Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 11488
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Jeg synes slettes ikke det er rart at det finnes folk som hater bergensere. Bergenserne ber egentlig om det selv når de valgte å sende Gul-Lars i beste sende tid på hverdagene. Jeg mener at dette ikke akkurat var noen spesielt god PR for bergenserne. Jeg skal selv innrømme at jeg har begynt å danne ett litt mer suspekt forhold til nord-norge etter at dem sendte "heismannhå" for en stund tilbake. Er det ikke rart at dem aldri sender noe normale folk til å "lære" barna våre noe. Det må jo bare gå galt når den neste generasjon har lært seg å telle til tolv av en rosa stasjonsbetjent, en gul hva-nå-alfa-jobber-som og en blå mekaniker. Det må jo begynne å ringe en liten bjelle. Er det egentlig rart at det skjer ulykker her i landet. Å nei.

BLAME SESSAMY STREET!!!!!!!!
Ja, Gul-Lars orka jeg ikke se på når jeg var liten.

Men jeg har ikke noen spesielle fordommer mot bergensere for det. Ok, Davy Wathne har en tendens til å snakke noe inni granskauen fort av og til.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, jeg savner Pompel og Pilt, Fragglene (har kommet tilbake til barnetv nå!!!) romlingane og alle de søte små seriene som gikk i "gamle dager"... Enig i det du sier polle, mange gode poeng. Det skremmer meg litt egentlig: Jeg våkner opp en morgen, går inn i stua og skrur på tv2, skal på jobb, så det er skikkelig tidlig. På tven er Teletubbies..... Det første jeg ser er en liten lilla kar med homo tegn på hodet som løper rundt og hyler "STOR KLEM, STOR KLEM" med ett godt grep om håndveska si...
I guess, they don't make quality programs for kids anymore...
Gu-lars RULTE!! enkelt og greit
Nei, nei, nei... Huff og huff..
Gullars er/var jo en absolutt höjdare
Ellers enig med Totto, Pompel og Pilt, Romlingane og dukketeatret med Mummi, tegnefilmene er noe dritt.
Og, jeg husker jeg var sååå forelsket i Majka "jenta frå verdsrommet".
Nuhvel, Fragglene er iallefall kommet tilbake, og da er jo Lørdagskvelden sikra. Men, makan til møkk som kommer etterpå "Plipp, Plopp og Plomma", det her tyske lavpannedritten tror jeg må være en hån mot norske barns IQ.

Slightly offtopic, siden det egentlig ikke er barne-tv, men all-time-favourite, er jo "To gode naboer", dem ruler absolutt gata.
Better than thou.
Ikke det at jeg pleide å se på barne-tv, menne det eneste som var fett, og fortsatt er fett, var den med papirendene og strekkmannen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Strekmannen, andungen Kvakk Kvakk, Fragglene, Muppets, ooog Thomastoget. Er de eneste barnetv-seriene som duger.

Jeg gremmes over det skvipet som går nå for tiden, stakkars unger, hva skal det bli av dem?
original reprint
xaff's Avatar
[21:48:00] xaff )) heismannhå er tøff!
[21:48:02] xaff )) stfu!
[21:48:06] xaff )) TRØNDER!!!!11
[21:48:07] xaff )) :P
[21:48:10] polle )) hehe
[21:48:17] polle )) venta no sånt fra deg ja ;D
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Trådstarter
morro å bli verdsatt
luv yah t00 xaffz0r
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Kalle Klovn, Tomas toget og Brannmann Sam er faen meg det beste barne tv som har gått.
Gul- Lars var irriterenes å se på!

Jeg var alltid redd da en sånn fraggle kom til disse monstrene.
Kan vel ramse opp alle jeg likte også da ...

Grunne til at de viser "rare" personer er for å skape en anne verden enn det dageligdagse... kalles fantasi... Samme som vi liker å se friends for å komme inn i en anne verden for å "koble ut". Det som faktisk imponerer meg er at de "rare" barneprogrammene klarer å lære barna ting og nyttig tang. Teletubbiene er et program jeg tror ikke har noen positiv virkning på barna... Og jeg tror alle her kjenner historien til pompel og pilt..

