Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 4544
Som ganske mange sikkert vet er det nå kommet en ny bok med Harry Potter og vennen Voldemort. Vær vennlig å IKKE POST avsløringer fra boken, feks hvem som dør eller andre detaljer. Det finnes mange i crew som ikke har lest boken enda (meg inkludert) og vi KAN komme til bruke det vi måtte ha tilgjengelig av knapper og slikt for å straffe slike folk som avslører ting.

tystere skytes, overlevende skytes igjen.
Jeg har aldri lest harry potter osv, men tror jeg har fått med meg hva som skjer i denne faktisk.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Klager kan sendes til meg. Jeg elsker å overbevise folk om at jeg er sta, tar nesten aldri feil og kan være en drittsekk av dimensjoner.
Har den i PDF versjon, men aldri om jeg gidder lese den. Aldri vert noe fan av Potter.
Bra tiltak! Skal lese den selv (starter senere i dag) og blir redd vær gang en HP-tråd kommer opp. (Leste nesten tråden til |24/\/\0, men la merke til spoiler-advarselen)

Død over de som avslører noe!
Sist endret av Gjerven; 22. juli 2007 kl. 02:13.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Dj_Evelen
Har den i PDF versjon, men aldri om jeg gidder lese den. Aldri vert noe fan av Potter.
Vis hele sitatet...
tror jeg leste bok nummer 4 eller 5 som pdffil, på crt skjerm. på 24 timer i ett strekk. trengte 3 dager for å komme meg igjen etter å ha glodd så lenge på skjermen.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg har blitt dratt inn i Harry Potter-universet av kjæresten min, og må si jeg ble overrasket over kvaliteten på filmene. Hun, sammen med mange andre, sier at bøkene er så fantastisk mye bedre, men jeg har aldri vært flink til å lese annet enn fagbøker.
Kanskje en av dere kan forklare hvordan bøkene er skrevet, altså er de preget av skildringer, er det (for) mange siterte dialoger og liknende? De flotte kampscenene fra filmen er like gode i bokformat selv i edru tilstand?
Sist endret av John B; 22. juli 2007 kl. 02:25.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Begynn på den første boken (hvis du har sett filmene på norsk, så leser du de norke oversettelsene, hvis ikke les de engelske) og prøv deg frem. De er forbausende lettleste. (det er barnebøker tross alt)
har sett 2-3 filmer av harry potter jeg og det var nok.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av cannabis-manndi
har sett 2-3 filmer av harry potter jeg og det var nok.
Vis hele sitatet...
Har faktisk bare sett den første filmen. (tror jeg, føler meg ikke helt sikker) men kom til at jeg likte bøkene bedre.
Jeg fikk boka i posten i morges, blir konge å lese hvordan historien slutter. Selv om jeg har vært så uheldig å lest spoilere (død over spoilers).
En jeg kjenner har lest 6'eren på 4 dager nå... Og er begynt på den nye...

Sitat av Gjerven
Han du kjenner er smart. Fant ut selv at jeg burde friske opp bok 6 sent i gårkveld... Men jeg klarer nok å bli ferdig om noen timer, og da blir det bok 7.
Vis hele sitatet...
For å pirke litt! Hun...
Hus satt og leste til klokken var syv i morges. Eller i gårmorges blir det vel! hehe
Sist endret av fulloggal; 22. juli 2007 kl. 03:49.
Sitat av fulloggal
En jeg kjenner har lest 6'eren på 4 dager nå... Og er begynt på den nye...
Vis hele sitatet...
Hun du kjenner er smart . Fant ut selv at jeg burde friske opp bok 6 sent i gårkveld... Men jeg klarer nok å bli ferdig om noen timer, og da blir det bok 7 (vet ikke om jeg skal være glad eller trist ).
Sist endret av Gjerven; 22. juli 2007 kl. 04:06.
hehe, jeg starta å lese HP da bok nr kom ut. Etter det så har jeg lest hele serien for hver gang en bok kom ut. Men har alle på norsk så venter til 7ern kommer ut på norsk også. Har lest 1-6 2 ganger, men 1-3 har jeg lest 8 eller noe, fengende bøker.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Etter å ha sett den nyeste filmen håper jeg Hogwart(?) blir bomba sønder og sammen så vi slipper mer mas fra Rowling. Det var rett og slett tragisk, selv til barnebøker/filmer å være.
Har dessverre lest alle på norsk hittil, så for å kunne henge med på navn/ord uten oppslagsverk mens jeg leser må jeg dodge spoilers til den norske boka blir gitt ut... Skjønner ikke hvordan det kan være morsomt å ødelegge lesegleden til andre.
Noen som kunne sendt meg en privat melding og si hvordan boken ender? Orker ikke lese boken, men er jævli nyskjerrig på hva som skjer:P hehe
Begynte på serien på Torsdag, og klappet sammen bok 2 i går. Får ikke hentet nr 3 før i kveld, holder på å bli sprø! Håper oversettelsen er klar til jeg runder de neste mursteinene...
Jeg er for lat til å lese den på engelsk, så jeg kommer til å vente til boken er oversatt til norsk.
er det lov og hive inn slike spilers?

