktige struktur.

Det jeg rett og slett lurte på, etter mye gatesnakk osv., var følgende: hvilke land må en vise at en har reint rulleblad for å komme inn i?

Ikke at Kina er ett forlokkende land, men har hørt dette er en av dem. USA skal jo også være det, men har hørt så mye rykter om at de fjerna visumplikten i 2003 eller noe sånnt.

Noen som har sikre kilder til hva som er fakta og hva som er sprøyt her? Hade vært morro og hvite. Jeg i mitt tilfelle har to cannabis dommer på meg om det skulle være avgjørende informasjon i noen som helst grad..
Hvis du noen gang reiser til Israel så slipper du ikke inn i Syria eller Iran. Jepp, de sjekker sånt de nazistene.
Sist endret av rocleverenda; 6. oktober 2007 kl. 13:27.
Jeg blir så frustrert? Lever vi ikke på samme klode her? Skal vi ikke kunne dra hvor faen vi vil? Nei helvete.. Takk for svar rocleverenda, men tenkte mest på land man ikke får besøke med rulleblad. Innslag anyone?
Dette kan reisebyrå som Star Tour hjelpe deg med, det er vel heller usannsynlig at noen av oss sitter på en liste med tanke på at dette kan forandre seg fra år til år
Eventuelt, hvis Star Tour ikke kan hjelpe deg med enkelte land, vet den norske ambasaden i det spesifikke landet nøyaktig hvilke regler som gjelder.
Støtter meg på B3nd1k.

At vi alle bor på samme klode... nei jeg blir ikke særlig frustrert over at folk må søke visum for å komme inn i noen land. Det går på hvert land sin politikk, for å ha litt kontrol over hvem som kommer inn osv. At noen land har veldig strenge regler er en annen diskusjon en den du legger opp til med dine innlegg.

Vet at du ivertfall vil ha problemer med å komme inn i USA med rulleblad. I mange land sjekker de ikke dette men du må kjøpe visum for å få være der. Også Norge har regler om visum om du ikke vet det..
Her er en liste over land som ikke er visumpliktige:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/...html?id=107783
Sitat av rocleverenda
Hvis du noen gang reiser til Israel så slipper du ikke inn i Syria eller Iran. Jepp, de sjekker sånt de nazistene.
Vis hele sitatet...

Og omvendt, regn ikke med å slippe inn i Israel med stempel fra Syria eller Iran...
bare å søke om nytt pass, så er det problemet fikset
Hvis du noen gang reiser til Israel så slipper du ikke inn i Syria eller Iran. Jepp, de sjekker sånt de nazistene.
Vis hele sitatet...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Potrick
Ikke at Kina er ett forlokkende land, men har hørt dette er en av dem. USA skal jo også være det, men har hørt så mye rykter om at de fjerna visumplikten i 2003 eller noe sånnt.
Vis hele sitatet...
Du må ha et nytt pass for å komme inn i USA.
Sitat av Embassy of the United States of America

Press Release

19. juni 2006


Informasjon om norske biometriske pass og innreise til USA
Den amerikanske ambassaden og Politidirektoratet ønsker å informere reisende til USA om at norske biometriske pass er godkjent for innreise til USA under Visa Waiver Programmet (pass med biometriske kjennetegn har blitt utstedt i Norge fra 3. oktober 2005). Med et slikt pass, eller med et maskinlesbart pass, kan altså de fleste nordmenn reise til USA uten visum. Håndskrevne pass er ikke gyldige for innreise til USA uten visum.
Vis hele sitatet...
litt forvirret hva er det du spør om hvilke land man må ha visum for og reise til eller hvilke land du må ha reint rulle blad for og reise inn i, er jo to helt forskjellige ting. det med rulle blad varierer jo også veldig med hvor lenge oppholdet er, hva slags visum du har etc. student visum for eks. er veldig sårbare for lovbrudd før og under bruk.
Er jo også forskjell på dette med hvordan visum utstedes. I Kenya fyller man ut et ark når man lander på flyplassen, betaler en del penger og så har du visum, reiser man til Russland eller USA må Visum bestilles på forhånd og det tar som regel veldig lang tid og kan ta enda lenger tid hvis du for eksempel har samme navn som en som står i svart boka eller har vært i land som er av spessiel interesse for landet du reiser til (Tsjetjsenia, Iran, USA, Cuba osv.) Familie status kan også ha noe og si får om du får visum eller ikke.

Stort sett er visum en ting som du burde skjekke med vært land du reiser til å anta noe som helst kan fort føre til enorme problemer, spesielt hvis du støter på en litt vanskelig og frustrert byrokrat. Vet at sovjet i en periode ga deg visum i en egen bok slik at det ikke skulle ses i passet at du hadde vært der.
Det er sikkert jævlig forskjellig fra land til land om du kan dra dit eller ikke i forhold til hvilken straff du har fått osv. Statene kan du vel glemme noen år hvis du har no på rullebladet tror jeg..
Sitat av Tensor
Statene kan du vel glemme noen år hvis du har no på rullebladet tror jeg..
Vis hele sitatet...
Statene? mener du da usa? I så fall så tar du feil. Du skal ha ganske strenger dommer før du blir nektet adgang der. MEN du må søke om visum dersom du har dommer som har gitt deg mer enn 5 år elns i buret, eller sittet for dop mener jeg å huske. Om du er så sinnsykt interessert i å finne ut av om du kan komme deg til søplefyllinga eller ikke, så finner du all info i linken her.

http://travel.state.gov/visa/frvi/in...ties_1364.html