Tenk hvis de skulle se en mamma og pappa på tv telle til 12, blir det g0y læring!?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
STX: kan de ikke bare sende LOTR da? :P
Nei, du har vell rett, mamma og pappa og den gjengen er jo bare kjedelig.

Ingen som så på Pelle Poltibli da? Branmannsam var jo egentlig ganske dumt, likte aldri helt den serien. De derre kjittklattene som kunne lage seg om til masse rare ting, de var kule de!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Ja. De hadde jeg glemt. To gode naboer var også bra.
Gulars, nå får jeg lage litt vaffelrøre, hmm, skal vi se, to skjeer med sukker, okey, *DUNK DUNK* (lyd av skje i panne)
Marianne: guars, hva er den lyden?
gulars: jeg lager vaffelrøre!
Postmann Pat, Thomas Toget og Fragglene var/er jo helt rått. Skikkelige klassikere det...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Postman Pat har jo den jævvla dildo nasan!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Mariaaaaaannæææææææææ!!!!!! De e grøt til middag!!!!
Vel har ett litt anstrengt forhold til bergensere etter gulars kom
Neida, men fraggle monstrene er jo geniale, Junior er tøff, (han ungen til de som bodde "ovenpå" i fraggle-verden..)
Postman pat brukes til drikkeleker (ta en shot for hver gang han feil-girer....) Eller er jo to gode naboer sinnsykt rå. Gi ungene OJ, så lærer de litt også
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
To gode naboer, er det de fyrene som hjelper hverandre med og flytte og sånt, og gjør så mye feil hele tiden?
Ond^Sofa: Ja, tsjekkisk dokkefilm på sitt beste

Streken er kul, vet ikke om det er en del Barne tv, men jeg elsket/elsker serien.

Edit:
Muppet Show er konge
Fragglene er digg, er det en norsk serie eller er det en utenlandsk enn?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er vel godt amerikansk.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Serien heter Fragglerock på engelsk... Så den er nok amerikansk jah. Vil betale godt for en video med pompel og pilt!!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Streken ja. Han er det lenge siden jeg har hørt noe til.
Opprinnelig postet av Angry Clown
Postman Pat har jo den jævvla dildo nasan!
Vis hele sitatet...
*ler så jeg svelger vrangt spytter på sjermen og kjenner den sure smaken av magesekk i halsen.*

Ellers er det ikke mer å si en at alle barneTV greier med dyr som prater og sloss fasinerte meg. Likte de som skulle til den dyreparken. Men det beste, det beste noen gang er et hørespill på radio med maur som hadde svær krig. Det var favoritten min. De lagde våpen, sverd av barnåler og skjold av slike blader og de skulle sloss, flere tusen maur som skulle drepe hverandre. Dritfett når man er liten. Huska ikke hva som sjedde da, var noe med en jentete lykkelig slutt og en motorvei. Noen som vet hva som sjedde ?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Husker dere Dyrene i Hjorteparken? Drittserie.
Jeg syns den var ganske kjekk jeg, var spennende nå rødflokken og blåflokken sloss og ble forelska.. Husker vi brukte den storyen mye når vi lekte..

Uff ja, de gode gamle dagene når jeg var hekta på barne tv..

Savner dem :/

2 gode naboer husker jeg såvidt; det var THE IT MAN!! halarious..

Lurer på om jeg skal begynne å være litt mer sosial med søstera mi (4)
Ikke snakk dritt om hjorteparken, de eide. Dyr som sloss eier. Uansett.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ikke for å være kjip at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg trenger hjelp!

Bare for å få sagt det, så er jeg enig i det som står i denne tråden, jeg føler bare at det er noe som mangler!

Det er en helt spesiell barne-TV serie som jeg ikke klarer å huske hva het.