SPOILER [[color=#ffffcc]ett eller anna hemmelig fra boka her[/COLOR]]

?
Sist endret av Evelen2; 22. juli 2007 kl. 10:45.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Dj_Evelen
er det lov og hive inn slike spilers?

SPOILER [[color=#ffffcc]ett eller anna hemmelig fra boka her[/COLOR]]

?
Vis hele sitatet...
Nei, fordi de som bruker OlsSkewl ser det uansett:
Sist endret av Thoryllo; 22. juli 2007 kl. 11:57.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Spørsmålet er jo -hvorfor- du skulle ville gjøre det.
Om noen vil finne ut av hva som skjer, så står det jo over hele www nå.
Sitat av Dj_Evelen
er det lov og hive inn slike spilers?

SPOILER [ett eller anna hemmelig fra boka her]

?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lov. Les toptic.

Sitat av McMaarud
Noen som kunne sendt meg en privat melding og si hvordan boken ender? Orker ikke lese boken, men er jævli nyskjerrig på hva som skjer:P hehe
Vis hele sitatet...
Det er bare til å søke på internett. Hørte på radioen at en hadde tatt bilder av _alle_ sidene og lagt de ut på internett...

Sitat av diablo
Jeg er for lat til å lese den på engelsk, så jeg kommer til å vente til boken er oversatt til norsk.
Vis hele sitatet...
Hehe, da får du nok vite hvem søm dør eller ikke dør, og generelt hva som skjer før du har fått lest den
Sitat av fulloggal
Hehe, da får du nok vite hvem søm dør eller ikke dør, og generelt hva som skjer før du har fått lest den
Vis hele sitatet...
Det blir ikke aktuelt! Jeg skal klare å holde meg unna all slags harry potter info frem til desember. Det er vel da oversetelsen kommer, er det ikke?
Sitat av diablo
Det blir ikke aktuelt! Jeg skal klare å holde meg unna all slags harry potter info frem til desember. Det er vel da oversetelsen kommer, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Jo, den kommer i desember. Men tenk om jeg er så snill at jeg sender deg en PM!? Neida, jeg er jo så snill!
Jeg har nå lest de første 100 sidene i Harry Potter and the Deatly Hallows og Rowling skuffer ikke.
Boken er på nivå med de siste bøkene i serien, m.a.o jævli bra.
Har lest de tidligere bøkene på norsk og noen på engelsk, og jeg må si at kvaliteten på bøkene har tatt seg kraftig opp fra den første og andre boka. Rowling som forfatter har utviklet seg ekstremt fra bok 1 og med måten hun skriver på virker det som hun stadig sikter mer til eldre publikum i takt med at Harry blir eldre.
Denne boka (og serien) anbefales.
Gled dere
Jeg ville til Oslo og kjøpe boka den natta den ble solgt og siden morra mi er ei merr og sa nei, sneik meg ut fra vinduet hjemme kl 00:30 om natta, natt til 21. og tok bussen til Oslo for å kjøpe boka på Egertorget... Fantastisk bok
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Folk som bestemmer seg for å poste spoilers i DENNE tråden, kan se frem til at noen trykker på en banknapp.
Sitat av simdal
Jeg ville til Oslo og kjøpe boka den natta den ble solgt og siden morra mi er ei merr og sa nei, sneik meg ut fra vinduet hjemme kl 00:30 om natta, natt til 21. og tok bussen til Oslo for å kjøpe boka på Egertorget... Fantastisk bok
Vis hele sitatet...
hah! Sånn skal det være.
Kom du deg opp vinduet igjen forresten?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Med tanke på at simdal bor i 2. etasje synes jeg dette er godt gjort
Sitat av ludus78
hah! Sånn skal det være.
Kom du deg opp vinduet igjen forresten?
Vis hele sitatet...
Jada, dama under har heldigvis en markise over sitt vindu rett under mitt, og det er en brannstige et par meter til venstre for vinduet mitt som jeg passa på at var klar til å trekkes ut til jeg kom hjem igjen, så alt var planlagt og tilrettelagt og gikk smertefritt