Den handlet om et rom, mest trolig et gutterom. I dette rommet bodde det leker. Jeg husker en seng, og under den var det ei varmeflaske. Ei varmeflaske med kronisk pessimistisk holdning(etter det jeg husker) Denne varmeflaska var lekk og hadde på seg et plaster. I rommet var det også en slags bil/lastebil et eller annet(muligens radiostyrt?) Det var også noen andre leker der, og disse løste da forskjellige problemer sammen!

Er det noen som husker hva denne serien het? Værsåsnill og hjelp!

På forhånd takk,
Blomsen Jr.
Sist endret av Blomsen Jr.; 26. februar 2007 kl. 21:38.
Nokon som veit kvar ein kan få tak i streken?
Har skitlyst å visa det til stesonen min. Me har pløyd oss gjennom 2 sesongar med muppet show no, så han er klar for meir intelligensstimuli...
Husker den serien selv når du sier det! Den tror jeg gikk på en engelsk kanal eller tar jeg helt feil? Kan du ha sett på dette da du var liten? Vet jeg satt og så på en engelsk kanal (BBCs barnekanal eller noe...) der var det mye rart, og føler liksom den serien du nevner gikk der og.

Uansett gjorde det ikke noe at du dro opp denne, ikke ledd så mye på uker ("Postman Pat har jo den jævvla dildo nasan!")
så streken på tv i morrest faktisk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
argh... heismann Hå... "heeeeiii, ha' du veejnta påå mæææhh..." græh. Burde brennes. :/
Sitat av Hrunz
Nokon som veit kvar ein kan få tak i streken?
Vis hele sitatet...
Jeg fant igjen alle episodene noen måneder før jul, men det var på en annen data.
Uansett, slik gikk jeg frem:
Jeg søkte etter streken på wikipedia:
http://no.wikipedia.org/wiki/Streken
Der står det at han heter La Linea.
Så søkte jeg litt på det på google og fant en side med alle filmene.
De kunne ikke lastes ned men vlc ordner det meste.

Lille My: Jeg husker også den furtende varmeflasken og vennene hans, men alle stedene jeg har bodd har vi aldri hatt kabeltv eller parabol så det må ha gått på nrk en eller annen gang.
Godt mulig nrk kjøpte det av bbc.
Husker desverre ikke navnet på serien.
Tror det gikk på NRK en gang ja, men det må være MANGE år siden!
Har et svakt minne om det.. Likte aldri helt varmeflasker etter å ha sett den serien..
Nei, jeg har et dårlig forhold til de jeg også! Skal sende mail til NRK nå...
Tenkte bare å spørre her først, siden NRK har ansatte som ikke gidder å behandle kunde-epost! De bare skriver at man skal kontakte skaperne av serien osv.. Hjelper stort det, når man ikke vet hve de er

Jaja, får håpe de er behjelpelige denne gangen!

Folk! Les tråden her, hjelp meg!
Ingen som har nevnt Kalle Klovn her?? hehe
Barne Tv har tappet seg de siste årene!, før sendte de kvalitets "serier" som Tintin og mumitrollet, med kvalitets-tegninger og moral, nå senner de bare billig dritt fra ende til aen, og det hele toppet seg med u-hu, som må være det dårligste innen tv-produksjon som noen gang har eksistert, og jeg som trodde "Fia's Filmeri" var lavmål! Et minne som kanskje er verre, var da jeg var rundt 8år å skulle se barne tv, det som ventet meg var høgtlesing av "Gubben og Katten", hvor de filmet i boka, FILMET I BOKA!!, det var ikke noe tegnefilm eller noe sånt, de hadde bare tatt et lite handycam og filmet side opp og side ned mens de leste, tror det var da jeg slutta å se BarneTV
Sitat av Petter Pan
Et minne som kanskje er verre, var da jeg var rundt 8år å skulle se barne tv, det som ventet meg var høgtlesing av "Gubben og Katten", hvor de filmet i boka, FILMET I BOKA!!,
Vis hele sitatet...
Hæhæ, er det mulig?
La oss håpe det var en nødløsning, at videospilleren klikket like før sending eller noe.
Faren min fortalte en gang om en mislykket barne-tv fra da han var liten:
Var kjemi på loftet eller noe sånt programmet het, og et av eksperimentene gikk galt så hele studioet eksploderte.
I mangel av noe annet å sende var det svart i et kvarter til det neste programmet begynte.

Enkelte barnetvprogram har i det minste lagt inn litt kofferthumor til de voksene:
http://www.youtube.com/watch?v=zUzxdulMGN4
(takk til Lille My for linken)
Den serien med varmeflaskene på. husker noen hva den heter? Er det den blå varmeflaska? heh, jeg husker lite fra den tiden, men mener det var en robot med i den serien også ? Som het Lydia ?
Sitat av kmkh
Den serien med varmeflaskene på. husker noen hva den heter? Er det den blå varmeflaska? heh, jeg husker lite fra den tiden, men mener det var en robot med i den serien også ? Som het Lydia ?
Vis hele sitatet...
Jonsen og Vennene, Evig bra serie, filmet på Mikkel sitt lekerom
Roboten het forøvrig Thinka elns, og bilen Diesel, varmeflaska het Alfred og trekkspillet Lydia tror jeg,. Har dem på VHS, evig gjennganger på vorspiel
To gode naboer, fragglene og plipp plopp og plomma er vel de seriene jeg husker
Sitat av thomasrino
Mimretid på thomasrino.com
Vis hele sitatet...
Genialt! Mye der jeg har fortrengt, for en grunn ser det ut til.

Barne TV-introen: utrolig hva man kjenner igjen når man ser det selv om det er en helt ubetydelig ting.. Da mener jeg den første, den gamle var jo bare helt tragisk. Hva skal det være da en slange som har slått knute på seg selv? Juleintroen var jo svært kreativ, glansbilder som svever rundt...

Bompibjørnene: Selve navnet sier meg ikke så mye, men når jeg så folka igjen! Et av mine favorittprogram!

Brannmann Sam: Husker egentlig hva jeg syns om det, men virker jo ikke som verdens beste brannmann da.. stopper for å hente lunsj osv. Husker det var mye rart den fyren alltid gjorde før han fikk gjort det han skulle også..Likte når det brant! (Henriken sitter vel og ler nå, vet jeg er litt pyroman av meg )

Ducktales: Det var kult! Spennende og gøy! Men skjønte aldri hvordan Skrue kan svømme i kalde harde mynter...Og uten bukse i tillegg, setter ikke myntene seg fast steder jeg ikke skal nevne?

Bertha: Noo... snakkende maskin med loka utrykk i øyenene. Det var gøy når jeg var liten, men idag er det bare "hva faen tenkte jeg på?"

Labbetus: Er det rart jeg endte opp som kattemenneske.. Teite bikkja som ikke kan gi rett labb engang... Svær, hårete og teit. Og jeg kan danse like bra med litt promille .

Titten Tei: Pipestemmen på den fyren har jeg aldri skjønt. Men har kanskje noe med at han ikke har noe mellom beina å gjøre?

Fragglene: Husker faktisk ikke hva jeg syns om det. Likte ihvertfall ikke de svære stygge monstrene, men det gjorde vel neppe noen.

Gullars: "NO KOMMER EG!"... ja jeg er koffert. Håpløs serie som fikk meg til å legge meg tidlig husker jeg. Ga faen i hele greia. Teit fyr i søplebøtte, stygg dialekt, og gul teit bamse... hurra

Portveien 2: Husker det var ei feit dame og en giraff med. Alle mulige rare kombinasjoner man finner i barne tv! Liker introen, resten av programmet syns jeg var kjedelig og altfor mye det samme hele tida. Teite ukedagsangen f eks.

Shagma: Navnet sier meg ingen verdens ting. Så jeg fant ut at jeg skulle se introen for å se om jeg kjente igjen no. Satt bare og MÅPTE! Visst faen så jeg på dette, var jo favorittprogrammet mitt jo! De dreiv og reiste rundt og redda verdener eller noe... jævlig gøy. Spesielt musikken kjente jeg igjen veldig godt! Laster ned nå..