Sitat av Thoryllo
Med tanke på at simdal bor i 2. etasje synes jeg dette er godt gjort
Vis hele sitatet...
Takk takk
Sitat av simdal
Jeg ville til Oslo og kjøpe boka den natta den ble solgt og siden morra mi er ei merr og sa nei, sneik meg ut fra vinduet hjemme kl 00:30 om natta, natt til 21. og tok bussen til Oslo for å kjøpe boka på Egertorget... Fantastisk bok
Vis hele sitatet...
Respekt. En ekte Harry Potter freak!
Respekt!
Hva sa moren din da?
Til dere som har lest de forrige bøkene på norsk, men vil lese den neste, kan jeg anbefale http://home.online.no/~bjaas/potter/, en flott norsk-engelsk-ordbok for ord, navn og uttrykk i Rowlings verden.

Vil uansett anbefale dere å lese dem på engelsk, originalversjonene er bedre.
Sitat av Makk
Til dere som har lest de forrige bøkene på norsk, men vil lese den neste, kan jeg anbefale http://home.online.no/~bjaas/potter/, en flott norsk-engelsk-ordbok for ord, navn og uttrykk i Rowlings verden.

Vil uansett anbefale dere å lese dem på engelsk, originalversjonene er bedre.
Vis hele sitatet...
Takker for den - har lest alle på norsk hittil og vet ikke om jeg vil vente og risikere spoilers. Har uansett som jobb å sitte på en stol 10 timer om dagen og gjøre sodoku e.l. så kan vel fort bli hyggeligere med litt lesestoff. Får pugge de oversettelsene eller printe ut elns. Litt redd for å ikke forstå noe som helst..
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
jeg må nesten nevne at jeg føler mildt sinne mot forfatterinnen, stort sett for å skrive bøker som holder meg oppe hele natten...
Dj_Evelen:
Nei, dropp spoilers, værsåsnill! Ellers kommer jeg og og slår deg i hodet med en!

McMaarud:
Fy! Gidder ikke å lese? Da kan du bare ha det så godt. Aldri skal jeg synke så lavt at jeg spør noen om hvordan en bok ender! Les den selv! Spør heller om den er bra eller ikke;P

Thomasf:
Enig, så enig. Den nyeste filmen(Order of The Phoenix) var ikke særlig bra. Men har en god følelse for film nr. 6, for boka er skikkelig god!

Jaja, håper på å få kjøpt bok nr.7 i dag!=)

BTW, gjør som Makk anbefaler; les dem på engelsk, de er myyyye bedre!(..eller litt iværtfall)
Sist endret av Blomsen Jr.; 24. juli 2007 kl. 09:50.
Sitat av meitemark
jeg må nesten nevne at jeg føler mildt sinne mot forfatterinnen, stort sett for å skrive bøker som holder meg oppe hele natten...
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor jeg ikke har lest mer enn et par sider enda, selv om jeg har hatt boka siden lørdag. Kommer man først til det spennende, blir det vanskelig å stoppe, og priroiteter skifter litt.

Men får vel se det som det ultimate kompliment til forfatteren. Det er ikke mange bøker som er i stand til å dra folk unna closed betas.
Jeg kan samtidig nevne, når meitemark gjør denne annonseringen, at jeg kommer til å slette så og si alt av Harry Potter-relaterte emner - ikke fordi jeg vil hindre spoilere, men fordi JEG ER DRITT LEI OPPSTYRET RUNDT EN SERIE BARNEBØKER. Seriøst, eneste jeg leser om i aviser og på Internett for tiden.