Pingu: Ok, han slår Shagma og. Lo så jeg grein av omtrent hver episode. NYYT NYYYT! Og så den episoden da... Får jag bajsa på din fis!

Jul i Skomakergata: var gøy første gangen de sendte det... går altfor ofte på tven tror jeg... tredje gangen så jeg det ikke, ikke så ofte ihvertfall. (eller var det andre? jeg er født i 88 om noen vet hvor mange ganger det har gått siden det)

Smitt og smule: De er vel egentlig bare skumle.. tror nok jeg var mer redd for å finne en sånn under senga enn et monster..

Postman Pat: Søte pusen da! Men som nevnt i tråden: jævlig neseskaft på ham. Tror kona blir glad ja . Kul sang! Serien var veldig moralsk husker jeg, det kjedet meg... likte bedre per ulv og snurre sprett jeg .

Albert åberg: Er veldig søtt tegnet men det var kjedelig ofte..

Det var engang et menneske: Klart jeg husker dette! Likte alltid faktaprogrammer så jeg satt nok som lys når dette gikk. Husker spesielt episoden om kroppen vår, de dreiv og lappa sammen et sår med stor dramatikk... gud hva man husker fra man er små!

Fredriksons frabrikk: morsomt når jeg var liten, men idag syns jeg det bare er tragisk...rart med det.

ALF: Kul serie da! Utrolig morsomt, ALF gjorde alltid så mye faenskap. men så måtte han si unnskyld da... snurre sprett sier aldri unnskyld for faenskapet sitt kjedelig.

Kveldsnytt: Noo the eighties are here! æææh håret kommer til å gi meg mareritt.

Lokomotivet Thomas: Kul musikk! Flott.. hva skal jeg kalle det? Blir dette kalt animasjon? Er jo ikke ren animasjon heller. Er ihvertfall flott laget, jeg dreit i handlinga var så mye fint å se på.
Mr. Hikkup var EVIG kul. Ellers har jo man kvalitetssaker som mumiene, tintin og dyrene i dyreskogen!
Nå må vi for all del ikke glemme BARNIE. Var ikke det en lilla drage? Også noe britiske greier.
Portveien 2 og Fredrikssons fabrikk var alltid morsomt! Streken.. utrolig underholdende å se på, utrolig nok

Nyhetene så jo... interessante ut Skjønte akkurat hva KLM parodierte Været så jo bare herlig ut!

Max kudos til deg, thomasrino!
Sist endret av Snillorg; 28. februar 2007 kl. 23:23.
Sitat av kmkh
Nå må vi for all del ikke glemme BARNIE. Var ikke det en lilla drage? Også noe britiske greier.
Vis hele sitatet...
barney var en stygg amerikansk lilla dinosaur som skulle glemme på alle småungene... hmm..
Fraglene var vel det eneste jeg så på når jeg var liten. Synes det var helt konge å se på.

Kikka litt på www.thomasrino.no og jeg kan huske nå at jeg så på shagma aka arkadia aka Les mondes engloutis kule greier det.

Pleide det ikke være mye barne tv greier på gamle Sky-Network eller no. Mins jeg så på noe tegneserie der de kjørte på noen store greiner ellerno, med en borrebil/maskin....husker ikke helt.
Sist endret av BudderN; 1. mars 2007 kl. 11:09.
utroligt som dette vekker minner!

noen som har sett brannmannsam i det siste??
jeg holdt på å le meg ihjel når jeg hørte etter på sangen

brannmann sam, brannmann sam, ingen er så kjekk å stram!*LOL*

tenk å sende sånn på barne tv enkli
hehe
men det programmet som foregikk inne i kroppen..
hvordan bakterier kom seg inn(de var store lyseblå folk) å hva som skjedde når du fikk et sår å sånn...
noen som husker det??
vil laste det ned