Merk at jeg kunne vært langt krassere og fortalt hvorfor jeg ikke liker bøkene (til kontrast fra å nevne at jeg ikke liker omtalen), men siden denne tråden er full av Potter-fans som gjerne er veldig rabiate, skal jeg droppe det.
Trist og se folk over 12 år som får orgasme av tanken på en ny Harry Potter bok.
Sitat av emu
Trist og se folk over 12 år som får orgasme av tanken på en ny Harry Potter bok.
Vis hele sitatet...
Trist å se drittunger som tror de er for voksne til å lese harry potter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet
Trist å se drittunger som tror de er for voksne til å lese harry potter.
Vis hele sitatet...
Eg stiller meg i en midtposisjon. Eg har lest boka. Ok. Den var ikkje veldig fantastisk, og det er mange bedre bøker. T.d Neal Gaiman si Neverwhere som eg las uka før. Mykje betre. Mediesirkuset rundt potter er enormt overdrevent, og stiller desverre mange andre, og minst like gode bøker, totalt i skyggen. Det er det eg har imot potter.

For all del, bøkene er artige å lese, og eg har lest alle. Eg forstår utmerka godt at folk vil lese dei, men eg greier ikkje å forstå kvifor folk vil stå i kø til langt på natt for å få tak i ei...
Det som virkelig var trist var at Dumbeldor døde :[
Sist endret av Knowledge; 27. juli 2007 kl. 07:29.
Sitat av atomet
Trist å se drittunger som tror de er for voksne til å lese harry potter.
Vis hele sitatet...
Harry Potter er en barnebok. Ser du folk stiller seg i kø for og kjøpe Tassen bøker ? Nei nemelig.
Sitat av emu
Harry Potter er en barnebok. Ser du folk stiller seg i kø for og kjøpe Tassen bøker ? Nei nemelig.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at det er en barnebok? Jeg synes selv det er en fascinerende og meget spennende bok, med gode skildringer av landskap, mennesker og følelser.
Beklager, men jeg klarer ikke ta et svar fra en person med bosted "Roger e homo" seriøst.

Grow up.
Sitat av Myhre
Hvor har du det fra at det er en barnebok? Jeg synes selv det er en fascinerende og meget spennende bok, med gode skildringer av landskap, mennesker og følelser.
Beklager, men jeg klarer ikke ta et svar fra en person med bosted "Roger e homo" seriøst.

Grow up.
Vis hele sitatet...
Kan si det samme om Tassen bøkene. Spørs bare hvordan du vinkler det.

Heh, skal ærlig si jeg ikke har merka Bosteds plassen før du sa ifra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av emu
Kan si det samme om Tassen bøkene. Spørs bare hvordan du vinkler det.

Heh, skal ærlig si jeg ikke har merka Bosteds plassen før du sa ifra.
Vis hele sitatet...
Potter-bøkene har greid å begynde som en barnebokserie, for å så følge publikummet sitt. For kvar bok har det vore ein meir vaksen tone, og også eit meir vaksent publikum. Det ser du også på tjukkelsen på bøkene.

Og barnebok? Ingen av potter-bøkene er på under 200 sider. Eg har *aldri* sett ei barnebok på over 50 sider... Harry potter har heile tida vore tenkt for ungdom og vaksne, og det er veldig mange vaksne som les den. Så påstanden får stå for di regning, ettersom det er svært få ting som underbygger det du seier.
Det fins et stort utvalg av barnebøker over 50 sider, vist du ikke rekner Pippi Langstrømpe som voksen lesing (da ser jeg Harry Potter poenget ditt iallefall). Bare fordi en side har mangen sider har ingen betydning hvilken aldersgruppe det er rettet mot.
Hver gang jeg leser harry potter blir jeg helt oppslukt :P Blir helt hypnotisert, plutselig har det gått en dag - og en natt..
Men det var mer før. Jeg lest den 6. boka med en gang den kom ut, så har blitt en stund siden sist jeg leste en Harry Potter bok nå (:

Harry Potter blir for meg en lettlest voksen bok.
Sist endret av boblesaft; 27. juli 2007 kl. 12:12.
Sitat av emu
Det fins et stort utvalg av barnebøker over 50 sider, vist du ikke rekner Pippi Langstrømpe som voksen lesing (da ser jeg Harry Potter poenget ditt iallefall). Bare fordi en side har mangen sider har ingen betydning hvilken aldersgruppe det er rettet mot.
Vis hele sitatet...
Ja men ingen i pippi langstrømpe eller tassen dør en redselsful og gruful død så nå får du skjerpe deg...